Gå til innhold

Bokdamen tar seg sammen

Bokdamen

Anbefalte innlegg

Huff, det er kjedelig å ikke være helt i vater, særlig når du har hatt så fine rutiner på det, men du kommer deg nok raskt tilbake. Lykke til med kjøp av joggesko! 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 km i nye joggesko og det var skikkelig godt for kropp og sjel.

Det har vært en ganske rar dag som begynte helt fabelaktig med en morgenøkt på kafé og etterfulgt av shopping av nye joggesko. Men så stoppet alt opp da vi fikk vite at en veldig nær (godt voksen) kollega var innlagt med slag og hjerneblødning. Jeg klarer fortsatt ikke ta inn over meg hva det vil si, men det er stor sannsynlighet for at ham ikke kommer tilbake i jobb, og da blir ingenting det samme 💔 Han er en av de mest sentrale kollegaene mine for tiden, en som utfordrer meg og som jeg lærer vanvittig mye av. Han lever og kommer til å overleve dette, men etter mamma er jeg så utrolig skjør på sånne ting. Så i kveld løp jeg med høy rockemusikk og litt for høy fart etter to uker uten løping. Det hjalp en stund, men nå gruer jeg meg til i morgen når vi må legge slagplanen for hvordan vi klarer oss uten ham på kort (og lang) sikte. Gruer meg til den tomme pulten i morgen (sitter rett vis a vis meg).  

Livet altså, berg og dalbane går av og til litt for fort….

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2022
Startvekt 06.07.21: 95,3

30. desember: 73,4 kg
7. januar: 73,5 kg (+0,1 kg)
14. januar: 72,5 kg (- 1 kg)
21. januar: 72,7 kg (+0,2 kg)
28. januar: 72,3 kg (-0,4 kg)
4. februar: 71,1 kg (-1,3 kg)
11. februar: 71,2 kg (+0,1 kg)
18. februar: -
25. februar: 70,7 kg (-0,5 kg)
4. mars: 70,6 kg (-0,1 kg)
11. mars: 70,2 kg (-0,4 kg)
18. mars: 70,6 kg (+0,4kg)
25. mars: 69,9kg (-0,7 kg)

Totalt ned: 25,4 kg

Dette må man kalle en deilig overraskelse en fredag morgen ❤️ Aller første veiing på 60-tallet! Har hatt vin, bursdagskake og sushi fra forrige helg som har hengt veldig godt i denne uken, så denne så jeg overhodet ikke komme. Men det ga meg akkurat den lille boosten jeg trengte i dag.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med nye sko! 🤩 Kan jeg spørre hvilke du kjøpte?

Jeg kjøpte også nettopp nye, og de var helt himmelske å løpe med! 🙌 😱 Løp automatisk raskere 😂 (men som han sa han der fantastisk flinke selgeren: «jeg vil gå så langt som å si at de et totalt uegnet til å gå tur i..! Men jeg tror jeg kan love deg enda morsommere løpeturer!») 💜lilla 💜😁 såååå mye motivasjon i et par nye sko! 💪

Og gratulerer med 60-tallet! Nyt helga! 👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig det må ha vert å se 60-tallet, gratulerer 🎉

Håper det ikke ble en alt for tung dag på jobb i dag. Det er rart hvordan livet stopper opp når man får slike nyheter. Enn føler seg plutselig så sårbar. 

Håper du får en fin helg tross alt ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med flott nedgang igjen! :)

Håper det går bra med kollegaen din, for et sjokk.  Man vet jaggu aldri, nei. Dette livet er skjørt. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med 60-tallet!! 😀 Utrolig bra jobbet. Håper at du har nytt helgen!

Og trist å høre om kollegaen din. Håper at han blir bedre og kommer seg tilbake til arbeid. Skjønner at det er vondt og vanskelig når det er noen man har jobbet tett på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mars
3. mars: jogg 5,5 km, styrke og strekk
6. mars: jogg 13 km
8. mars: jogg 6,5 km + 30 min yoga
9. mars: jogg 5,5 km - intervaller
10. mars: yoga 40 minutter
11. mars: jogg 5 km
17. mars: yoga 30 minutter
24. mars: jogg 5 km
27. mars: jogg 15 km

Totalt mars:  9 treningsøkter, 50,5 km

Skulle prøve meg på 10 km i går, og det gikk så bra at jeg bare kjørte på om løp 15. Hadde litt mye som skulle bearbeides, så det var ikke helt gjennomtenkt. I dag angrer jeg 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig deilig å se 60-tallet 👏 Her står vekten helt stille, men håper jeg snart ser litt nedgang igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bithiah skrev (På 25.3.2022 den 14.07):

Gøy med nye sko! 🤩 Kan jeg spørre hvilke du kjøpte?

Jeg kjøpte også nettopp nye, og de var helt himmelske å løpe med! 🙌 😱 Løp automatisk raskere 😂 (men som han sa han der fantastisk flinke selgeren: «jeg vil gå så langt som å si at de et totalt uegnet til å gå tur i..! Men jeg tror jeg kan love deg enda morsommere løpeturer!») 💜lilla 💜😁 såååå mye motivasjon i et par nye sko! 💪

Og gratulerer med 60-tallet! Nyt helga! 👏👏

Jeg endte med mitt andre par Brooks (ghost 14). De er gode, men de såpass like de jeg allerede har at jeg angrer litt, og når jeg leste denne angret jeg litt mer. Hva kjøpte du??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mars
3. mars: jogg 5,5 km, styrke og strekk
6. mars: jogg 13 km
8. mars: jogg 6,5 km + 30 min yoga
9. mars: jogg 5,5 km - intervaller
10. mars: yoga 40 minutter
11. mars: jogg 5 km
17. mars: yoga 30 minutter
24. mars: jogg 5 km
27. mars: jogg 15 km
29. mars: jogg 5,5 km

Totalt mars:  10 treningsøkter, 56 km

Jeg er en kveldsløper. Det å løpe når ungene er i seng, og jeg har lagt fra meg jobb og ansvar og har fri er en veldig deilig følelse. Men det betyr også at det har vært mange turer i mørket. Søndag kom jeg meg litt sent ut døren, og fikk ikke den store effekten, men i dag løp jeg i lyset og det var fortsatt lyst da jeg kom hjem. Det var helt fabelaktig!

Akkurat nå har jeg helt panisk stress på jobb der jeg ikke klarer sorterer tanker og oppgaver og går med høy puls og vondt i magen. Sånn kan man ikke ha det. Tenkte jeg skulle sette meg rett og jobbe etter legging, men så tok jeg meg den løpeturen likevel. Fikk sortert tankene litt, og ryddet vekk noen stressmoment, og jeg har det så mye bedre. Den timen fra jeg gikk ut døren til jeg var dusjet ga meg så mye mer enn en times jobb. Må forberede meg til et møte i morgen, så skal jeg legge meg tidlig og så er det ny frisk i morgen. 

Kan ellers rapportere at jeg er på vei til å være en str 38! Kjøpte meg en ullkåpe fra Selected på Tise. Var litt bekymret for om den kom til å være trang, men neida, den satt altså som et skudd! Helt feil årstid, men nesten ubrukt til 300 kroner kunne jeg ikke stå over. Flaks at vinteren gjør en liten opptreden i Bergen denne uken ;)

Må logge av og faktisk gjøre det jeg skulle så stresset ikke kommer tilbake i kveld. Tenkt at jeg har kommet dit at jogging gir meg overskudd og glede ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig følelse å få energi av treningen! :) Og det at klær i mindre størrelser passer, er så sykt digg!

Håper det blir mindre stress på jobben etterhvert, skjønner at det er en omveltning nå når kollegaen din ble brått syk. Håper det går bra med ham. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du og løpingen din imponerer meg! 🤩 

håper du fikk ristet av deg stresset og at det blir bedre dager utover uka 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, 15 kilometer 🤩 Du er på god vei mot halvmaraton i alle fall. Blir så imponert over å se hvor mye distanse du har klart å jobbe deg opp til!

Og kjenner meg veldig igjen i at trening er veldig bra for stressmestringen. Jeg har selv en jobb som kan føre til tanker som kverner overalt, og da er det ekstra deilig å ha en metode for å kvitte seg med litt tanker og tømme hodet før man legger seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (14 timer siden):

Jeg endte med mitt andre par Brooks (ghost 14). De er gode, men de såpass like de jeg allerede har at jeg angrer litt, og når jeg leste denne angret jeg litt mer. Hva kjøpte du??

Nike Zoom Fly 4 💜

SÅ imponert over veien din mot halvmaraton! 👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2022
Startvekt 06.07.21: 95,3

30. desember: 73,4 kg
7. januar: 73,5 kg (+0,1 kg)
14. januar: 72,5 kg (- 1 kg)
21. januar: 72,7 kg (+0,2 kg)
28. januar: 72,3 kg (-0,4 kg)
4. februar: 71,1 kg (-1,3 kg)
11. februar: 71,2 kg (+0,1 kg)
18. februar: -
25. februar: 70,7 kg (-0,5 kg)
4. mars: 70,6 kg (-0,1 kg)
11. mars: 70,2 kg (-0,4 kg)
18. mars: 70,6 kg (+0,4kg)
25. mars: 69,9kg (-0,7 kg)
1. april: 69,6 kg (-0,3 kg)

Totalt ned: 25,7 kg

Må si meg godt fornøyd med det! Går en hektisk uke i møte, så går jeg inn i påsken under 70 ser jeg det som en seier 🐣

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt mars:  11 treningsøkter, 61,5 km

Mars endre ikke som noe høydepunkt på treningsfronten, men nå er det heldigvis ny måned og nye muligheter 💪

April
1. april: 14 km

Uken som kommer går ikke helt opp, det er ikke tid til alt jeg må gjøre på jobb og jogging. Søndag har min mann planer utenfor huset, så den vanlige langturen utgår, men må uansett jobbe. Så da min mann fikk uventet selskap i går kveld, slengte jeg meg rundt og tok en tur selv om klokken var litt for mye. Tenkte jeg skulle løpe 10 km, men fikk underveis et innfall om at jeg skulle løpe 16,1 km som er ukens langtur på treningsplanen. Men da klokken var 22.30 måtte jeg innse at det var tullete og slippet de siste 2 km. Var alene ute utenom de som skulle på fest 😂🤪

er jeg på vei til kontoret, og skal jobbe frem til ungene dukker opp litt senere. Skal ha en liten påskevent for barnefamiliene på jobb (ble aldri juletrefest pga korona). Så nå er det bare å bruke timene effektivt før jeg skal kose meg med hyggelige folk og nyte resten av lørdagen ❤️ Iskaldt og strålende sol i Bergen i dag, det blir en god dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...