Gjest Bremnes.Kari Skrevet 3. august 2021 #221 Del Skrevet 3. august 2021 10 minutter siden, Honey Dew said: Du vet virkelig ikke hva tortur er når du sammenligner det med begrenset bevegelsesfrihet. Hvis du ikke vil ta vaksinen, må du tåle konsekvensene. Det er faktisk lov å ta vaksine her i landet. Jeg antar jeg snart får grundig innføring i hva tortur er 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymus1986 Skrevet 3. august 2021 #222 Del Skrevet 3. august 2021 (endret) Det er deres eget valg om de ikke vil ta vaksine, men da må de ta konsekvensene i flere år fremover også med innskrenkede muligheter.. Endret 3. august 2021 av Anonymus1986 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 3. august 2021 #223 Del Skrevet 3. august 2021 16 minutter siden, Anonymus1986 said: Det er deres eget valg om de ikke vil ta vaksine, men da må de ta konsekvensene i flere år fremover også med innskrenkede muligheter.. Ja, det er nettopp det vi diskuterer i denne tråden. Hva det vil koste å ikke takke ja til vaksinen. Hva tror du disse innskrenkede mulighetene vil gå ut på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 3. august 2021 #224 Del Skrevet 3. august 2021 Bremnes.Kari skrev (7 minutter siden): Ja, det er nettopp det vi diskuterer i denne tråden. Hva det vil koste å ikke takke ja til vaksinen. Hva tror du disse innskrenkede mulighetene vil gå ut på? Innskrenkede muligheter er ett pent ord for tvang. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 3. august 2021 #225 Del Skrevet 3. august 2021 Sirisiri10 skrev (1 time siden): For det første er de fleste vaksinert, så hvorfor lage et scenario som om ingen er vaksinerte? Jeg angriper ikke folk som vaksinerer seg, det jeg reagerer på er holdningene til folk. Det er langt mer skadelig enn corona og en svært skummel utvikling. Vaksinerte kan også spre corona, så man har absolutt ingen garanti. Og scenariet her er om dekningen vaksinerte ikke er høyt nok. Slik som for eksempel i USA, der enkelte områder har så lav dekning at helsevesenet sliter fordi så mange uvaksinerte blir smittet og syke. Dette er en åpenbar risiko I de aller fleste land med mange vaksinemotstandere. I Norge går det sannsynligvis bra. Samtidig er det en del mennesker som får lavere effekt av vaksinene, og de har som regel en del med helsevesenet å gjøre. Skal de da risikere å bli smittet av helsepersonell som rett og slett bare har droppet vaksinen? En ting er da man ikke hadde vaksiner, men nå har vi det. Hvis vi skal ha tiltak igjen nå, så er der nærliggende å tro at de vil rettes mot de uvaksinerte. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 3. august 2021 #226 Del Skrevet 3. august 2021 zemer skrev (12 minutter siden): Innskrenkede muligheter er ett pent ord for tvang. Det er absolutt forskjeller her. Fra bruk av koronapasset, til påbud om obligatorisk vaksinering og ren tvang, der sprøytene fysisk tvinges inn i armene på folk. De to første scenariene er lovverk som fint kan brukes i dag, sistnevnte vil aldri bli aktuelt. Det skal vel heller mye til om vaksinene blir obligatoriske også, men kanskje det brukes på enkelte yrkesgrupper for eksempel. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 3. august 2021 #227 Del Skrevet 3. august 2021 Example skrev (1 minutt siden): Det er absolutt forskjeller her. Fra bruk av koronapasset, til påbud om obligatorisk vaksinering og ren tvang, der sprøytene fysisk tvinges inn i armene på folk. De to første scenariene er lovverk som fint kan brukes i dag, sistnevnte vil aldri bli aktuelt. Det skal vel heller mye til om vaksinene blir obligatoriske også, men kanskje det brukes på enkelte yrkesgrupper for eksempel. Jeg merket ikke stikket. Vi har åpnet for enda en mulighet: snikvaksinering. Tuller. Men med konsekvenser vi ser fra utlandet (Delta-alarm i USA: – Vi kan ikke lenger gi forsvarlig helsehjelp https://www.vg.no/i/B3AlBl) er det rart at man prøver å påvirke andre til å ikke ta vaksinen. Går det ille rammer det alle. Da foretrekker jeg at det rammer de som velger å takke nei til dugnaden... Sorry. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 3. august 2021 #228 Del Skrevet 3. august 2021 (endret) Aliquis skrev (18 timer siden): Kan du komme med eksempel på en vaksine utviklet og godkjent de siste 60 årene der man oppdaget bivirkninger som slo inn senere enn 2 mnd etter man tok vaksinen? Ja svineinfluensa vaksina. Flere som fikk bivirkninger lenge etterpå https://legemiddelverket.no/nyheter/bivirkninger-av-vaksiner-hva-lerte-vi-av-pandemien-i-2009 Får håpe de lærte noe etter den. Endret 3. august 2021 av Bente1234 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 3. august 2021 #229 Del Skrevet 3. august 2021 (endret) Minner om at dette er tråden for å diskutere KONSEKVENSER AV Å TAKKE NEI til koronavaksine, ikke hvorvidt man bør ta vaksina eller ikke. Hvis jeg får en tredje tråd stengt ned nå, så blir det oppvask på bakrommet 😂 Med møteplikt, jeg fører fravær! Endret 3. august 2021 av Bremnes.Kari Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 3. august 2021 #230 Del Skrevet 3. august 2021 5 minutter siden, Bente1234 said: Ja svineinfluensa vaksina. Flere som fikk bivirkninger lenge etterpå https://legemiddelverket.no/nyheter/bivirkninger-av-vaksiner-hva-lerte-vi-av-pandemien-i-2009 Får håpe de lærte noe etter den. Symptomene på dette slo inn så tidlig som samme uken folk ble vaksinert. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 3. august 2021 #231 Del Skrevet 3. august 2021 Example skrev (3 minutter siden): Og scenariet her er om dekningen vaksinerte ikke er høyt nok. Slik som for eksempel i USA, der enkelte områder har så lav dekning at helsevesenet sliter fordi så mange uvaksinerte blir smittet og syke. Dette er en åpenbar risiko I de aller fleste land med mange vaksinemotstandere. I Norge går det sannsynligvis bra. Samtidig er det en del mennesker som får lavere effekt av vaksinene, og de har som regel en del med helsevesenet å gjøre. Skal de da risikere å bli smittet av helsepersonell som rett og slett bare har droppet vaksinen? En ting er da man ikke hadde vaksiner, men nå har vi det. Hvis vi skal ha tiltak igjen nå, så er der nærliggende å tro at de vil rettes mot de uvaksinerte. Jeg snakker om holdninger som folk har mot uvaksinerte og fremtidsutsiktene til de som ikke vaksinerer seg. Det du diskuterer nå har jo vært diskutert ufattelig mange ganger her inne. Men greit nok. Jeg følger tiltak som jeg gjorde før vaksinen kom. Holder avstand, spriter hendene og bruker munnbind der det anbefales. Jeg reiser ikke, og det hadde jeg ikke gjort omså jeg var vaksinert. Ikke noe forskjell fra hva som er anbefalt for de som er vaksinerte, men mange driter i det. For det som er synd er at folk som nå er vaksinert er mye mer uforsiktig og bringer flere mutant corona virus inn i Norge etter reising og fortsetter å være uforsiktig etter de kommer hjem. Det er noe du burde være langt mer bekymret for enn at helsevesenet skal kneles pga 20% av Norge som ikke er vaksinert enda. Og likevel lirker folk av seg hvor grusomme de som ikke tar vaksinen er, hvor egoistiske og hva som burde bli gjort slik at vi tvinges til å ta vaksinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 3. august 2021 #232 Del Skrevet 3. august 2021 (endret) 8 minutter siden, Sirisiri10 said: Jeg snakker om holdninger som folk har mot uvaksinerte og fremtidsutsiktene til de som ikke vaksinerer seg. Det du diskuterer nå har jo vært diskutert ufattelig mange ganger her inne. Men greit nok. Jeg følger tiltak som jeg gjorde før vaksinen kom. Holder avstand, spriter hendene og bruker munnbind der det anbefales. Jeg reiser ikke, og det hadde jeg ikke gjort omså jeg var vaksinert. Ikke noe forskjell fra hva som er anbefalt for de som er vaksinerte, men mange driter i det. For det som er synd er at folk som nå er vaksinert er mye mer uforsiktig og bringer flere mutant corona virus inn i Norge etter reising og fortsetter å være uforsiktig etter de kommer hjem. Det er noe du burde være langt mer bekymret for enn at helsevesenet skal kneles pga 20% av Norge som ikke er vaksinert enda. Og likevel lirker folk av seg hvor grusomme de som ikke tar vaksinen er, hvor egoistiske og hva som burde bli gjort slik at vi tvinges til å ta vaksinen. Det som er synd er at det tar mye lenger tid før alle kan leve som vanlig fordi enkelte personer har blitt eksperter på vaksiner over facebook, og dermed ødelegger for resten. I tillegg utsetter de folk som av ulike grunner ikke kan vaksinere seg for ekstra fare. Endret 3. august 2021 av Aliquis 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 3. august 2021 #233 Del Skrevet 3. august 2021 Just now, Aliquis said: Det som er synd er at det tar mye lenger tid før alle kan leve som vanlig fordi enkelte personer har blitt eksperter på vaksiner over facebook, og dermed ødelegger for resten. Tror du oppriktig at alt blir "normalt" bare x prosent av befolkningen vaksinerer seg? Bare et enkelt ja/nei spørsmål. Vi trenger ikke dra det lenger enn det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 3. august 2021 #234 Del Skrevet 3. august 2021 Sirisiri10 skrev (8 minutter siden): For det som er synd er at folk som nå er vaksinert er mye mer uforsiktig og bringer flere mutant corona virus inn i Norge etter reising og fortsetter å være uforsiktig etter de kommer hjem. Dette er din påstand, kom med seriøs kilde! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 3. august 2021 #235 Del Skrevet 3. august 2021 Just now, Bremnes.Kari said: Tror du oppriktig at alt blir "normalt" bare x prosent av befolkningen vaksinerer seg? Bare et enkelt ja/nei spørsmål. Vi trenger ikke dra det lenger enn det. Nei. Det sa jeg heller ikke. Men det vil gå fortere jo flere som gjør det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklo Velka Skrevet 3. august 2021 #236 Del Skrevet 3. august 2021 "– Denne deltavarianten er alle virologers mareritt. Det var en myte om at barn av en eller annen grunn er immune. Det er blitt veldig tydelig at barn også blir hardt rammet, sa overlege ved barnesykehuset i New Orleans Mark Kline men på en pressekonferanse mandag. Han forteller at det ikke har vært tomme senger på intensivavdelingen på flere uker. Halvparten av barna har ingen underliggende sykdommer, opplyste Kline." https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/B3AlBl/delta-alarm-i-usa-vi-kan-ikke-lenger-gi-forsvarlig-helsehjelp Kanskje dette kan bli fremtidsutsiktene for de uvaksinerte i Norge også? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 3. august 2021 #237 Del Skrevet 3. august 2021 Example skrev (På 1.8.2021 den 9.31): Hva tenker du om det, dersom dere sprer deltavarianten rundt på sykehuset til sårbare pasienter? Lurer bare litt; er det slik at vaksinerte ikke sprer deltavarianten rundt forbi? For nå har det vel vært en del artikler på akkurat dette emnet - at vaksinerte også sprer viruset. Selv om man ikke trenger å bli særlig syk som vaksinert - kan man fortsatt spre viruset. For min del blir det litt problematisk når man skal danne to leirer i samfunnet. Den vaksinerte, og den uvaksinerte. Begge leire sprer smitte, men den ene leiren er bedre beskyttet mot sykdom. Hvilke av disse leirene har det beste utgangspunktet mener du? De vaksinerte ja? Så hva er greia med å være livredd for den lille prosenten som ikke kan skade deg - du er tross alt bedre rustet til å takle viruset enn den uvaksinerte . Det er jo streng talt den uvaksinerte som bør være redd her.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lomvi Skrevet 3. august 2021 #238 Del Skrevet 3. august 2021 Ryddet for brukerdebatt, brukerangrep og latterliggjøring samt brudd på koronarommets regel om saklighet. Lomvi, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 3. august 2021 #239 Del Skrevet 3. august 2021 Vera skrev (3 minutter siden): Lurer bare litt; er det slik at vaksinerte ikke sprer deltavarianten rundt forbi? For nå har det vel vært en del artikler på akkurat dette emnet - at vaksinerte også sprer viruset. Selv om man ikke trenger å bli særlig syk som vaksinert - kan man fortsatt spre viruset. For min del blir det litt problematisk når man skal danne to leirer i samfunnet. Den vaksinerte, og den uvaksinerte. Begge leire sprer smitte, men den ene leiren er bedre beskyttet mot sykdom. Hvilke av disse leirene har det beste utgangspunktet mener du? De vaksinerte ja? Så hva er greia med å være livredd for den lille prosenten som ikke kan skade deg - du er tross alt bedre rustet til å takle viruset enn den uvaksinerte . Det er jo streng talt den uvaksinerte som bør være redd her.. Jeg er ikke redd for å bli smittet selv. Jeg har allerede hatt viruset én gang, riktig nok lenge siden, men også fått vaksine (omsider). Det jeg er redd for er tiltaksbyrden på samfunnet, samt en mulig overbelastning av helsevesenet. Jeg hadde håpet flest mulig tar vaksinen, slik at tiltak i Norge ikke er nødvendig. Det kan jo bli, dersom for mange blir syke samtidig. Og det går utover oss alle. Dermed synes jeg personlig det er helt fair at man innfører tiltak som gjør at de som nekter å ta vaksine tar den største byrden av tiltak. Slik at vi kan spre smitten av disse ut over tid. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velour Skrevet 3. august 2021 #240 Del Skrevet 3. august 2021 Så hvor lenge kan folk som er for tvangsvaksinering se for seg tiltak og brudd på rettighetene til uvaksinerte? Resten av livet? Helt til noen fysisk går hjem til folk og holder de fast og setter vaksinen? Eller skal man bli satt i interneringsleire? Tenk om det var omvendt- tar du vaksinen får du færre rettigheter? Basert på et valg du tar om din kropp. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg