Gå til innhold

Framtidsutsikter for de uvaksinerte


Gjest Bremnes.Kari

Anbefalte innlegg

Gjest Bremnes.Kari

Nå blir kløfta mellom de som velger å takke ja til koronavaksinene og de som takker nei, bare større og større. Det merkes en dypere polarisering i media, og flere land har nå begynt å innføre straffetiltak, eller "konsekvenser" for de som av ulike grunner velger å forbli uvaksinert.

De uvaksinerte blir beskyldt for å spre Delta-varianten, og presidenten i USA, Joe Biden, er sitert på at de uvaksinerte "they are killing people".

Hva tenker du om fremtidsutsiktene til de som takker nei til sprøyta her til lands?


Joe Biden - They are killing people

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I beste fall sikrer de som tar vaksinen flokkimmunitet, slik at man slipper unna om man ikke tar vaksinen. 

I verste fall må antallet vaksinerte bli så høyt at de uvaksinerte smittes i så stor grad at man må innføre tiltak som hindrer de å spre sykdommen. Tiltak som Israel, Frankrike og sannsynligvis flere andre land er ikke helt urealistisk da.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bremnes.Kari
9 minutter siden, Example said:

I beste fall sikrer de som tar vaksinen flokkimmunitet, slik at man slipper unna om man ikke tar vaksinen. 

I verste fall må antallet vaksinerte bli så høyt at de uvaksinerte smittes i så stor grad at man må innføre tiltak som hindrer de å spre sykdommen. Tiltak som Israel, Frankrike og sannsynligvis flere andre land er ikke helt urealistisk da.

Ja, hva konkret sikter du til da? At uvaksinerte i enkelte yrkesgrupper mister jobben? At de ikke får tilgang til offentlig transport? At de nektes inngang til spisesteder, nattklubber, forsamlinger av ulik størrelse, kirke/synagoge/moské? Dette er blant noen av restriksjonene for uvaksinerte i Israel og Frankrike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremnes.Kari skrev (4 minutter siden):

Ja, hva konkret sikter du til da? At uvaksinerte i enkelte yrkesgrupper mister jobben? At de ikke får tilgang til offentlig transport? At de nektes inngang til spisesteder, nattklubber, forsamlinger av ulik størrelse, kirke/synagoge/moské? Dette er blant noen av restriksjonene for uvaksinerte i Israel og Frankrike.

Ja, utstrakt bruk av koronapass for inngang på restauranter, barer, kinoer, konserter og idrettsarenaer for eksempel. Det er jo en reell mulighet i Norge også. 

Påbud om vaksinering for enkelte yrkesgrupper kan også være en mulighet. Tror dog det sitter lenger inne hos norske myndigheter enn det overnevnte. Dog ser man at dette skjer i land som Frankrike og Italia. I USA kan det hende alle statsansatte må ta vaksine, mens noen delstater innfører lignende påbud for andre yrkesgrupper. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elida88 skrev (8 minutter siden):

Om det utvikler seg til at jeg som uvaksinert ikke får beholde min frihet og tilgang til tjenester i samfunnet. Da skal jeg f*** meg ikke betale skatt heller, om alle mine rettigheter blir fratatt. Til og med dømte pedofile mishandlere får jo bedre behandling - bare de tar vaksinen! For en utvikling. Håper at Norge ikke blir like diktatorisk som noen av landene i Europa utvikler seg til å bli. Håper folk tørr å si ifra, og protestere.. 

Du slipper nok ikke unna skatt uansett. Husk at du er med å betale for vaksinene som nå settes, så hvorfor ikke benytte seg av dette tilbudet selv?

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for avsporinger og brudd på koronarommets retningslinjer samt svar til dette.

Edie, adm.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elida88 skrev (28 minutter siden):

Om det utvikler seg til at jeg som uvaksinert ikke får beholde min frihet og tilgang til tjenester i samfunnet. Da skal jeg f*** meg ikke betale skatt heller, om alle mine rettigheter blir fratatt. Til og med dømte pedofile mishandlere får jo bedre behandling - bare de tar vaksinen! For en utvikling. Håper at Norge ikke blir like diktatorisk som noen av landene i Europa utvikler seg til å bli. Håper folk tørr å si ifra, og protestere.. 

Hvorfor tar du ikke bare vaksinen?

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (3 minutter siden):

Hvorfor tar du ikke bare vaksinen?

Har sett alt for mange fæle bivirkninger.

Å ja, jeg synes de absolutt virker fælere enn såkalt 'long covid' ettervirkninger. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bremnes.Kari
14 minutter siden, Hulderen said:

Hvorfor tar du ikke bare vaksinen?

Er det argumentet ditt? Hvorfor ikke bare gjøre det? Det er argumentet jeg har hørt mange bruke. "Jeg orker ikke alt styret rundt hvis jeg lar være". 

Denne tråden handler uansett ikke om det, men hva dere tror vil skje med de som ikke vaksinerer seg og får grønt i sertifikatet sitt. Hva tror dere "alt stresset hvis jeg lar være" kommer til å være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elida88 skrev (18 minutter siden):

Har sett alt for mange fæle bivirkninger.

Å ja, jeg synes de absolutt virker fælere enn såkalt 'long covid' ettervirkninger. 

Har du også sett mange komplikasjoner etter covid? Det er det nemlig en del av.

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Honey Dew said:

Har du også sett mange komplikasjoner etter covid? Det er det nemlig en del av.

Hun vil ikke se. 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremnes.Kari skrev (1 time siden):

Er det argumentet ditt? Hvorfor ikke bare gjøre det? Det er argumentet jeg har hørt mange bruke. "Jeg orker ikke alt styret rundt hvis jeg lar være". 

Denne tråden handler uansett ikke om det, men hva dere tror vil skje med de som ikke vaksinerer seg og får grønt i sertifikatet sitt. Hva tror dere "alt stresset hvis jeg lar være" kommer til å være?

Nei, det var ikke argumentet mitt. Spørsmålet ble stilt for å høre hvorfor hun ikke tar vaksinen. Siden det var frykt for bivirkninger, så er det mulig for meg å argumentere med henne. Hadde grunnen vært at «myndighetene vil chippe oss», eller «korona eksiterer ikke» eller en annen konspirasjonsteori, så hadde jeg ikke brukt mer energi på vedkommende, for da hadde hun vært i gruppen som ikke er mottagelig for fornuft. Redsel for bivirkninger derimot, da kan man komme med egne erfaringer og gode råd.

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ting forbauser meg lenger. Tar uansett ikke en betinget godkjent vaksine hva enn de måtte finne på. Heller en kule i pannen om det skulle gå til det verste 😅

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nikitaspin skrev (13 minutter siden):

Du er ikke redd for å dø, men redd for en vaksine som er tatt av millioner av mennesker?

Helt riktig. Vi vet ikke bivirkninger frem i tid.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...