Gå til innhold

Hvorfor gidder menn betale skatt?


Gjest Henkjønnet

Anbefalte innlegg

Gjest Henkjønnet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hei TS. Jeg er kvinne uten barn (skal heller ikke ha noen) med en god jobb i den private, og betaler en hel haug i skatt hvert eneste år. Hvorfor mener du at det er menn generelt som trekker det korteste strået her - hva er forskjellen på dem og meg?

(Til dere som er hakket mer oppegående enn TS: jeg har null problemer med å betale den skatten jeg gjør)

Anonymkode: ff0a2...12e

Fordi kvinner som gruppe er 5 ganger dyrere enn menn. Et sted finner de pengene fra og det er fra menn

4401673.jpg.808d67905d0f9cd9454d7aa88790e425.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Henkjønnet skrev (3 minutter siden):

Skjønner det er mange som reagerer, men er det ingen som skjønner poenget jeg prøver få frem? Hvorfor i alle dager skal de kaste bort penger til et system de ikke drar noe særlig nytte av? 

Hvorfor ikke legge ned politiet  siden kriminelle, islamister, nynazister og endel andre ikke har noen nytte av at politiet eksisterer?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
Just now, PeeWee said:

Hvorfor ikke legge ned politiet  siden kriminelle, islamister, nynazister og endel andre ikke har noen nytte av at politiet eksisterer?

Er mer i systemet enn politiet men du skal ha for forsøket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du det fra at menn får mindre enn kvinner?? Noen eks: menn utgjør ca 94 prosent av innsatte i landets fengsler, og sikkert en tilsvarende del av politiets, påtalemyndighetens og strafferettens (i domstolene) s arbeid, og disse fire virksomhetene er 100 % finansiert av skattepengene. Det brukes mye mer ressurser på forskning på typiske mannssykdommer og uten menn hadde man hatt et mye mindre behov for krisesenter, noe alle kommuner er pålagt å ha med åpningstider hele døgnet, hele året. Det er heller ikke gratis…

Anonymkode: 00372...0ee

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PeeWee skrev (3 minutter siden):

Synes ikke det å påpeke fakta er å synke lavt. Akkurat som det er mange ressurssterke menn, så er det også veldig mange ressurssvake menn også. 

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn får like mange fordeler som kvinner. 

Anonymkode: dbf57...422

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henkjønnet skrev (4 minutter siden):

Fordi kvinner som gruppe er 5 ganger dyrere enn menn. Et sted finner de pengene fra og det er fra menn

4401673.jpg.808d67905d0f9cd9454d7aa88790e425.jpg

Det var ikke svar på mitt spørsmål. Hva får JEG mer ut av velferdssamfunnet enn det menn gjør? Ikke har jeg barn, ikke er jeg sykemeldt. Lever jeg lengre enn menn? Kanskje, men kan også hende jeg dør innen fylte 70. MEN - det jeg betaler selv, som ingen menn gjør, er hygieneprodukter i forbindelse med menstruasjon. Og det gjør jeg i svært mange år. Regner med det er OK å trekke det ut av regnestykket ditt?

Anonymkode: ff0a2...12e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor har du det fra at menn får mindre enn kvinner?? Noen eks: menn utgjør ca 94 prosent av innsatte i landets fengsler, og sikkert en tilsvarende del av politiets, påtalemyndighetens og strafferettens (i domstolene) s arbeid, og disse fire virksomhetene er 100 % finansiert av skattepengene. Det brukes mye mer ressurser på forskning på typiske mannssykdommer og uten menn hadde man hatt et mye mindre behov for krisesenter, noe alle kommuner er pålagt å ha med åpningstider hele døgnet, hele året. Det er heller ikke gratis…

Anonymkode: 00372...0ee

Håper du er klar over at det er mer enn kriminelle menn og forskere innen medisin her til lands.

Uansett hvor hardt du og flere prøver å unnskylde det så er fakta at menn betaler mest inn i ett system de får lite igjen fra

Jeg har lenket til en artikkel og postet et annet bilde. Ingen gidder se på tallene. Helt rått hvor hjernevasket det norske folk er som holder på et dysfunksjonelt system som kommer til å briste.

Det nevnes politi. Klokka er åtte nå. Jeg kunne skrevet på forumet her at jeg har tenkt å knivstikke fem tilfeldige personer i morgen uten at politiet hadde klart å stoppe meg. Men de har fått milliarder i bevilgninger ikke sant. 

Som velferdsstat så svikter Norge menn hardt. For ikke å tenke på hvordan de blir behandlet ellers også av andre innbyggere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Menn får like mange fordeler som kvinner. 

Anonymkode: dbf57...422

Nei. Kvinner koster 3 ganger mer. 

Anonymkode: 5d5a3...e15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når menn får like mye makt på sexmarkedet som kvinner, da kan vi snakke om skatt. 

Anonymkode: 5d5a3...e15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du tenkt at skoler/barnehager/sykehus/politi/brannvesen/ambulansetjenesten osv skulle fungere hvis man ikke betaler skatt?

Anonymkode: 98210...4bd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hei TS. Jeg er kvinne uten barn (skal heller ikke ha noen) med en god jobb i den private, og betaler en hel haug i skatt hvert eneste år. Hvorfor mener du at det er menn generelt som trekker det korteste strået her - hva er forskjellen på dem og meg?

(Til dere som er hakket mer oppegående enn TS: jeg har null problemer med å betale den skatten jeg gjør)

Anonymkode: ff0a2...12e

Alle med en middels eller god inntekt om det er kvinner eller menn betaler skatt så det griner etter. Det er den store delen av befolkningen i Norge, og det er her staten tjener sone gode penger. Altså deg og meg som får igjen en velferdsstat som kan sikre oss om vil blir alvorlig syke eller mister jobben. Det store problemet oppstår den dagen du ikke får den hjelpen, selv om det er din rettighet. I mange tilfeller er man der allerede i dag, fordi så mange misbruker dette her. Det sosiale nettverket er ikke der i dag som mange later til å tro. Når du må ha det må du kjempe for det, når du er på ditt svaketeste som syk, og ikke har den menneskelige ressursen som skal til for å kjempe for din rettighet. NAV er et drittsystem slik sett.

Du har helt rett, systemet skiller ikke på kvinne og mann her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henkjønnet skrev (8 minutter siden):

Er mer i systemet enn politiet men du skal ha for forsøket

Du ønsker ikke å svare dog? Din logikk virker å være at alt som noen ikke tjener på skal fjernes, så da er det jo egentlig ingenting som kan beholdes? Virker som du er enda en av disse som mener at øvre middelklasse menn har en slags hellig rett til å få alt akkurat slik de vil ha det?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det er en godt kjent offentlig hemmelighet at "kommunearbeider" ikke akkurat er synonymt med overarbeiding. Det finnes selvfølgelig mange som jobber mye og hardt, men det er mange som har veldig gode dager også. Det gjelder også i de sektorene du nevner. Mange slipper unna med en effektivetet som aldri ville vært godtatt i det private.

Anonymkode: 224eb...7ea

I gjennomsnitt så går sykepleiere ut av arbeidslivet når de er 58 år gamle. Da er de uføre og går over på minstepensjon.

Hva er gjennomsnittlig arbeidsavgang for privat ansatte? 

Anonymkode: 972ea...e97

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var ikke svar på mitt spørsmål. Hva får JEG mer ut av velferdssamfunnet enn det menn gjør? Ikke har jeg barn, ikke er jeg sykemeldt. Lever jeg lengre enn menn? Kanskje, men kan også hende jeg dør innen fylte 70. MEN - det jeg betaler selv, som ingen menn gjør, er hygieneprodukter i forbindelse med menstruasjon. Og det gjør jeg i svært mange år. Regner med det er OK å trekke det ut av regnestykket ditt?

Anonymkode: ff0a2...12e

De menn som har barn har nok mer forståelse for dette enn deg. Oppfølging i graviditet, fødsel, etterkontroller og permisjoner koster mye. I og med at menn ikke kan bli gravide og føde barn så blir statistikken din veldig tullete. En så enkel og tullete fremstilling/problemstilling gagner ingen. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Henkjønnet
1 minutt siden, PeeWee said:

Du ønsker ikke å svare dog? Din logikk virker å være at alt som noen ikke tjener på skal fjernes, så da er det jo egentlig ingenting som kan beholdes? Virker som du er enda en av disse som mener at øvre middelklasse menn har en slags hellig rett til å få alt akkurat slik de vil ha det?

Har bare sagt at menn betaler for mye skatt når man tenker på hva de får tilbake. De burde fått mindre i skatt eller mer ut av systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere menn burde egentlig må betale dobbel så mye skatt enn oss kvinner, så mye ødelegger dere verden. Om det ikke er krig er det alt annet tulle BS dere skal få til som ødelegger.   

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi får ikke sex lenger heller selvom vi forsørger kvinner gjennom skatteseddelen. 
 

Derfor jeg stemmer Høyre. 

Anonymkode: 5d5a3...e15

Samme oppfatning som meg. Samfunnet, menn og kvinner, hadde i lengre tid et symbiotisk forhold der mennene spanderte på dame og fikk sex. Men nå får ikke mannen fitte lengre, fordi staten deler ut penger over lav sko. 

Anonymkode: eb91a...490

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (1 time siden):

Hvorfor gidder menn betale skatt når de får mindre ut av velferdsstaten enn de putter inn?

Jeg kjenner ihvertfall mange menn som har fått langt mer ut av velferdsstaten enn de har puttet inn. Uføretrygd, sykehusinnleggelser, dyre medisiner....

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...