Gå til innhold

Hvor mye har dere igjen etter faste utgifter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Tuttenatributten said:

Kan love deg at uttak fra den sparekontoen skjer med jevne mellomrom😅 Har ikke guts nok til å spare i fond, og når pengene står på konto blir de veldig tilgjengelig. Men jo, er litt stolt. Vi kom begge fra «ingenting». 

Ah! Glemmer at noen regner å spare til ferier og bil og sånn regnes som sparepenger. 🙂 Men bra likevel!

Anonymkode: 9990b...430

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi sitter igjen med ca 15000. Det er etter faste utgifter som huslån, og etter at 5000 i mnd er trukket til fond og aksjer, så egentlig 20.000 etter faste utgifter. Vi har som mål å spare minst 10.000 til i mnd til oppusning og bedre buffer, og etter vi har kjøpt litt mer møbler til nytt hus starter vi å betale ned 5000 ekstra på huslånet hver måned. 

Syns vi har det romslig, og vi ønsker å spare kraftig for å kunne jobbe redusert i fremtiden. Livet er mer enn jobb.

Anonymkode: 4c0d8...ed4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør alene og har ca. 25 000,- igjen etter faste utgifter.

Anonymkode: 15d85...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor gamle er dere? Hvorfor sparer dere så mye til pensjon? Skal dere pensjonere dere tidligere eller har dere noen ekstra store drømmer?

Anonymkode: 9990b...430

Godt spørsmål. Vi er 47 og 50. Sparer fordi jeg syns det er gøy og er i mot overforbruk og konsum. Lever minimalistisk.  Ungene får det de trenger men ikke mer. Bruker jo fortsatt 30000 gjennomsnittlig i måneden på annet, inkl. ferie, oppussing osv. Dette regner jeg som forbruk. Har kun planer om noen store ferier, bla Safari i Afrika, tur til India og Peru , men de kan vi dekke med feriepenger når vi kan reise igjen. Kunne sikkert sluttet å jobbe nå for har utleieleilighet og 5 mill i fond, men syns jobben er givende. Er i en lederstilling. Vurderer nå å slutte ved 62, men vet ikke om jeg vil når den tid kommer. Så sparer vel mer for sparingens skyld. 

Anonymkode: 43fcd...0af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Godt spørsmål. Vi er 47 og 50. Sparer fordi jeg syns det er gøy og er i mot overforbruk og konsum. Lever minimalistisk.  Ungene får det de trenger men ikke mer. Bruker jo fortsatt 30000 gjennomsnittlig i måneden på annet, inkl. ferie, oppussing osv. Dette regner jeg som forbruk. Har kun planer om noen store ferier, bla Safari i Afrika, tur til India og Peru , men de kan vi dekke med feriepenger når vi kan reise igjen. Kunne sikkert sluttet å jobbe nå for har utleieleilighet og 5 mill i fond, men syns jobben er givende. Er i en lederstilling. Vurderer nå å slutte ved 62, men vet ikke om jeg vil når den tid kommer. Så sparer vel mer for sparingens skyld. 

Anonymkode: 43fcd...0af

30000 i mnd på forbruk er på ingen måte minimalistisk.

Anonymkode: 8b227...976

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest laPistola

Er alene. 8000. Betaler faste utgifter og evt uforusette utgifter og setter mellomlegget mellom det jeg har igjen og 8000 på sparekonto. Så alltid 8000. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

30000 i mnd på forbruk er på ingen måte minimalistisk.

Anonymkode: 8b227...976

Nei forbruket er ikke det. Men bruker ca. 15000 på mat på 5 personer og de andre 15000 inkluderer aktiviteter, ferier ol. Kjøper ikke mye ting, men prioriterer aktiviteter og ferier med familien. Det koster litt. Målet er egentlig totalt 44000 i måneden, så 24.000 til alt annet, men har pusset opp en del og hatt andre uforutsette utgifter i år, så snittet er på 50000 de 6 første månedene. 

Anonymkode: 43fcd...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok til at vi kan dra på bilferie  rundt i Europa i sommerferien  , i år gikk turen til Tyskland;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk sitter igjen med mer penger ETTER alt faste utgifter er betalt enn jeg får i lønn. Omg, livet er urettferdig

Anonymkode: df156...9e4

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

30000 i mnd på forbruk er på ingen måte minimalistisk.

Anonymkode: 8b227...976

🤣🤣🤣 hvis ungene , som får det de trenger og ikke mer, er over 20 stk kan jeg gå med på at dette er på grensen til minimalistisk 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldsomt mye penger dere sitter igjen med hver måned.

Har alle godt betalte jobber?

Anonymkode: 9a112...b8c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Voldsomt mye penger dere sitter igjen med hver måned.

Har alle godt betalte jobber?

Anonymkode: 9a112...b8c

Jeg får helt bakoversveis her. Klarer nesten ikke tro på alle😂

Anonymkode: df156...9e4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Folk sitter igjen med mer penger ETTER alt faste utgifter er betalt enn jeg får i lønn. Omg, livet er urettferdig

Anonymkode: df156...9e4

Jo livet er urettferdig, ganske urettferdig at vi er så heldige og tilfeldigvis er født i er land som Norge feks. Bortsett fra det, ikke glem at folk juger. At noen bare har 30000 i forbruk fordi de minimalistiske må vi bare se på som urettferdig, at noen er så virkelighetsfjerne og tette, det er trist for dem og urettferdig.

vet ikke hva du sitter igjen med, men er det veldig lite håper jeg du har mulighet til og gjøre noe med det på sikt. Eller leve godt med det du har. For jo, livet er urettferdig uansett.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge vår rådgiver i banken så har vi et overskudd på 27000 pr måned.

Anonymkode: b0e70...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyminist skrev (5 minutter siden):

Jo livet er urettferdig, ganske urettferdig at vi er så heldige og tilfeldigvis er født i er land som Norge feks. Bortsett fra det, ikke glem at folk juger. At noen bare har 30000 i forbruk fordi de minimalistiske må vi bare se på som urettferdig, at noen er så virkelighetsfjerne og tette, det er trist for dem og urettferdig.

vet ikke hva du sitter igjen med, men er det veldig lite håper jeg du har mulighet til og gjøre noe med det på sikt. Eller leve godt med det du har. For jo, livet er urettferdig uansett.. 

mange som lyver, ja. Disse summene henger ikke på greip. Jeg har en grei jobb, en sønn på 5, er alenemor og sitter igjen med ca 12.000 inkludert barnetrygd og bidragsforskudd. Jeg har en buffer på 300.000 som jeg fikk av foreldrene mine når jeg ble 25 som jeg ikke har rørt. 

Endret av indigob
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest laPistola
indigob skrev (Akkurat nå):

mange som lyver, ja. Disse summene henger ikke på greip. Jeg har en greit jobb, en sønn på 5, er alenemor og sitter igjen med ca 12.000 inkludert barnetrygd og bidragsforskudd. Jeg har en buffer på 300.000 som jeg fikk av foreldrene mine når jeg ble 25 som jeg ikke har rørt. 

Det høres normalt, fornuftig og kontrollert ut. Deg tror jeg på, og du har passe god økonomi og en buffer til «a rainy day «du ikke svir av på rør. 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyminist skrev (1 minutt siden):

Det høres normalt, fornuftig og kontrollert ut. Deg tror jeg på, og du har passe god økonomi og en buffer til «a rainy day «du ikke svir av på rør. 😊 

Jeg klarer meg helt fint og mangler ikke noe. Skjønner ikke at folk kan bruke 30.000 på en mnd etter faste utgifter. Jeg Har jo og råd til å spare ca 1000 til sønnen mim hver mnd og sitter ofte igjen med en tusenlapp eller 2 på slutten av mnd, Det er fordi mine besteforeldre er veldig gavmilde og kjøper mye til meg og sønnen min. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvor lenge kommer dette til å vare? Kan du ikke leie ut et rom eller hele leiligheten mens du flytter til foreldre eller venner? Høres forferdelig ut å måtte låne tusenvis av kroner i måneden. 

Anonymkode: 9990b...430

Jeg vet ikke; har store utgifter til medisiner, tannlege og andre ting ifb med helsen, som ikke dekkes av det offentlige. 

Er stygt redd for å måtte velge mellom hjemmet mitt og helsen om dette fortsetter. Er 40 år og bor på 41m2. Mine foreldre bor 6 t unna. Jeg har jobben min her, så må bare fortsette😌

Anonymkode: 2f395...51d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 17000 kroner. Er fulltidsstudent, men tar ikke studielån, jobber masse. Så har det veldig godt som student... Aldri kjent på studenttilværelsen. Eneste er at det er vanskelig å kombinere full jobb med fulle studier. Men det går. 

Anonymkode: c5b4d...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...