Gå til innhold

Hvor mye har dere igjen etter faste utgifter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg regner dem inn i de faste kostnadene. Bruker også 4-5000 her.

Anonymkode: 1b80c...522

Da har du en annen definisjon enn det som står i HI. Du sammenligner epler og pærer.

Anonymkode: 15d85...2fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg regner dem inn i de faste kostnadene. Bruker også 4-5000 her.

Anonymkode: 1b80c...522

MAT er en variabel utgift. Altså ikke en fast utgift. Da sammenligner du din situasjon med en helt annen målestokk enn det som er spørsmålet her. 

 

Til spørsmålet, 20 000 har vi i faste utgifter. 40 000 har vi igjen. Vi sparer 20 000 av de, så har vi igjen 20 000 til variable utgifter som klær, mat, underholdning, ferie, lege/med, husholdning, drivstoff,  osv. 

Anonymkode: 2ebaf...3f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 000 etter faste utgifter er betalt. Det skal blant annet dekke mat, bensin, tannlege, klær, ferie, sparing osv. Har 20 000 i faste utgifter. Er en voksen og en tenåring i husholdningen. 

Anonymkode: d31a2...087

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ufør.  Har fortsatt 3000 å leve for. Da er alle faste utgifter betalt. Lån, strøm forsikringer. Tlf. Alt er betalt. Du blir ikke rik av å være ufør. Men det gir stabilitet. Det er ikke drømmesituasjon. Men jeg har stabilitet. Jeg lever fint på den «lønnen» jeg har. Forutsigbarhet. Jeg kjøper litt mat. Betaler alle faste utgifter. Jeg går ikke på byen. Jeg shopper ikke. Jeg har ikke kredittkort. Eller jeg har, men bruker der ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

MAT er en variabel utgift. Altså ikke en fast utgift. Da sammenligner du din situasjon med en helt annen målestokk enn det som er spørsmålet her. 

 

Til spørsmålet, 20 000 har vi i faste utgifter. 40 000 har vi igjen. Vi sparer 20 000 av de, så har vi igjen 20 000 til variable utgifter som klær, mat, underholdning, ferie, lege/med, husholdning, drivstoff,  osv. 

Anonymkode: 2ebaf...3f9

Hvor mange er dere i husholdningen? Og hva sparer dere til? Er det langsiktig sparing, pensjon?

Anonymkode: 43fcd...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparer og. Jeg er ikke rik. Men eier egen bolig. Jeg har egenkapital. Jeg har sparekonto. Velkommen til de fattiges verden. Uføre. Jeg greier meg godt. Jeg er heldig. Kjenner andre mennesker som er uføre. De får ikke lån. De betaler mere i husleie enn det jeg betaler i lån. Så jeg er heldig. Betaler til meg selv. 
 

Da jeg ble samboer, trodde jeg at ting skulle bli bedre. Han tjener  mye mere enn meg. Men jeg betaler fortsatt halvparten av alt. Jeg hadde egenkapital. Han 0. Men jeg betaler med god samvittighet. Det gir meg god samvittighet. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ca 47 000 etter alle faste utgifter. Vi er et ektepar i 40 årene med et barn som har flyttet ut for å studere. Sparer en del av dette og betaler ned ekstra på huslånet vi har. Vi er glad å reise  så vi bruker en del på reising også. 

Anonymkode: f777b...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.7.2021 den 8.54):

Vi er 2 voksne og 2 meget aktive tenåringsgutter. De spiser (og trenger) mer enn mannen min så nei, 12.000 for mat er ikke sinnsykt.

Anonymkode: 01fd6...7ec

Enig med deg. Helt normalt etter min mening. Er man glad i mat så er dette en prioritering også å bruke penger på gode råvarer. Merkelig at folk bruker så lite penger på mat tenker jeg noen ganger. 

Anonymkode: f777b...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Etter faste utgifter (forsikring, boliglån, barnehage, abn, internett, strøm, billån) pluss mat ca. 6000 kr per måned, sitter vi igjen med ca 29.000 kroner. Vi sparer ca. 19.000 hver måned. Resten brukes på diverse. 

Anonymkode: ac308...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene med 2 tenåringer. Ingen bidrag.

32000 i lønn +2000 i barnetrygd. 11000 i faste utgifter. 7000 i boliglån.

Så har ca 16 000til mat, drivstoff, klær og generelt forbruk for en voksen og to tenåringer (som PC til videregående, kjøretimer, trening osv).

Ingen ting til sparing.

 

Anonymkode: ca9d5...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier spare ca 10 000k i mnd etter faste utgifter (boliglån, strøm, forsikringer + mat er betalt). 

Beholder ca 12 000 på brukskonto for sosiale ting og kos, men det blir ofte med noe over til neste mnd da. 

Anonymkode: c3b89...580

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sitter igjen med rundt 30 000. To voksne og to barn :)

Anonymkode: 00459...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ca. 10000 etter husleie/strøm/nett/forsikringer. Prøver å spare ca. 2000 i mnd, resten går på hobbyer, fritid, mat og klær.

Anonymkode: abfda...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent 9 tusen etter at husleie (som inkluderer strøm/internet/etc er betalt. Prøver å spare 2000 av de, men langt i fra hver måned jeg klarer det.

Anonymkode: e0aff...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 tusen alene med 3 barn.

Tannlege? Hva er det🙈

Anonymkode: 41dbd...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 hours ago, AnonymBruker said:

20 tusen alene med 3 barn.

Tannlege? Hva er det🙈

Anonymkode: 41dbd...a67

Ja, haha. Jeg har ikke vært hos tannlegen i Norge på 15 år. Ikke sjangs i havet at jeg har råd til det.

Jeg drar til tannlegen mens jeg er på ferie.

Anonymkode: e0aff...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To voksne og en baby + hund. Inn 63.000 inkl barnebidrag og leieinntekt. Det går 33.000 ut fast (inkl 5000 til sparing), også bruker vi mellom 10-15.000 på mat, drivstoff og bom. 

Sitter igjen med 15-20.000 som skal dekke alt av klær, utstyr, hobby, medisiner osv. Hatt mange større investeringer (oppussing og ny bil) siste året, samt mye babyutstyr, så det har ikke vært stort igjen.. 

Anonymkode: b2d53...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 100.000 inn, 15.000 i faste utgifter. 5.000 til mat. 0 til bil. 80.000 til lek og moro. 

Anonymkode: 6f7fb...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Under 30 år. Bor alene. Har ca. 23.000 igjen etter faste utgifter. Er det mye?

Anonymkode: 3cb45...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...