Gå til innhold

Bokdamen tar seg sammen


Bokdamen

Anbefalte innlegg

Du er rå på joggingen din @Bokdamen 💪

Håper du får en bedre uke denne uka og får en bedre uke jobbmessig denne uka. Gull verd med sjefer som skjønner problemet ❤

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søren altså! Har som sagt en litt dårlig uke, og i går klarte jeg å vaske øreproppene mine sammen med løpejakken 😭 Håper håper at de virker når de er tørre, men har veldig lave forventninger. Buuuu! Var på jakt etter en ny løpejakke, men må vel bruke pengene på nye ørepropper i stedet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (1 time siden):

Søren altså! Har som sagt en litt dårlig uke, og i går klarte jeg å vaske øreproppene mine sammen med løpejakken 😭 Håper håper at de virker når de er tørre, men har veldig lave forventninger. Buuuu! Var på jakt etter en ny løpejakke, men må vel bruke pengene på nye ørepropper i stedet 

Oj, sånn er kjedelig. Men veldig fort gjort. 🤞 for at de virker når de er tørre igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny måned og nye treninger.

Februar
3. februar: jogg 5 km, styrke og strekk

Nærmer seg start på treningsplan for halvmaraton (begynner på tirsdag) og jeg leser overalt at man bør legge inn noe styrketrening for å unngå skader. Så i dag er dag 1 av «gjør litt styrkeøvelser før du tøyer» i er forsøk på å få det inn uten å måtte legge inn en ny trening.

Merker jeg har som mål å lære meg skikkelig armhevinger. Nå mister jeg helt formen om jeg prøver meg på noe mer ambisiøst enn mot kjøkkenbenken. Men det kan jo bare gå fremover da 😅

Veldig blandet uke på kostholdsfronten. Noen utskeielser sist helg, noe veldig bra. Overlykkelig over at hjemmekontor er over, og har veldig fokus på å gjøre ting som gjør meg glad og får meg ut av januar jobb-barn-jobb-jogg-barn-jobb funken min. Så i morgen er det barnevakt og ut på livet med min mann, gleder meg ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner jeg er skikkelig imponert over deg, og lykke til med opptrening til halvmaraton 💪👍

Styrketrening er nok viktig å gjøre i tillegg til all joggingen, er veldig spent på å se hvordan dette går for deg fremover. Er helt sikker på at du klarer dette med stil.

Selv er jeg på hjemmekontor litt til, for jeg skal besøke mamma noen dager nå og holder meg unna smittesituasjoner frem til jeg har vært der. Prøver å unngå mange mennesker når jeg kan det. Etter at jeg har vært der, så får bare viruset komme.

Lurer også på om jeg KAN ha hatt falskt negativ svar på test når datteren min fikk omikron nå i starten av januar siden jeg hadde tre doser og ikke symptomer. Leser jo om mange som tester negativt på hjemmetester når de bare tester i nesen. Så vi får se hva som skjer fremover om jeg blir smittet eller ikke 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med ny treningsplan! Er det lov å spørre hvilken plan du følger? :) 

Jeg har aldri i mitt liv klart en eneste armheving før nå i høst. Tror nesten ikke at jeg har klart mer enn maks et par på knærne heller. Med mitt elendige utgangspunkt tok det litt tid før jeg var oppe i en normal armheving på tær, men fytti så verdt det, for det ga ren mestring. 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2022:

Startvekt - 06. juli - 95,3 kg

  • 30. desember - 73,4 kg (+0,1 kg)
  • 7. januar - 73,5 kg (+0,1 kg)
  • 14. januar  - 72,5 kg (-1 kg)
  • 21. januar - 72,7 kg (+0,2 kg)
  • 28. januar - 72,3 kg (-0,4 kg)
  • 4. februar - 71,1 kg (-1,3 kg)

Totalt ned: 24,2 kg

Går litt i rykk og napp her i 2022, men jeg snitter på ca 0,5 i uken. Det er veldig bra når jeg har ganske middels motivasjon og nærmer meg normalvektig. Målet er 68,5 som får meg i kategorien normalvektig på BMI. Men det er et stykke igjen til anbefalt midjemål på 80 cm, så jeg har en jobb å gjøre ned kroppsformen også, ikke bare vekten. Men satser på at jeg kommer et stykke på vei hvis jeg følger treningsplanen min. 

Ser ut som vi følger hverandre denne uken også @Wit 😘 Så godt å høre at du skal få deg noen dager hos din mor og kan jobbe litt derfra. Se på bilder og snakk om livet og nyt tiden sammen ❤️

Jeg har pekt meg ut Hal Higdons Novice 2 @KaBom. Den er mye brukt og anbefalt, men har nok en del å gjøre med at den er lett tilgjengelig på nett uten en app eller betaling. Mange som anbefaler Nike runclub, men orker ikke en egen app (i tillegg til Strava, Fitbit og Pai 😅) . Har laget meg et excel-ark som jeg har printet og kan krysse av etterhvert som jeg gjennomfører uker. Den har fire løpeøkter i uken. Det føles litt voldsomt, men får tilpasse den til livet best mulig. Ukeøktene er ikke lengre enn at det bør la seg gjøre uten for mye greier, men kan fort bli konflikt mellom jobb og jogg på kvelden i perioder med mye. Vi får se 😅 Har konkludert med at det blir noen armhevinger etter hver løpetur, så ser vi hvordan utviklingen blir. Har fått mye mer markerte armer bare ved å gå ned i vekt (gått ned 5 cm rundt overarmene), så kan bli bra om jeg får litt muskler 💪 

Ellers har jeg kjøpt meg noen nye løpetights. Størrelse M og sitter veldig fint 🤩 Jeg er nok i øvre sjikt av en M, men etter første tur er jeg superfornøyd med kjøpet. Klarer ikke helt å tro at XL årene er bak meg, men jeg stolte på størrelsesguiden og det stemte. Tenk det! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Bokdamen 😘 Hadde håpet på bedre vær på Vestlandet når jeg er der, men ser det kun er meldt regn alle dagene 🤪 Vel, jeg har litt jeg skal fikse i leiligheten hennes, så greit å få tid til det også.

Og ja, vi følger hverandre fra uke til uke 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny Bruker skrev (3 timer siden):

Hvirdan er kostholdet ditt? Er du fortsatt pæ Grete Røeds?

Jeg gikk på kurs i 4-5 uker i august/september, men synes egentlig ikke kurset ga meg så mye. Kjøpte meg et gullmedlemskap som ga meg tilgang til appen, og har brukt den aktivt helt frem til jul. Synes den er oversiktlig og fin og ga meg godt fokus på å spise variert nok. 

Mht. kosthold spiser jeg egentlig mye det samme som før, men med fokus på porsjonskontroll og nok grønt og frukt. I høst var jeg veldig streng på kaloriinntaket og holdt meg slavisk til et budsjett. Siden midten av november har jeg blitt litt mer avslappet med tellingen og bruker bare appen innimellom for å kontrollere meg selv. Vektnedgangen går litt roligere, men det fortsetter nedover, så jeg gjør noe riktig. 

Stikkord: telle kalorier, drikker ikke kalorier, kun snop på lørdager (og kjøper da akkurat det jeg skal spise). Spør bare om du vil ha det mer presist :) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gøy med program da, @Bokdamen. Jeg synes ikke det så så veldig ille ut. Printa ut pdf-en og tar med hjem for å ha noe å se på. Nå er det fortsatt 6 måneder til jeg forhåpentligvis skal løpe halvmaraton, men jeg uansett om det blir til sommeren eller senere så har jeg lyst til å trene meg opp i distanse. Kommer nok ikke til å følge hele programmet til punkt og prikke, men greit å ha et utgangspunkt. 😄 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobba (igjen) 👏🏼👏🏼🎉🎉

Det er ikke langt igjen til målet nå 👍🏼 
Det er morsomt å følge deg og se hva du klarer. Du er helt rå! Og dette på bare 7 mnd! 

God helg

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vært i overkant mye god mat denne helgen. Fredag var mannen og jeg ute og spiste en veldig god middag med mer vin enn jeg har drukket på lenge. Kan ikke huske sist jeg var så mett! Gårsdagen var deretter, og jeg var ikke vanskelig å be da min sønn hadde en venn på besøk og de ville bake muffins. Og i dag var jeg hjemme med en småsyk jente, og det ble mer baking med noen veeeldig gode boller 😅 

Så da var det ingen kjære mor med kveldsturen selv om det har snødd og sluddet store deler av dagen. Ble en tung og glatt tur, men det var deilig å komme seg ut og det ble 12 km. Veier på ingen måte opp for resten av helgen, men det er en deilig måte å runde av på. Og jeg vet jeg kommer til å sove som en stein i natt ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går og venter på hvilken koronatest som slår ut først hos oss. 4/4 går rundt er forkjølet og vi har hatt barn hjemme begge dager denne uken. Følte meg ikke helt på topp i dag, men alarmen på telefonen sa at i dag var første dag på treningsplanen til halvmaraton. Så da ble det en løpetur. Planen starter med km-tall for uken som er lavere enn det jeg har lagt på i januar, men jeg skal prøve meg på å løpe 4 dager i uken (de ukene det lar sseg gjøre) og har bestemt meg for å følge planen. Det baller fort nok på seg 😅 Var flink og la inn litt styrke og tøying etterpå, så dag 1 = god start. Bare 47 økter igjen 😂😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper egentlig du slipper unna for mye sykdom nå når du skal starte treningsopplegget ditt 😊 Selv om det selvsagt er greit "å bli ferdig" med korona også.

Lykke til med treningen 💪😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Februar
3. februar: jogg 5 km, styrke og strekk
6. februar: jogg 12 km
8. februar: jogg 5 km, styrke og strekk
9. februar: jogg 5 km
10. februar: jogg 5 km
Totalt februar:  5 treningsøkter, 32 km

Ganske fornøyd med å ha kommet meg ut for å løpe 3 dager på rad denne uken. Ikke så lange økter, men tenker jeg skal stole på treningsplanen og bygge meg opp over tid. 

Regner med jeg er på stedet hvil når det gjelder vekt morgen, men det går helt greit. Spiser som jeg bør, men merker jeg slacker litt på porsjonsstørrelse på middagen. Har i tillegg hatt syke barn hjemme hele uken (herlig kombo med hjemmekontor), så det har vært  litt begredelig med matro og det har handlet om å stappe mat inn før en eller annen begynte å hyle for noe. De andre måltidene har jeg ganske god kontroll på, men må være obs fremover så jeg ikke glir tilbake til gamle uvaner . 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...