Gå til innhold

Bokdamen tar seg sammen


Bokdamen

Anbefalte innlegg

Det går litt trått her også for tiden ;) Men har så vidt kommet meg i gang igjen. Ble liksom bom stopp etter operasjonen, og så fant jeg på masse dårlige unnskyldninger 😄 

Kos deg i Danmark. Vi skal til Hellas, og jeg gleder meg til å komme til sol og varme igjen. Kan ikke love at det blir mye trening da, men at det blir noen turer, det blir det 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

I dag pakker jeg kofferten for å reise på ferie, 25 kg lettere enn jeg var på denne tiden i fjor (startet 06.07.21).

Det er ganske stille fra meg for tiden, men det er travle dager. Samtidig føler jeg på mange måter at jeg har gått fra livsstilsendring til livsstil. Må sparke meg selv i bevegelse av og til, men det kjennes mer og mer som om dette kommer til å vare. Har stabilisert vekten rundt 70, og selv om jeg hadde elsket å runde året med normalvektig BMI, har jeg ikke motivasjonen for se siste 2 kg. Og jeg har innfunnet meg med at det er helt greit for nå.

Men nå pakket jeg kofferten og sen symboliserer hvor langt jeg har kommet. Sist uke kjøpte jeg en helt ny sommergarderobe og det tok meg 1,5 time (med en plan og litt research på forhånd). Jeg tok på meg plagg etter plagg som var fint og flatterende. Det var en helt fantastisk opplevelse 🤩

Og kofferten min er kompakt, men med godt utvalg! Tidligere har jeg overpakket til tusen fordi jeg egentlig ikke følte meg vel i noe. Nå har jeg en velkomponert garderobe der ting kan brukes om hverandre, alt passer og alt matcher. 

Og som prikken over i-en har jeg treningsklær i kofferten og gleder meg til tur i en skogsløype tett på der vi skal bo 💪

For en sommer dette seiler opp til å være! Jeg kommer tilbake til høsten, men vil bare si at dette har vært litt av en reise og jeg har fått så mye fin støtte her inne.

Ønsker dere alle en strålende ferie 🥳

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg på ferie @Bokdamen 🌞 Drar selv om ca. en uke, og gleder meg til å bruke den nye sommergarderoben 👍

Jeg skal ned noen kilo til etter sommeren, men skal slappe av og nyte de 30 kiloene jeg allerede har gått ned.

God sommer 🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juli
2. juli: yoga 45 min
3. juli: 5 km
6. juli: yoga 45 min
8. juli: 6 km
10. juli: 6 km

Totalt juli:  6 treningsøkter, 17 km

Fem dager inn i Danmarksferien har jeg fått inn tre treningsøkter, så da må jeg inn og logge dem. Har en Airbnb denne uken som ligger like ved er fantastisk skogs/naturområde og jeg har hatt to skikkelig fine løpeturer der. Har løpt uten noe på ørene for første gang siden jeg begynte å løpe, og det har vært utrolig deilig å høre på skoene på grusen og fuglesang. I kveld så jeg en hjort som jeg kun fikk med meg fordi jeg hørte bevegelsen. Litt senere løp jeg forbi noen hester på beite og det var rett og slett helt magisk 🤩

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (På 4.7.2022 den 11.20):

Men nå pakket jeg kofferten og sen symboliserer hvor langt jeg har kommet. Sist uke kjøpte jeg en helt ny sommergarderobe og det tok meg 1,5 time (med en plan og litt research på forhånd). Jeg tok på meg plagg etter plagg som var fint og flatterende. Det var en helt fantastisk opplevelse 🤩

Høres helt fantastisk ut👏🏻👏🏻🤩 Håper jeg kan være i nærheten av noe sånt neste sommer. Jeg overpakka nok litt til sydenferien, og brukte bare halvparten - mest vide kjoler… var jo så varmt!

Kos deg masse i Danmark😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Juli
2. juli: yoga 45 min
3. juli: 5 km
6. juli: yoga 45 min
8. juli: 6 km
10. juli: 6 km
14. juli: 5 km
15. juli: yoga 45 min
16. juli: 5,5 km

Totalt juli:  8 treningsøkter, 27,5 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Juli
2. juli: yoga 45 min
3. juli: 5 km
6. juli: yoga 45 min
8. juli: 6 km
10. juli: 6 km
14. juli: 5 km
15. juli: yoga 45 min
16. juli: 5,5 km
18 juli: 11 km
22. juli: 10 km

Totalt juli:  10 treningsøkter, 48,5 km

Litt mye is, vin og god mat på ferie, men må si meg fornøyd med antall treningsøkter. Spesielt fornøyd med å ha fått litt lengde på løpeturene igjen. Reiser hjemover på onsdag, og har et mål om to løpeturer til før den tid, mange fine områder å sjekke ut.

Har også kjøpt meg en ny yogamatte på turen. Kom over et kjempegodt tilbud på en matte jeg tidligere har fått anbefalt; men som var for dyr. Ulempen er å dra den meg seg på tog og båt 😅 Men føler jeg legger grunnlaget for å komme godt fra start for der som blir en hektisk høst. Skolestarter, minsten skal bytte til storbarn og jeg har to nyansatte på avdelingen min som jeg har ansvar for. Men den tid, fortsatt en deilig uke igjen med ferie 🥰

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! 😄 Hvilken matte kjøpte du, og er du fornøyd? Jeg tenkte å kjøpe en ny matte snart. Egentlig ikke så lenge siden forrige kjøp, men jeg bommet litt og kjøpte en som ble litt for tykk for min sak og som glir rundt på vårt glatte parkettgulv. 

Ønsker deg en fin siste uke av ferien. 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (På 23.7.2022 den 13.20):

Så flink du er! 😄 Hvilken matte kjøpte du, og er du fornøyd? Jeg tenkte å kjøpe en ny matte snart. Egentlig ikke så lenge siden forrige kjøp, men jeg bommet litt og kjøpte en som ble litt for tykk for min sak og som glir rundt på vårt glatte parkettgulv. 

Ønsker deg en fin siste uke av ferien. 😘

Jade Harmony. Fikk låne den i sommer og synes den var topp 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det står på en av de 29 tidligere sidene, men hvordan begynte du med yoga? Følger du et opplegg, video etc. eller er du så dreven at du bare gjør det etter egen rutine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pantoten skrev (4 timer siden):

Mulig det står på en av de 29 tidligere sidene, men hvordan begynte du med yoga? Følger du et opplegg, video etc. eller er du så dreven at du bare gjør det etter egen rutine?

Jeg har gått sporadisk på yoga tidligere, men nå gjør jeg det hjemme vha. youtube videoer. Anbefaler Yoga med Adrienne, hun har videoer for alle vanskelighetsgrader. Har et par videoer jeg har sett såpass ofte at jeg gjøre dem med å ha youtube på ørepropper, men uten så se filmen. Har du drevet noe med yoga selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (10 minutter siden):

Jeg har gått sporadisk på yoga tidligere, men nå gjør jeg det hjemme vha. youtube videoer. Anbefaler Yoga med Adrienne, hun har videoer for alle vanskelighetsgrader. Har et par videoer jeg har sett såpass ofte at jeg gjøre dem med å ha youtube på ørepropper, men uten så se filmen. Har du drevet noe med yoga selv?

Aha :) Har du merket stor forskjell på kropp og styrke? Hvorfor har favorittvideoene blitt det?

Jeg gikk et yogakurs for sånn 10 år siden da jeg var student, men lite i etterkant. Men føler behov for å bli sterkere og smidigere så lurer på om jeg skal ta det opp. Bare vet ikke helt hvor eller hvordan jeg skal begynne😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pantoten skrev (7 minutter siden):

Aha :) Har du merket stor forskjell på kropp og styrke? Hvorfor har favorittvideoene blitt det?

Jeg gikk et yogakurs for sånn 10 år siden da jeg var student, men lite i etterkant. Men føler behov for å bli sterkere og smidigere så lurer på om jeg skal ta det opp. Bare vet ikke helt hvor eller hvordan jeg skal begynne😅

Definitivt stor forskjell, jeg er betydelig sterkere og mykere. Har blitt litt for lite yoga før sommeren og merket det er lenger ned til gulvet nå, men høst betyr mer innetid, og da er yoga perfekt. 

Favoritten min er en som heter Yoga for Strength. Den funker veldig fint for meg fordi jeg får strekt ut kontorkroppen samtidig som den treffer godt i løpemusklaturen. Hvis du er usikker kan du slenge deg på en 30 day challenge (trenger ikke gjøre det hver dag, men kanskje hver annen?) som denne. Her anbefaler hun forresten en video som heter "yoga for complete beginners". Kanskje sjekke den ut i kveld?

Vet hva jeg skal når ungene har sovnet i alle fall ;)

 

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bokdamen skrev (51 minutter siden):

Definitivt stor forskjell, jeg er betydelig sterkere og mykere. Har blitt litt for lite yoga før sommeren og merket det er lenger ned til gulvet nå, men høst betyr mer innetid, og da er yoga perfekt. 

Favoritten min er en som heter Yoga for Strength. Den funker veldig fint for meg fordi jeg får strekt ut kontorkroppen samtidig som den treffer godt i løpemusklaturen. Hvis du er usikker kan du slenge deg på en 30 day challenge (trenger ikke gjøre det hver dag, men kanskje hver annen?) som denne. Her anbefaler hun forresten en video som heter "yoga for complete beginners". Kanskje sjekke den ut i kveld?

Vet hva jeg skal når ungene har sovnet i alle fall ;)

 

Kontorkropper har godt av sånt ja😅 Tusen takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...

 

Bithiah skrev (På 16.10.2022 den 23.56):

Hvordan går det med deg @Bokdamen? 😊

Takk for at du spør selv om det tok litt tid med svaret. Høsten har gått sånn passe. Jeg har hatt noen veldig hektiske og krevende år på jobb, og i oktober sa det plutselig stopp. Har sett det komme, og skulle tatt større tak enn jeg gjorde, men endte med å gå på en liten smell og har vært sykemeldt den siste mnd. Skal være hjemme ut november, så får vi se. 

Kjenner jeg har fallt litt inn i gamle spisemønster med å «unne meg noe» fordi «det er så synd på meg», men jobber for å komme meg ut av det. Foreløpig har det ikke hatt så veldig utslag på vekten (halvannet kg eller så), men jeg kjenner det på kroppen og jeg er mer oppblåst. Føler meg tjukk i klær og trekker lett i kosebukse. 

November er vel egentlig ikke den rette måneden for å ta tak (man burde ligge inne med pledd på), men jeg begynner å kjenne at sykemeldingen ikke varer evig og jeg må bruke momentet mens jeg har  tiden. Så nå skal november kick-starte veien tilbake til den nye Bokdamen.

Har slitt med en vond ankel i hele høst, og den slipper ikke helt. Har innsett at jeg må trene meg ut av det, så tar gjerne imot tips til gode øvelser.

Nå henter min far meg for en time paddeltennis. Han kommer til å knuse meg, men jeg gleder meg. Logger timen på forhånd, for motivasjonen av mange økter i november. Så får vi se om jeg liker det 😅

November
1. november: yoga 45 min
4. november: 4 km
5. november: fjelltur 1,5 time
6. november: yoga 45 min
7. november: løp 5 km + 1,5 oppvarming 
8. november: paddeltennis 1 time

Totalt juli:  6 treningsøkter, 10,5 km

 

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter min første time med paddeltennis kan jeg melde tilbake at det var kjempegøy! Men jeg er veldig glad jeg har løpekondis, for det var hardt arbeid 😅 Ny time på fredag 🥳  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (3 timer siden):

 

 

Takk for at du spør selv om det tok litt tid med svaret. Høsten har gått sånn passe. Jeg har hatt noen veldig hektiske og krevende år på jobb, og i oktober sa det plutselig stopp. Har sett det komme, og skulle tatt større tak enn jeg gjorde, men endte med å gå på en liten smell og har vært sykemeldt den siste mnd. Skal være hjemme ut november, så får vi se. 

Kjenner jeg har fallt litt inn i gamle spisemønster med å «unne meg noe» fordi «det er så synd på meg», men jobber for å komme meg ut av det. Foreløpig har det ikke hatt så veldig utslag på vekten (halvannet kg eller så), men jeg kjenner det på kroppen og jeg er mer oppblåst. Føler meg tjukk i klær og trekker lett i kosebukse. 

November er vel egentlig ikke den rette måneden for å ta tak (man burde ligge inne med pledd på), men jeg begynner å kjenne at sykemeldingen ikke varer evig og jeg må bruke momentet mens jeg har  tiden. Så nå skal november kick-starte veien tilbake til den nye Bokdamen.

Har slitt med en vond ankel i hele høst, og den slipper ikke helt. Har innsett at jeg må trene meg ut av det, så tar gjerne imot tips til gode øvelser.

Nå henter min far meg for en time paddeltennis. Han kommer til å knuse meg, men jeg gleder meg. Logger timen på forhånd, for motivasjonen av mange økter i november. Så får vi se om jeg liker det 😅

November
1. november: yoga 45 min
4. november: 4 km
5. november: fjelltur 1,5 time
6. november: yoga 45 min
7. november: løp 5 km + 1,5 oppvarming 
8. november: paddeltennis 1 time

Totalt juli:  6 treningsøkter, 10,5 km

 

Det hørtes ikke mye godt ut, håper november bringer med seg noen gode dager 🌸 nå vet ikke jeg noe om hvor stor «smellen» din er, men vet alt for mye om hvordan det kan gå om en går for fort frem (gjerne drevet av både ønsker, vilje, samvittighet og forventninger..) Så lytt til kroppen og legen! Det kan jammen være tøft å være sykmeldt ❤️ 
 

Padeltennis har jeg aldri prøvd eller sett på. Hva er forskjellen på det og squash? Og vanlig tennis? (Ikke at jeg har prøvd det heller da..😂)

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bithiah skrev (6 timer siden):

Padeltennis har jeg aldri prøvd eller sett på. Hva er forskjellen på det og squash? Og vanlig tennis? (Ikke at jeg har prøvd det heller da..😂)

Har aldri prøvd squash, men det er en litt mindre tennisbane med glassvegg bak deg og på litt av langsiden. Racketen er litt annerledes, og ballen kan gå via veggen som jeg tror den også kan i squash? Litt usikker på reglene, men fikk kjørt meg og har vondt på nye steder 😂 Får ta meg en yoga/tøying i morgen for å myke opp, men streik i barnehagen gitt, så får selskap av en 3-åring 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

 

Ganske fornøyd med november og godt variert aktivitet. Har funnet meg en fjelltur jeg har gått en del ganger som gir den perfekte kombinasjonen av høy puls i starten, alene på fjellet og fantastisk utsikt. Kan både gås med barn og løpes. 

Må «nyte» det mens jeg er sykemeldt og dermed har flere timer i døgnet, og prøver å bygge opp momentet så jeg klarer å holde på treningen når jeg er tilbake på jobb.

Litt trått med joggingen, men så lenge alternativet ikke er å sitte i ro skal jeg være fornøyd 😅 Målsetning om å få inn 3 økter før desember, så havner jeg på trening hver 2. dag. Det skal gå fint siden jeg har både en padeltime og et løp på mandag, ikke helt optimalt planlagt ser jeg nå. Blir slitne bein på tirsdag 🤪

Drømmer om å begynne å trene styrke, men kjenner det sitter veldig langt inne å melde meg inn på senter. Har brukt alt for mange penger i mitt liv på støttemedlemsskap og lommeboken er som hos de fleste litt tynnere enn vanlig 💸💸

November
1. november: yoga 45 min
4. november: 4 km
5. november: fjelltur 1,5 time
6. november: yoga 45 min
7. november: løp 5 km + 1,5 oppvarming 
8. november: padeltennis 1 time
11. november: padeltennis 1,5 time
13. november: 7 jogg
17. november: fjelltur 2 timer
20. november: fjelltur 2 timer
23. november: padeltennis 1 time
24. november: fjelløpetur, 6 km

Totalt november:  12 treningsøkter

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...