Gå til innhold

Hvorfor gidder menn betale skatt?


Gjest Henkjønnet

Anbefalte innlegg

Gjest Henkjønnet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Forstår ikke hvorfor du ikke flytter utenlands, når du synes det norske systemet er uetisk og at norske gutter blir indoktrinert. Må være trist å være så misfornøyd med tilværelsen. Eller er du egentlig avhengig av eller synes systemet her er trygt og godt? 

Anonymkode: 00372...0ee

Det var da litt dramatisk av deg. Man flytter ikke bare fordi man er misfornøyd med en liten del av det store bildet.

Minner meg så sykt om folk som roper dump han bare ved den minste lille tingen.

Nei jeg har det fint i Norge. Men det går jo an å stille spørsmål ved enkelte ting her ikke sant? 

Nordmenn og deres skjøre nasjonalfølelse altså.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 hours ago, AnonymBruker said:

Vi bruker 3 ganger så mye offentlige penger på kvinner enn menn. Noen prøver å bortforklare dette med at kvinner bærer barn. Og hva så? Noen måneder hjemme i løpet av et helt liv er langt fra 300% forskjell. Noen bortforklarer forskjellen med levetid. Ja, kvinner lever lengre, men gjennomsnittlig er det bare noen få prosent forskjell i levetid.

Forklaring ligger i at kvinner elsker å utnytte systemet ved å ta «sykedager». Damer er også dominerende på uførestatistikken. Mange av disse klarer å bli ferdig med universitetsutdanning, men å jobbe er plutselig for vanskelig. Da skal man ha uføre + sletting av gjeld plutselig. En annen ting er at damer er tiltrukket av voldelig og høylytte menn. Disse mennene utnytter kvinnene og hun får psykiske/fysiske problemer og blir ufør. Staten tar så klart regninga. Hadde damene valgte snille menn som meg, så hadde mye vært gjort. Men jeg må så klart arbeide hardt for å finansiere dette uten å få noe fitte… 

Anonymkode: eb91a...490

Nå skal jeg faktisk si meg enig i hovedpoenget ditt her og jeg er kvinne. Det er helt hårreisende med uføre og sykeliggjøring i Norge. Mange jeg kjenner som sykemelder seg i et par uker fordi de er slitne. Så forteller man uhemmet om at "Gud, jeg var bare sååå sliten at jeg måtte sykemelde meg for 5. gang i år" og jentene sitter rundt og bare "åh ja og uff, selvfølgelig måtte du det, du må jo ta vare på deg selv!" 

Men ts, husk at det også finnes kvinner som ikke en gang skal ha barn, som enda ikke har hatt en sykedag i sitt liv og som kommer til å jobbe til de er 70. De er til og med oppegående nok til å holde seg langt unna bittre menn som klager på kg over at "Men jeg må så klart arbeide hardt for å finansiere dette uten å få noe fitte… " 

Anonymkode: dc3f7...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (39 minutter siden):

Det var da litt dramatisk av deg. Man flytter ikke bare fordi man er misfornøyd med en liten del av det store bildet.

Minner meg så sykt om folk som roper dump han bare ved den minste lille tingen.

Nei jeg har det fint i Norge. Men det går jo an å stille spørsmål ved enkelte ting her ikke sant? 

Nordmenn og deres skjøre nasjonalfølelse altså.. 

Du svarte aldri på spørsmålet mitt om du tenker at en 70-år gammel mann ikke bør behandles for hjerteinfarkt, siden han ikke «bidrar» med verdier lenger. Og for å dra det enda lenger; blr man gjøre mer for å redde den 70-år gamle mannen med hjerteinfakrt enn den 70-år ganle kvinnen som stort sett har vært hjemmeværende? 

Anonymkode: 38668...4ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du svarte aldri på spørsmålet mitt om du tenker at en 70-år gammel mann ikke bør behandles for hjerteinfarkt, siden han ikke «bidrar» med verdier lenger. Og for å dra det enda lenger; blr man gjøre mer for å redde den 70-år gamle mannen med hjerteinfakrt enn den 70-år ganle kvinnen som stort sett har vært hjemmeværende? 

Anonymkode: 38668...4ce

Den problemstillingen du nevner er irrelevant for mannen har betalt for seg selv i voksen alder. Pluss litt til.

Jeg stiller bare spørsmålstegn ved det etiske rundt det å betale 3 millioner mer inn enn man egentlig trenger. Noen betaler enda mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (2 minutter siden):

Den problemstillingen du nevner er irrelevant for mannen har betalt for seg selv i voksen alder. Pluss litt til.

Jeg stiller bare spørsmålstegn ved det etiske rundt det å betale 3 millioner mer inn enn man egentlig trenger. Noen betaler enda mer.

Men kvinnen da? 
 

Jeg prøver bare å få deg til å forstå at man ikke kan tolke tall slik du gjør. Du viser manglende forståelse for hvordan alle tannhjulene i et moderne samfunn jobber sammen. Livet er ikke et regnskap som skal gå i null. Livet er urettferdig, noen får mer enn andre. Man må tilstrebe å ha et system som er gjennomførbart (å ha differentierte skatteytelser ut fra forventet behov for velferdsgoder er ikke gjennomførbart) og gagner flest. 

Anonymkode: 38668...4ce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Men kvinnen da? 
 

Jeg prøver bare å få deg til å forstå at man ikke kan tolke tall slik du gjør. Du viser manglende forståelse for hvordan alle tannhjulene i et moderne samfunn jobber sammen. Livet er ikke et regnskap som skal gå i null. Livet er urettferdig, noen får mer enn andre. Man må tilstrebe å ha et system som er gjennomførbart (å ha differentierte skatteytelser ut fra forventet behov for velferdsgoder er ikke gjennomførbart) og gagner flest. 

Anonymkode: 38668...4ce

Det ER urettferdig å subsidiere andre og samtidig bli behandlet som dritt og sett ned på.

Den allmektige staten er kun der for kvinner finansiert av menn. 

Det du sier er at menn bare må akseptere det. Ikke faen sier jeg. 

 

Endret av Henkjønnet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henkjønnet skrev (1 minutt siden):

Det ER urettferdig å subsidiere andre og samtidig bli behandlet som dritt og sett ned på.

Den allmektige staten er kun der for kvinner finansiert av menn. 

Det du sier er at menn bare må akseptere det. Ikke faen sier jeg. 

 

Men det er jo en grov overdrivelse å dra hele kjønnet ditt med deg. Nesten 40% av kvinner jobber i privat sektor (som i følge deg er det eneste stedet verdiskapning pågår..) Ser du ikke da problemet med å skille kun på kjønn?

https://www.ssb.no/befolkning/faktaside/likestilling

Anonymkode: 38668...4ce

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det er jo en grov overdrivelse å dra hele kjønnet ditt med deg. Nesten 40% av kvinner jobber i privat sektor (som i følge deg er det eneste stedet verdiskapning pågår..) Ser du ikke da problemet med å skille kun på kjønn?

https://www.ssb.no/befolkning/faktaside/likestilling

Anonymkode: 38668...4ce

Hele regnskapet må jo også se på utgiftene. Kvinner er for dyre i drift og så skaper de faktisk lite av verdier. Har nevnt det før og det viste seg at kvinner har bidratt med 3000-5000 milliarder siden 70 tallet i fastlands BNP. I mellomtiden har fastlands BNP vært 73 000 milliarder. Det er menn som skaper penger og inntekter og damene sitter der med sugerør i lommeboka til menn som ikke veit bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (16 minutter siden):

Hele regnskapet må jo også se på utgiftene. Kvinner er for dyre i drift og så skaper de faktisk lite av verdier. Har nevnt det før og det viste seg at kvinner har bidratt med 3000-5000 milliarder siden 70 tallet i fastlands BNP. I mellomtiden har fastlands BNP vært 73 000 milliarder. Det er menn som skaper penger og inntekter og damene sitter der med sugerør i lommeboka til menn som ikke veit bedre.

Bare ikke kostnadene før fylte 25, om jeg har forstått deg og tråden riktig? Ikke hele regnskapet med andre ord, kun den delen som underbygger argumentet ditt?

Anonymkode: ff0a2...12e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dine antagelser er feil. Jeg er gift og har 3 barn. Om du velger å tro noe annet kan ikke jeg overbevise deg.

Men jeg ser at dagens modell vil utfordres fremover.

Demografien endres, flere forblir barnløse, lojalitet mot systemet vil endres, store grupper faller utenfor A4 livet som velferdsstaten støtter opp rundt. En stor gruppe betaler for noe de er utestengt fra.

 Kalle dem egoister vil ikke hjelpe.

Å si det er deres egen feil blir de fortalt hele tiden. Det vil ikke hjelpe det heller.

Samfunnet ser på dem som incels og tapere. Men sender dem regningen kostnadene for barna de aldri vil få 

Faren er at de ikke godtar det lenger.

Det er det jeg prøver å si.

Anonymkode: 818b9...04a

Det jeg sier er at du tar feil. Skatt omhandler ikke bare barn. Sett da at disse incels velger å stå utenfor velferdssamfunnet og det blir en mulighet for det. Hva har de planer om å gjøre selv den dag de får kreft eller trenger en hjerteoperasjon? Finansiere det av egen lomme?  

Bortkastet å diskutere egentlig. Disse trådene ligger på et altfor lavt nivå for meg. Takk og farvel. 

Anonymkode: 2da96...394

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henkjønnet skrev (44 minutter siden):

Hele regnskapet må jo også se på utgiftene. Kvinner er for dyre i drift og så skaper de faktisk lite av verdier. Har nevnt det før og det viste seg at kvinner har bidratt med 3000-5000 milliarder siden 70 tallet i fastlands BNP. I mellomtiden har fastlands BNP vært 73 000 milliarder. Det er menn som skaper penger og inntekter og damene sitter der med sugerør i lommeboka til menn som ikke veit bedre.

Enig med forrige taler. Det er ikke så veldig spennende å diskutere med deg når du kun gjentar dine egne overbevisninger og ikke tar innover deg argumenter som avdekker logiske brister i argumentasjonen din. Melder meg og ut, takk og farvel.

Anonymkode: 38668...4ce

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig med forrige taler. Det er ikke så veldig spennende å diskutere med deg når du kun gjentar dine egne overbevisninger og ikke tar innover deg argumenter som avdekker logiske brister i argumentasjonen din. Melder meg og ut, takk og farvel.

Anonymkode: 38668...4ce

Du vil ikke bli savnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener kvinner skal ta bedre betalte jobber, slik at de betaler mer i skatt? 

Og kvinner skal føde færre barn, siden fødsel er dyrt? 

Svangerskapspermisjon skal deles, slik at mannen får like mye? 

Vi er jo på god vei🤷‍♀️

Anonymkode: da278...4d0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil fortsatt at du skal komme med et historisk eller geografisk alternativ til hvordan du vil ha det. 

Anonymkode: da278...4d0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig tråd. Ts kommer med en påstand om at verden er urettferdig. Går ikke an å argumentere med det, for det stemmer jo! 🤦‍♀️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du egentlig ha som alternativ? Survival of the fittest? Eat the rich? Husmødre som ikke betaler skatt? Forsikringsselskaper?

Skatt til konge og kirke? (Selvsagt en avsporing, men vi har jo vært der en gang!) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Henkjønnet skrev (På 1.8.2021 den 19.40):

https://www.klikk.no/vitenskap/kvinner-koster-staten-113000-kroner-mer-i-aret-enn-menn-4402331

Norske menn født i Norge betaler for alle andre. Altså innvandrere og kvinner...

Er dette rettferdig?

Du fikk ikke med deg at det står at både kvinner og menn er tapsprosjekt? Det betyr at ikke du heller betaler inn nok skatt til å dekke opp for deg selv.....

Anonymkode: 4c93a...23e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henkjønnet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du fikk ikke med deg at det står at både kvinner og menn er tapsprosjekt? Det betyr at ikke du heller betaler inn nok skatt til å dekke opp for deg selv.....

Anonymkode: 4c93a...23e

Ja menn koster staten 3 mill iløpet av et liv, kvinner 15 mill.

Hele poenget mitt var jo at skattebelastningen er urettferdig. Hvis du skal begynne å dra inn utgiftene barn og ungdom påfører samfunnet så er det ca 6.5 millioner per person uavhengig av kjønn.

Men når de begynner å jobbe så blir damer et ekstremt tapsprosjekt mens menn betaler inn mer enn de må. Jeg påpeker bare at dette er urettferdig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig koster altså ikke en fødsel 35 000. En ukomplisert fødsel på sykehus, koster rundt det beløpet. Vi har valgt å ha en god svangerskaps- og barselomsorg her i landet, så et svangerskap med fødsel og barsel og permisjonstid, koster selvsagt adskillig mer enn 35 000. Rundt 10  - 15 % av alle fødsler, er keisersnitt. De koster adskillig mer enn 35 000. I regnskapet er også alle kvinner med, også de som ikke har vært yrkesaktive i samme grad som kvinner har vært de siste 30 årene.  Så dette regnestykket vil jevne seg ut ganske mye når du og jeg blir eldre, Henkjønnet.  

Og den påstanden din om at all verdiskapning skjer i det private, er så utrolig endimensjonal og kunnskapsløs at jeg har ikke ord. I et moderne samfunn er helse og utdanning verdiskapning som selvsagt skal regnes med. Og alle som jobber i det offentlige, betaler også skatt. 

 

Endret av pøbelsara
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å være deg da! Du får nok et fint liv, siden du går rundt og er bitter for skatt du må betale. Om ikke, bli politiker. Hjelper ikke å henge her inne😂

Anonymkode: da278...4d0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...