Gå til innhold

Bokdamen tar seg sammen


Bokdamen

Anbefalte innlegg

Mars
3. mars: jogg 5,5 km, styrke og strekk
6. mars: jogg 13 km
8. mars: jogg 6,5 km + 30 min yoga
9. mars: jogg 5,5 km - intervaller
10. mars: yoga 40 minutter

Totalt mars:  5 treningsøkter, 30,5 km

Mannen er ute i kveld, ungene sovnet tidlig, jeg fikk en full arbeidsdag for første gang på lenge og kunne ta jobbefri med god samvittighet. Ble gående og være snacksesyk, så da tok jeg meg rett og slett en yogaøkt for å ikke spise 😅 Har blitt lite yoga i det siste, og merker jeg er både stivere i kroppen og hakket svakere enn da jeg hadde bedre rutine på yoga. Så skal prøve å få inn tid i all joggingen… 

Men nå nyter jeg litt sofatid med god samvittighet og snacklysten fjernes med litt skikkelig kvelds.

Tørr nesten ikke si det høyt, men det ser ut som morgendagen vil innebære 4/4 der de skal være og ingen hjemme 🥳 Jeg skal nyte det og det fine været og tror jeg skal starte helgen med å jogge hjem (og som en herlig bonus etterlate maskinen på kontoret og ta 100% helg). Gleder meg ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2022
Startvekt 06.07.21: 95,3

30. desember: 73,4 kg
7. januar: 73,5 kg (+0,1 kg)
14. januar: 72,5 kg (- 1 kg)
21. januar: 72,7 kg (+0,2 kg)
28. januar: 72,3 kg (-0,4 kg)
4. februar: 71,1 kg (-1,3 kg)
11. februar: 71,2 kg (+0,1 kg)
18. februar: -
25. februar: 70,7 kg (-0,5 kg)
4. mars: 70,6 kg (-0,1 kg)
11. mars: 70,2 kg (-0,4 kg)

Totalt ned: 25,1 kg

8 måneder og 5 dager senere har jeg søren meg gått ned 25 kg!! Det er helt vanvittig å tenke på, men jeg er fortsatt nesten mest sjokkert over at jeg hadde så mye å gå på… Men jeg tok meg sammen, og her er vi. Jeg er så stolt av meg selv, og takknemlig over sommerens versjon som tok grep og startet på denne reisen.

Den siste tiden har det ikke vært så mye fokus på vekt, jeg logger ikke og har et mer avslappet forhold til hva jeg spiser. Samtidig trener jeg mer enn jeg regner med å holde på på sikt og fortsetter derfor å gå litt ned. Roer jeg treningen etter halvmaratonen, må jeg tilpasse spisingen for å holde på vekten. Så selv om jeg har veldig lyst å gå over på vedlikehold og slutte å veie meg/logge vekt, tror jeg at jeg skal holde på det frem til sommeren. Kanskje gi meg når det har gått akkurat ett år?  Men det får jeg tenke på en annen dag. 

I dag er det fredag og strålende sol (ryktene sier 10 grader). Jeg er en veldig en mye lettere versjon av meg selv som sitter på bussen med en bag med joggeklær, og jeg oppriktig gleder meg til å innlede helgen med å jogge hjem i solen. Og det er en veldig god følelse ❤️ 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba 👏👏👏

Jeg logger ikke vekt for øyeblikket. Måtte bare ha en pause. MEN, jeg sjekker selvsagt og ser at jeg er veldig flink til å holde meg helt stabil. Går ikke opp og ikke ned 😜

Her venter jeg på at sola skal komme idag. Foreløpig er det kanskje grått, men dette skal lette sier yr.no så da håper jeg det. Planen er å komme meg ut en tur i ettermiddag.

Ønsker deg en kjempeflott helg ❤

Endret av Wit
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mars
3. mars: jogg 5,5 km, styrke og strekk
6. mars: jogg 13 km
8. mars: jogg 6,5 km + 30 min yoga
9. mars: jogg 5,5 km - intervaller
10. mars: yoga 40 minutter
11. mars: jogg 5 km

Totalt mars:  6 treningsøkter, 35,5 km

Jogget fra jobb til barnehagen i går, og det var en ganske strålende start på helgen 🤩 

Våknet med vond hals og koronatesten slo ut på ett minutt (gikk akkurat to år før jeg fikk det). Utrolig nedsig, jeg var hverken lyst eller tid til å være syk. Satser på at formen holder seg, foreløpig er det mest vondt i hansen og litt sliten i kroppen. Vi får se 😷

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i Corona-klubben @Bokdamen! Du får ta livet litt med ro til formen er bedre, så krysser jeg fingrene for at du ikke blir så dårlig 🤞

Knallbra jobba så langt, veldig inspirerende lesing! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Kjedelig med sykdom, særlig flere runder på rappen. 😔 Ønsker deg riktig god bedring og håper at du blir frisk og rask igjen snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta det med ro så lenge du føler deg dårlig @Bokdamen ❤ Det er fort gjort å bli for utålmodig, men korona kan sette seg i luftveier, så la kroppen få den tiden den trenger.

God bedring 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo rett og slett en møkkauke så langt. Min yngste har vært hjemme to dager sammen med meg, og jeg er helt utslitt. Helt kokko i hodet av ungemas, sliten i kroppen av korona, ingen lunte, lyst på alt «gamle meg» likte og rett og slett litt på felgen. Hodet kunne gitt mye for en løpetur, men kroppen er bare ikke på lag. Kan se ut som jeg kan få morgendagen alene hjemme og hente meg litt inn, før jeg prøver meg på jobb torsdag. Men trodde jeg om mandag og i dag også 🙈 Vet ikke helt hva som er korona, hva som er jobbstress og hva som skyldes 2,5 uke med sykdom i hus, men jeg har overhodet ikke noe overskudd. 

Lei meg for at jeg måtte stå over et løp denne uken er jeg også, for målet mitt om ett løp per mnd i hele 2022 ryker nå 😭 Ungene sover heldigvis, og jeg kan snart legge meg. Men jeg kvikner vel til om en times tid i kjent stil når kroppen har fått slappe litt av for første gang i dag. Er vi ferdig med sykdomssesongen snart? 😷🤞 Så klar for vår 🌱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, for en drittdag.  Surt når mål man har gledet seg til går i vasken. Håper det blir bedre snart, og god bedring til dere alle sammen!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg endelig være alene hjemme og hente meg litt inn, og følte meg ovenpå for første gang på lenge da jeg hentet i barnehagen. Men: falt skikkelig i trappen da vi kom hjem og slo meg så jeg ble både svimmel og kvalm. Det henger skikkelig i og var veldig ekkelt. Og for å toppe det, våknet jeg med et vondt kne som kom ut av ingenting 😣Med andre ord: en veldig opp og ned dag. Men prøver meg på jobb igjen i morgen og tar det stille og rolig derfra. Og så må jeg ta meg en yoga i morgen for å myke opp det jeg regner med blot en stiv og støl kropp 🤪

Ellers tok jeg noen litt forsinkede «25 kg ned»-bilder i dag. Det kjipe undertøyet kom frem, og sitter ganske dårlig etterhvert ❤️ Venstre er 06.07.21.

CAF399BB-A147-4F34-A11C-863F28D4C987.jpeg

2701E7BF-5DBB-4938-939E-606BCBEC960A.jpeg

Endret av Bokdamen
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auau, så uheldig du er da! Håper det blir bedre med litt yoga.

Wow, for en forskjell på bildene! Du kan være superstolt over det du har fått til!
Jeg angrer litt på at jeg ikke tok noen før-bilder, når jeg ser meg i speilet og ser at jeg er "like tjukk" som jeg alltid har vært. Men 25 kg må jo ha vært en plass, ikke sant?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig stor forskjell @Bokdamen 👏👏👏 Jeg tok ingen sånne bilder når jeg startet. Det orket jeg bare ikke, men angrer nå 😉

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow for en forskjell @Bokdamen! Du ser utrolig bra ut. For en jobb du har gjort.

Så kjedelig med fall, hvordan går det med deg nå? Håper smertene forsvinner fort 😊

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

WOW! For en forskjell! Må være en utrolig følelse å se tilbake på de gamle bildene og tenke på det som en gang var og hvordan all jobben har ført til slike knallgode resultater 👏Det lønner seg å stå på og fortsette! Imponerende! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en forskjell 🤩👏🏻👏🏻 Det er så motiverende med før- og etterbilder 🤗

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig å se hvor langt du har kommet. Du ser fantastisk ut. 🤩 Hadde det ikke vært for at tilbehøret er det samme hadde jeg ikke gjettet at dette var samme person. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

WOW, for en forskjell. Så fantastisk! Du må jo være kjempe stolt! Den mestringsfølelsen er så utrolig god. Jeg tok aldri før bilder rett og slett fordi jeg ikke gadd. Vil heller ta masse etterbilder 😅🤣

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flotte ord damer ❤️

Molly85 skrev (4 timer siden):

Hvordan går det med deg?💞

Uff, den siste uken har vært ganske trå Har ikke vært på topp hverken i kropp eller topp og jeg har meldt meg litt ut.

Sykdom, mensen og ingen trening har vist seg å være en dårlig kombinasjon. Har holdt meg sånn noenlunde til et fornuftig kosthold (med noen unntak i helgen), men jeg har vært helt uvanlig sulten de siste dagene og har måttet kjempe en del med meg selv for å ikke «unne» meg både det ene og det andre. Det vises litt på vekten, men ikke mer enn at det lett forsvinner når jeg er tilbake til normalen. 

Gleder meg til å komme meg tilbake i joggeskoene, og få luftet topplokket. Åpner ny løpebutikk i Bergen i morgen, og tror jeg skal benytte meg av et godt tilbud og investere i et nytt par sko. Skal prøve meg en liten tur i morgen og kjenne på formen. Håper kroppen er klar 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så tungt når man blir syk og faller ut av gode rutiner😩 Og så mensen med det den gjør med kropp og psyke😵💫 Du er flink som ikke har tatt av på maten, vær stolt av deg selv😍🙌 Jeg selv har hatt en periode med voldsom overspising nå, og veier to kilo mer enn mitt all time high😱 Klarer liksom ikke la være å overspise, så det er nok noe stress jeg kjenner på uten å helt vite hva det gjelder. Uansett, godt å se det her igjen. Er innom tråden din nesten daglig, så jeg har ventet spent på oppdatering nå😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...