Gå til innhold

Hvor mye har dere igjen etter faste utgifter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye er det normalt å ha etter faste utgifter (transport, lån, leie, forsikringer) er betalt? Vi er to voksne og ett barn og sitter igjen med bare 14-20 000 måneden (varierende inntekt) til mat og drikke, moro, lege, abonnementer, klær, sparing og ferie... Vi kjøper lite klær, for det meste brukt og klipper håret selv. Men synes vi har så lite å rutte med. 

Anonymkode: 9990b...430

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Er alene. 2000kr.

Anonymkode: 22db7...d9d

Hvordan får du det til? Hva gjør du når du trenger å gå til tannlegen eller medisiner? Er dette midlertidig eller over en lengre periode?

Anonymkode: 9990b...430

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 14k igjen etter faste kostnader som skal dekke strøm, strømmetjenester, mat, bilkjøring og - service, helse, sosialt liv, ting jeg har lyst på og all sparing. Er alene. 

Anonymkode: 77995...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter boliglån, utgifter sameie etc, kommunale avgifter, eiendomsskatt, studielån, forsikringer transport (tog og bil inkl forskring og drift/vedlikehold) og barnehage, så har vi igjen ca 40.000 til alt annet. 10.000 ca går til mat, vi kjøper det vi føler for (familie på 4), 10.000 går til sparing i aksjefond. og de siste 20.000 fordeles på ulikt forbruk, vedlikehold av hus, gaver, ferier, feiringer, litt til svigermor i utlandet, og diverse forefallende. Utstyr til ungene tar jo litt av det i løpet av et år. Også fritidsaktiviteter. Alltid nok å bruke pengene på kan man si. Men vi koser oss og har nok til å leve det livet vi ønsker, samtidig som vi sikrer fremtiden. Så da får man være fornøyd :) 

Anonymkode: 52387...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvor mye er det normalt å ha etter faste utgifter (transport, lån, leie, forsikringer) er betalt? Vi er to voksne og ett barn og sitter igjen med bare 14-20 000 måneden (varierende inntekt) til mat og drikke, moro, lege, abonnementer, klær, sparing og ferie... Vi kjøper lite klær, for det meste brukt og klipper håret selv. Men synes vi har så lite å rutte med. 

Anonymkode: 9990b...430

Er alene,

Sitter igjen med (Sparer) 15 000 i måneden. Men da kom jeg meg tidlig inn på boligmarkedet og har lave bokostnader. 

Så går det sykt mye på sommerne i fyll og fanteri. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er alene, 25k eller noe. Middels inntekt, men alt er nedbetalt.

Anonymkode: c7f45...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å sitte igjen med Ca 50.000 når alle regninger er betalt (familie på 3)

Anonymkode: 6f7fb...1e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familie på fire pluss hund. Har ca 60 000 inn, halvparten går til faste utgifter. Er ikke så veldig mye av den andre halvparten som blir spart, går uhorvelig mye penger på kiwi!

Anonymkode: 9699f...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med leieinntekter: 10500,- da er huslån, husleie, forsikringer, strøm og telefon betalt som er mine faste utgifter. 

Anonymkode: e71f1...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familie på 5. ca 19000 i faste utgifter. Sitter igjen med 81000 pluss barnetrygd i en vanlig måned. 50000 går til langsiktig sparing til pensjon. Sparer barnetrygd. Så bruker rundt 30000 på mat, klær, møbler, bil, aktiviteter, oppussing, ferie osv. Har nedbetalt hus og bil. 

Anonymkode: 43fcd...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Familie på 5. ca 19000 i faste utgifter. Sitter igjen med 81000 pluss barnetrygd i en vanlig måned. 50000 går til langsiktig sparing til pensjon. Sparer barnetrygd. Så bruker rundt 30000 på mat, klær, møbler, bil, aktiviteter, oppussing, ferie osv. Har nedbetalt hus og bil. 

Anonymkode: 43fcd...0af

Hvor gamle er dere? Hvorfor sparer dere så mye til pensjon? Skal dere pensjonere dere tidligere eller har dere noen ekstra store drømmer?

Anonymkode: 9990b...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter igjen med 17.000, mannen litt mer. Familie på 4. Da er alle faste utgifter betalt, slik som lån, bil, avgifter, strøm, pensjon,bil, 2 x bhg, tv og mat. Sparer barnetrygd, samt deler av restbeløpet (rundt 5-8000 kr).

Vi har felleskontoer vi betaler inn til. Utgiftskontoen har en liten buffer for større regninger, slik som service på bil etc,  mens mat-kontoen er nesten alltid tom... 

Anonymkode: 18f61...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ender på -2000 hver mnd😌må låne dette. Men gjør det for å slippe å selge leiligheten min. En dag er jeg forhåpentligvis i 0 igjen😅evt +2000🥴

Anonymkode: 2f395...51d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Familie på 5. ca 19000 i faste utgifter. Sitter igjen med 81000 pluss barnetrygd i en vanlig måned. 50000 går til langsiktig sparing til pensjon. Sparer barnetrygd. Så bruker rundt 30000 på mat, klær, møbler, bil, aktiviteter, oppussing, ferie osv. Har nedbetalt hus og bil. 

Anonymkode: 43fcd...0af

Et meget godt eksempel på at barnetrygd burde være behovsprøvd. Så kunne de som virkelig har behov for den få mer i måneden. 

Anonymkode: 7eef2...c48

  • Liker 29
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 25k igjen etter faste utgifter, men før sparing. Har fokusert på å holde faste utgifter lave, det er på 15k i mnd. 
En voksen og en tenåring 

Anonymkode: be028...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ender på -2000 hver mnd😌må låne dette. Men gjør det for å slippe å selge leiligheten min. En dag er jeg forhåpentligvis i 0 igjen😅evt +2000🥴

Anonymkode: 2f395...51d

Hvor lenge kommer dette til å vare? Kan du ikke leie ut et rom eller hele leiligheten mens du flytter til foreldre eller venner? Høres forferdelig ut å måtte låne tusenvis av kroner i måneden. 

Anonymkode: 9990b...430

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På slutten av måneden er det som regel igjen 20 000 +/- og de overføres til sparekonto/bufferkonto. Da har vi brukt ca. 30 000 på mat og «lommepenger». Vi er en familie på to voksne og en tenåring. Regner med vi er ganske gjennomsnittlige, men lever helt greit. Skulle alltids hatt mer, men det kunne ha vært så mye verre🙂 Har ingen penger som «venter» på oss, dvs. arv, så har fokus på å sikre avkommet vårt😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tuttenatributten said:

På slutten av måneden er det som regel igjen 20 000 +/- og de overføres til sparekonto/bufferkonto. Da har vi brukt ca. 30 000 på mat og «lommepenger». Vi er en familie på to voksne og en tenåring. Regner med vi er ganske gjennomsnittlige, men lever helt greit. Skulle alltids hatt mer, men det kunne ha vært så mye verre🙂 Har ingen penger som «venter» på oss, dvs. arv, så har fokus på å sikre avkommet vårt😅

20 000 i måneden er jo kjempebra! Om dere sparer det i 30 år (og investerer) så sitter dere igjen med 16 millioner! Ikke akkurat gjennomsnittlig! 🙂

Anonymkode: 9990b...430

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

20 000 i måneden er jo kjempebra! Om dere sparer det i 30 år (og investerer) så sitter dere igjen med 16 millioner! Ikke akkurat gjennomsnittlig! 🙂

Anonymkode: 9990b...430

Kan love deg at uttak fra den sparekontoen skjer med jevne mellomrom😅 Har ikke guts nok til å spare i fond, og når pengene står på konto blir de veldig tilgjengelig. Men jo, er litt stolt. Vi kom begge fra «ingenting». 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...