Gå til innhold

Ja eller nei til alkohol i dåp og konfirmasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvorfor må det være alkohol på et arrangement som er dedikert til en ungdom som skal tre inn i de voksenes rekker?! Som er langt under alder til å skulle drikke alkohol enda. Da blir det en markant forskjell mellom hovedpersonen og gjestene. Nei, nei og atter nei. 

Anonymkode: b0870...b79

Jeg serverer ikke "alkohol" som dere som forbinder det med fylla liker å referere til. Men variert drikke som passer til maten. 

En 14 åring liker ikke vin, og har ikke noe forhold til vin, og det vil derfor heller ikke være et savn eller merkelig at andre drikker dette. Han vil på ingen måte bry seg om noen i selskapet tar et glass rødvin i stedet for brus, like lite som han gjør julaften eller til lørdagsmiddagen, og da ser jeg ikke problemet. 

Anonymkode: c9f1d...4f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg serverer ikke "alkohol" som dere som forbinder det med fylla liker å referere til. Men variert drikke som passer til maten. 

En 14 åring liker ikke vin, og har ikke noe forhold til vin, og det vil derfor heller ikke være et savn eller merkelig at andre drikker dette. Han vil på ingen måte bry seg om noen i selskapet tar et glass rødvin i stedet for brus, like lite som han gjør julaften eller til lørdagsmiddagen, og da ser jeg ikke problemet. 

Anonymkode: c9f1d...4f3

Hvorfor er det så vanskelig å si at alkohol er alkohol? Alkohol er mye mer enn hjemmebrent og sprit.

Anonymkode: 2dc65...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

HÆ?! Jeg konfirmerte meg i 2010 hadde ikke alkoholservering og ingen av venninnene mine heller😂😂😂 aldri hørt om det før og jeg er tydeligvis ikke alene😂 Kanskje vanlig på 70 tallet ja, men da var det jo mye rart som var innafor😂

Anonymkode: 6a4be...b3f

Har vært vanlig fra før krigen og frem til nå (siste konfirmasjon jeg var på var i 2019 og der var del vin og øl til de som ønsket) Men skal ikke se bort i fra at det er store geografiske forskjeller

Anonymkode: 94715...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har vært vanlig fra før krigen og frem til nå (siste konfirmasjon jeg var på var i 2019 og der var del vin og øl til de som ønsket) Men skal ikke se bort i fra at det er store geografiske forskjeller

Anonymkode: 94715...cfe

Tror jeg også. 

 

Anonymkode: d4865...651

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...