Gå til innhold

Hvorfor gidder menn betale skatt?


Gjest Henkjønnet

Anbefalte innlegg

Gjest Henkjønnet

Nei jeg tenker på hvordan menn behandles her til lands.. hvorfor i alle dager skal de finansiere statlige jobber som ikke yter noe eller produserer noe? Hvorfor skal de betale for egenmeldingene enkelte tar ut fordi de ikke orker dra på jobb?

Jeg skjønner meg ikke på det. Menn får egentlig veldig lite igjen for å gidde å finansiere alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nooni skrev (5 minutter siden):

 

Ingen partier er uenige om velferdsstaten 

Når flere fremstående politikere i Høyre, og så godt som alle politikerne i Frp nevner Ayn Rand som den viktigste forfatteren de har lest sliter jeg med å tro på deg. De ønsker jo en privatisering av velferdsstaten basert på kontraktsløs arbeidskraft, men i bunn og grunn er de tilhengere av sosial-darwinisme for de ubemidlete og sosialisme for de aller rikeste.

Anonymkode: 63ab5...d73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (28 minutter siden):

Hvorfor gidder menn betale skatt når de får mindre ut av velferdsstaten enn de putter inn?

Velferdsstaten dras av noen - de som betaler mest skatt er som regel de som tar minst ut, menn som kvinner. De som har høyere utdannelse, moderat høy inntekt, er lojale arbeidstakere, sjelden syke og nærmest aldri ute av lønnet arbeid. 

Skattene og avgiftene finansierer alle som er utenfor jobb av diverse årsaker, samt alle godene vi unner folk som forhåpentligvis en dag blir arbeidstakere (barn, unge, studenter) og de som tidligere har vært det (pensjonister). 

Nå er det langt fra alle menn som legger inn mer enn de tar ut - menn er jo også kraftig overrepresentert på kriminalstatistikken, med både de materielle og personlige årsaker det forårsaker. Samt at mange menn faller utenfor arbeidslivet i ung alder. Så spørsmålet om hvorfor "menn" gidder blir litt feil - mange gidder ikke. 

Men du kan spørre hvorfor ressurssterke mennesker gidder. Og de aller fleste befinner seg i et grenseland der de føler det er et ok forhold mellom hva de putter inn, og hva både de og andre får ut. Du skal være veldig formuende før det faktisk lønner seg å flytte til Kroatia og leve der. 

Men for all del - tilliten til det norske systemet er ikke noe politikere skal ta for gitt. Når de begynner klappjakt på alle de rike, vil det komme til et punkt der folk ikke gidder mer. 

Per nå er skatteadvokater Norges best betalte. Det er dit alle går for å få råd om å unngå skatt når staten blir for grisk. Og det kommer til å fortsette. 

Anonymkode: 45089...6e1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pillarguri skrev (33 minutter siden):

Å betale skatt er ikke noe man gidder.  Det er noe man gjør.

Nei! Det er noe man må, alt annet er direkte straffbart :)  Er det noen du ikke kødder med er det skatteetaten, de kommer til å gå etter deg til graven om de oppdager at du svindler de. Derfor betaler man skatt om det ikke er med glede, er det fordi man må. Dette er ikke noe valg man kan ta overhodet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får ikke sex lenger heller selvom vi forsørger kvinner gjennom skatteseddelen. 
 

Derfor jeg stemmer Høyre. 

Anonymkode: 5d5a3...e15

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Velferdsstaten dras av noen - de som betaler mest skatt er som regel de som tar minst ut, menn som kvinner. De som har høyere utdannelse, moderat høy inntekt, er lojale arbeidstakere, sjelden syke og nærmest aldri ute av lønnet arbeid. 

Skattene og avgiftene finansierer alle som er utenfor jobb av diverse årsaker, samt alle godene vi unner folk som forhåpentligvis en dag blir arbeidstakere (barn, unge, studenter) og de som tidligere har vært det (pensjonister). 

Nå er det langt fra alle menn som legger inn mer enn de tar ut - menn er jo også kraftig overrepresentert på kriminalstatistikken, med både de materielle og personlige årsaker det forårsaker. Samt at mange menn faller utenfor arbeidslivet i ung alder. Så spørsmålet om hvorfor "menn" gidder blir litt feil - mange gidder ikke. 

Men du kan spørre hvorfor ressurssterke mennesker gidder. Og de aller fleste befinner seg i et grenseland der de føler det er et ok forhold mellom hva de putter inn, og hva både de og andre får ut. Du skal være veldig formuende før det faktisk lønner seg å flytte til Kroatia og leve der. 

Men for all del - tilliten til det norske systemet er ikke noe politikere skal ta for gitt. Når de begynner klappjakt på alle de rike, vil det komme til et punkt der folk ikke gidder mer. 

Per nå er skatteadvokater Norges best betalte. Det er dit alle går for å få råd om å unngå skatt når staten blir for grisk. Og det kommer til å fortsette. 

Anonymkode: 45089...6e1

https://www.klikk.no/vitenskap/kvinner-koster-staten-113000-kroner-mer-i-aret-enn-menn-4402331

Norske menn født i Norge betaler for alle andre. Altså innvandrere og kvinner...

Er dette rettferdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi får ikke sex lenger heller selvom vi forsørger kvinner gjennom skatteseddelen. 
 

Derfor jeg stemmer Høyre. 

Anonymkode: 5d5a3...e15

Ja om du stemmer høyre så slipper du skatt :)  Ha ha ha det er det dummeste jeg har hørt på lenge. Høyre er like for skatter og avgifter som de aller fleste andre partier. De lar bare de mest rike slippe unna lettere. Så da er man søkk rik om dette er et argument. Da har du råd til å betale skatt uansett. De som betaler mest skatt ut i fra evne, er den vanlige lønnsmottaker med mellom/ eller høyere inntekt. De blir nærmest flådd om det er høyre eller andre partier som sitter ved makten. Og det er der de store inntektene for staten ligger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når flere fremstående politikere i Høyre, og så godt som alle politikerne i Frp nevner Ayn Rand som den viktigste forfatteren de har lest sliter jeg med å tro på deg. De ønsker jo en privatisering av velferdsstaten basert på kontraktsløs arbeidskraft, men i bunn og grunn er de tilhengere av sosial-darwinisme for de ubemidlete og sosialisme for de aller rikeste.

Anonymkode: 63ab5...d73

Mener å huske at noen Frpere har sagt det (tror det var Siv), men nå er ikke Frp i regjering, og som de fleste så får de skrellet av mye når de kommer i posisjon og må forholde seg til virkelighetens budsjett, ikke populisme. Det er faktisk det eneste jeg ser på som positivt med at Frp har vært i regjering. 

Hva politikere utenfor regjering gjør og mener vet jeg mindre kunnskap om, men jeg har jo selvsagt registrert at de både voldtar, svindler, trakasserer, sier noe/handler motsatt, behandler ansatte innen sitt kommunale felt dårlig. Det er vårt ansvar å luke dem bort i kommunevalgene. Klarer vi ikke det må vi konfrontere der hvor vi har mulighet, saklig og uredd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (40 minutter siden):

Hvorfor gidder menn betale skatt når de får mindre ut av velferdsstaten enn de putter inn?

Du tenker menn skal danne en egen stat? Mannestaten. Ingen betaler skatt der for felleskasse er noe fjas. Bare 1 kanal på tv: sportskanalen. I mannestaten går ingen til spa eller psykolog. Det er noe fjas. 

Anonymkode: 2da96...394

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi får ikke sex lenger heller selvom vi forsørger kvinner gjennom skatteseddelen. 
 

Derfor jeg stemmer Høyre. 

Anonymkode: 5d5a3...e15

Det er jo ikke riktig. Velferdsstaten forsørger menn. Dere klarer ikke å fullføre utdannelsene, faller oftest ut av jobb, dere opptar nesten all plass i fengsel og er en direkte årsak til at kriminalomsorgen og krisesenter søker om økt bevilgning år etter år. 

Jeg er ikke stolt over å legge meg på samme nivå som deg, men jeg syns jo litt synd på deg som sitter der hjemme uten å få oppmerksomhet. Versego. Ikke forvent en oppfølging 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi får ikke sex lenger heller selvom vi forsørger kvinner gjennom skatteseddelen. 
 

Derfor jeg stemmer Høyre. 

Anonymkode: 5d5a3...e15

For Høyre gir sex.....? 

Anonymkode: 2da96...394

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jaconandersen
Nooni skrev (4 minutter siden):

Det er jo ikke riktig. Velferdsstaten forsørger menn. Dere klarer ikke å fullføre utdannelsene, faller oftest ut av jobb, dere opptar nesten all plass i fengsel og er en direkte årsak til at kriminalomsorgen og krisesenter søker om økt bevilgning år etter år. 

Jeg er ikke stolt over å legge meg på samme nivå som deg, men jeg syns jo litt synd på deg som sitter der hjemme uten å få oppmerksomhet. Versego. Ikke forvent en oppfølging 

Men at færre gutter enn jenter fullfører utdannelse er jo grunnet norsk utdanningspolitikk. Skal innrømme at en del av grunnen til at jeg vil yte minst mulig for landet Norge er at det er så mye umoralsk her.

Endret av Jaconandersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte er ikke helt gode i toppen. Skatt betaler jeg med glede,er man så uheldig å trenger sykehus behandling får en gratis hjelp. En har fått gratis grunnskole og videregående. Vi har velferdsgoder i dette landet som overgår det meste. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For Høyre gir sex.....? 

Anonymkode: 2da96...394

Mindre skatt. Bedre muligheter for å lykkes på fritt økonomisk marked. Ingen bryr seg om at kvinner eier hele frie sexmarkedet. Så hvorfor kan ikke menn ha fritt økonomisk marked?

Anonymkode: 5d5a3...e15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet

Skjønner det er mange som reagerer, men er det ingen som skjønner poenget jeg prøver få frem? Hvorfor i alle dager skal de kaste bort penger til et system de ikke drar noe særlig nytte av? 

Man har jo sett hva som skjer med enkelte menn. En som finansierte skattesystemet i årevis måtte en dag ha hjelp tilbake og ble fortalt å kjøpe en grill.

Hvis han heller kunne beholdt det han betalte for mye kunne han fint ha klart seg. Det er ingen garanti for at systemet er der for deg når du trenger dem.

Mest sannsynligvis blir man forkastet for din rolle som skattebetaler er nå over og man skal spare penger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nooni skrev (3 minutter siden):

Det er jo ikke riktig. Velferdsstaten forsørger menn. Dere klarer ikke å fullføre utdannelsene, faller oftest ut av jobb, dere opptar nesten all plass i fengsel og er en direkte årsak til at kriminalomsorgen og krisesenter søker om økt bevilgning år etter år. 

Jeg er ikke stolt over å legge meg på samme nivå som deg, men jeg syns jo litt synd på deg som sitter der hjemme uten å få oppmerksomhet. Versego. Ikke forvent en oppfølging 

Synes du synker lavt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Antiviruset skrev (11 minutter siden):

Nei! Det er noe man må, alt annet er direkte straffbart :)  Er det noen du ikke kødder med er det skatteetaten, de kommer til å gå etter deg til graven om de oppdager at du svindler de. Derfor betaler man skatt om det ikke er med glede, er det fordi man må. Dette er ikke noe valg man kan ta overhodet.

Ja, det er nøyaktig det jeg sier, men med andre ord. Det å betale skatt er noe man bare gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle betaler skatt, hvorfor skulle menn være så heldige å slippe?

Anonymkode: 1302c...577

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS. Jeg er kvinne uten barn (skal heller ikke ha noen) med en god jobb i den private, og betaler en hel haug i skatt hvert eneste år. Hvorfor mener du at det er menn generelt som trekker det korteste strået her - hva er forskjellen på dem og meg?

(Til dere som er hakket mer oppegående enn TS: jeg har null problemer med å betale den skatten jeg gjør)

Anonymkode: ff0a2...12e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeltemann skrev (1 minutt siden):

Synes du synker lavt.

Synes ikke det å påpeke fakta er å synke lavt. Akkurat som det er mange ressurssterke menn, så er det også veldig mange ressurssvake menn også. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...