Gå til innhold

Hvordan Klarer dere å fortsette forholdet, etter at du har oppdaget at mannen er utro?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For et par måneder siden oppdaget jeg at min samboer har vært utro med jevne mellomrom, de siste par årene.

En gang i vår fikk jeg en magefølelse og plutselig fikk jeg for meg at jeg måtte se på hans telefon, og fant masse meldinger på messenger mellom han og vår nabo.

Jeg kjenner henne ikke, vi er bare på nikk, men jeg vet at hun for fem-seks år siden hadde sagt til min samboer at hun likte han, og da hadde han sagt at han var i et forhold og opptatt.  (Det har han fortalt til meg tidligere)

Jeg fikk helt sjokk da jeg leste meldingene mellom de to.

Det var han som flere ganger i løpet av de siste to årene har spurt om hun vil ha seg en runde på kammerset, og i et par meldinger har hun også skrevet at hun likte så godt å ha sex med han, så hun ville veldig gjerne få seg et nummer.

Jeg reiser mye i jobben min og har det siste året sittet korona-fast i Asia i 4 måneder, men jeg trodde at forholdet vårt var sterkt nok til å klare å være borte fra hverandre.

Min samboer er hektet på sex og vi har hatt enormt med sex de årene vi har vært sammen, men jeg har gått litt lei og har ikke alltid giddet å hatt sex daglig, så det er kanskje en forklaring?

Jeg har ikke lyst å miste han til tross for dette, fordi jeg elsker han over alt på jord, og vi har bygd opp et liv sammen.

Har ikke fortalt han at jeg har lest at han har pult på nabodamen, jeg har heller ikke konfrontert henne med dette, men jeg lurer på hvordan i himmelens navn jeg skal klare å gå videre med dette forholdet uten å snakke med han om utroskapen!

Jeg har tenkt å oppsøke denne damen på hennes arbeidsplass og fortelle henne at hun skal holde labbene borte fra min mann, og ikke fortelle han at jeg har kontaktet henne.

Jeg vil høre fra dere som har valgt å bli i forholdet, og ikke konfrontert din mann med utroskapen.

Anonymkode: fb5ff...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IKKE OPPSØK DEN ANDRE KVINNEN PÅ ARBEIDSPLASSEN! Det gjør bare vondt verre for deg.

Skjønner at du er i sjokk og har mange følelser i sving nå. Om jeg var deg hadde jeg gjort det slutt med mannen tvert uten å snu meg tilbake. Den andre kvinnen er ihvertfall ikke den som skal klandres. Det er den utro parten.

Stor klem!

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke tenkt meg om. Hadde flytta ut fortere enn flint! 

Anonymkode: cc386...f95

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiv Heks skrev (1 minutt siden):

IKKE OPPSØK DEN ANDRE KVINNEN PÅ ARBEIDSPLASSEN! Det gjør bare vondt verre for deg.

Skjønner at du er i sjokk og har mange følelser i sving nå. Om jeg var deg hadde jeg gjort det slutt med mannen tvert uten å snu meg tilbake. Den andre kvinnen er ihvertfall ikke den som skal klandres. Det er den utro parten.

Stor klem!

Jeg vet jo at det er min mann som har satt i gang dette fordi han er en pikenes Jens, og føler seg smigret når damer liker han .

Men denne damen er singel og har med viten og vilje visst at min mann er opptatt og likevel ikke sagt nei til han!

Hun bor i oppgangen ved siden av oss så jeg kan jo like gjerne gå bort å banke på å skjelle henne ut og be henne ikke svare når min man tar kontakt.

Ts

Anonymkode: fb5ff...94f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde ikke tenkt meg om. Hadde flytta ut fortere enn flint! 

Anonymkode: cc386...f95

Men jeg elsker han så høyt 💕

Ts

Anonymkode: fb5ff...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du retter sinnet ditt feil vei. Den eneste grunnen til at du angriper henne er å rettferdiggjøre det å fortsette forholdet. Og jeg skjønner ikke hvorfor? Kuken hans er vel ikke lagd av gull?! Du kan finne noe bedre enn dette, ha litt selvrespekt og avslutt forholdet. 

Og hadde jeg vært henne og du gjennomfører planen om å oppsøke henne på jobb/hjemme hadde jeg først politianmeldt deg for trusler og deretter gitt han beskjed. 

Anonymkode: 9e611...faa

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Men jeg elsker han så høyt 💕

Ts

Anonymkode: fb5ff...94f

Men elsker du han så høyt at du er villig til å dele han med andre og risikere at han smitter deg med kjønnssykdommer eller at han blir far til ett barn som ikke er med deg?  Hvis du ikke sier ifra så har du gitt ett stille aksept til at du godtar at han fortsetter med dette. Å sitte på gjerdet og håpe på att det skal gå over er naivt.  Men det er ditt liv og ditt valg- det er du som må bestemme hvordan du vil ha livet ditt. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du retter sinnet ditt feil vei. Den eneste grunnen til at du angriper henne er å rettferdiggjøre det å fortsette forholdet. Og jeg skjønner ikke hvorfor? Kuken hans er vel ikke lagd av gull?! Du kan finne noe bedre enn dette, ha litt selvrespekt og avslutt forholdet. 

Og hadde jeg vært henne og du gjennomfører planen om å oppsøke henne på jobb/hjemme hadde jeg først politianmeldt deg for trusler og deretter gitt han beskjed. 

Anonymkode: 9e611...faa

Politianmeldt meg? Det er det dummeste jeg har hørt

Ts

Anonymkode: fb5ff...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elder Millennial

Ikke kontakt de andre damene. Snakk med mannen din! 

Det er fullt mulig å komme forbi utroskap dersom begge er villige til å jobbe med det. 

Du er i sjokk nå, bruk litt tid på å la dette synke inn før du bestemmer hva du skal gjøre videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet jo at det er min mann som har satt i gang dette fordi han er en pikenes Jens, og føler seg smigret når damer liker han .

Men denne damen er singel og har med viten og vilje visst at min mann er opptatt og likevel ikke sagt nei til han!

Hun bor i oppgangen ved siden av oss så jeg kan jo like gjerne gå bort å banke på å skjelle henne ut og be henne ikke svare når min man tar kontakt.

Ts

Anonymkode: fb5ff...94f

Men hvorfor akkurat på arbeidsplassen? 

Anonymkode: 28fba...a4c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men jeg elsker han så høyt 💕

Ts

Anonymkode: fb5ff...94f

Hørt om selvrespekt? 

Anonymkode: 28fba...a4c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må i hvert fall kreve at dere flytter. Dere kan ikke bli boende som nabo til den han har vært utro med, og stadig treffe på henne. Ikke bare blir du minnet på det hele tiden, han blir det også og kanskje han faller for fristelsen på nytt.

Nei, helt ærlig, jeg ville gått fra forholdet. Uansett hva du føler for han. Han har bedratt deg om og om igjen, gang på gang. Og ser ikke ut til å ha noen samvittighetskvaler med det. Da du var strandet i Asia i flere måneder, inviterte han sikkert naboen over i dobbelsengen deres. Det var jo ingen fare for at du plutselig skulle komme inn døra og ta dem på fersk gjerning der du satt på andre siden av kloden!

Gå din vei med hodet hevet, og finn deg en real fyr som ikke behandler sin kjæreste sånn.

Anonymkode: 40140...0ed

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men hvorfor akkurat på arbeidsplassen? 

Anonymkode: 28fba...a4c

Hjemme da...

Ts

Anonymkode: fb5ff...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette kommer han ikke til å slutte med. Neste gang er det en kollega eller random

Anonymkode: 9a1a2...f1c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier at jeg skal gå fra han eller at dere hadde forlatt mannen i samme situasjon, er det virkelig så lett?

Har dere erfaring med dette?

Ts

Anonymkode: fb5ff...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du sier du var 4 mnd i Asia? 4 heftige mndr for dem to da, tetteste naboene. Å drite seg ut i fylla er én ting. Men her har de dratt det inn i ditt hjem, tipper jeg. Din sfære. 

Anonymkode: 6ac65...933

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper I hvertfall ikkje å bare kjefte på henner. Han må jo ta konsekvensener om han skal endre seg. 

Anonymkode: 8af50...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men denne damen er singel og har med viten og vilje visst at min mann er opptatt og likevel ikke sagt nei til han!

I motsetning til mannen din som ikke vet at han er opptatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jobbe seg gjennom utroskap er vel noe av det vanskeligste man kan gjøre i et forhold. Det første og viktigste er at mannen får vite at du vet det, og at han viser anger. 

At han har holdt på med dette over flere år er et ganske dårlig utgangspunkt synes jeg. Hadde det vært et knull på et julebord EN gang, hadde det vært noe annet å forholde seg til. Men å dra over til NABOEN i årevis er mer enn jeg kunne taklet. Da har det gått for langt.... 

Jeg hadde ALDRI stolt på han igjen...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...