Gå til innhold

Får aldri møtt barna


Trolltunga

Anbefalte innlegg

Duraton skrev (2 minutter siden):

Joda, tenk hvis dem møter på en politiker, kommer til å være merket for livet 🤣

Konfliktsky og vil ikke snakke om fremtiden, hmm.  
Er det noen konflikter inne i bildet vedrørende deg og hans barn da? Noe relatert til eksen?

Ellers så høres det ut som om at han har en tendens til å si én ting, for så å gjøre noe annet. Mitt kjennskap til slike folk er at dem sjeldent endrer seg med mindre det skjer noe katastrofalt noe.
Hvis man gir dem ett ultimatum, så prøver dem, men det varer ikke lenge, fordi dem er rett og slett ikke innstilt på å gjøre noen endringer i livet sitt.
Og slår man opp med dem så sier dem at det var jo synd og så fortsetter de med de gamle rutinene sine og lar dem ta over der forholdsrutinene var.
Ikke at dette er relevant for mannen du prater om.

Enig, de må faktisk ha lyst til å endre seg. Indre motivasjon, ikke ytre. Høres ikke ut som mannen til TS har noen form for indre motivasjon for endring. Han har det komfortabelt. 

Anonymkode: 540d6...077

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Duraton skrev (3 timer siden):

Hadde selv ikke latt ungene mine ta T-banen alene i Oslo 🤣

Men det høres ut som om at han har litt vanskeligheter med å komme over «kneipa» og ta tak i ting.
Kanskje han er mer én følger, enn én leder? 
Neste tipset er egentlig å snakke i lag.

Fortell ham at du vil ta steget over dørstokken sammen. Oppleve fremgang istedenfor stagnasjon.

Hvis man bor i Oslo, så er det veldig veldig spesielt å ikke la en 15-åring ta T-banen alene.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunga skrev (4 timer siden):

Ja, og slik jeg har forstått det så var det de to gangene de ble laget og et par ganger til, som er er hans erfaringsspekter i det ekteskapet, som er eneste partner han hadde før meg. 

Skjønner nå hvorfor han ble skilt.

Og jeg skjønner at du har relasjonelle vansker, for du ser nok selv at dette gidder ikke de fleste å finne seg i.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Hannah80 said:

Hvis man bor i Oslo, så er det veldig veldig spesielt å ikke la en 15-åring ta T-banen alene.

Oslo er ett høl som det burde bygges mur rundt 🤣

Anonymkode: 4db19...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dem graver og graver etter noe å ta ham på.
Bare vent, plutselig så nevner du noe som dem blåser opp og setter igang ett orkester for å få deg til å forlate vedkommende. Alt skal bli veid negativt av enkelte her på KG.

Anonymkode: 4db19...ba2

Her trenger man ikke å blåse opp noe som helst :) hele forholdet er bare absurd . Det er bare tidsfordriv fra hans side uansett hva han sier

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunga skrev (5 timer siden):

Jeg evner å filtrere, kjære deg. Jeg er ikke ute etter grunner til å forlate ham, men å få litt perspektiv siden jeg har en tendens til å finne i meg hva som helst for å slippe å være alene. 

Ja. Nå finner du det i hva som helst :) dette er ikke et forhold, det er en vits :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff for et forhold…. Ikke sex, ingen overnatting, ingen intimitet… det hadde jeg ikke klart. Høres ikke ut som om han er noe å elske i det hele tatt. Jeg hadde ikke følt meg elsket iallefall

Anonymkode: e900b...482

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Uff for et forhold…. Ikke sex, ingen overnatting, ingen intimitet… det hadde jeg ikke klart. Høres ikke ut som om han er noe å elske i det hele tatt. Jeg hadde ikke følt meg elsket iallefall

Anonymkode: e900b...482

Jo mer jeg har tenkt på dette i dag, etter å ha lest svarene her, ser jeg på dette med nye øyne at det ikke er sunt eller bra. Jeg holder fast fordi jeg er helt alene, uten andre venner, hvis han blir borte. Og det er kanskje derfor jeg har holdt ut dette, fordi jeg er ensom og han hvert fall er der og er snill mot meg. Da har jeg latt det andre fare, selv om det er ekstremt frustrerende. Jeg får tenke meg nøye om, og våge å ta en ordentlig prat med ham, selv om han blir ukomfortabel av det. Kanskje skal jeg for første gang i mitt liv klare å sette meg selv først. Selv om deg fører til at jeg kun har meg selv å være sammen med hvis dette tar slutt. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunga skrev (1 minutt siden):

Jo mer jeg har tenkt på dette i dag, etter å ha lest svarene her, ser jeg på dette med nye øyne at det ikke er sunt eller bra. Jeg holder fast fordi jeg er helt alene, uten andre venner, hvis han blir borte. Og det er kanskje derfor jeg har holdt ut dette, fordi jeg er ensom og han hvert fall er der og er snill mot meg. Da har jeg latt det andre fare, selv om det er ekstremt frustrerende. Jeg får tenke meg nøye om, og våge å ta en ordentlig prat med ham, selv om han blir ukomfortabel av det. Kanskje skal jeg for første gang i mitt liv klare å sette meg selv først. Selv om deg fører til at jeg kun har meg selv å være sammen med hvis dette tar slutt. 

Kjære deg, dette er det lureste du kan tenke og gjøre!

Sett deg selv først. Du er hovedpersonen i ditt liv. Og du skal slett ikke finne deg i hva som helst. Jeg ville hundre ganger heller vært alene enn i et forhold som er som det du beskriver. Og jeg tror en innsikt som den du kommer med her kan endre veldig mye til det bedre for deg. Når du forstår at du har en egenverdi og har fortjent, på lik linje med andre, å ha det godt, ustråler du noe helt annet som er langt gunstigere når du inngå nye relasjoner.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har vært i forhold med menn som sier "det blir bedre, bare vent til jeg har fått på plass ditt og datt" osv. Det blir ikke bedre. Enten må du akseptere tilstanden dere er i nå, eller så må du gjøre det slutt. Han kommer ikke til å forandre seg, verken med sex eller å involvere deg. Noen menn er veldig flinke til å love gull og grønne skoger for å holde på ei dame, men de er ikke alltid så handlekraftige. Han liker det sånn som det er, da har han ingen motivasjon til å endre på status. 

Anonymkode: 540d6...077

Tror du har rett, dessverre. Takk for gode perspektiver. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CamillaCollett skrev (Akkurat nå):

Kjære deg, dette er det lureste du kan tenke og gjøre!

Sett deg selv først. Du er hovedpersonen i ditt liv. Og du skal slett ikke finne deg i hva som helst. Jeg ville hundre ganger heller vært alene enn i et forhold som er som det du beskriver. Og jeg tror en innsikt som den du kommer med her kan endre veldig mye til det bedre for deg. Når du forstår at du har en egenverdi og har fortjent, på lik linje med andre, å ha det godt, ustråler du noe helt annet som er langt gunstigere når du inngå nye relasjoner.

Tusen takk for så veldig gode ord! Jeg vil heller være ensom alene enn ensom i en tosomhet. Så kan jeg heller jobbe med meg selv gjennom det vonde som vil dukke opp, hvis det ender med et brudd fordi han eventuelt nekter å bringe dette videre. 
 

Tusen, tusen takk, virkelig❤️

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du burde fokusere på å finne deg flere venner/styrke relasjonene til det du har av familie og bekjente før du evt. leter etter ny kjæreste? Lurt å ha flere personer å spille på, som gjør at du føler deg mindre ensom.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymus Notarius skrev (47 minutter siden):

Kanskje du burde fokusere på å finne deg flere venner/styrke relasjonene til det du har av familie og bekjente før du evt. leter etter ny kjæreste? Lurt å ha flere personer å spille på, som gjør at du føler deg mindre ensom.

Absolutt. Jeg er alene i verden uten han, så må bygge meg et nettverk. Nå blir det å få tatt en prat sammen, men det må vente til mandag når ungene er borte, så klare å holde tilbake frem til da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han lever et annet liv enn du tror den uka dere ikke treffes?

Anonymkode: 163a7...d49

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunga skrev (3 timer siden):

Jo mer jeg har tenkt på dette i dag, etter å ha lest svarene her, ser jeg på dette med nye øyne at det ikke er sunt eller bra. Jeg holder fast fordi jeg er helt alene, uten andre venner, hvis han blir borte. Og det er kanskje derfor jeg har holdt ut dette, fordi jeg er ensom og han hvert fall er der og er snill mot meg. Da har jeg latt det andre fare, selv om det er ekstremt frustrerende. Jeg får tenke meg nøye om, og våge å ta en ordentlig prat med ham, selv om han blir ukomfortabel av det. Kanskje skal jeg for første gang i mitt liv klare å sette meg selv først. Selv om deg fører til at jeg kun har meg selv å være sammen med hvis dette tar slutt. 

Du fortjener så mye mye mer enn dette, kjære deg! ❤️ 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trolltunga skrev (11 timer siden):

Jeg evner å filtrere, kjære deg. Jeg er ikke ute etter grunner til å forlate ham, men å få litt perspektiv siden jeg har en tendens til å finne i meg hva som helst for å slippe å være alene. 

Krake har funnet make. 

Jeg tror han er redd for å være alene også. Jeg tror ikke dette egentlig kan regnes som et kjærlighetsforhold. 

Anonymkode: ebcab...ea1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunga skrev (18 minutter siden):

Absolutt. Jeg er alene i verden uten han, så må bygge meg et nettverk. Nå blir det å få tatt en prat sammen, men det må vente til mandag når ungene er borte, så klare å holde tilbake frem til da. 

Kan anbefale venn - appen. I tillegg til trening eller hobby, det er mange som ser etter venner i voksen alder. Hvis du får en venninne / venn eller tre, så blir det nok lettere for deg siden å være mer kritisk før du går inn i et forhold. Da gjør du det ikke av ensomhet men av kjærlighet alene. Masse lykke til, ønsker deg alt godt. 

Venn appen er norsk, kom på nyåret men det begynner å bli noen folk der. Har selv truffet to som jeg ser for meg kommer til å bli venninner. :) 

https://findavenn.com/faq.html

Anonymkode: 39137...add

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kanskje han lever et annet liv enn du tror den uka dere ikke treffes?

Anonymkode: 163a7...d49

Det vet jeg med sikkerhet at han ikke gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Krake har funnet make. 

Jeg tror han er redd for å være alene også. Jeg tror ikke dette egentlig kan regnes som et kjærlighetsforhold. 

Anonymkode: ebcab...ea1

Vi var/er veldig forelsket i hverandre, men jeg merker at følelsene mine har svunnet hen i mangel på nærhet og fremdrift. Jeg kan ikke tale for han, så klart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...