Gå til innhold

Bokdamen tar seg sammen


Bokdamen

Anbefalte innlegg

Kos deg med dagslyset! 😄 

Jeg synes januar er en kjempetung måned. Det er så mørkt og kaldt her og kulden der jeg bor nå slår meg nok litt ekstra fordi det er mye kaldere enn de vintrene jeg er vant med på vestlandet. Men i år så ser jeg også mye motivasjon i å holde koken. Å trene under småkjipe forhold skal bli min type doping eller høydetrening. 😂 Hvis jeg klarer å fortsette å trene og spise greit frem til midten av februar så er mye gjort. Da begynner det å bli merkbart lysere samtidig som man ofte kan ane litt vår i lufta innimellom. 😄 Og tenk så mye lettere det blir den dagen det plutselig ikke er bekmørkt lengre når jeg legger ut på joggeturer etter legging. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bokdamen skrev (59 minutter siden):

@Wit leste kommentaren din og tenkte først "fint for deg som kan komme deg ut i dagslys, jeg har så mange møter og små barn og ingen trening i arbeidstiden." Så tok jeg meg selv i være litt selvmedlidende og konkluderte med at det er sol og nysnø i Bergen og jeg har ingen møter resten av dagen. Nå logger jeg av og kommer meg ut en times tid og får litt dagslys i fjeset. Når til og med en dusj før ungene skal hentes i barnehagen. Så tar jeg resten av arbeidsdagen i kveld. Takk for sparket 😘

😂 bra du syntes det hjalp 😂 Det er ikke ofte jeg kan gjøre dette i arbeidstiden, men da prøver jeg å få turer ut i helgene. Små barn er ingen hindring, du kan ta med deg barn på tur selv om ikke det nødvendigvis blir som en treningstur 😉

Ellers prøver jeg å ta en time pause på ettermiddagen før sola går ned og går en tur da. Ofte jobber jeg heller litt igjen på kvelden istedenfor å sitte i sofaen og glane på boksen på veggen 🤪

Håper turen gjorde deg godt 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hatt piggsko i dag, for det var veldig vekslende føre. Så ikke akkurat noen rekordtid å melde, men det ble drøye 20 km, og det kjennes godt.

Fordeler: deilig med dagslys, fikk koblet ut jobbhjernen før jeg hentet ungene, ferdig trent

Ulemper: har vært helt skutt i ettermiddag og det frister så latterlig lite å jobbe nå som ungene har sovnet 😅

Har vent med til løpe-tøye-dusje-litt sofa med kvelds, så kroppen trenger liksom ikke gjøre noe etter joggetur. Kroppen gikk litt i samme modus i dag… Kjenner også at det er noe deilig med at joggeturen markerer slutten på alt av forpliktelser for dagen, og jeg bare trenger ta hensyn til meg selv. Så selv om det var ekstremt deilig å komme seg ut, tror jeg ikke dette blir en ny rutine. Vi får se 🤷🏼‍♀️ Merker jeg liker innstillingen din @KaBom, holder jeg koken til et stykke ut i februar, da blir jeg en maskin denne våren 💪💪

Regner med jeg er litt opp i morgen, ikke optimalt, men sånn er det denne uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt - 06. juli - 95,3 kg

  • 30. desember - 73,4 kg (+0,1 kg)
  • 7. januar - 73,5 kg (+0,1 kg)
  • 14. januar  - 72,5 kg (-1 kg)
  • 21. januar - 72,7 kg (+0,2 kg)

Totalt ned: 22,6 kg

Tidligere i uken regnet jeg med dette ble verre, så  skal strengt tatt være fornøyd med dette. Jeg kjenner på at jeg er helt middels motivert for å skulle lenger ned i vekt, men så var det de 4 kiloene som manglet for å være normalvektig. De frister mer enn jobben som skal til for å komme dit 😂 Jaja, ny dag nye muligheter, tar det som det kommer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser vi har omtrent samme resultat denne uka 😉 Men, sånn er det jo. Det går litt opp og litt ned.

Håper været i Vestlandsbyen er bra i dag også, og at du får joggeturen din. Her kommer sola frem nå, så håper på en fin ettermiddagstur i skogen før det blir mørk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bokdamen skrev (19 timer siden):

Jeg løp 15 km i kveld! 

Wow, så kult! Hvordan føltes det på kroppen? Plutselig er du veldig nærme et halvmaraton!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (21 timer siden):

Jeg løp 15 km i kveld! 

Wow 🤩 du er så utrolig flink med den løpingen 🙌🏻.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk ladies 🥰 Det føltes bra @KaBom! Hadde trodd jeg skulle være mer gåen i dag, men var nøye på å strekke skikkelig. Vel så mye en mental øvelse som fysisk. Begynte å nærme meg hjemme da jeg var på 10 km, og kjente at jeg hadde en del å gå på, så svingte en ekstra runde. Når jeg først hadde tatt valget om å utvide, gikk det ganske greit. Hadde en underholdende podcast den første timen, og byttet til noe gøy musikk etterpå. Havnet på 25 km i ikke som gikk, det er ny rekord og vil gjerne ligge der de kommende ukene 💪

Leker med tanken om et mål om 100 km i februar (men det er bare 28 dager så vi får se). Neste mandag er årets første løp. «Bare» 5 km, men spent på hvordan tiden slår ut. Har blitt mer fokus på utholdenhet enn på fart siden nyttår. 

Trå mandag, holdt på å sovne under legging, og nå venter litt konsentrasjonsjobb med noe tekst 😣

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har blitt helt rå på jogging @Bokdamen 👍💪 Halvmaraton klarer du uten problemer.

Syns det er ekstra bra siden januar normalt er en daff måned for meg. Det er mørkt og lite frister etter at arbeidsdagen er over, så det står respekt av det du gjør 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på kontoret i dag for første gang på lenge og benyttet anledningen når jeg var i sentrum til en rask handletur. Så i dag ble den store BH dagen. KJøpt meg ny sports-BH og målte meg skikkelig for å finne min nye BH størrelse. Kan med glede melde at jeg endelig har en størrelse i kategorien "kan finne gode BHer som passer på Lindex og slipper å betale det hvite ut av øyet når jeg skal oppdatere meg" 🥳  Har krympet såpass mye at BHene ikke har gitt skikkelig støtte, og det kjennes rett og slett veldig godt å ha på meg en BH som passer den nye kroppen. Og så gleder jeg meg til løpetur med ny BH 😅

Ellers klinket jeg til med ny laveste vekt i morges, og skulle ønske det var fredag i dag. Kjenner på frykten for at det var et blaff 😅 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi følger hverandre stadig @Bokdamen 😅 Er første gang på kontoret i dag jeg også på ganske lang tid.

Så bra du har fått en BH som passer. Det er stor forskjell på en som sitter som den skal, og en som har blitt for stor og ikke støtter noen steder.......

🤞 for at vekten er lav i morgen også 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt @Wit! Var det ikke deilig? Og samtidig litt stressende å skulle ha inn arbeidsreisen og få hentet i barnehagen i skapelig tid 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt - 06. juli - 95,3 kg

  • 30. desember - 73,4 kg (+0,1 kg)
  • 7. januar - 73,5 kg (+0,1 kg)
  • 14. januar  - 72,5 kg (-1 kg)
  • 21. januar - 72,7 kg (+0,2 kg)
  • 28. januar - 72,3 kg (-0,4 kg)

Totalt ned: 23 kg

I dag var jeg så sykt skuffet da jeg gikk på vekten! Har lagt på 71-tallet siden mandag/tirsdag, og inngår veide jeg 71,5! Pleier å jogge på torsdager, men rytmen ble litt rotet til denne uken, og jeg droppet det. Og spiste ertesuppe med saltkjøtt til middag i går som var mer salt enn kroppen pleier å få.  Nå angrer jeg…  Jaja, innsatsen er ganske middelmådig for tiden, så skal vel være fornøyd.

Hjalp ikke at jeg skulle til kontoret (halv dag før det blir planleggingsdag med ungene fra lunsj) og skulle ta en veldig tidlig buss som hadde gått før tiden og jeg ble stående og blomstre. Sliter med å få timekabalen til å gå opp for tiden selv om det kjennes som om jeg bare jobber, og nå er jeg allerede stresset. Klokken syv! Jeg skulle stå opp, veie meg og være superlett og tenke «kjøper meg en latte på vei til jobb siden jeg er lett og tidlig ute». Nå er jeg ingen av delene 😝

Jaja, går vel opp herfra. Og ned er ned! Ha en strålende dag da ladies!

Endret av Bokdamen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bokdamen skrev (14 timer siden):

Morsomt @Wit! Var det ikke deilig? Og samtidig litt stressende å skulle ha inn arbeidsreisen og få hentet i barnehagen i skapelig tid 🤪

Ja, det er rart hvordan det som tidligere var "vanlig" som nå er litt stressende 🤪

Jo, det var deilig med en dag der jeg kunne ta en "kaffeprat" med kollegaer igjen 👍

Det er helt sikkert ekstra saltinntak som laget utfordringer med vekta di denne uka, så da blir det nok supre tall neste uke. Og som du skriver - ned er ned.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med vekta, men det er nok som du sier, saltet tuller det til for deg. 

Når det er sagt, du gjør en fantastisk jobb og jeg beundrer den joggegleden du har 👏🏻🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januar
1. januar: jogg 8 km
6. januar: jogg 11,5 km
8. januar: jogg 5,5 km 
9. januar: jogg 7 km ilagt intervaller
11. januar: jogg 4,5 km + 30 min yoga.
13. januar: jogg 7 km 
16. januar: jogg 9 km
20. januar: jogg 10 km 
23. januar: jogg 15 km 
26. januar: jogg 5,5 km
28. januar: jogg 5 km 
31. januar: jogg 10 km 
Totalt januar:  12 treningsøkter, 98 km

Så nærme 100 km løpt at jeg angrer på at jeg ikke regnet det sammen tidligere; da ville jeg lagt på noen km på de to løpeturene sist uke…

Dagens tur var også årets første løp. Har som mål å løpe ett løp per mnd i år, så 1/12 🥳 Det var snø, sludd og vind og jeg var så sent ute at jeg ikke nådde oppvarming, men fikk ny personlig rekord på 1.03.54. Det er ca halvannet minutt bedre enn løpet jeg var med på i desember. Har full tro på at jeg kommer meg under timen en gang i løpet av våren. 

Har hatt en liten stressknekk i helgen og kjenner på stort arbeidspress kombinert med hjemmekontor og små barn. Har heldigvis en veldig god sjef, så denne uken skal jeg mer på kontoret og har fått frie tøyler til å styre dagene som jeg trenger det for å unngå en smell. Satt litt inne å skulle løpe 10 km i dag (og ikke 5). Men kjenner det gjorde underverker for stresshjernen å koble helt ut en time og kjenne mestring på en annen arena 💪
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...