Gå til innhold

Hvordan Klarer dere å fortsette forholdet, etter at du har oppdaget at mannen er utro?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Men TS, om du vil gi ham en ny sjanse, så har du lov til det. Men dette kommer jo til å spise deg opp om du ikke konfronterer ham, pluss at det blir feil å gi nabodama mer skyld enn ham. Å handle på en måte du kan stå for er faktisk viktig, og ved å være ærlig med mannen så sier du både til deg selv og verden at dette var ikke greit, og du godtar ikke slik oppførsel. For du fortjener ikke slik oppførsel. 

Kanskje mannen kan gå med på parterapi eller noe dersom du ikke vil avbryte forholdet? Der dere kan få snakket ut om dette? 

Anonymkode: 31f74...861

Han kan jo gå selv om jeg ikke ønsker at han skal gå

Ts

Anonymkode: fb5ff...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Æsj🤢 Dette kan komme til å ødelegge seksualiteten din, hvis du fortsetter å presse deg med på sex som får deg til å føle deg slik. Han kommer jo ikke til å slutte med å pule på hun andre, han er vel bare fornøyd med å få både her og der. Klarer du å leve med å dele ham med henne slik? 

Anonymkode: 038e5...d0c

Nei det klarer jeg ikke, men ut ifra meldingene jeg leste så har de ikke vært sammen siden 13. Juni.

Det kan jo hende de har kommunisert på andre steder enn messenger da.

Ts

Anonymkode: fb5ff...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Han kan jo gå selv om jeg ikke ønsker at han skal gå

Ts

Anonymkode: fb5ff...94f

Det kan han om du forteller hva du vet, men han også gjøre det her og nå.

Beklager TS, men det er ikke godt for deg å la deg tråkke på. Jeg skjønner du er redd for å bli forlatt. Men ønsker du virkelig et forhold fylt med falskhet og mistanke?

Anonymkode: 31f74...861

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er utro mens du er uvitende om det og kommer til å forlate deg når han vet du er vitende om det? Sjarmerende mann, dette.

Altså, du må selvfølgelig si det med en gang! Det er han som har begått feil, ikke du. 

Kjempetrist at finner deg i å bli behandlet så sjukt dårlig. Hva hvis dere begge lever til dere er nær hundre år? Har du faktisk tenkt å leve halve ditt lange liv i noe dårlig og smertefullt?

Anonymkode: 217d2...b56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Konfronterer jeg han med utroskapen, går han fra meg og det har jeg ikke lyst til.

Jeg må lære meg å takle at han har vært utro og leve videre med han.

Vet det høres sykt ut men orker ikke å bli alene og starte på nytt😭

Alle rundt meg er familieserte/i forhold og har det stabilt, mens jeg skal liksom stable på beina et nytt liv i en alder av 52 år.

Ts

Anonymkode: fb5ff...94f

Så hvorfor fortsetter du å klage her da? Du har bestemt deg. Hva er poenget med tråden? 

Anonymkode: 28fba...a4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva ts vil at vi skal gjøre?

Eksen var utro, denne er utro, men hun ønsker ikke å gå fra han. Hun velger dette! 

Anonymkode: 28fba...a4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner ikke hva ts vil at vi skal gjøre?

Eksen var utro, denne er utro, men hun ønsker ikke å gå fra han. Hun velger dette! 

Anonymkode: 28fba...a4c

Hvorfor er du så sur og negativ til meg?

Jeg vet ikke hva jeg vil eller hva jeg klarer, er helt i panikk og skriver her inne fordi jeg ikke har noen jeg kan snakke med om dette akkurat nå.

Dere sier jo hva dere hadde gjort, men mange av dere er ikke i min situasjon.

Hadde jeg lest dette innlegget hadde jeg nok skrevet at vedkommende måtte gå fra fyren asap, men det er ikke så enkelt in real life.

Ts

Anonymkode: fb5ff...94f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.9.2021 den 17.35):

Jeg vet jo at det er min mann som har satt i gang dette fordi han er en pikenes Jens, og føler seg smigret når damer liker han .

Men denne damen er singel og har med viten og vilje visst at min mann er opptatt og likevel ikke sagt nei til han!

Hun bor i oppgangen ved siden av oss så jeg kan jo like gjerne gå bort å banke på å skjelle henne ut og be henne ikke svare når min man tar kontakt.

Ts

Anonymkode: fb5ff...94f

Det er mannen din som skal skjelles ut. Han har forpliktelser ovenfor deg, det har ikke din nabo. Du er en fremmed for henne. 

Anonymkode: 84950...5a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvorfor er du så sur og negativ til meg?

Jeg vet ikke hva jeg vil eller hva jeg klarer, er helt i panikk og skriver her inne fordi jeg ikke har noen jeg kan snakke med om dette akkurat nå.

Dere sier jo hva dere hadde gjort, men mange av dere er ikke i min situasjon.

Hadde jeg lest dette innlegget hadde jeg nok skrevet at vedkommende måtte gå fra fyren asap, men det er ikke så enkelt in real life.

Ts

Anonymkode: fb5ff...94f

Hva var feil i det jeg skrev? 

Ønsker du å fortsette med han? Vær så god. Det er ditt liv. Jeg kjenner dog for mange damer som "våkner" når de er i 50-årene, men DA blir det enda vanskeligere å gå fordi å finne en ny mann når du er eldre...Lykke til. 

Anonymkode: 28fba...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som betyr noe er at du må finne ut hva du vil og akseptere konsekvensene av de ulike valgene. 

Hvis du vil fortsette- vil du leve i fornektelse og la han fortsette? Eller vil du konfrontere han og få han til å forplikte seg kun til deg? Er du villig til å jobbe deg gjennom skuffelsen, sorgen og fortvilelsen for å finne en ny start på andre siden med tillit og gjensidig respekt?

Vil han akseptere att du stiller krav til han?  Er han villig til å møte deg i dine krav? Hvor mye er du villig til å ofre for den kjærligheten dere har mellom dere? 

Eller tviholder du på kjærligheten fordi du ikke vil ta sorgen med att det ikke fungerte? Den går over om ei god stund, og du kan finne bedre forhold på andre siden selv om det er tøft i startfasen. 

Du/dere må finne ett eller flere mål og jobbe mot en ny og bedre hverdag. Spørsmålet er hvor mye er du villig til å legge i det? Mange får det til å fungere, men er dere villig til å gjøre jobben og hvor mye er dere villig til å gi fra dere for å kunne finne ett felles grunnlag for å gå videre?

Eller er det ikke verdt å legge så mye i og ofre så mye for?  Er der verdt å få det til å fungere godt nok når du kunne fått en ny start og ett bedre utgangspunkt? 

Det er kun du og partneren din som sitter på svarene om hva dere er villig til å gjøre for hverandre. Og ikke minst gi opp for hverandre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nødt til å tenke med haudet og ikkje hjerte.. foreldra mine var i samme situasjon når dei var på din alder og valge å skille seg. Begge har funnet nye partnera og er mykje lykkeligare enn det dei var ilag.  Det er eit tungt valg og det blir ensomt i begynnelsen men det er verdt det. 

Mannen din angra ikkje på det at han er utro heller, og då er ikkje det noke å redde i forholdet deres. For han er jo det bare sex det handler om, han har ho ikkje blitt forelska i nabokjærringa og flytta dit.. so viss ikkje han ligger med ho lenger so har han sikkert ei ny ei på si..  Tenk på deg sjøl, finn noken som vil ha KUN dej! Lykke til og ta vare på deg sjøl

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jeg knuller kan ikke gå fra samboeren sin pga hennes fasade. Hun vet om meg, men vil ha han i huset med barna, pga «flott skal det være» 

Anonymkode: 1f34d...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.9.2021 den 19.27):

Jeg hadde aldri trodd det på forhånd, men jeg valgte å bli. Jeg fant det ut på en annen måte da. Mannen ble mer og ute av seg over tid før han en kveld brøt sammen og fortalte det. Hun han var utro med hadde allerede blitt flytta over på en annen avdeling og hun var sletta fra sosiale medier. Han svarte på alt jeg lurte på og lot meg bruke den tida jeg trengte. 
grunnen til at jeg ble var at jeg først og fremst var overbevist om at jeg ville klart meg helt fint uten han, jeg visste at de ikke kom til å jobbe sammen mer og jeg kom aldri til å måtte forholde meg til henne, og jeg ble overbevist om at det var et engangstilfelle (ikke av ord, men rett og slett av hans reaksjon, skulle det likevel skje igjen vet jeg at det ikke hadde noen verdi og da er det ingen nåde). 

Anonymkode: db404...da2

Hvordan klarte du å komme over det og gå videre? Jeg klarer ikke å la være å tenke på det som har skjedd eller å mistro og slite med å stole på han, og at det aldri kommer til å skje igjen :( 

Anonymkode: f8ec8...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan klarte du å komme over det og gå videre? Jeg klarer ikke å la være å tenke på det som har skjedd eller å mistro og slite med å stole på han, og at det aldri kommer til å skje igjen :( 

Anonymkode: f8ec8...eba

Det tar landgang tid å komme over og få tilliten tilbake. Det er snakk om år.

Anonymkode: 0da8c...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-9-4 den 10.44):

Konfronterer jeg han med utroskapen, går han fra meg og det har jeg ikke lyst til.

Jeg må lære meg å takle at han har vært utro og leve videre med han.

Vet det høres sykt ut men orker ikke å bli alene og starte på nytt😭

Alle rundt meg er familieserte/i forhold og har det stabilt, mens jeg skal liksom stable på beina et nytt liv i en alder av 52 år.

Ts

Anonymkode: fb5ff...94f

Du setter det gråte kone emoen din på feil plass! Det er ikke å starte på nytt som er ditt største problem, det klarer de aller fleste og bruker bare et år så er det et tilbakelagt kapittel. Du slipper i alle fall å kjøpe ny dørmatte de kommende årene! Du er jo en slik en hele tiden videre fremover. Han vil fortsette å være utro, du godtar det og du vil bli mer og mer ulykkelig. Så når du er i en alder av 56 år er du så knekt psykisk at du aldri vil fungere i et forhold med noen andre. Er det verdt det?  Kom deg ut av forholdet så raskt som mulig, gjør ting du liker og finn deg en mann som setter pris på deg.

Da er du i et fungerende forhold om noen år, lykkelig og alt dette gamle grumset er bare vage minner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...