Gå til innhold

Stakkars de barnløse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av den andre tråden her inne, er det noen som ikke forstår hvordan folk kan velge bort barn? 
 

Jeg forstår det ikke, men jeg respekterer det. Opplever likevel stadig at de barnløse skal demonstrere og vise hvor mye frihet og egentid de har. For meg fremstår det mer som tomt og kjedelig 

Anonymkode: 2cefa...26b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er bra at alle som ikke burde bli foreldre nå kan velge å ikke bli det. Ikke godt for barn å vokse opp i et hjem der de ikke er ønsket eller blir tatt vare på.

Anonymkode: 7fa53...9c5

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg forstår ikke at folk velger å få barn. 

Anonymkode: 87c8a...241

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg synes det er bra at alle som ikke burde bli foreldre nå kan velge å ikke bli det. Ikke godt for barn å vokse opp i et hjem der de ikke er ønsket eller blir tatt vare på.

Anonymkode: 7fa53...9c5

Enig. Det er ikke alle som er egnet til å bli foreldre. 

  • Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unødvendig tråd. Selv om mange barnløse starter tråder for å snakke negativt om det å ha barn og hvor glade de er for å ikke ha det så trenger ikke vi andre å synke ned på samme nivå og oppføre oss på samme måte. Two wrongs does not make one right. La de sitte der for seg selv og tenke sine sure tanker om det å ha barn og la oss som har barn heve oss over negativiteten og det bitre oppgulpet deres. Det er ikke vi som har et problem. 

Anonymkode: 49814...4ee

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Unødvendig tråd. Selv om mange barnløse starter tråder for å snakke negativt om det å ha barn og hvor glade de er for å ikke ha det så trenger ikke vi andre å synke ned på samme nivå og oppføre oss på samme måte. Two wrongs does not make one right. La de sitte der for seg selv og tenke sine sure tanker om det å ha barn og la oss som har barn heve oss over negativiteten og det bitre oppgulpet deres. Det er ikke vi som har et problem. 

Anonymkode: 49814...4ee

Kan ikke se en eneste slik tråd i dag?

Bare 1-2 tråder til fra TS, som tydeligvis er dypt provosert over at enkelte ikke ønsker barn. 

Anonymkode: 82420...582

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Unødvendig tråd. Selv om mange barnløse starter tråder for å snakke negativt om det å ha barn og hvor glade de er for å ikke ha det så trenger ikke vi andre å synke ned på samme nivå og oppføre oss på samme måte. Two wrongs does not make one right. La de sitte der for seg selv og tenke sine sure tanker om det å ha barn og la oss som har barn heve oss over negativiteten og det bitre oppgulpet deres. Det er ikke vi som har et problem. 

Anonymkode: 49814...4ee

Grunnen til at man kan fremstå som bitter er pga. alt det maset fra andre om å få barn. Noen vil ikke, og det må folk nesten bare respektere. 

Anonymkode: 87c8a...241

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som får barn for at livet ikke skal oppleves så tomt og meningsløst må jo være usedvanlig dølle mennesker. Det er jo noe av det verste ved det å ha barn; alt man ikke rekker å fordype seg i, engasjere seg i, bøker man skulle lest eller til og med skrevet, alt samfunnsengasjementet som må ligge på vent, selvutviklinga som stopper opp.... 

Anonymkode: fb329...c15

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg forstår det ikke, men jeg respekterer det. Opplever likevel stadig at de barnløse skal demonstrere og vise hvor mye frihet og egentid de har. For meg fremstår det mer som tomt og kjedelig 

Det er vel akkurat det du ikke gjør, respekterer det siden du mener at de har et tomt og kjedelig liv. 

Anonymkode: cfa52...8af

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del er sjeleglad for at jeg ikke har barn, men har ingen problemer med å forstå at noen ønsker det. Jeg nyter dagene hvor jeg kan styre tiden og pengene slik jeg selv ønsker.

Anonymkode: f628a...bb0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maxwell
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Inspirert av den andre tråden her inne, er det noen som ikke forstår hvordan folk kan velge bort barn? 
 

Jeg forstår det ikke, men jeg respekterer det. Opplever likevel stadig at de barnløse skal demonstrere og vise hvor mye frihet og egentid de har. For meg fremstår det mer som tomt og kjedelig 

Anonymkode: 2cefa...26b

Du skjærer alle barnløse over en kam. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha barn og familie er en berikelse i livet jeg ikke kunne vært for uten. Barnløse er både kjedelige og sære. Gøy å gå på byen når en er 20-30 men hvor gøy er det å gå på byen som desperat 40 åring og møte menn med ring på fingeren og folk som har et liv hjemme. 

Anonymkode: b6f67...a9e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Grunnen til at man kan fremstå som bitter er pga. alt det maset fra andre om å få barn. Noen vil ikke, og det må folk nesten bare respektere. 

Anonymkode: 87c8a...241

Det å respektere folk som har andre meninger/preferanser enn en selv, er noe som ikke skjer her på kvinneguiden.

Anonymkode: 63ad2...ed4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Maxwell
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Å ha barn og familie er en berikelse i livet jeg ikke kunne vært for uten. Barnløse er både kjedelige og sære. Gøy å gå på byen når en er 20-30 men hvor gøy er det å gå på byen som desperat 40 åring og møte menn med ring på fingeren og folk som har et liv hjemme. 

Anonymkode: b6f67...a9e

Du skjærer også alle barnløse over en kam. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke alle bare akseptere at folk er ulike og har ulike behov og ønsker her i livet? Hvorfor må alt være en diskusjon om hva som er best?
Jeg har barn og kunne ikke tenke meg et liv uten, men jeg har da full forståelse for at det er mange som ikke ønsker barn?

Forskjellige liv, forskjellige personligheter, forskjellige preferanser, forskjellige behov.🤷🏻‍♀️

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke så veldig glad i det å ha barn. Men da mener jeg mest småbarn. Jeg valgte heller å ha enebarn. Nå som jeg er 40 og dattera mi er 15, koser jeg meg masse med hun. 
 

Så det er noe å tenke på at man høster fruktene ( barna ) senere i livet. Slik som jeg gjør nå. Men hadde jeg valgt å ikke ha barn i det hele tatt, så hadde jeg heller ikke visst bedre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...