Gå til innhold

Hvorfor gidder menn betale skatt?


Gjest Henkjønnet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette stemmer ikke helt. Selv fikk jeg merkbart mindre skatt da høyre kom til makta.

Anonymkode: 17c4b...393

Thon er det deg :) ?? Eller er det Stordalen som er i fri dressur ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Og vi trenger kvinnen. Hun bærer våre barn, og hun er 50% av befolkningen. Hun er viktig for oss. Derfor ved at hun ivaretaes får vi nye ut av det. Betaler gladelig skatt  

Anonymkode: dbf57...422

Sånn bortsett fra at de ikke får nok barn.

Selv kvinner som ikke får barn er en massiv byrde på resten. 

 

Anonymkode: 64810...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (2 minutter siden):

Det forklarer ikke et så stort avvik. Du må prøve hardere.

Alt er subsidiert av menn som kvinner selv ser ned på. Er derfor jeg lurer på hvorfor så mange menn gidder betale inn i et system som egentlig ikke bryr seg om dem

Hun beskriver jo akkurat hva som står i en av artiklene du linker til. Men årsakene er visst ikke så viktig for deg? Kan ikke du flytte til et land der kvinner ikke har noen velferdsgoder, siden det er så vondt for deg? Også nysgjerrig på hva slags goder du ønsker deg? Ikke kan du føde barn, så de godene er desverre utelukket, du kan jo evt få en sykdom så du kan benytte seg av sykehus, skole har du mot formodning vært i gjennom. Det er veldig få land der en ikke må betale skatt FYI.

Anonymkode: 56ef7...565

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaconandersen skrev (5 minutter siden):

At du betaler skatt med glede er bra for deg, men for hver en krone jeg betaler gråter jeg en skvett.

Norge kan bare gå under for min del.

Hvor skal du få uføretrygden fra da?

Anonymkode: 56ef7...565

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jaconandersen
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og vi trenger kvinnen. Hun bærer våre barn, og hun er 50% av befolkningen. Hun er viktig for oss. Derfor ved at hun ivaretaes får vi nye ut av det. Betaler gladelig skatt  

Anonymkode: dbf57...422

Omtrent 10-15 prosent av menn havner i gruppen som i år 1900 fikk barn, men ikke i år 2021 får barn (25+ menn er barnløse, men mange har fysiske og psykiske utfordringer som gjør at de aldri hadde fått det uansett). Rent statistisk.

For dem kan aldri Norge, eliten, norke kvinner eller andre bli noe særlig verdt. Vil egentlig anbefale alle dem om å være så egosentriske som mulig. Slu som en ål. Karr til deg det du kan.

Endret av Jaconandersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi de må. Fordi de får velferdsgoder om de har behov fir det. Fordi fengsel er kjipt. Fordi de vil bidra. Velg etter ønske.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (4 minutter siden):

Thon er det deg :) ?? Eller er det Stordalen som er i fri dressur ?

Er nok en helt vanlig lønnsmottaker 

Anonymkode: 17c4b...393

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (2 minutter siden):

Ja for min evne til å få pult endrer nok tallene når det kommer til hvem som betaler for samfunnet....

Fakta er at jeg ser et skremmende dårlig mannesyn fra kvinner og lurer bare på hvorfor i alle dager norske menn gidder.

De har vel vokst opp med en mor som overkjørte far så da vokser sønnen opp og forventer det samme

Jeg kjenner ikke de mennene du snakker om. De jeg kjenner er flotte, ikke bitre norske menn som slettes ikke blir overkjørt av kvinner. Snakk for deg sjøl.

Anonymkode: e8bcd...402

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (11 minutter siden):

Hele poenget er jo at du må se hva de henviser til. Hvis du gidder å lese seg gjennom kildene de oppgir så er det opp til deg, eller så kan du lese konklusjonene og slippe og gjøre alt arbeidet selv. Utfallet blir ikke noe annerledes om jeg linker til kildene til nettavisen og klikk. Du får faktisk det samme resultatet.

Ja at kvinner koster alt for mye? 

Journalister har i all hovedsak en populistisk tilnærming til forskning (fordi annet blir for kjedelig og teoretisk), så jeg forstår at du liker den godt (og ikke har lest forskningen selv). 
For å si det sånn, jeg gidder ikke gjøre jobben for deg. Argumenter med skikkelige kildehenvisninger, Se og Hør vekter ikke skålen voldsomt for å si det sånn. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jaconandersen
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvor skal du få uføretrygden fra da?

Anonymkode: 56ef7...565

Jeg jobber i 100 prosent fast stilling.

Endret av Jaconandersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hahahaha vi er der ja

"Hvis du ikke liker deg her så flytt"

Nei jeg har ingen intensjoner om å flytte, men har heller ingen intensjoner om å betale mye i skatt sånn at mennesker som deg kan ta ut en tredagers fordi du vil slappe av

 

Anonymkode: 64810...1d6

Heller en som tar seg en tredagers og er i jobb og betaler sin skatt, enn å unnlate å bidra til samfunnet og være kriminell. Og i tillegg innta fosterstilling og offerrolle for noe flesteparten av de voksne i Norge gjør uten å sutre.

Anonymkode: 49b0c...de7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
3 minutter siden, Nooni said:

Journalister har i all hovedsak en populistisk tilnærming til forskning (fordi annet blir for kjedelig og teoretisk), så jeg forstår at du liker den godt (og ikke har lest forskningen selv). 
For å si det sånn, jeg gidder ikke gjøre jobben for deg. Argumenter med skikkelige kildehenvisninger, Se og Hør vekter ikke skålen voldsomt for å si det sånn. 

Ta deg tiden til å lese artiklene så står kildene oppgitt der. Så kan du søke de opp og finne det nøyaktig samme resultatet. Jeg skjønner du har tatt høyere utdanning og tror dermed at du er smart, men det er faktisk idiotisk å gjøre mer arbeid enn nødvendig. Vil du ikke lese kildene jeg oppgir så får det går på din kappe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antagelig en blanding av at en synes det samfunnet en får tilbake er verdt det en betaler inn og at en ikke har noe valg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Heller en som tar seg en tredagers og er i jobb og betaler sin skatt, enn å unnlate å bidra til samfunnet og være kriminell. Og i tillegg innta fosterstilling og offerrolle for noe flesteparten av de voksne i Norge gjør uten å sutre.

Anonymkode: 49b0c...de7

Sånn bortsett fra at kvinner er et tapsprosjekt uansett hvordan de velger å leve livet sitt.

Tror ikke det er så ille å være kriminell jeg.

Anonymkode: 64810...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (11 minutter siden):

Ja for min evne til å få pult endrer nok tallene når det kommer til hvem som betaler for samfunnet....

Fakta er at jeg ser et skremmende dårlig mannesyn fra kvinner og lurer bare på hvorfor i alle dager norske menn gidder.

De har vel vokst opp med en mor som overkjørte far så da vokser sønnen opp og forventer det samme

Du skulle ikke vurdert noe terapi for dine familiære vansker?

Anonymkode: 56ef7...565

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi bruker 3 ganger så mye offentlige penger på kvinner enn menn. Noen prøver å bortforklare dette med at kvinner bærer barn. Og hva så? Noen måneder hjemme i løpet av et helt liv er langt fra 300% forskjell. Noen bortforklarer forskjellen med levetid. Ja, kvinner lever lengre, men gjennomsnittlig er det bare noen få prosent forskjell i levetid.

Forklaring ligger i at kvinner elsker å utnytte systemet ved å ta «sykedager». Damer er også dominerende på uførestatistikken. Mange av disse klarer å bli ferdig med universitetsutdanning, men å jobbe er plutselig for vanskelig. Da skal man ha uføre + sletting av gjeld plutselig. En annen ting er at damer er tiltrukket av voldelig og høylytte menn. Disse mennene utnytter kvinnene og hun får psykiske/fysiske problemer og blir ufør. Staten tar så klart regninga. Hadde damene valgte snille menn som meg, så hadde mye vært gjort. Men jeg må så klart arbeide hardt for å finansiere dette uten å få noe fitte… 

Anonymkode: eb91a...490

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Henkjønnet said:

Håper du er klar over at det er mer enn kriminelle menn og forskere innen medisin her til lands.

Uansett hvor hardt du og flere prøver å unnskylde det så er fakta at menn betaler mest inn i ett system de får lite igjen fra

Jeg har lenket til en artikkel og postet et annet bilde. Ingen gidder se på tallene. Helt rått hvor hjernevasket det norske folk er som holder på et dysfunksjonelt system som kommer til å briste.

Det nevnes politi. Klokka er åtte nå. Jeg kunne skrevet på forumet her at jeg har tenkt å knivstikke fem tilfeldige personer i morgen uten at politiet hadde klart å stoppe meg. Men de har fått milliarder i bevilgninger ikke sant. 

Som velferdsstat så svikter Norge menn hardt. For ikke å tenke på hvordan de blir behandlet ellers også av andre innbyggere.

 

Har du lest artikkelen du selv har linket til? Virker ikke sånn for der står det nemlig at menn koster staten 23 000 kroner per år hele livet. Det er ikke bare kvinner som koster penger staten.

"Så mye koster kvinner og menn:
- Menn: 23.000 kroner per år hele livet
- Kvinner: 136.000 kroner per år hele livet"

 

Det burde også diskuteres om kvinner alene utgjør en kostnad på 136 000 kr da regnestykket er basert på at ytelser på stønader knyttet til barn er lagt på kvinnen og ikke på mannen. Man er jo to om å få barn...

I den samme artikkelen står det skrevet:

"Vi er alle et tapsprosjekt"

 

For å si det sånn, så er vi ekstremt heldige som har oljeinntektene og oljefondet som kan hjelpe oss i tøffe tider, ellers så hadde det ikke gått rundt.

 

Jeg er veldig takknemlig for at vi har relativt høy beskatning her til lands for det er med å skape  et så bra velferdssystem som vi har i dag. Den har vært med på å betale utdanningen min, på barnehageplassene vi trenger, subsidierte legetimer, gratis sykehus. Og ikke minst, dersom jeg eller noen jeg er veldig glad i skulle bli veldig syke, så jeg vet de får den hjelpen de trenger på sykehuset uten å måtte selge huset sitt. 

Når det er sagt så har jeg (som kvinne) bidratt med like mye eller mer til statskassa som gjennomsnittsmannen med en årsinntekt på nærmere en million fra jeg var 25 år. Jeg betaler gledelig skatten min.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
4 minutter siden, Energi-jenta said:

Har du lest artikkelen du selv har linket til? Virker ikke sånn for der står det nemlig at menn koster staten 23 000 kroner per år hele livet. Det er ikke bare kvinner som koster penger staten.

"Så mye koster kvinner og menn:
- Menn: 23.000 kroner per år hele livet
- Kvinner: 136.000 kroner per år hele livet"

 

Det burde også diskuteres om kvinner alene utgjør en kostnad på 136 000 kr da regnestykket er basert på at ytelser på stønader knyttet til barn er lagt på kvinnen og ikke på mannen. Man er jo to om å få barn...

I den samme artikkelen står det skrevet:

"Vi er alle et tapsprosjekt"

 

For å si det sånn, så er vi ekstremt heldige som har oljeinntektene og oljefondet som kan hjelpe oss i tøffe tider, ellers så hadde det ikke gått rundt.

 

Jeg er veldig takknemlig for at vi har relativt høy beskatning her til lands for det er med å skape  et så bra velferdssystem som vi har i dag. Den har vært med på å betale utdanningen min, på barnehageplassene vi trenger, subsidierte legetimer, gratis sykehus. Og ikke minst, dersom jeg eller noen jeg er veldig glad i skulle bli veldig syke, så jeg vet de får den hjelpen de trenger på sykehuset uten å måtte selge huset sitt. 

Når det er sagt så har jeg (som kvinne) bidratt med like mye eller mer til statskassa som gjennomsnittsmannen med en årsinntekt på nærmere en million fra jeg var 25 år. Jeg betaler gledelig skatten min.

 

Se på tabellen så ser du at norske menn er en netto utgift på -54000 fra fylte 25. Grunnen til at du fant det tallet 23000 er fordi innvandrere drar opp tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...