Gå til innhold

Hvor ofte er dere borte fra barna?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke meg du siterer, men ærlig talt. Har du tenkt på at noen barn ELSKER å være borte fra foreldrene sine hos omsorgspersoner de er trygge på og vokser opp sammen med? At de selv vil dit hele tiden fordi der maser ikke mamma og pappa og det er koselig å være der?

Nå vet jeg ikke med deg, men jeg hater lyden av masete unger når jeg rydder, lager middag etc. Det er en stressfaktor jeg anser som unødvendig i livet dersom barnet heller kan være med noen som liker å være med dem også. 
 

Innlegget ditt oser bare misunnelse og manglende forståelse for at mange barn liker å ha flere strenger å spille på. 

Anonymkode: 2aea8...a4e

Misunnelig på hva? Ikke jeg som skreiv innlegget men ser ingen grunn til å være misunnelig på at barna er borte flere dager hver uke

Anonymkode: ddfb5...5b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

GAH. Barn kan være trygge hos flere enn mor og far. 

Anonymkode: 2aea8...a4e

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke meg du siterer, men ærlig talt. Har du tenkt på at noen barn ELSKER å være borte fra foreldrene sine hos omsorgspersoner de er trygge på og vokser opp sammen med? At de selv vil dit hele tiden fordi der maser ikke mamma og pappa og det er koselig å være der?

Nå vet jeg ikke med deg, men jeg hater lyden av masete unger når jeg rydder, lager middag etc. Det er en stressfaktor jeg anser som unødvendig i livet dersom barnet heller kan være med noen som liker å være med dem også. 
 

Innlegget ditt oser bare misunnelse og manglende forståelse for at mange barn liker å ha flere strenger å spille på. 

Anonymkode: 2aea8...a4e

Enig i at barn kan være trygge og ha det fint hos andre enn foreldrene også. 
 

Men å ha barna borte på overnatting rundt 100 døgn av årets 365 er litt spesielt… Vanskelig å forstå at foreldre ønsker å ha barna sine så mye borte fra seg i de tidlige barneårene. Men joda, folk er forskjellige bevares. 

Anonymkode: 8471c...339

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er trist at så mange aldri har barnefri og synes det er rart at så mange ikke ønsker det 😬.. Som alenemor til to viltre gutter synes jeg det er helt fantastisk med armene fri iblandt 😊

Anonymkode: 2cccd...5e4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Sjelden/aldri. Min mor har han en sjelden gang jeg har aften-vakt og mannen er bortreist. Her for noen mndr siden orket hun faktisk å ha han noen timer mens jeg og mannen dro ut for å spise middag. 

Her kunne vi oftere tenkt oss barnefri, men vi har ikke barnepass. Skal sies at vi er flinke til at vi kan dra ut hver for oss, men savner å ha muligheten til at vi faktisk kan gjøre noe sammen 🙂

Han er forørvrig 6 år 🙂

 

Anonymkode: 42458...87e

Betal for barnevakt da vel!!

Anonymkode: 6fba8...2bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Synes det er trist at så mange aldri har barnefri og synes det er rart at så mange ikke ønsker det 😬.. Som alenemor til to viltre gutter synes jeg det er helt fantastisk med armene fri iblandt 😊

Anonymkode: 2cccd...5e4

Trist og rart fordi man ikke har samme behov som deg? Jeg synes det er trist med alle som må sende bort barns sine og ikke vil være med de🙄

Anonymkode: ddfb5...5b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-7-31 den 20.43):

Veldig mange som aldri har barnevakt, virker det som, men KG er kanskje ikke representativt for resten av befolkningen. Min bestemte påstand er at det er sunt for barn å venne seg til å være hos andre trygge voksne, som for eksempel besteforeldre eller andre nære. Jeg har jobbet med barn i mange år, og sett 12-åringer som ikke kan være med på leirskole fordi de aldri har vært borte fra mamma. Førskolebarn i barnehagen som ikke får til å gjennomføre overnatting i barnehagen fordi de aldri har vært borte fra mamma. Barn som ikke vil overnatte hos venner fordi de aldri har vært borte fra mamma. 

Det skaper ikke akkurat robuste, selvstendige barn om de aldri får prøve seg på egenhånd uten foreldre. Tenk for en mestringsfølelse det gir å dra på overnatting og ha det fint sammen med besteforeldre, tante og onkel eller bestevennen. Hvor stor og selvstendig barnet føler seg da.

Selv hadde jeg mye barnevakt for mine da de var små, og da var det besteforeldre på begge sider som passet dem. Det var ikke alltid fordi vi som foreldre hadde behov for barnefri, men fordi besteforeldrene gjerne ville være sammen med dem. Nå er jeg selv bestemor til en 1-åring, og har begynt så smått å ha barnet i korte stunder mens mor og far gjør ærend, drar til frisøren eller har lyst til å trene sammen. Da koser vi oss begge to, og knytter varige bånd. 

Anonymkode: 0550d...b0d

Jeg er en av de som sjeldent har barnefri, men jeg er enig. 

Anonymkode: 99798...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Trist og rart fordi man ikke har samme behov som deg? Jeg synes det er trist med alle som må sende bort barns sine og ikke vil være med de🙄

Anonymkode: ddfb5...5b1

Så at barna overnatter borte betyr at foreldrene deres ikke vil være med de? 

Jeg tror de aller fleste er mye med barna sine og at de kan kose seg med barnefri en gang i blant betyr ikke at de ikke vil være med barna sine. 

Jeg har ikke så mye barnefri, men besteforeldrene inviterer barna på overnatting innimellom og de elsker det. Jeg husker at jeg også elsket å være på overnatting hos mine besteforeldre. 

Selvfølgelig kan man skape gode bånd med å omgås på dagtid, men det blir noe annet med å overnatte. Og det er min mening fra jeg var liten og ikke noe jeg mener mine barn mener. 

 

Anonymkode: 99798...f05

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Betal for barnevakt da vel!!

Anonymkode: 6fba8...2bf

Vel, det er en annen person her som opprettet en tråd for seks timer siden der hun ber om tips til hvordan man finner en barnevakt. Hun har ikke fått noen så langt, så det er ikke så enkelt som du skal ha det til.

Anonymkode: ff94e...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som at det går sport i å ikke ha barnevakt her inne 🙈

Hos oss har vi barnevakt kanskje 4-6 netter i året, der alle tre barna overnatter hos besteforeldre. Dette er når vi begge er invitert på noe sosialt, eller skal f eks på konsert/standup. Innimellom hender det også at besteforeldrene «låner» ett eller to av barna over natten. Bestemoren er alene og syns det er hyggelig med selskap.

Utenom dette må vi begge reise litt i forbindelse med jobb og den ene forelderen er da alene med barna. Den lengste perioden har vel vært på to uker. Vi takler begge godt å ta eneansvar når det trengs. Dette er betryggende da det ikke er alt i livet som kan planlegges. F eks da jeg som nærmeste pårørende måtte reise til en annen by da et familiemedlem lå for døden. 
 

I vår familie og vennegjeng er dette en helt vanlig mengde barnevakt.

Anonymkode: e5de6...b93

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trist og rart fordi man ikke har samme behov som deg? Jeg synes det er trist med alle som må sende bort barns sine og ikke vil være med de🙄

Anonymkode: ddfb5...5b1

«Sende bort»!! Til besteforeldre som står med ÅPNE armer??

Anonymkode: 2aea8...a4e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 

Enig i at barn kan være trygge og ha det fint hos andre enn foreldrene også. 
 

Men å ha barna borte på overnatting rundt 100 døgn av årets 365 er litt spesielt… Vanskelig å forstå at foreldre ønsker å ha barna sine så mye borte fra seg i de tidlige barneårene. Men joda, folk er forskjellige bevares. 

Anonymkode: 8471c...339

Brukeren skrev 1-2 ganger i uka, det er ikke 100 dager i året... 🙄 Mange barn elsker den befriende følelsen av å være hos noen som ikke konstant skal oppdra dem

Anonymkode: 2aea8...a4e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet vårt har sovet borte to ganger. En gang i vinter, og en gang i fjor sommer. Han er 3 år. Ellers har vi vært borte fra han i to døgn, da var bestefar med han hjemme hos oss når vi var borte.

Anonymkode: effb5...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så at barna overnatter borte betyr at foreldrene deres ikke vil være med de? 

Jeg tror de aller fleste er mye med barna sine og at de kan kose seg med barnefri en gang i blant betyr ikke at de ikke vil være med barna sine. 

Jeg har ikke så mye barnefri, men besteforeldrene inviterer barna på overnatting innimellom og de elsker det. Jeg husker at jeg også elsket å være på overnatting hos mine besteforeldre. 

Selvfølgelig kan man skape gode bånd med å omgås på dagtid, men det blir noe annet med å overnatte. Og det er min mening fra jeg var liten og ikke noe jeg mener mine barn mener. 

 

Anonymkode: 99798...f05

Du skjønte ikke greia nei

Anonymkode: ddfb5...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Brukeren skrev 1-2 ganger i uka, det er ikke 100 dager i året... 🙄 Mange barn elsker den befriende følelsen av å være hos noen som ikke konstant skal oppdra dem

Anonymkode: 2aea8...a4e

Jo ca. 100 dager i året blir riktig. Brukeren skrev 1-2 ganger i uka hver uke, i tillegg på dagtid hver helg og et par kvelder på hverdager. Skrev og at det var mer overnatting enn 1-2 ganger ved behov. 
 

Året har 52 uker (til info).

Anonymkode: 05f07...80a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jo ca. 100 dager i året blir riktig. Brukeren skrev 1-2 ganger i uka hver uke, i tillegg på dagtid hver helg og et par kvelder på hverdager. Skrev og at det var mer overnatting enn 1-2 ganger ved behov. 
 

Året har 52 uker (til info).

Anonymkode: 05f07...80a

Så utrolig nedlatende du er. Du skrev «å ha barna borte på overnatting 100 dager i året». TIL INFO. Så du trenger ikke prøve redde deg desperat inn igjen for å bevise poenget ditt ved å manipulere det du skrev i utgangspunktet.

Anonymkode: 2aea8...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så utrolig nedlatende du er. Du skrev «å ha barna borte på overnatting 100 dager i året». TIL INFO. Så du trenger ikke prøve redde deg desperat inn igjen for å bevise poenget ditt ved å manipulere det du skrev i utgangspunktet.

Anonymkode: 2aea8...a4e

Nå var det ikke jeg som skrev det, sjekk anonymkodene. 
 

Jeg kommenterte bare at du påpekte at anonym regnet feil, når hen faktisk regnet helt riktig.

Jeg ser ikke det store problemet med at barna er mye hos besteforeldre. Regner med de har spreke og unge besteforeldre som nyter å ha barnebarna så mye. Vinn, vinn for alle parter.

Anonymkode: 05f07...80a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nå var det ikke jeg som skrev det, sjekk anonymkodene. 
 

Jeg kommenterte bare at du påpekte at anonym regnet feil, når hen faktisk regnet helt riktig.

Jeg ser ikke det store problemet med at barna er mye hos besteforeldre. Regner med de har spreke og unge besteforeldre som nyter å ha barnebarna så mye. Vinn, vinn for alle parter.

Anonymkode: 05f07...80a

1-2 dager i uka er ikke 100 overnattinger i året. Er alt fra 52 og oppover, så dere trenger ikke overdrive.

Anonymkode: 2aea8...a4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

1-2 dager i uka er ikke 100 overnattinger i året. Er alt fra 52 og oppover, så dere trenger ikke overdrive.

Anonymkode: 2aea8...a4e

Det er vel du som pirker mest her nå. Alt fra 52 til 104 da 😉 Mye er det uansett. Men fint for de! 

Anonymkode: e9689...631

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 17.31):

Dere som skriver aldri; hvorfor? Har dere ingen som kan passe eller har barnet spesielle behov eller noe? Drøyt å aldri ha vært borte en natt fra hverandre fra 3-4 år og opp synes jeg! Får sikkert pepper nå, men er oppriktig nyskjerrig. 

Anonymkode: e9689...631

Ingen som ønsker å passe en hel dag eller over natten, dessverre. 

Anonymkode: 4bfde...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ingen som ønsker å passe en hel dag eller over natten, dessverre. 

Anonymkode: 4bfde...ba3

Så trist. Ingen besteforeldre på noen av sidene? 

Anonymkode: e9689...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...