Gå til innhold

Framtidsutsikter for de uvaksinerte


Gjest Bremnes.Kari

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Velour said:

Og når tror du de bestemmer seg for at trusselen er over? Om et år? 5 år?

Det er ikke noe man bestemmer seg for. Det er avhengig av hvilken trussel vi står overfor fra naturens side….

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Robert Koch skrev (3 minutter siden):

Det er ikke noe man bestemmer seg for. Det er avhengig av hvilken trussel vi står overfor fra naturens side….

Jo de kan slutte å bruke PCR testene. Da er «trusselen» over- når man ikke kan bruke smittetall lenger. Men kun antall alvorlig syke. Pandemien er over når myndighetene/ legemiddelfirmaene osv sier det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Velour said:

Jo de kan slutte å bruke PCR testene. Da er «trusselen» over- når man ikke kan bruke smittetall lenger. Men kun antall alvorlig syke. Pandemien er over når myndighetene/ legemiddelfirmaene osv sier det.

Dette har ikke noe med virkeligheten å gjøre. Testing brukes så lenge det er behov for det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Callisto83 skrev (35 minutter siden):

Mener dere som ikke tør å ta vaksinen, at ingen bør ta vaksinen? 

Nope, jeg mener det er opptil enhver å velge selv. 

Det er bare bra at folk tar vaksinen, for da kan man se eventuelle bivirkninger og ha et bedre standpunkt for vurdering på et senere tidspunkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bremnes.Kari
39 minutter siden, Callisto83 said:

Mener dere som ikke tør å ta vaksinen, at ingen bør ta vaksinen? 

Jeg er for at folk skal få bestemme dette selv. Slik det var forespeilet oss i starten. Lurer på om folk hadde godtatt lockdown hvis de hadde visst at de kun fikk åpne igjen etter vaksinering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undrer om når dette får betydning for forsikringer. Andre risikogrupper må betale mer eller får ikke forsikring. Jeg tror det bare er et tidsspørsmål. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Callisto83 skrev (50 minutter siden):

Mener dere som ikke tør å ta vaksinen, at ingen bør ta vaksinen? 

Nei, folk bestemmer selv om de vil eller ikke.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bremnes.Kari
9 minutter siden, Sirisiri10 said:

Nope, jeg mener det er opptil enhver å velge selv. 

Det er bare bra at folk tar vaksinen, for da kan man se eventuelle bivirkninger og ha et bedre standpunkt for vurdering på et senere tidspunkt. 

Jeg velger å tro og håpe at vaksinene er trygge. Det er ikke det som hovedsaklig gjør at jeg er mot eventuell tvangsvaksinering.  

Fordi så godt som alle rundt meg har tatt den, mennesker jeg er glad i og ønsker å leve sammen med i mange, mange år. Hadde jeg dvelet for lenge ved at vaksinene var farlige hadde jeg blitt syk og utmattet og deprimert. Jeg ønsker dessuten ikke å være "last man standing" i en verden der majoriteten av menneskeheten er bukket under. Hva er det for slags liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bremnes.Kari
2 minutter siden, 2ro said:

Jeg undrer om når dette får betydning for forsikringer. Andre risikogrupper må betale mer eller får ikke forsikring. Jeg tror det bare er et tidsspørsmål. 

Også et poeng. Jeg tror det vil få konsekvenser også her. Se bla. innlegget mitt tidligere i tråden om at det kommer til å være privateide selskap som pusher vaksinekrav tyngst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremnes.Kari skrev (1 minutt siden):

Også et poeng. Jeg tror det vil få konsekvenser også her. Se bla. innlegget mitt tidligere i tråden om at det kommer til å være privateide selskap som pusher vaksinekrav tyngst.

Hvem som kommer til å være mest pågående tørr jeg ikke gjette. Vi har jo en del rettigheter i Norge som ikke forsvinner over natten (selv om enkelte frykter dette). Det er ikke sikkert så mange tar kampen for de ikke vaksinerte om det blir aktuelt. Det er ikke lett å spå, men jeg tviler på private bedrifter er villige til å ta kostnaden for enkeltmennesker sitt valg om å avstå fra vaksinen. Kanskje det blir vanskeligere å få jobb pga dette? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremnes.Kari skrev (På 2021-7-28 den 11.18):

Nå blir kløfta mellom de som velger å takke ja til koronavaksinene og de som takker nei, bare større og større. Det merkes en dypere polarisering i media, og flere land har nå begynt å innføre straffetiltak, eller "konsekvenser" for de som av ulike grunner velger å forbli uvaksinert.

De uvaksinerte blir beskyldt for å spre Delta-varianten, og presidenten i USA, Joe Biden, er sitert på at de uvaksinerte "they are killing people".

Hva tenker du om fremtidsutsiktene til de som takker nei til sprøyta her til lands?


Joe Biden - They are killing people

 

Jeg er enig med Biden, de uvaksinerte sprer død. De tenker kun på seg selv og ikke på at de utsetter andre mennesker for fare. Alle burde vaksinere seg, myndighetene må komme med belønninger. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bremnes.Kari
1 minutt siden, jaeols said:

Jeg er enig med Biden, de uvaksinerte sprer død. De tenker kun på seg selv og ikke på at de utsetter andre mennesker for fare. Alle burde vaksinere seg, myndighetene må komme med belønninger. 

1. Hvordan sprer uvaksinerte død, når vaksinerte kan smitte like mye?

2. Hvirdan tenker uvaksinerte på seg selv, når det er de vaksinerte som a) sikret seg selv vaksine først. b) på grunn av vaksinen får få eller ingen symptomer på smitte (selv om de skulle ha smitte)?

Også, profilbildet ditt sammen med innlegget ditt var tidenes mindfuck. Hvis ikke du troller nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (4 minutter siden):

Jeg er enig med Biden, de uvaksinerte sprer død. De tenker kun på seg selv og ikke på at de utsetter andre mennesker for fare. Alle burde vaksinere seg, myndighetene må komme med belønninger. 

Gi en gruppe skylden for alt galt, gjør de til syndebukker. Hvis man har fulgt litt med på historien så vet man hvordan det kan gå.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirisiri10
Bremnes.Kari skrev (16 minutter siden):

Jeg velger å tro og håpe at vaksinene er trygge. Det er ikke det som hovedsaklig gjør at jeg er mot eventuell tvangsvaksinering.  

Fordi så godt som alle rundt meg har tatt den, mennesker jeg er glad i og ønsker å leve sammen med i mange, mange år. Hadde jeg dvelet for lenge ved at vaksinene var farlige hadde jeg blitt syk og utmattet og deprimert. Jeg ønsker dessuten ikke å være "last man standing" i en verden der majoriteten av menneskeheten er bukket under. Hva er det for slags liv?

Jeg har ikke ytret meg at jeg ønsker på noen som helst måte at corona vaksinen skader eller dreper folk. Jeg håper selvsagt at det ikke oppstår langtidsbivirkning. De fleste rundt meg har også tatt vaksinen og jeg ønsker dem ikke annet enn god helse og ha de i livet mitt til vi blir gamle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bremnes.Kari
3 minutter siden, Sirisiri10 said:

Jeg har ikke ytret meg at jeg ønsker på noen som helst måte at corona vaksinen skader eller dreper folk. Jeg håper selvsagt at det ikke oppstår langtidsbivirkning. De fleste rundt meg har også tatt vaksinen og jeg ønsker dem ikke annet enn god helse og ha de i livet mitt til vi blir gamle. 

Ja, du sa aldeles ikke noe i den retningen, var ikke meningen å insinuere det heller. Beklager. Men du nevnte eventuelle bivirkninger, og at bare tiden vil vise hva de går ut på (ergo kan være argument for å avvente litt).

Jeg ville bare poengtere at det ikke er synonymt med å takke nei til vaksina som å tro den er farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (1 time siden):

Mener dere som ikke tør å ta vaksinen, at ingen bør ta vaksinen? 

Jeg har ikke bestemt meg enda. Er ung, sunn og frisk, og jeg har hatt korona uten at jeg fikk andre symptomer enn forkjølelse. Med antistoffer i kroppen forstår jeg ikke hvorfor jeg skal ta den.

Jeg synes det er fornuftig at de med forhøyet risiko for alvorlig sykdom tar vaksinen. Da overgår antagelig nytten ved vaksinen risikoen ved å ta den. Jeg mener derimot at det er galt å nærmest tvinge unge, friske mennesker til å ta denne vaksinen. Men jeg mener ikke at ingen skal ta den? Det må folk få velge selv. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jaeols skrev (32 minutter siden):

Jeg er enig med Biden, de uvaksinerte sprer død. De tenker kun på seg selv og ikke på at de utsetter andre mennesker for fare. Alle burde vaksinere seg, myndighetene må komme med belønninger. 

Vi som er vaksinerte, burde kanskje fått litt skattelettelser?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bremnes.Kari
6 minutter siden, Honey Dew said:

Vi som er vaksinerte, burde kanskje fått litt skattelettelser?

Ja, bra forslag.

Spent på hvordan du tenker det i praksis, da? La oss si at 20% av arbeidsstyrken i Norge mister jobben som følge av vaksinenekt. La oss bruke argumentene her fra KG om at vaksinenekt hovedsaklig er et "utdannelse/intelligens"-problem. La oss si at disse 20% hovedsaklig faller fra i primærnæringene, typisk lavtlønnsyrker, for enkelhetens skyld søppeltømmere. Hvem skal samle inn søpla di? Hvem skal betale for alle de nye arbeidsledige? Skal vi ta enda mer av pensjonsfondet da, tenker du? Eller endelig kutte litt på bistand? Hvor kommer pengene til dine skattelettelser fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremnes.Kari skrev (1 minutt siden):

Ja, bra forslag.

Spent på hvordan du tenker det i praksis, da? La oss si at 20% av arbeidsstyrken i Norge mister jobben som følge av vaksinenekt. La oss bruke argumentene her fra KG om at vaksinenekt hovedsaklig er et "utdannelse/intelligens"-problem. La oss si at disse 20% hovedsaklig faller fra i primærnæringene, typisk lavtlønnsyrker, for enkelhetens skyld søppeltømmere. Hvem skal samle inn søpla di? Hvem skal betale for alle de nye arbeidsledige? Skal vi ta enda mer av pensjonsfondet da, tenker du? Eller endelig kutte litt på bistand? Hvor kommer pengene til dine skattelettelser fra?

Som jeg skulle sagt det selv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremnes.Kari skrev (7 minutter siden):

Ja, bra forslag.

Spent på hvordan du tenker det i praksis, da? La oss si at 20% av arbeidsstyrken i Norge mister jobben som følge av vaksinenekt. La oss bruke argumentene her fra KG om at vaksinenekt hovedsaklig er et "utdannelse/intelligens"-problem. La oss si at disse 20% hovedsaklig faller fra i primærnæringene, typisk lavtlønnsyrker, for enkelhetens skyld søppeltømmere. Hvem skal samle inn søpla di? Hvem skal betale for alle de nye arbeidsledige? Skal vi ta enda mer av pensjonsfondet da, tenker du? Eller endelig kutte litt på bistand? Hvor kommer pengene til dine skattelettelser fra?

👏👏

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...