Gå til innhold

Hvorfor gidder menn betale skatt?


Gjest Henkjønnet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fordi de må, det er ikke valgfritt

Anonymkode: ddabe...767

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jaconandersen

Du sier noe der. Bedrifteiere kan i alle fall flytte utenlands og betale den lille selskapsskatten. Så ta overskuddet ut av landet. Myndighetene våre favoriserer den internasjonale storkapitalen og vi burde egentlig nytte oss litt av smutthullene selv.

Om jeg noen gang blir minimalt holden, så flytter i alle fall jeg utenlands og utnytter systemet. Landet med lavest skatt, flytter jeg til.

Endret av Jaconandersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi må. Blant annet må vi menn finansiere kvinner som har tullejobber i kommunen. Og alle skal jo så klart ha en halv million i lønn, selv om verdiskapningen de gjør gjennom jobben er lik null.

Anonymkode: eb91a...490

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får stemme høyre da vet så går reduseres nok velferdsstaten👍 Eller danne ditt eget parti «vi som ikke gidder å betale for andres barn»

Anonymkode: 56ef7...565

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henkjønnet skrev (11 minutter siden):

Hvorfor gidder menn betale skatt når de får mindre ut av velferdsstaten enn de putter inn?

For å unngå fengsel trolig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaconandersen skrev (8 minutter siden):

Du sier noe der. Bedrifteiere kan i alle fall flytte utenlands og betale den lille selskapsskatten. Så ta overskuddet ut av landet. Myndighetene våre favoriserer den internasjonale storkapitalen og vi burde egentlig nytte oss litt av smutthullene selv.

Om jeg noen gang blir minimalt holden, så flytter i alle fall jeg utenlands og utnytter systemet. Landet med lavest skatt, flytter jeg til.

Lavest skatt ??? Hvorfor ikke gå for land med ingen skatt ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jaconandersen
Pillarguri skrev (Akkurat nå):

Lavest skatt ??? Hvorfor ikke gå for land med ingen skatt ?

Takk! Der sa du noe! Ingen skatt er jo mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du tenker på barnehageansatte, lærere, sykepleiere, barnevernsansatte?

Anonymkode: a25ed...ad7

Det er en godt kjent offentlig hemmelighet at "kommunearbeider" ikke akkurat er synonymt med overarbeiding. Det finnes selvfølgelig mange som jobber mye og hardt, men det er mange som har veldig gode dager også. Det gjelder også i de sektorene du nevner. Mange slipper unna med en effektivetet som aldri ville vært godtatt i det private.

Anonymkode: 224eb...7ea

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaconandersen skrev (2 minutter siden):

Takk! Der sa du noe! Ingen skatt er jo mye bedre.

Her er listen over hvilke valg du har. Synes du skal pakke snippesken din og dra. Det er muligens et lite problem. Det er jo slett ikke sikkert at de vil ha deg der. 

https://www.nettavisen.no/nullskatt/skatteparadis/cnbc/disse-landene-har-null-inntektsskatt/s/12-95-3479019

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange menn betaler skatt og finansierer tjenester og hjelp for andre som de selv aldri kommer til å få.

Anonymkode: 224eb...7ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du får stemme høyre da vet så går reduseres nok velferdsstaten👍 Eller danne ditt eget parti «vi som ikke gidder å betale for andres barn»

Anonymkode: 56ef7...565

Svaret ditt er like tullete og kunnskapsløst som trådstarter. 

Ingen partier er uenige om velferdsstaten og hvis vi ser på de siste 40 år så har personbeskatningen vært stort sett den samme uansett hvem som har sittet i regjering. Ingen partier er uenige i at skole og helse skal prioriteres, men de fleste partiene på den rødgrønne siden elsker å messe på en peter pan fremstilling "ta fra de rike, gi til de fattige". Dette når gjennom når folk generelt ikke gidder å sette seg inn i saker, lese budsjettforslag og stille kritiske spørsmål politikere. Nå har MDG sittet med makten i Oslo og har vært ansvarlig for tidenes største budsjettsprekk på 42 MILLIARDER. De messer ikke på "ta fra de rike og gi til de fattige", men de er nå likevel ansvarlig for at Oslo-borgere vil se en økning på vannavgiften og sannsynligvis vil vi se innføring av flere avgifter for å bøte på denne populistiske og sinnsyke prosjektet uten styring. Men Ap og SV er likevel kjent for å ikke ønske å bli konfrontert med budsjett og prioritering når de selv sitter i regjering. Sannheten er at de stemmer sammen med H i over 50% av sakene i stortinget og deres alternative budsjett til en høyre-regjering er MYE mer raust enn når de selv sitter i posisjon og må være ansvarlige. 

Til trådstarter: Du betaler skatt fordi samfunnet trenger infrastruktur, sykehus, barnehager mm og alle partiene i Norge har gjort et veivalg på at dette skal vi dele på uavhengig av hvor mye vi benytter disse (bortsett fra vei i noen grad). Vi ønsker ikke amerikanske tilstander hvor du betaler hvis og når du trenger - vi ønsker å vise omsorg for de som har falt utenfor og som av ulike grunner ikke kan betale for seg på sykehus. Det er et verdivalg jeg syns vi skal være stolte av.. 

Endret av Nooni
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De kjører på veiene, går på skolene, blir syke, bruker offentlige tjenester og får barn. Hvorfor skal de ikke betale skatt? 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jaconandersen
Pillarguri skrev (3 minutter siden):

Her er listen over hvilke valg du har. Synes du skal pakke snippesken din og dra. Det er muligens et lite problem. Det er jo slett ikke sikkert at de vil ha deg der. 

https://www.nettavisen.no/nullskatt/skatteparadis/cnbc/disse-landene-har-null-inntektsskatt/s/12-95-3479019

Om jeg var rik og oppførte meg bra, ville de sikkert ønske meg velkommen. Dessverre er jeg ikke rik og kommer vel aldri til å bli det.

Per i dag får jeg mer enn jeg yter. Så jeg er fornøyd. Men med en gang jeg yter mer enn jeg får, så forsvinner jeg sikkert.

Endret av Jaconandersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er en godt kjent offentlig hemmelighet at "kommunearbeider" ikke akkurat er synonymt med overarbeiding. Det finnes selvfølgelig mange som jobber mye og hardt, men det er mange som har veldig gode dager også. Det gjelder også i de sektorene du nevner. Mange slipper unna med en effektivetet som aldri ville vært godtatt i det private.

Anonymkode: 224eb...7ea

Og jeg har jobbet i forskjellige bedrifter de siste 15 årene og ingen av de jobbene kommer opp i mot å jobbe i barnehage eller på sykehjem. For ikke å snakke om å jobbe i NAV der jeg måtte sitte på telefonen og ta i mot utskjelling og trusler fra rusmisbrukere fordi de mente at de skulle ha mer trygd. I tillegg til at jeg hadde en sjef som var så ufin at jeg aldri har møtt maken i privat sektor, hvor det faktisk gjøres noe med katastrofalt dårlige ledere.

Jeg dumpsterdiver heller enn å gå tilbake til jobb i offentlig sektor.

Anonymkode: c13ef...552

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...