Gå til innhold

Hvor mye har dere igjen etter faste utgifter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor skal man betale ned på huslånet når man kan kjøpe aksjer? 

Vi går også 4-500.000 i overskudd i året, og betaler ikke ned en krone ekstra på huslånet.

Anonymkode: 6f7fb...1e1

Godt det er noen andre som er enig med meg! 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere har jo mer men velger å bruke 12.000 på mat som er helt sinnsykt. 

Anonymkode: 8b227...976

Vi er 2 voksne og 2 meget aktive tenåringsgutter. De spiser (og trenger) mer enn mannen min så nei, 12.000 for mat er ikke sinnsykt.

Anonymkode: 01fd6...7ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke alene. Jeg betaler 12 000 inn på regningekonto hver mnd. Det dekker min halvpart av alle faste utgifter. Og min tlf regning, studielånet til min datter. Etterpå har jeg mellom 3 og 4 tusen igjen å leve for. Er ufør. Så utbetalingene varierer. 
 

Men jeg er vant med å leve på lite. Jeg shopper ikke. Jeg sparer hver mnd. Sambo tjener mere enn meg. Han er kjempefin, handler vi mat, så betaler han. Men jeg betaler halvparten av alle boutgifter. Har alltid gjort det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke at de som svarte i innlegg lyver. Hvorfor skulle de? De fleste svarte anonymt. Poenget med skryting er å vise hva man har til andre.

Vi har ca 80.000 inn, faste utgifter er nesten 50.000. Vi bruker ca 12.000 til mat, det er i underkant av 20.000 vi kan disponere fritt. Jeg syns ikke det er så utrolig mye, mtp at vi har mastergrad begge to og nærmer oss 50.

Anonymkode: 01fd6...7ec

Dere har jo veldig mye i faste utgifter. Regner med at dere betaler en del på lån så det er jo i og for seg sparing og ikke utgift. Lån blir jo mindre etter hvert. Og helt enig at 20.000 til alt annet ikke er for mye, vi bruker det samme ca. 30.000 på alt inkl. Mat. Lever ikke med noe luksus, men prioriterer aktiviteter og ferier. 

Anonymkode: 43fcd...0af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er 2 voksne og 2 meget aktive tenåringsgutter. De spiser (og trenger) mer enn mannen min så nei, 12.000 for mat er ikke sinnsykt.

Anonymkode: 01fd6...7ec

Ja det er jo en relevant info da. 

Anonymkode: 8b227...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (1 time siden):

Jeg er ikke alene. Jeg betaler 12 000 inn på regningekonto hver mnd. Det dekker min halvpart av alle faste utgifter. Og min tlf regning, studielånet til min datter. Etterpå har jeg mellom 3 og 4 tusen igjen å leve for. Er ufør. Så utbetalingene varierer. 
 

Men jeg er vant med å leve på lite. Jeg shopper ikke. Jeg sparer hver mnd. Sambo tjener mere enn meg. Han er kjempefin, handler vi mat, så betaler han. Men jeg betaler halvparten av alle boutgifter. Har alltid gjort det. 

Hvorfor betaler du studielånet til datteren din?

Anonymkode: 8b227...976

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har slitt med studielånet mitt. I mange år. Jeg fikk ikke hjelp av mine foreldre. Jeg har lært av det. Jeg sleit. Så jeg betaler studielånet til min datter med glede. Hun skal ikke føle at jeg ikke stiller opp. Hun studerte i England. 3 år. Nå bor hun i Japan. Hun sender penger til studielånet innimellom. Men jeg betaler. Hun skal ikke slite som jeg gjorde. 
 

Min far har penger. Likevel, han har aldri hjulpet meg med 1 krone. Så jeg har lært. Støtte barnet ditt. Det er det jeg gjør. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (2 timer siden):

Jeg har slitt med studielånet mitt. I mange år. Jeg fikk ikke hjelp av mine foreldre. Jeg har lært av det. Jeg sleit. Så jeg betaler studielånet til min datter med glede. Hun skal ikke føle at jeg ikke stiller opp. Hun studerte i England. 3 år. Nå bor hun i Japan. Hun sender penger til studielånet innimellom. Men jeg betaler. Hun skal ikke slite som jeg gjorde. 
 

Min far har penger. Likevel, han har aldri hjulpet meg med 1 krone. Så jeg har lært. Støtte barnet ditt. Det er det jeg gjør. 

Det er vanlig  for alle å betale det selv, hun kommer ut i jobb,du er ufør med lav inntekt.

Anonymkode: 8b227...976

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støttet min datter i valg av utdannelse. Hun var egentlig realfagmenneske. Knallgod på matte og fysikk. Så kom hun en dag og sa, jeg vil skrive. Jeg sa., da skal du gjøre det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.7.2021 den 10.17):

Jeg tror ikke folk lyver.
Men det er jo folk i ulike aldre og mange ulike økonomiske situasjoner her.
Klart at vi som er i (snart) 40-åra og 50-åra og to voksne i husholdningen, har vanvittig mye bedre råd enn de som er alene, og de som er mye yngre. Vår økonomi var også rævva i 20-årene. For 9 år siden har vi kr 0 og leiebolig. Nå er enebolig 40% belånt og snart 1 mill i aksjefond ved sidenav, og vi drifter husholdningen med to barnehagebarn hittil. De koster jo ikke så mye enda. Den regninga vokser, men det gjør også sparepengene i en rasende fart for tiden. Så det skal gå fint. Men det to 9 år å komme hit da. 

Anonymkode: 52387...a86

Ikke bare alder heller, tror lønnsnivået har økt også. Jeg og samboer sparer  40-50k i mnd. Vi er begge 28, men så har vi ingen barn enda heller.

Jeg alene tjener 750k i året noe mine besteforeldre syntes er kjempe mye, jeg syntes det selvfølgelig er bra men ikke vilt bra, mine andre venner (i andre yrker) tjener rundt det samme eller litt mindre.

Anonymkode: f8c69...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hun reiste til London. Creativ writing.  Det er ikke journalist. Hun gikk ut med A i karakter. 
 

I dag. Hun bor i Japan. Savner henne hver dag. Men hun lever alt til det fulle. 
 

Hun er engelsk lærer på en privatskole. Og skriver på en webside. Skrivinge er jo hennes greie. 
 

Hvis jeg sier, hun er engelsklærer. Så er det ok. Hvis jeg sier hun skriver, så lurer folk på alt. Men hun skriver. Dødsgod på det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 000 til mat og diverse, etter alle faste utgifter er betalt. Kjøper mat til 1-3, det varierer måneden gjennom. 

Anonymkode: 0cf76...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har 15000,- etter faste utgifter. En voksen og en tenåring. Prøver å spare 6000,- av dem, men det går ikke hver måned.

Anonymkode: 38cde...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter igjen med ca 110 000, nedbetalt bolig ,feriehus og bil. Alenemor til 2 barn. Da er det fratrukket faste kostnader som forsikring, renovasjon etc. 

Anonymkode: e6856...27e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (3 timer siden):

Så hun reiste til London. Creativ writing.  Det er ikke journalist. Hun gikk ut med A i karakter. 
 

I dag. Hun bor i Japan. Savner henne hver dag. Men hun lever alt til det fulle. 
 

Hun er engelsk lærer på en privatskole. Og skriver på en webside. Skrivinge er jo hennes greie. 
 

Hvis jeg sier, hun er engelsklærer. Så er det ok. Hvis jeg sier hun skriver, så lurer folk på alt. Men hun skriver. Dødsgod på det. 

Hva surrer du rundt i flere tråder og asvporer ?  

Anonymkode: e6856...27e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 26.7.2021 den 23.22):

Folk sitter igjen med mer penger ETTER alt faste utgifter er betalt enn jeg får i lønn. Omg, livet er urettferdig

Anonymkode: df156...9e4

Helt enig!! Det er tydelig at folk tjener godt og de aner ikke hvordan det er å leve på en «vanlig» lønning! Jeg har utbetalt 30 000 i mnd og har to ungdommer og da koster leiligheter og ikke minst mat deretter!  Sier seg selv at man ikke har så veldig mye igjen da og jeg blir nesten kvalm om å lese om de som har hele lønningen min igjen og allikevel skulle ønske de hadde mer!!!! 
 

Anonymkode: 4586e...0ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Helt enig!! Det er tydelig at folk tjener godt og de aner ikke hvordan det er å leve på en «vanlig» lønning! Jeg har utbetalt 30 000 i mnd og har to ungdommer og da koster leiligheter og ikke minst mat deretter!  Sier seg selv at man ikke har så veldig mye igjen da og jeg blir nesten kvalm om å lese om de som har hele lønningen min igjen og allikevel skulle ønske de hadde mer!!!! 
 

Anonymkode: 4586e...0ce

Det er dyrt å skille seg/ bli alene, men det vel fortsatt en far inne i bildet? Uansett så lever vi ikke i en kommunistisk stat og i Norge har alle hatt muligheten til å ta utdannelse og dermed øke fremtidige inntjeningsmuligheter. Vi har begge mastergrad. Jobbet fulltid i det private hele karrieren, selv med tre barn og tjener nå over 2 mill til sammen. Bor på landet så mindre utgifter. Hadde jeg ikke fått betalt for det, så ville jo jeg og valgt jobb med mindre ansvar og stress. Det er ikke noe urettferdig i dette. Alle hadde et valg en gang og har det fortsatt. 

Anonymkode: 43fcd...0af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Helt enig!! Det er tydelig at folk tjener godt og de aner ikke hvordan det er å leve på en «vanlig» lønning! Jeg har utbetalt 30 000 i mnd og har to ungdommer og da koster leiligheter og ikke minst mat deretter!  Sier seg selv at man ikke har så veldig mye igjen da og jeg blir nesten kvalm om å lese om de som har hele lønningen min igjen og allikevel skulle ønske de hadde mer!!!! 
 

Anonymkode: 4586e...0ce

Jeg regner som sagt ikke mat inn i faste kostnader.

Jeg har ca. 31 000,- utbetalt og ca. 25 000,- igjen etter fast kostnader. 

Jeg bruker ca. 4 - 5 000,- på mat i mnd.

Anonymkode: 15d85...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg regner som sagt ikke mat inn i faste kostnader.

Jeg har ca. 31 000,- utbetalt og ca. 25 000,- igjen etter fast kostnader. 

Jeg bruker ca. 4 - 5 000,- på mat i mnd.

Anonymkode: 15d85...2fe

Jeg regner dem inn i de faste kostnadene. Bruker også 4-5000 her.

Anonymkode: 1b80c...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...