Gå til innhold

Bokdamen tar seg sammen


Bokdamen

Anbefalte innlegg

2022
Startvekt 06.07.21: 95,3

30. desember: 73,4 kg
7. januar: 73,5 kg (+0,1 kg)
14. januar: 72,5 kg (- 1 kg)
21. januar: 72,7 kg (+0,2 kg)
28. januar: 72,3 kg (-0,4 kg)
4. februar: 71,1 kg (-1,3 kg)
11. februar: 71,2 kg (+0,1 kg)
18. februar: -
25. februar: 70,7 kg (-0,5 kg)

Totalt ned: 24,6 kg

Hadde som mål å holde vekten de siste 14 dagene pga hyttetur og litt ekstra ting som skjedde, så må si meg veldig fornøyd med ukens vekt. Kjenner det er ganske absurd at jeg nærmer meg 25 kg ned og 6-tallet mens en normalvektig BMI bare er 2 kg unna 🤯

Fredag igjen, kjenner jeg er veldig klar for helg ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grattis med bra tall @Bokdamen 👍

Morsomt å se at vi følger hverandre ganske bra i vektnedgangen nå selv om du er ca 10 kilo lettere enn meg 😉 Håper du får en flott helg 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig å se at tallene dine fortsetter å gå ned. Jeg er jo egentlig ikke overrasket, for jeg ser jo at du løper som bare pokkern, men likevel en utrolig prestasjon med tanke på hvor mye du allerede har gått ned. 

Ønsker deg en super helg! :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en lang helg med omgangssyken i hus der bare bare mamma hjelper, så hadde gledet meg til å lufte hodet alene i kveld. Men, måtte til slutt innse at jeg har blitt smittet og jeg bør holde meg i nærheten av toalettet 🤮 Håper nesten (men bare nesten!) at jeg er så dårlig i morgen at mannen må bli hjemme også, sykt barn som begynner å bli friskt er en krevende øvelse når man selv ikke er i form 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, omgangssyken er fælt! Masse god bedring. ❤️ Håper du blir frisk og rask snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer på det jeg sa om å håpe at jeg ble skikkelig syk, omgangssyken er helt jævlig, spesielt når man ikke får være syk alene men har begge ungene kravlende på deg.... 

Men i dag er jeg tilbake på kontoret og later som om jeg er i form. Har spist alt for lite de siste dagene, og fikk først matlysten tilbake i går kveld. Men da spiste jeg for mye og ble kvalm. Samme til frokost i dag (selv om "for mye" var en helt vanlig porsjon). Klør i fingrene etter å bevege kroppen, men er heldigvis alene hjemme i kveld så jeg tvinges til å holde meg på sofaen en kveld til. Men i morgen prøver jeg meg på en rolig joggetur og ser hvordan det går. 

Ellers kan jeg melde at jeg må innse at buksen jeg kjøpte i str 40 før jul (som var ørlite grann stram) er hakket for stor og jeg må ned en størrelse ved neste handletur! Klarer ikke helt ta det innover meg at jeg må se meg om etter str. 38 😅

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omgangssyke er det verste jeg vet, så jeg føler virkelig med deg 😘 Håper formen raskt blir stigende og at du får slappet litt av i kveld.

Deilig med bukser som blitt for store 😂 Litt dyrt da men, allikevel.

Jeg bruker str. 40 nå og kan ikke huske sist jeg gjorde det. Tar fortsatt en størrelse eller to for stor med meg til prøverommet når jeg skal prøve bukser. Turbukse er jeg nå på nr. 3 siden jeg startet. Denne håper jeg å kunne bruke en stund 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lette etter et før-bilde, men jeg etter å ha scrollet laaaaaaangt tilbake, er det tydelig at det har ikke drevet med. Har perfeksjonert selfien som fjerner dobbelthake, men fant ingen bilder av hele meg (og siden jeg er den eneste i familien som tar bilder, finnes det tydeligvis veldig få). Eneste jeg fant var fra august når jeg allerede hadde gått ned ca 10 kg. Forskjellen er fortsatt veldig tydelig, men skulle gjerne hatt en sammenligning som viste hele vektnedgangen. Men må si jeg er ganske fornøyd med det jeg ser i speilet! 

FBC05268-D5E1-4EC1-9D57-EE4F537AE514.jpeg

  • Liker 6
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk @Skorpion91 og @Wit ❤️ 

I dag kom jeg med endelig ut på joggetur igjen, og det føltes helt fabelaktig i "være tilbake" 🥳

Januar: 12 økter, 98 km
Februar: 14 økter, 79 km

Løp lengre i januar, men flere ganger i februar. Mål for mars er å holde treningsplanen og ideelt komme over 100 km.

Mars
3. mars: jogg 5,5 km, styrke og strekk

Totalt mars:  1 treningsøkter, 5,5 km

Regner med samme vekt som sist ved morgendagens veiing. Har vært en rotete uke, magen er ikke helt normal igjen og i dag er jeg så oppblåst at jeg faktisk ser litt gravid ut 😅 Men: jeg synes fortsatt det er ganske vilt at jeg veier 70 kg 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2022
Startvekt 06.07.21: 95,3

30. desember: 73,4 kg
7. januar: 73,5 kg (+0,1 kg)
14. januar: 72,5 kg (- 1 kg)
21. januar: 72,7 kg (+0,2 kg)
28. januar: 72,3 kg (-0,4 kg)
4. februar: 71,1 kg (-1,3 kg)
11. februar: 71,2 kg (+0,1 kg)
18. februar: -
25. februar: 70,7 kg (-0,5 kg)
4. mars: 70,6 kg (-0,1 kg)

Totalt ned: 24,7 kg

Helt som forventet og jeg klager ikke. Håper kroppen kommer helt i lage i løpet av helgen, det blir en travel uke neste uke med haugesvis av jobb som har hopet seg opp pga sykdom 🤯 Men nå er det fredag og sol, og så er det helg, og neste uker kommer først på mandag ❤️  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har vært en mildt sagt lang uke og helg der mannen har lagt som et slakt med korona siden onsdag. Kort lunte hos mor og sure unger 🤯 Var heldigvis fint vær i dag, så det ble utevafler i solen og kritt i gaten. Merker jeg er mer sliten etter denne helgen enn før og uken som kommer blir lang med alt som skal tas igjen på jobb. Kan vi spole til fredag? Så denne uken skal joggingen prioriteres for å unngå totalkollaps 🏃‍♀️🏃‍♀️

Men fikk meg en langtur i kveld i flott vær og føler jeg endelig er tilbake i siget 💪

 

Mars
3. mars: jogg 5,5 km, styrke og strekk
6. mars: jogg 13 km

Totalt mars:  2 treningsøkter, 18,5 km

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 dager sammenhengende sykdom i heimen (barn, mann og jeg i en herlig kombinasjon av omgangssyke og korona) har satt sine spor, men kom meg ut på tur og rundet av med yoga. I morgen venter «sykt barn som ikke er sykt» og dårlig samvittighet for jobb 😅

Mars
3. mars: jogg 5,5 km, styrke og strekk
6. mars: jogg 13 km
8. mars: jogg 6,5 km + 30 min yoga

Totalt mars:  3 treningsøkter, 25 km

Endret av Bokdamen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mars
3. mars: jogg 5,5 km, styrke og strekk
6. mars: jogg 13 km
8. mars: jogg 6,5 km + 30 min yoga
9. mars: jogg 5,5 km - intervaller

Totalt mars:  4 treningsøkter, 30,5 km

I dag ble det intervaller, det var tungt som fy, men så utrolig deilig etterpå. Føler jeg er skikkelig i siget på treningsplanen igjen, men samtidig venter jeg bare på at jeg selv skall få korona og bli slått ut. Mitt eneste ønske er i så fall at jeg får være syk alene 😂

For sykdomsbonansaen fortsetter. Minsten har vært hjemme hele uken med omgangssyken og vi venter og venter på 48 timer så hun kan gå i bhg, men de kommer ikke og hun er i toppform utover magen. Eldstemann hadde feber etter barnehagen mandag, var hjemme tirsdag i strålende form, i bhg i dag men feber på ettermiddagen, så i morgen skal begge være hjemme. Henger etter så det synger på jobb, men det gjør alle, så jeg prøver å ikke stresse. Men det nærmer seg 14 dager med sykdom i hus og nervene er deretter...

Det ligger heldigvis an til å bli tosifret og sol i Bergen i helgen, og det kjennes utrolig godt at våren er på vei. Vår på en lekeplass i solen med minsten i dag og det var helt fabelaktig. Har så smått begynt å planlegge hagesesongen med hva som skal plantes, hva som trengs at puter og pynt, og hvilke prosjekter vi skal ha (færrest mulig kjennes det som akkurat nå 😅) Vurderer å hente grillen frem for å nyte det maks, vi får se formene an. 

(Og selv om det ikke tels siden jeg var nyløpt og dehydrert: etter løpetur viste vekten akkurat 25 kg ned 🥳)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...