Gå til innhold

Stakkars de barnløse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

For en dum kommentar. Er du motstander av kjærlighetsforhold også du da, eller? Og vennskap? Evig singel og Viggo venneløs? Eller er det bare forelder/barn-relasjonen du anser som irrelevant for et godt liv?

Anonymkode: 6cd3d...316

Kjærlighetsforhold 😂 De forholdene som ender med skilsmisse i 50 % av tilfellene mener du? 

Anonymkode: 87c8a...241

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

For en dum kommentar. Er du motstander av kjærlighetsforhold også du da, eller? Og vennskap? Evig singel og Viggo venneløs? Eller er det bare forelder/barn-relasjonen du anser som irrelevant for et godt liv?

Anonymkode: 6cd3d...316

Venner og kjæreste har man et annet maktforhold til enn et barn. Det er en likestilt relasjon, men relasjonen forelder-barn kan fort bli en relasjon som ikke blir bra om barnet er født for å gi livet mening. Det er jo noe å leve opp til, og et barn kan ikke bare dra slik som en venn eller en kjæreste kan.

Anonymkode: 94932...eba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke jeg heller. Har en katt, han er min baby minus alt det negative som kommer med dem🥰 hvordan noen kan velge barn fremfor kjæledyr er for meg uforståelig. Dyr er så mye bedre

Anonymkode: 3a4f7...748

Enig. Katter er best ☺️ Hunder er morsomme de og, men litt for masete over tid. 

Anonymkode: 87c8a...241

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor friske, smarte, snille mennesker med god økonomi, svære boliger, og gode gener, ikke vil ha barn. De har vunnet i livets lotteri, men vil ikke dele. De vil ha alt for seg selv, gå i graven med det. Det er toppen av egoisme for meg.

Anonymkode: 5a1b7...5b4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baremeg81 skrev (7 timer siden):

Kan ikke alle bare akseptere at folk er ulike og har ulike behov og ønsker her i livet? Hvorfor må alt være en diskusjon om hva som er best?
Jeg har barn og kunne ikke tenke meg et liv uten, men jeg har da full forståelse for at det er mange som ikke ønsker barn?

Forskjellige liv, forskjellige personligheter, forskjellige preferanser, forskjellige behov.🤷🏻‍♀️

Dette. Og personlig elsket jeg livet mitt uten barn. Og elsker barn, men det er et veldig annerledes liv å være mor. Hvis man har et tomt liv uten barn, så må man være tiltaksløs og ha dårlig fantasi. Det er jo også litt synd om man baserer livet sitt og ens egen lykke på barna, for da kan man fort fort få noen nedturer.. Livet med barn er ganske uforutsigbart.. Altså, jeg elsker å være mamma, det er utrolig givende. Men jeg elsker også å bare være meg og henge med venninner og å gå på date med mannen. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Om man trenger barn for at livet ikke skal føles "tomt og kjedelig" så har man et mer grunnleggende problem. 

Det er et eller annet veldig patetisk med det å være avhengig av et annet individ for å føle at livet har en mening. 

Anonymkode: 82420...582

Enig med det første avsnittet. 

På det siste avsnittet bommer du veldig mener jeg. Mennesker lever ikke alene i et vakuum, vi er flokkdyr og avhengig av hverandre, være seg barn, partner, venner, øvrig familie, kollegaer osv! Dersom man ikke hadde hatt noen å dele opplevelser med, hadde nok livet føltes ganske meningsløst for de fleste. 

Anonymkode: 23298...95e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor friske, smarte, snille mennesker med god økonomi, svære boliger, og gode gener, ikke vil ha barn. De har vunnet i livets lotteri, men vil ikke dele. De vil ha alt for seg selv, gå i graven med det. Det er toppen av egoisme for meg.

Anonymkode: 5a1b7...5b4

Gratulerer med trådens mest idiotiske kommentar.

Anonymkode: 850eb...6ca

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg ser du har stereotypene dine på plass...

Jeg er 40 og barnløs. Har vært gift og lykkelig med samme mann i 12 år. Eier enebolig, har en god jobb, og en stor omgangskrets. Vi er glad i å gå ut og spise, og prøve ut viner. Eller brunch med gode venner. Det er mange andre som har valgt bort barn, og de som ikke har det trekker gjerne på barnevakt her og der for å være med. Vi reiser ofte på tur hit og dit, både alene og med venner med eller uten barn (igjen - barnevakt), og har flere interesser og hobbyer. Livet er bare vanvittig lykkelig og godt, og har aldri følt behov for mye mer. 

Anonymkode: 82420...582

Så bra. Men vet du hva? Alt dette gjør vi med barn også. Man kan ta med barn på det aller meste faktisk.

Anonymkode: cf1f0...dd9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så bra. Men vet du hva? Alt dette gjør vi med barn også. Man kan ta med barn på det aller meste faktisk.

Anonymkode: cf1f0...dd9

Nei. Dere gjør ikke det. Ikke på den måten hun du siterer mener. Du bare tror dere gjør det, og det viser jo bare hvor lite du vet. Dersom du skulle levd et liv nøyaktig som en som var barnløs, hadde du vært en elendig mor.

Anonymkode: 9913f...283

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Så bra. Men vet du hva? Alt dette gjør vi med barn også. Man kan ta med barn på det aller meste faktisk.

Anonymkode: cf1f0...dd9

Og SELVSAGT kan du ikke ta med barn på «det aller meste». Hjelpe meg.

Anonymkode: 9913f...283

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Så bra. Men vet du hva? Alt dette gjør vi med barn også. Man kan ta med barn på det aller meste faktisk.

Anonymkode: cf1f0...dd9

De siste dagene har gått i; 

Bobler til lunsj, stuping fra høy bryggekant, sex i stua og på uteplassen, helgetur til storby (grønt land), vinsmaking og tapas til over midnatt, sove ut hver dag.

Men, nå er jeg "bare" barnevakt, så mulig jeg bommer når jeg tenker at dette ikke er passende aktiviteter for barn? 

Anonymkode: 82420...582

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei. Dere gjør ikke det. Ikke på den måten hun du siterer mener. Du bare tror dere gjør det, og det viser jo bare hvor lite du vet. Dersom du skulle levd et liv nøyaktig som en som var barnløs, hadde du vært en elendig mor.

Anonymkode: 9913f...283

Å, du tror kanskje at barn er 2-3 år til evig tid? Javel.

Anonymkode: cf1f0...dd9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De siste dagene har gått i; 

Bobler til lunsj, stuping fra høy bryggekant, sex i stua og på uteplassen, helgetur til storby (grønt land), vinsmaking og tapas til over midnatt, sove ut hver dag.

Men, nå er jeg "bare" barnevakt, så mulig jeg bommer når jeg tenker at dette ikke er passende aktiviteter for barn? 

Anonymkode: 82420...582

Jo, alt dette kan folk med barn gjøre også. Ikke hver dag hele dagen, men det gjør vel ikke du heller? Vi er en storfamilie på tur nå og gjør akkurat det samme. Så kan du lure på hvordan.

Anonymkode: cf1f0...dd9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Så bra. Men vet du hva? Alt dette gjør vi med barn også. Man kan ta med barn på det aller meste faktisk.

Anonymkode: cf1f0...dd9

Tar du med barn på vinsmaking? 

Jeg leser ofte dette her inne, i det virkelige liv ser jeg stadig at folk med barn må avlyse pga manglende barnevakt. Og ferie betyr Legoland ikke backpacking i Asia.

Anonymkode: 687b2...6d7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo, alt dette kan folk med barn gjøre også. Ikke hver dag hele dagen, men det gjør vel ikke du heller? Vi er en storfamilie på tur nå og gjør akkurat det samme. Så kan du lure på hvordan.

Anonymkode: cf1f0...dd9

 

Jeg rusler fortsatt rundt i undertøyet, og spiste kald pizza til frokost. Ville heller ikke hatt sex i stua med en 15-åring i hus. 

Og hvis du tar med en 2/5/15 åring og drikker 1/2 flaske bobler til lunsj er jeg bekymret. 

Det er selvfølgelig små ofre om man først ønsker barn. Men ikke noe jeg er villig til å forsake å kunne gjøre akkurat når jeg vil. 

Anonymkode: 82420...582

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tar du med barn på vinsmaking? 

Jeg leser ofte dette her inne, i det virkelige liv ser jeg stadig at folk med barn må avlyse pga manglende barnevakt. Og ferie betyr Legoland ikke backpacking i Asia.

Anonymkode: 687b2...6d7

Ja, selvsagt har jeg hatt med barn på vinsmaking, hva skulle være problemet med det?

Anonymkode: cf1f0...dd9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har to barn, og forstår godt at folk velger å ikke ha barn. Tenker det er svært fornuftig å velge vekk barn dersom man skjønner hva det innebærer og at man ønsker et annet liv i de 20 årene det tar å oppfostre de små. Jeg ønsket meg det livet jeg har nå, men enda så hender det jeg prøver å huske tilbake til "friheten" før. Det var veldig deilig. Så jo, jeg fortsår det godt og tenker det er veldig smart å kjenne seg selv godt nok og å ha tatt innover seg hva det faktisk betyr å ha barn.

Anonymkode: 135e1...bf8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, selvsagt har jeg hatt med barn på vinsmaking, hva skulle være problemet med det?

Anonymkode: cf1f0...dd9

Fulle voksne, når de er ansvarlige for barn, er et problem.

Anonymkode: 9913f...283

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

 

 

Jeg rusler fortsatt rundt i undertøyet, og spiste kald pizza til frokost. Ville heller ikke hatt sex i stua med en 15-åring i hus. 

Og hvis du tar med en 2/5/15 åring og drikker 1/2 flaske bobler til lunsj er jeg bekymret. 

Det er selvfølgelig små ofre om man først ønsker barn. Men ikke noe jeg er villig til å forsake å kunne gjøre akkurat når jeg vil. 

Anonymkode: 82420...582

Hvorfor skulle man ikke kunne ta et glass champagne eller to til lunsj selv om man har barn? Og 15-åringer er ikke hjemme hele tiden.. Men hvis man VIL se etter problemer så finner man dem nok.

Jeg må forresten le av denne dekadente barnløse livsstilen dere promoterer. Som om alle barnløse lever i sus og dus med overdådige lange gourmetmåltider med vin og påfølgende sexorgie hver dag. Vet dere hva jeg tror ? Kall meg fordomsfull, men jeg tipper at barnløse lever like forskjellig fra hverandre som de som har barn. Barnløse kan også være fattige, deprimerte, leve kjedelige og innholdsløse liv, akkurat som de som har barn.

Anonymkode: cf1f0...dd9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fulle voksne, når de er ansvarlige for barn, er et problem.

Anonymkode: 9913f...283

Da vet du ikke hva vinsmaking er.

Anonymkode: cf1f0...dd9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...