Gå til innhold

Hvordan Klarer dere å fortsette forholdet, etter at du har oppdaget at mannen er utro?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 2.9.2021 den 23.20):

Hvorfor og hvordan var du utro?

Prøver å forstå hvorfor han har vært/ er utro uten å ønske å gå fra meg.

Ts

Anonymkode: fb5ff...94f

Snakk med mannen din. Vær ærlig med han, og la han være ærlig med deg. Glem den andre damen. Det er tusenvis av andre damer han kan ligge med, og du får bare deg selv til å virke dum om du konfronterer henne. Konfrontert din mann, og be HAN om å holde seg unna HENNE! Spør HAN hvorfor han har vært utro, om han ønsker/ikke ønsker å gå fra deg. Om du ikke kan snakke med din mann og få svar på det du ønsker, er det ingen poeng i å prøve å fortsette forholdet. Om du mener at du ønsker å fortsette forholdet, til tross for utroskap, må du jo i hvert fall finne ut hvor skoen trykker, slik at dere eventuelt kak bli enige om at han skal få lov til å ha noen på si, eventuelt under hvilke betingelser osv. Kvinneguiden vil alltid råde deg til å dumpe i slike tilfeller, så om du er ute etter andre råd, ville jeg forsøkt å funnet et annet forum. 

AnonymBruker skrev (På 2.9.2021 den 19.42):

Fortell

Ts

Anonymkode: fb5ff...94f

Det er veldig lett for dem som ser alt i svart/hvitt. "Du har gjort noe slemt, du er slem!".

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ja det er sånn.. ei venninne av meg drev på med en gift mann. Kona fant ut av det og det ble huskestue. Han holdt seg unna venninnen min i ca 10 mnd før det var på`n igjen. Nå har de holdt på i 8 år. Hun tror at hun skal få han til slutt. Han får i pose og sekk og har aldri tenkt å forlate sin kone.

Anonymkode: 5c94b...7e4

Og dette har han fortalte til deg. Eller? 

Anonymkode: 0da8c...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvorfor er det så mange som er i et forhold som er så eiesyke? Da tenker jeg spesielt på kvinner. Skal dere eie alt? Hva mannen tenker også?

Har man vært sammen i X antall år så tenker jeg det er naturlig at man får andre lyster. Det må være lov til det uten at det er noe galt.

Så vet jeg at KG er en ting, virkeligheten en annen. Hvis alle dere kvinner som hyler forlat mannen etc for utroskap så hadde det ikke vært mange forhold igjen. "Alt" er jo utroskap i dag så.

Anonymkode: e0f72...853

So? Bedre å være alene da. 

Anonymkode: 28fba...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en litt annen problemstilling. Først gjorde jeg det slutt, og gikk alt for raskt videre. Han trodde fremdeles vi kunne få det til å fungere, og fant seg derfor ei elskerinne samtidig som han prøvde å få meg tilbake, fordi han ville såre meg. Etter en stund innrømte han sex med en annen, men løy om hvem det var og hvor lenge. Hun var den som kontaktet ei av mine venninner, noe jeg er veldig glad for. Hun visste ikke om meg.
 

Enn så lenge blir jeg, for vi ender dessverre altfor ofte opp med samme type mann, bare med nytt ansikt. Da jeg har lest bøker, reflektert og gjort oppgaver og sett videoer, er jeg i ferd med å sette ting i perspektiv.

Å bli handler ikke om å være alene, men å se at jeg ikke trenger ham for å være lykkelig. Først da kan jeg ta avgjørelsen om hva jeg virkelig vil. 

Anonymkode: b684f...b9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde en litt annen problemstilling. Først gjorde jeg det slutt, og gikk alt for raskt videre. Han trodde fremdeles vi kunne få det til å fungere, og fant seg derfor ei elskerinne samtidig som han prøvde å få meg tilbake, fordi han ville såre meg. Etter en stund innrømte han sex med en annen, men løy om hvem det var og hvor lenge. Hun var den som kontaktet ei av mine venninner, noe jeg er veldig glad for. Hun visste ikke om meg.
 

Enn så lenge blir jeg, for vi ender dessverre altfor ofte opp med samme type mann, bare med nytt ansikt. Da jeg har lest bøker, reflektert og gjort oppgaver og sett videoer, er jeg i ferd med å sette ting i perspektiv.

Å bli handler ikke om å være alene, men å se at jeg ikke trenger ham for å være lykkelig. Først da kan jeg ta avgjørelsen om hva jeg virkelig vil. 

Anonymkode: b684f...b9f

Dette er andre forholdet mitt der jeg har blitt bedratt på det groveste.

Jeg fortalte min mann at min tidligere kjæreste bedro meg med to damer i 1 år, og hvor mye det ødela for meg.

Han har snakket mye nedsettende om min ex som var utro mot meg, men så viser det seg at han er han like jævlig selv.

Jeg velger nok samme type menn bare at de har forskjellige ansikter.

Ts

Anonymkode: fb5ff...94f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.9.2021 den 22.49):

Vi har opplevd noe lignende der jeg er den utro part. Det er helt fryktelig og jeg er så skammelig og nedbrutt over egen feil at ord blir fattige. Om dere ønsker å fortsette sammen vil jeg anbefale dere å oppsøke parterapi snarest mulig. Et annet tips er å ikke involvere for mange av venner og familiemedlemmer, da dette kun vil ødelegge deres fremtidige relasjoner. Men det krever MYE sinne, sorg og jobbing. Vår jobb har akkurat begynt, og vi er 6 mnd inn i «arbeidet». Men du må velge: Er dette noe du kan akseptere har skjedd og noe du på sikt kan tilgi og legge bak deg? 

Anonymkode: 9c752...405

Jeg må jo det når jeg ikke klarer å gå fra han

Ts

Anonymkode: fb5ff...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Dette er andre forholdet mitt der jeg har blitt bedratt på det groveste.

Jeg fortalte min mann at min tidligere kjæreste bedro meg med to damer i 1 år, og hvor mye det ødela for meg.

Han har snakket mye nedsettende om min ex som var utro mot meg, men så viser det seg at han er han like jævlig selv.

Jeg velger nok samme type menn bare at de har forskjellige ansikter.

Ts

Anonymkode: fb5ff...94f

Anbefaler deg å lese, hvis du er god i engelsk, «The human magnet» av Ross Rosenberg. «What happened to you», om traumer. Oprah Winfrey er medforfatter der. «Eight dates» om forhold. 
 

Du kan ikke endre ham, men deg selv. Jeg har gitt meg selv tid fram til jul for å lande og gi meg selv tid til å heles. Selv om vi er et par. I går var jeg på fjelltur med ei venninne, og det var fantastisk å slippe og forholde meg til fortid og framtid, og bare være og nyte en fin tid sammen med ei god venninne. Det gav meg styrke, for jeg vet at hvis jeg vil gå, vil jeg være lykkelig. Hvis jeg blir, vil det kreve andre ting av meg og ham. Dette må jeg gjøre på min måte og bruke den tiden jeg trenger. 

Anonymkode: b684f...b9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (På 3.9.2021 den 8.35):

Har ikke bestemt meg, men har veldig behov for å konfrontere kjerringa

Ts

Anonymkode: fb5ff...94f

Du bør heller konfrontere mannen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor noen ønsker å fortsette i et forhold der den andre personen har vært utro.

Anonymkode: 73845...a9c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Vi hadde sex i går, men det var helt forferdelig for meg.

Tenkte hele tiden at han også har pult på hun andre😢

Anonymkode: fb5ff...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.9.2021 den 17.19):

For et par måneder siden oppdaget jeg at min samboer har vært utro med jevne mellomrom, de siste par årene.

En gang i vår fikk jeg en magefølelse og plutselig fikk jeg for meg at jeg måtte se på hans telefon, og fant masse meldinger på messenger mellom han og vår nabo.

Jeg kjenner henne ikke, vi er bare på nikk, men jeg vet at hun for fem-seks år siden hadde sagt til min samboer at hun likte han, og da hadde han sagt at han var i et forhold og opptatt.  (Det har han fortalt til meg tidligere)

Jeg fikk helt sjokk da jeg leste meldingene mellom de to.

Det var han som flere ganger i løpet av de siste to årene har spurt om hun vil ha seg en runde på kammerset, og i et par meldinger har hun også skrevet at hun likte så godt å ha sex med han, så hun ville veldig gjerne få seg et nummer.

Jeg reiser mye i jobben min og har det siste året sittet korona-fast i Asia i 4 måneder, men jeg trodde at forholdet vårt var sterkt nok til å klare å være borte fra hverandre.

Min samboer er hektet på sex og vi har hatt enormt med sex de årene vi har vært sammen, men jeg har gått litt lei og har ikke alltid giddet å hatt sex daglig, så det er kanskje en forklaring?

Jeg har ikke lyst å miste han til tross for dette, fordi jeg elsker han over alt på jord, og vi har bygd opp et liv sammen.

Har ikke fortalt han at jeg har lest at han har pult på nabodamen, jeg har heller ikke konfrontert henne med dette, men jeg lurer på hvordan i himmelens navn jeg skal klare å gå videre med dette forholdet uten å snakke med han om utroskapen!

Jeg har tenkt å oppsøke denne damen på hennes arbeidsplass og fortelle henne at hun skal holde labbene borte fra min mann, og ikke fortelle han at jeg har kontaktet henne.

Jeg vil høre fra dere som har valgt å bli i forholdet, og ikke konfrontert din mann med utroskapen.

Anonymkode: fb5ff...94f

Så sykt ekkelt for deg at du opplever dette! 

Men å oppsøke kvinnen for å be henne holde seg unna, hvordan løser det noe som helst? Mannen vil jo fortsatt ha lyst til å være utro mot deg, med henne, selv dersom hun sier nei. For alt du vet kan det hende han bare finner seg noen andre å ha sex med også. Problemet ligger jo hos din mann, selv om det ikke er greit av nabodamen heller. 

Anonymkode: 31f74...861

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så sykt ekkelt for deg at du opplever dette! 

Men å oppsøke kvinnen for å be henne holde seg unna, hvordan løser det noe som helst? Mannen vil jo fortsatt ha lyst til å være utro mot deg, med henne, selv dersom hun sier nei. For alt du vet kan det hende han bare finner seg noen andre å ha sex med også. Problemet ligger jo hos din mann, selv om det ikke er greit av nabodamen heller. 

Anonymkode: 31f74...861

Konfronterer jeg han med utroskapen, går han fra meg og det har jeg ikke lyst til.

Jeg må lære meg å takle at han har vært utro og leve videre med han.

Vet det høres sykt ut men orker ikke å bli alene og starte på nytt😭

Alle rundt meg er familieserte/i forhold og har det stabilt, mens jeg skal liksom stable på beina et nytt liv i en alder av 52 år.

Ts

Anonymkode: fb5ff...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.9.2021 den 17.35):

Jeg vet jo at det er min mann som har satt i gang dette fordi han er en pikenes Jens, og føler seg smigret når damer liker han .

Men denne damen er singel og har med viten og vilje visst at min mann er opptatt og likevel ikke sagt nei til han!

Hun bor i oppgangen ved siden av oss så jeg kan jo like gjerne gå bort å banke på å skjelle henne ut og be henne ikke svare når min man tar kontakt.

Ts

Anonymkode: fb5ff...94f

Men du kan jo ikke godta at han holder på sånn? Altså du gjør som du vil, men jeg ville tenkt at det var mannen som skulle få vite hva du tenker først og mest. Om du vil snakke med henne også, gjør det, men ved å be henne holde seg unna og ikke si noe til mannen, så godtar du med andre ord dette... Jeg synes du skal være greiere med deg selv enn som så. Du fortjener ikke at han sårer deg slik. 

Anonymkode: 31f74...861

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men du kan jo ikke godta at han holder på sånn? Altså du gjør som du vil, men jeg ville tenkt at det var mannen som skulle få vite hva du tenker først og mest. Om du vil snakke med henne også, gjør det, men ved å be henne holde seg unna og ikke si noe til mannen, så godtar du med andre ord dette... Jeg synes du skal være greiere med deg selv enn som så. Du fortjener ikke at han sårer deg slik. 

Anonymkode: 31f74...861

Det kommer nok til å sprekke for meg en dag jeg er irritert, og da kommer jeg til å si at jeg vet han har vært utro.

Ts

Anonymkode: fb5ff...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.9.2021 den 17.35):

Jeg vet jo at det er min mann som har satt i gang dette fordi han er en pikenes Jens, og føler seg smigret når damer liker han .

Men denne damen er singel og har med viten og vilje visst at min mann er opptatt og likevel ikke sagt nei til han!

Hun bor i oppgangen ved siden av oss så jeg kan jo like gjerne gå bort å banke på å skjelle henne ut og be henne ikke svare når min man tar kontakt.

Ts

Anonymkode: fb5ff...94f

Dette er så typisk. 

Man legger skyld på henne og etterhvert tilgir mannen. 

Hun er SINGEL. Det er mannen som er i forhold

Enklere blir det ikke.

Anonymkode: bf24b...1b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.9.2021 den 17.35):

Jeg vet jo at det er min mann som har satt i gang dette fordi han er en pikenes Jens, og føler seg smigret når damer liker han .

Men denne damen er singel og har med viten og vilje visst at min mann er opptatt og likevel ikke sagt nei til han!

Hun bor i oppgangen ved siden av oss så jeg kan jo like gjerne gå bort å banke på å skjelle henne ut og be henne ikke svare når min man tar kontakt.

Ts

Anonymkode: fb5ff...94f

Du kan jo be din mann ikke dra ned buksa.

Anonymkode: bf24b...1b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Konfronterer jeg han med utroskapen, går han fra meg og det har jeg ikke lyst til.

Jeg må lære meg å takle at han har vært utro og leve videre med han.

Vet det høres sykt ut men orker ikke å bli alene og starte på nytt😭

Alle rundt meg er familieserte/i forhold og har det stabilt, mens jeg skal liksom stable på beina et nytt liv i en alder av 52 år.

Ts

Anonymkode: fb5ff...94f

Du takler det veldig dårlig ved å oppsøke henne. Hold henne utenfor, ikke la henne få nyss i dine følelser rundt din manns utroskap. 

Hvorfor mener du at han vil gå fra deg om du konfronterer han? Hvordan har du tenkt å slå deg til ro med at han har vært utro uten å høre noe fra han selv? Du tror ikke at han vil være utro igjen? 

Jeg kan forstå at du ikke ønsker å bli alene og starte om igjen, men hvordan skal du unngå det? Om han forlater deg over en konfrontasjon, står han vel allerede med en for utenfor døren? Men for all del, du kan klare å glemme det etter hvert, leve videre med det i stillhet og forholdet kan bli bra igjen, men mest sannsynlig vil du aldri glemme det, og forakten for han vil bare vokse. Du vil se flere og flere ting ved han du misliker og du kommer til å bli vedvarende ulykkelig og alltid lure. 

Please, snakk med han! Hvorfor tror du han kommet til å forlate deg?

Anonymkode: 0da8c...e79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ts her

Vi hadde sex i går, men det var helt forferdelig for meg.

Tenkte hele tiden at han også har pult på hun andre😢

Anonymkode: fb5ff...94f

Gå fra ham og flytt.

Anonymkode: bf24b...1b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Konfronterer jeg han med utroskapen, går han fra meg og det har jeg ikke lyst til.

Jeg må lære meg å takle at han har vært utro og leve videre med han.

Vet det høres sykt ut men orker ikke å bli alene og starte på nytt😭

Alle rundt meg er familieserte/i forhold og har det stabilt, mens jeg skal liksom stable på beina et nytt liv i en alder av 52 år.

Ts

Anonymkode: fb5ff...94f

Men TS, om du vil gi ham en ny sjanse, så har du lov til det. Men dette kommer jo til å spise deg opp om du ikke konfronterer ham, pluss at det blir feil å gi nabodama mer skyld enn ham. Å handle på en måte du kan stå for er faktisk viktig, og ved å være ærlig med mannen så sier du både til deg selv og verden at dette var ikke greit, og du godtar ikke slik oppførsel. For du fortjener ikke slik oppførsel. 

Kanskje mannen kan gå med på parterapi eller noe dersom du ikke vil avbryte forholdet? Der dere kan få snakket ut om dette? 

Anonymkode: 31f74...861

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Du takler det veldig dårlig ved å oppsøke henne. Hold henne utenfor, ikke la henne få nyss i dine følelser rundt din manns utroskap. 

Hvorfor mener du at han vil gå fra deg om du konfronterer han? Hvordan har du tenkt å slå deg til ro med at han har vært utro uten å høre noe fra han selv? Du tror ikke at han vil være utro igjen? 

Jeg kan forstå at du ikke ønsker å bli alene og starte om igjen, men hvordan skal du unngå det? Om han forlater deg over en konfrontasjon, står han vel allerede med en for utenfor døren? Men for all del, du kan klare å glemme det etter hvert, leve videre med det i stillhet og forholdet kan bli bra igjen, men mest sannsynlig vil du aldri glemme det, og forakten for han vil bare vokse. Du vil se flere og flere ting ved han du misliker og du kommer til å bli vedvarende ulykkelig og alltid lure. 

Please, snakk med han! Hvorfor tror du han kommet til å forlate deg?

Anonymkode: 0da8c...e79

Fordi han muligens er på vei ut av forholdet ved å være utro?

Enklere å gå enn å reparere forholdet og kutte alle bånd til andre kvinner.

Hadde han vært like forelsket og glad i meg som han var de første årene, hadde han ikke vært utro kanskje?

Ts

Anonymkode: fb5ff...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ts her

Vi hadde sex i går, men det var helt forferdelig for meg.

Tenkte hele tiden at han også har pult på hun andre😢

Anonymkode: fb5ff...94f

Æsj🤢 Dette kan komme til å ødelegge seksualiteten din, hvis du fortsetter å presse deg med på sex som får deg til å føle deg slik. Han kommer jo ikke til å slutte med å pule på hun andre, han er vel bare fornøyd med å få både her og der. Klarer du å leve med å dele ham med henne slik? 

Anonymkode: 038e5...d0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...