Gå til innhold

Hvorfor gidder menn betale skatt?


Gjest Henkjønnet

Anbefalte innlegg

Gjest Henkjønnet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har altså ingen konkrete løsninger for hvordan du ønsker at samfunnet skal se ut, annet enn at du vil ha mindre solidaritet og mer egoisme. Den er grei.

Anonymkode: ebbb1...63e

Jeg har da aldri sagt jeg har noen konkrete løsninger for Norge spesifikt. Jeg sier bare at jeg syns det er spesielt at så mange menn gidder å betale så mye skatt. At de gidder å finne seg i elendige tjenester og å betale for andres unger osv.

Skjønner ikke helt hvorfor folk tror at Norge er solidaritetens høyborg. Egoismen er veldig høy her også. Faktisk er Norge et av de mest nepotistiske og korrupte landene i verden. Med ekstremt høy xenofobi og konformitetspress.

Endret av Henkjønnet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Når flere fremstående politikere i Høyre, og så godt som alle politikerne i Frp nevner Ayn Rand som den viktigste forfatteren de har lest sliter jeg med å tro på deg. De ønsker jo en privatisering av velferdsstaten basert på kontraktsløs arbeidskraft, men i bunn og grunn er de tilhengere av sosial-darwinisme for de ubemidlete og sosialisme for de aller rikeste. Anonymkode: 63ab5...d73

Flertallet avgjør partiets politikk, og flertallet i Høyre vil fortsatt ha en velferdsstat, blandingsøkonomi og høye skatter og avgifter. Det er nyanser som skiller dem fra AP og venstresiden. De eneste som ønsker å fjerne hele velferdsstaten er Liberalistene, og de vil neppe noen gang komme på Stortinget og bli store nok til å gjennomføre det.

Anonymkode: 4e880...500

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (2 minutter siden):

Jeg har da aldri sagt jeg har noen konkrete løsninger for Norge spesifikt. Jeg sier bare at jeg syns det er spesielt at så mange menn gidder å betale så mye skatt.

Skjønner ikke helt hvorfor folk tror at Norge er solidaritetens høyborg. Egoismen er veldig høy her også. Faktisk er Norge et av de mest nepotistiske og korrupte landene i verden. Med ekstremt høy xenofobi og konformitetspress.

Briljering med fremmedord hjelper ikke. Du vil at Norge skal bruke innvandrere i jobber som Norske kvinner og menn klarer fint, for at du og dine medsvorne skal slippe å betale skatt? Er du klar over hvor mye innvandrere koster Norge? Det er et fåtall som faktisk klarer å komme seg i jobb, de fleste ender på NAV. Høres kunnskapsløst ut å tro at det er en god løsning.

Anonymkode: 49b0c...de7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (Akkurat nå):

Jeg har da aldri sagt jeg har noen konkrete løsninger for Norge spesifikt. Jeg sier bare at jeg syns det er spesielt at så mange menn gidder å betale så mye skatt.

Skjønner ikke helt hvorfor folk tror at Norge er solidaritetens høyborg. Egoismen er veldig høy her også. Faktisk er Norge et av de mest nepotistiske og korrupte landene i verden. Med ekstremt høy xenofobi og konformitetspress.

Kom gjerne med kilder på disse påstandene. Men basert på din opptreden i resten av tråden går jeg ut i fra at du ikke har noen. Intet nytt under solen etc.

Mennesker i Norge er helt sikkert like egoistiske som mennesker i andre land. Men måten velferdsstaten vår er bygget opp på er grunnleggende solidarisk, nettopp fordi man yter etter evne og får etter behov. Fellesskapet tar vare på alle innbyggerne her. Får man kreft, tar det offentlige ansvaret for behandlingen. Er man gravid, får man oppfølging fra det offentlige før, under og etter fødsel. Mister man jobben eller arbeidsevnen, er man sikret hjelp til å komme seg på beina igjen. Dette kalles solidaritet. Markedsliberalistene jobber riktignok med å uthule velferdsstaten vår, men sammenlignet med de fleste andre land er vårt system likevel svært solidarisk.

Hva er alternativet til å betale skatt, tenker du? Siden du mener det er noe menn ikke burde "gidde", som om det er et valg. 

Anonymkode: ebbb1...63e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Briljering med fremmedord hjelper ikke. Du vil at Norge skal bruke innvandrere i jobber som Norske kvinner og menn klarer fint, for at du og dine medsvorne skal slippe å betale skatt? Er du klar over hvor mye innvandrere koster Norge? Det er et fåtall som faktisk klarer å komme seg i jobb, de fleste ender på NAV. Høres kunnskapsløst ut å tro at det er en god løsning.

Anonymkode: 49b0c...de7

Det er mer som må på plass for å få til en mer rettferdig skattesystem for menn flest. Det at du sliter med å forstå hvordan en slik overgang skal skje er ikke mitt problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Kom gjerne med kilder på disse påstandene. Men basert på din opptreden i resten av tråden går jeg ut i fra at du ikke har noen. Intet nytt under solen etc.

Mennesker i Norge er helt sikkert like egoistiske som mennesker i andre land. Men måten velferdsstaten vår er bygget opp på er grunnleggende solidarisk, nettopp fordi man yter etter evne og får etter behov. Fellesskapet tar vare på alle innbyggerne her. Får man kreft, tar det offentlige ansvaret for behandlingen. Er man gravid, får man oppfølging fra det offentlige før, under og etter fødsel. Mister man jobben eller arbeidsevnen, er man sikret hjelp til å komme seg på beina igjen. Dette kalles solidaritet. Markedsliberalistene jobber riktignok med å uthule velferdsstaten vår, men sammenlignet med de fleste andre land er vårt system likevel svært solidarisk.

Hva er alternativet til å betale skatt, tenker du? Siden du mener det er noe menn ikke burde "gidde", som om det er et valg. 

Anonymkode: ebbb1...63e

Jeg har faktisk kommet med linker men de blir ignorert. Godt jeg ser hva anonym koden din er så jeg kan ignorere deg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henkjønnet skrev (Akkurat nå):

Det er mer som må på plass for å få til en mer rettferdig skattesystem for menn flest. Det at du sliter med å forstå hvordan en slik overgang skal skje er ikke mitt problem

Du er jo ikke villig til å forklare hvordan du ser for deg at dette skal fungere i praksis, da er det en smule ironisk at du anklager andre for å ikke "forstå hvordan en slik overgang skal skje". Du vet det jo ikke selv?

Henkjønnet skrev (Akkurat nå):

Jeg har faktisk kommet med linker men de blir ignorert. Godt jeg ser hva anonym koden din er så jeg kan ignorere deg også

Kan ikke se at du har kommet med kilder på noen av påstandene du kom med i innlegget jeg svarte på. Men dette er et kjent mønster for deg, tydeligvis: hver gang du blir utfordret og ikke klarer å svare for deg bestemmer du deg for å ignorere den du diskuterer med. Snakker vi ekkokammer, eller tåler du bare ikke å bli motsagt?

Anonymkode: ebbb1...63e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (6 timer siden):

Hvorfor gidder menn betale skatt når de får mindre ut av velferdsstaten enn de putter inn?

Menn mottar mer i ytelser og tjenester fra det offentlige enn vi betaler inn, bare ikke like mye som kvinner. Hver norske mann koster staten 3.1 millioner gjennom hele livet.

40665244.thumb.jpg.cb9dcf6865af3f0a8d7bb2ec3ff20f46.jpg

Anonymkode: 4e880...500

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke problemer med å betale skatt, er selvstendig næringsdrivende og tjener over millionen. men det jeg har et problem med er hvordan nær halve statsbudsjettet går til trygd!! vi har fått en pervertert velferdsstat, og det er grunnen til at middelklassen/øvre middelklasse vil nå et punkt hvor de ikke gidder betale så mye i skatt lenger, uavhengig om man er mann eller kvinne

Anonymkode: 9eb8c...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (4 minutter siden):

Det er mer som må på plass for å få til en mer rettferdig skattesystem for menn flest. Det at du sliter med å forstå hvordan en slik overgang skal skje er ikke mitt problem

Veldig enkelt, menn som ikke betaler skatt skal heller ikke være mottager av tjenester som utføres av kvinner. Så la oss se hvor lenge man klarer seg da gitt..

Anonymkode: 49b0c...de7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet aldri når det er din tur til å trenger en operasjon, sykehusopphold osv. regner med du har fått gratis skolegang i Norge? Dette er finansiert av staten som igjen går på skattebetalerne. I mange land koster det penger å gå på skole. 
 

Anonymkode: 0effa...b7b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Menn mottar mer i ytelser og tjenester fra det offentlige enn vi betaler inn, bare ikke like mye som kvinner. Hver norske mann koster staten 3.1 millioner gjennom hele livet.

40665244.thumb.jpg.cb9dcf6865af3f0a8d7bb2ec3ff20f46.jpg

Anonymkode: 4e880...500

Ja men du må jo se at begge kjønn koster noe før 25. Det er fordi de aller fleste går på offentlig skole. Det du må se på er utgifter etter at de blir voksne. Det er det som er utslagsgivende.

Der ser man at norske menn betaler inn mer enn de får tilbake. Det er rett og slett bare en overføring av penger fra menn til kvinner, med en stat som mellommann. Derfor så mange damer mener de ikke trenger en mann og de har rett. Staten gir dem penger fra andre menn uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (1 minutt siden):

Ja men du må jo se at begge kjønn koster noe før 25. Det er fordi de aller fleste går på offentlig skole. Det du må se på er utgifter etter at de blir voksne. Det er det som er utslagsgivende.

Der ser man at norske menn betaler inn mer enn de får tilbake. Det er rett og slett bare en overføring av penger fra menn til kvinner, med en stat som mellommann. Derfor så mange damer mener de ikke trenger en mann og de har rett. Staten gir dem penger fra andre menn uansett.

Hvorfor skal vi se bort fra velferdstjenestene menn mottar de 25 første årene av livet sitt? Hva er poenget med det? De utgiftene forsvinner ikke bare fordi du mener menn er verdt mer enn kvinner, vet du.

Anonymkode: ebbb1...63e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henkjønnet skrev (1 minutt siden):

Det er rart åssen andre land får det til uten en allmektig velferdsstat eller?

 

 

Hvilken land er dette? Link?

Anonymkode: 49b0c...de7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (4 minutter siden):

Ja men du må jo se at begge kjønn koster noe før 25. Det er fordi de aller fleste går på offentlig skole. Det du må se på er utgifter etter at de blir voksne. Det er det som er utslagsgivende.

Der ser man at norske menn betaler inn mer enn de får tilbake. Det er rett og slett bare en overføring av penger fra menn til kvinner, med en stat som mellommann. Derfor så mange damer mener de ikke trenger en mann og de har rett. Staten gir dem penger fra andre menn uansett.

I et samfunn går det vi betaler inn i skatter og avgifter til trygder og tjenester gjennom hele livet, det er ikke slik at voksne menn ikke betaler for andre guttebarns skolegang, helsetjenester etc.

Anonymkode: 4e880...500

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

I et samfunn går det vi betaler inn i skatter og avgifter til trygder og tjenester gjennom hele livet, det er ikke slik at voksne menn ikke betaler for andre guttebarns skolegang, helsetjenester etc.

Anonymkode: 4e880...500

Joda men et sted går grensen for hvor riktig det er at menn skal betale for andre. Er sted går faktisk den grensen. Man kan ikke bare tyne denne gjengen for skattekroner i en evighet og tro at alle bare er snille og skal betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Henkjønnet skrev (4 minutter siden):

Joda men et sted går grensen for hvor riktig det er at menn skal betale for andre. Er sted går faktisk den grensen. Man kan ikke bare tyne denne gjengen for skattekroner i en evighet og tro at alle bare er snille og skal betale.

Alle er virkelige ikke snille, det er jo både breivik og F.M et godt eksempel på. Vanskelig å ta argumenter uten substans på alvor, det er mye følelser og lite rasjonalitet. 

Anonymkode: 49b0c...de7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle er virkelige ikke snille, det er jo både breivik og F.M et godt eksempel på. Vanskelig å ta argumenter uten substans på alvor, det er mye følelser og lite rasjonalitet. 

Anonymkode: 49b0c...de7

Du valgte ut 2 menn blant alle norske menn de siste 10 årene.

Nei jeg er ikke her for å beskrive hele strategien Norge burde ta steg for steg, sånn at det blir et bedre sted å bo.

Jeg stiller bare spørsmålstegn hvorfor så mange menn egentlig gidder å finansiere en skakkjørt stat de får lite igjen fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (15 minutter siden):

Joda men et sted går grensen for hvor riktig det er at menn skal betale for andre. Er sted går faktisk den grensen. Man kan ikke bare tyne denne gjengen for skattekroner i en evighet og tro at alle bare er snille og skal betale.

Det er mange steder man kunne strammet inn, men til syvende og sist vil det alltid være slik at kvinner koster mer enn menn pga. fødsler som vi tross alt trenger for at etniske nordmenn fortsatt skal eksistere. 

Anonymkode: 4e880...500

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er mange steder man kunne strammet inn, men til syvende og sist vil det alltid være slik at kvinner koster mer enn menn pga. fødsler som vi tross alt trenger for at etniske nordmenn fortsatt skal eksistere. 

Anonymkode: 4e880...500

En fødsel koster i snitt 35000kr

Det er ikke i nærheten til å forklare åssen en kvinne i snitt koster 15 millioner i løpet av et liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...