Gå til innhold

Hvorfor gidder menn betale skatt?


Gjest Henkjønnet

Anbefalte innlegg

Henkjønnet skrev (3 minutter siden):

Norge på en fin 24 plass. Sveits på nr 1

"This article is part of the FREOPP World Index of Healthcare Innovation, a first-of-its-kind ranking of 31 national health care systems on choice, quality, science & technology, and fiscal sustainability."

Denne er ikke helt relevant, da mesteparten av denne innovasjonen foretas på universitet og ikke minst legemiddelsindustrien. Norge lider da på en slik rangering av å ikke ha noe særlig med slik industri. Her er en annen rangering som rangerer Norge over Sveits: https://ceoworld.biz/2021/04/27/revealed-countries-with-the-best-health-care-systems-2021/

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

frekvens skrev (3 timer siden):

For velferden til meg og mine barn, min kone, mine foreldre og alle andre som trenger det. Fordi jeg ikke er en egoistisk fjott. 

Jeg er som deg. Har kone og barn.

Men, når 30% av fremtidens unge menn går på jobb hver dag og kommer ikke til å få egen familie. De betaler de i praksis for at vi og våre barn skal nyte velferdsgoder. Barnehage, idrett, kontantstøtte, barnetrygd, gratis skole og tannlege for barn. Menn betaler 70% av velferdskostnaden og tar ut lite.

Faren er at DE som gruppe sier at nok er nok. De som har fått egen familie får betale det selv. If you can't feed them , don't breed them.

At de ønsker å realisere seg selv med egne midler istedenfor å sponse en familiefest de ikke er invitert til. 

Der ligger det en bombe under hele spleiselaget hvis de blir en stor gruppe som noen kan fiskestemmer

Anonymkode: 818b9...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er som deg. Har kone og barn.

Men, når 30% av fremtidens unge menn går på jobb hver dag og kommer ikke til å få egen familie. De betaler de i praksis for at vi og våre barn skal nyte velferdsgoder. Barnehage, idrett, kontantstøtte, barnetrygd, gratis skole og tannlege for barn. Menn betaler 70% av velferdskostnaden og tar ut lite.

Faren er at DE som gruppe sier at nok er nok. De som har fått egen familie får betale det selv. If you can't feed them , don't breed them.

At de ønsker å realisere seg selv med egne midler istedenfor å sponse en familiefest de ikke er invitert til. 

Der ligger det en bombe under hele spleiselaget hvis de blir en stor gruppe som noen kan fiskestemmer

Anonymkode: 818b9...04a

Så hvem skal ivareta disse unge mennene når de blir gamle? Andre Incels?

Anonymkode: 49b0c...de7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
8 minutter siden, PeeWee said:

Denne er ikke helt relevant, da mesteparten av denne innovasjonen foretas på universitet og ikke minst legemiddelsindustrien. Norge lider da på en slik rangering av å ikke ha noe særlig med slik industri. Her er en annen rangering som rangerer Norge over Sveits: https://ceoworld.biz/2021/04/27/revealed-countries-with-the-best-health-care-systems-2021/

CEOworld ja. Interessant at Sveits og Norge havnet så langt ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi bruker 3 ganger så mye offentlige penger på kvinner enn menn. Noen prøver å bortforklare dette med at kvinner bærer barn. Og hva så? Noen måneder hjemme i løpet av et helt liv er langt fra 300% forskjell. Noen bortforklarer forskjellen med levetid. Ja, kvinner lever lengre, men gjennomsnittlig er det bare noen få prosent forskjell i levetid.

Forklaring ligger i at kvinner elsker å utnytte systemet ved å ta «sykedager». Damer er også dominerende på uførestatistikken. Mange av disse klarer å bli ferdig med universitetsutdanning, men å jobbe er plutselig for vanskelig. Da skal man ha uføre + sletting av gjeld plutselig. En annen ting er at damer er tiltrukket av voldelig og høylytte menn. Disse mennene utnytter kvinnene og hun får psykiske/fysiske problemer og blir ufør. Staten tar så klart regninga. Hadde damene valgte snille menn som meg, så hadde mye vært gjort. Men jeg må så klart arbeide hardt for å finansiere dette uten å få noe fitte… 

Anonymkode: eb91a...490

Menn er ufør langt lengre (blir det når de er yngre) enn kvinner. Det først fra 30 + at det er flere kvinner enn menn som er ufør.

Ser man på den eldste gruppen (65-67 år), så er det 7k flere kvinner enn menn som er ufør.

For 2020 var det totalt 355 224 uføre. 147 965 av disse er menn og 207 259 er kvinner. Så omtrent 50k flere kvinner enn menn som er ufør.

100k av alle uføre ligger i gruppen 65-67 år

https://www.nav.no/no/nav-og-samfunn/statistikk/aap-nedsatt-arbeidsevne-og-uforetrygd-statistikk/tabeller/mottakere-av-uforetrygd-etter-kjonn-og-alder.pr.31.03.2012-2021.antall

https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/trygd-og-stonad/statistikk/uforetrygdede

 

Anonymkode: df8b7...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er som deg. Har kone og barn.

Men, når 30% av fremtidens unge menn går på jobb hver dag og kommer ikke til å få egen familie. De betaler de i praksis for at vi og våre barn skal nyte velferdsgoder. Barnehage, idrett, kontantstøtte, barnetrygd, gratis skole og tannlege for barn. Menn betaler 70% av velferdskostnaden og tar ut lite.

Faren er at DE som gruppe sier at nok er nok. De som har fått egen familie får betale det selv. If you can't feed them , don't breed them.

At de ønsker å realisere seg selv med egne midler istedenfor å sponse en familiefest de ikke er invitert til. 

Der ligger det en bombe under hele spleiselaget hvis de blir en stor gruppe som noen kan fiskestemmer

Anonymkode: 818b9...04a

Er jo derfor jeg møter så mye motstand i denne tråden. Hvis menn begynner å gi faen rakner alt.

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Så hvem skal ivareta disse unge mennene når de blir gamle? Andre Incels?

Anonymkode: 49b0c...de7

Velferdsstaten som skal ta vare på alle sammen 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henkjønnet skrev (55 minutter siden):

Er rart åssen Sveits som har et langt bedre helsevesen enn oss klarer få det til med private løsninger.

Og så glemmer du at 550 000 nordmenn har privat helseforsikring fordi det offentlige ikke er bra nok

I 2005 hadde vi fritt sykehusvalg under Høyre-Bondevik-regjering. Da kunne jeg gå på "fritt sykehusvalg.no" og det var MANGE å velge mellom (fordi høyre-regjeringen slapp flere private inn, dekket av det offentlige). Jeg fikk operasjon etter 6 uker. 

Jeg vet at Ap slo seg på brystet med "fritt sykehusvalg" da de regjerte senere - de bare "glemte" å fortelle om alle valgene som forsvant (de private) , ergo var det lite å velge mellom. 

Det er rød politikk som fremtvinger helseforsikring, ikke blå.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (1 time siden):

Kun 1/10 norske kvinner mener det er viktig å ta vare på sin mann

Ser man så på hvem som bryter ut av relasjoner så ser man fort hvor lite damer egentlig bryr seg.

Derfor mener jeg det er meningsløst for norske menn å finansiere livene til folk som ikke bryr seg.

Innvandrere som utført kriminalitet og kvinner som ikke bryr seg

Hvor i alle dager får du tak i tallene dine?? Og var det 'å ta vare på sin mann'?

Tar menn vare på sine damer?? Nei, det er jo akkurat derfor kvinner bryter ut av relasjonen!!

Anonymkode: df8b7...4ed

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
Just now, AnonymBruker said:

Hvor i alle dager får du tak i tallene dine?? Og var det 'å ta vare på sin mann'?

Tar menn vare på sine damer?? Nei, det er jo akkurat derfor kvinner bryter ut av relasjonen!!

Anonymkode: df8b7...4ed

Jeg så Harald Eia si det i "Sånn er Norge"

Jada alt er mannens feil. Kjedelig, forutsigbart og patetisk av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hvis man bor i kjelleren hos mamma og pappa, og har tilgang til det store internettet. Der man kan diskutere Incels teorier med andre, så trenger man da ikke veier eller annen infrastruktur.

Anonymkode: 49b0c...de7

True dat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (2 minutter siden):

Jeg så Harald Eia si det i "Sånn er Norge"

Jada alt er mannens feil. Kjedelig, forutsigbart og patetisk av deg.

Du såg ja. Skikkelig god kilde.

Jeg spør igjen: Hva er det 'å ta seg av mannen sin'? Vis meg 1/10.

Det er klart at kvinner forlater forhold som er dårlig. Menn tar jo ikke vare på damene sine. Når mennene ikke orker å ta til seg det damene sier, men forkaster det som 'mas', er det jo klart at man ikke orker å være med vedkommende. Det er derfor det 'kommer som et sjokk' for menn når damene sier forholdet er over. Lytt! Dette har mennene seg selv å takke for.

Jeg synes det er veldig bra at vi har kommet til det punktet at kvinner ikke må ta til takke det som kommer rekende på ei fjøl, men faktisk kan stille krav til en mann. Om en mann ikke ønsker å være attraktiv for dama si, så er det ingen overraskelse at samlivsbrudd skjer.

Anonymkode: df8b7...4ed

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (6 minutter siden):

Jeg så Harald Eia si det i "Sånn er Norge"

Jada alt er mannens feil. Kjedelig, forutsigbart og patetisk av deg.

Meget spesiell retorikk du fremviser i tråden her. 

Anonymkode: 56ef7...565

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (53 minutter siden):

Joda det hadde vært krise for samfunnet om norske menn faktisk begynte stille krav. Men det skjer ikke for norske menn er ekstremt indoktrinerte. Trua på det norske samfunnet er sterkt, selv om økonomien vår kommer til å rakne. 

Hva slags krav?

Anonymkode: e8bcd...402

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor gidder kvinner å betale skatt? Fordi de må! Akkurat som menn, mao. 

 

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en tråd. Sauser sammen syting om skatt med «kjønnsmarkedet», incel-sutring og kvinnehat. 
 

For litt over 10 år siden var det en norsk mann som påførte de norske skattebetalerne  astronomiske utgifter. I tillegg til umålelig sorg og menneskelig lidelse. Men sånt slår kanskje ikke ut på statistikken? 🤔 Måtte bare nevne det.

Jeg skal ikke liste opp hvor lite jeg er borte fra jobb, hva jobben min består i osv. Orker ikke. Men kjenner meg overhodet ikke truffet av beskrivelsene her. Rolige dager i det offentlige sa du?  Kom ikke med sånt piss til meg som har jobba hele livet i eldreomsorgen. 

Enig på ett punkt:
Kvinner har nok som gruppe litt lavere terskel for fravær fra jobb enn menn, det har sosiale og kulturelle årsaker og jeg skal ikke gå inn på det, men det er irriterende for den som går på jobb samma f…

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Du såg ja. Skikkelig god kilde.

Jeg spør igjen: Hva er det 'å ta seg av mannen sin'? Vis meg 1/10.

Det er klart at kvinner forlater forhold som er dårlig. Menn tar jo ikke vare på damene sine. Når mennene ikke orker å ta til seg det damene sier, men forkaster det som 'mas', er det jo klart at man ikke orker å være med vedkommende. Det er derfor det 'kommer som et sjokk' for menn når damene sier forholdet er over. Lytt! Dette har mennene seg selv å takke for.

Jeg synes det er veldig bra at vi har kommet til det punktet at kvinner ikke må ta til takke det som kommer rekende på ei fjøl, men faktisk kan stille krav til en mann. Om en mann ikke ønsker å være attraktiv for dama si, så er det ingen overraskelse at samlivsbrudd skjer.

Anonymkode: df8b7...4ed

Nå siterer jeg bare hva Eia sa på riksdekkende TV. Det er kun 10% av norske kvinner som syns det er viktig å ta vare på sin mann.

Mener også å ha lest at det tallet nærmer seg 85/90% i land som Polen og Bulgaria.

Ellers er jeg lite interessert i å diskutere det du snakker om.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Henkjønnet skrev (42 minutter siden):

Er jo derfor jeg møter så mye motstand i denne tråden. Hvis menn begynner å gi faen rakner alt.

Velferdsstaten som skal ta vare på alle sammen 😃

Og hvem skal jobbe i de jobbene? Incels? For menn skal ikke betale skatt for at kvinner skal ha slike dølle jobber? 

Anonymkode: 49b0c...de7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
1 minutt siden, Helgeline said:

Herregud for en tråd. Sauser sammen syting om skatt med «kjønnsmarkedet», incel-sutring og kvinnehat. 
 

For litt over 10 år siden var det en norsk mann som påførte de norske skattebetalerne  astronomiske utgifter. I tillegg til umålelig sorg og menneskelig lidelse. Men sånt slår kanskje ikke ut på statistikken? 🤔 Måtte bare nevne det.

Jeg skal ikke liste opp hvor lite jeg er borte fra jobb, hva jobben min består i osv. Orker ikke. Men kjenner meg overhodet ikke truffet av beskrivelsene her. Rolige dager i det offentlige sa du?  Kom ikke med sånt piss til meg som har jobba hele livet i eldreomsorgen. 

Enig på ett punkt:
Kvinner har nok som gruppe litt lavere terskel for fravær fra jobb enn menn, det har sosiale og kulturelle årsaker og jeg skal ikke gå inn på det, men det er irriterende for den som går på jobb samma f…

Åh se

Nok en kvinne som tror at hennes eksempel er relevant til det store bildet.

"Fordi det ikke passer inn i min verden kan det ikke være sant" - kvinnelig tankegang

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvordan sykefraværet blant menn skyter i taket under fotball-VM hvis det bare er kvinner som tar ut egenmelding

Anonymkode: ebbb1...63e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
Just now, AnonymBruker said:

Og hvem skal jobbe i de jobbene? Incels? For menn skal ikke betale skatt for at kvinner skal ha slike dølle jobber? 

Anonymkode: 49b0c...de7

Blir det et behov så vil det private næringslivet ordne opp. Så kan de som vil ha det tilbudet få det. Så får de Ihvertfall noe igjen for pengene sine og ikke bare betale inn i en pott hvor mesteparten går til alle andre som uansett ser ned på en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...