Gå til innhold

Brudd etter 35 år.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Takk for mange gode innspill. 🙂

Anonymkode: e77ee...61a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kan jeg være innlogget som anonym uten å bruke den boksen. Er det mulig å gjøre det permanent? 

Anonymkode: e77ee...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.7.2021 den 16.37):

Vi begynte sent og har gjeld på bolig på 1,6 mill. Så dette blir utrolig vanskelig. Vi har begge pensjon, og starte på nytt har jeg ikke råd til. Hvis vi selger får vi et overskudd på 300000 som skal deles på to. Det varer ikke lenge. Hun sier at vi skal gjøre som før, det gjelder å ikke tape "ansikt" Hva vil venner og naboer si? 

Anonymkode: e77ee...61a

Altså gi faen i hva naboer og  venner skal si! De sier ikke en dritt. Vi lever i 2021 og det å gå fra partneren når ting ikke fungerer i lengden er helt normalt og akseptabelt. Er heller mer flaut å bli værende i et kvelende forhold over lengre tid!!

Det du trenger nå er en tur til fastlege som kan henvise deg til psykolog. Tror du hadde hatt bra av å prate med noen der du kan reflektere over deg selv, dine valg og livet ditt siden du ikke har noen andre å snakke med. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvordan kan jeg være innlogget som anonym uten å bruke den boksen. Er det mulig å gjøre det permanent? 

Anonymkode: e77ee...61a

nei, det går ikke

Anonymkode: d2786...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg har voksne barn som støtter meg og noe familie som er klar over hva som skjer her. Det er vanskelig å få noen konkrete råd. Så lenge økonomien stopper alt. Jegh har ingen venner. Jeg er ensom, og sliter med et dårlig selvbilde. Må ta noen Sobril nå. Heldigvis så drikker jeg ikke.

Anonymkode: e77ee...61a

Du kan jo leie en bolig nært barna dine? Vet de at du sliter? Ting vil ordne seg! 

Anonymkode: 94c4a...71d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

nei, det går ikke

Anonymkode: d2786...986

Jo, hvis man først har svart som anonym i tråden, så er det automatisk huket av også på neste svar - med mindre du fjerner det.

men Ts, det er jo alltid en annen utvei! Alltid. Ta noen dager alene, bestill time hos fastlege og ta det derfra. 25 år uten nærhet høres jo helt vanvittig ut. Jeg og mannen har hatt noen svære kriser siste 4 årene (sammen i 20 år), og likevel har vi jevnlig sex. Lidenskapelig både på bra og gal måte, mao. Dere har vel kanskje hatt et roligere og mer vennskapelig forhold fra start? Uansett tenker jeg å ikke bli bekreftet som kjæreste også på den måten må være veldig nedbrytende... 

prøv å snakke med et av barna dine eller en annen du stoler på. Å sette ord på det vil kunne hjelpe deg mer enn du tror, å drodle rundt mulige utveier. Langsomt vil en annen løsning kanskje titte frem. Og det er mulig å møte en ny kjæreste også som voksen! Ikke mist troen, min venn!

Anonymkode: 03003...255

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du kan jo leie en bolig nært barna dine? Vet de at du sliter? Ting vil ordne seg! 

Anonymkode: 94c4a...71d

Den ene bor i Harstad, det er 120 mil unna! 

Anonymkode: e77ee...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jo, hvis man først har svart som anonym i tråden, så er det automatisk huket av også på neste svar - med mindre du fjerner det.

men Ts, det er jo alltid en annen utvei! Alltid. Ta noen dager alene, bestill time hos fastlege og ta det derfra. 25 år uten nærhet høres jo helt vanvittig ut. Jeg og mannen har hatt noen svære kriser siste 4 årene (sammen i 20 år), og likevel har vi jevnlig sex. Lidenskapelig både på bra og gal måte, mao. Dere har vel kanskje hatt et roligere og mer vennskapelig forhold fra start? Uansett tenker jeg å ikke bli bekreftet som kjæreste også på den måten må være veldig nedbrytende... 

prøv å snakke med et av barna dine eller en annen du stoler på. Å sette ord på det vil kunne hjelpe deg mer enn du tror, å drodle rundt mulige utveier. Langsomt vil en annen løsning kanskje titte frem. Og det er mulig å møte en ny kjæreste også som voksen! Ikke mist troen, min venn!

Anonymkode: 03003...255

Takk for varme ord. Jeg har ikke hatt sex på 25 år, og føler meg lite verd. Hun fikk barn og så var det slutt. Det var det hun ønsket, og etter det var det slutt på alt. Jeg har levd i sølibat i over 20 år, det gjør noe med psyken min. Dette er bare forferdelig trist. At mennesker kan oppføre seg slik er helt utrolig. Ingen vil at vi skal skille lag, hverken barn eller noen andre. Jeg er så psykisk svak at jeg vil ikke greie meg alene, dessverre. 

Anonymkode: e77ee...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

g likevel har vi jevnlig sex. Lidenskapelig både på bra og gal måte, mao. Dere har vel kanskje hatt et roligere og mer vennskapelig forhold fra start? Uansett tenker jeg å ikke bli bekreftet som kjæreste også på den måten må

Vi hadde sex noen få ganger, så var det slutt. Ingen sex i mine første 30 år og ingen sex i mine siste 30 år. Nå er det for sent. Går på testo behandling for i det hele tatt å fungere. Livet er kjipt. 

Anonymkode: e77ee...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Den ene bor i Harstad, det er 120 mil unna! 

Anonymkode: e77ee...61a

Ja, og så? Billigere boliger der, både for leie og eget eie. Mulig du kan få låne via husbanken også?

Anonymkode: 94c4a...71d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det greit å dele seng med en som bare er venn? Må det ikke være litt mer? 

Anonymkode: e77ee...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Den ene bor i Harstad, det er 120 mil unna! 

Anonymkode: e77ee...61a

Det må jo være perfekt. En ny start, langt fra eks og naboer. 

Anonymkode: f78b4...93e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2021-7-23 den 14.20):

Hun sier; Ingen av oss har råd til ¨å flytte ut. Og hun vil unngå å "miste ansikt" ved en skilsmisse. Vil tviholde på meg og det fører til at jeg blir enda dårligere psykisk. Jeg trenger profesjonell hjelp nå. For dette kommer  jeg ikke ut av. Hun vil fortsette som før, selv om det er helt dødt. Ingen vil si det til henne for ingen rundt oss bryr seg. Konsekvensene er store samme hva som skjer. 

Anonymkode: e77ee...61a

Økonomi er ingen grunn til å fortsette i noe som i tillegg gjør deg dårligere.

Det ser kanskje mørkt ut nå, men dere vil klare dere begge to.  Du skal heller ikke bort ifra at depresjonen din vil lette når du bor alene og har frihet. 

Konsekvensene av skilsmisse er alltid store, men det er konsekvensene av å bli i en fasade av et forhold også.

Det vil bli endringer for begge, det vil bli tøft, annerledes, tungt, trist, men det kan også dukke opp lettelse, glede, livslyst.

Dette klarer dere! Hva er ellers alternativet, fortsette som dere har gjort siden 90 tallet og ingen av dere har det bra i forholdet resten av livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.7.2021 den 11.49):

I går fikk jeg beskjeden jeg hadde ventet på. Vi har "vokst" fra hverandre. Kom ikke som en bombe, da vi ikke har hatt fysisk kontakt på 25 år. Ingen sex ingen kos, gløden forsvant på 90-tallet. Så hva gjør jeg nå? Hun vil at vi ikke skal skille oss og at vi fortsatt skal bo sammen. For meg blir det helt absurd, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har ikke ressurser til å begynne på nytt. Økonomisk blir det også en katastrofe. Jeg er godt voksen. Vært gift siden 1987. Men nå er alt gått skeis, og jeg er bare fortvilet. Trenger gode råd nå. 

Dette var det verste som kunne skje på dette tidspunkt , da jeg også sliter med depresjoner. Livet blir nå en enorm utfordring!

Anonymkode: e77ee...61a

Jeg antar og håper ikke at denne beskjeden kom som en bombe? Det er forskjell på ressurser til å begynne på nytt og leie deg en enkel bolig. Depresjoner kan også komme av å ikke ha det bra i forholdet. Vil tro at 25 slike år ikke gjør det bedre..

Det er alltid hardt å starte på nytt, men jeg snakker av erfaring og vil si at det kan komme noe mye bedre ut av det enn der du er i dag ❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns å huske jeg har lest en helt maken trådd for ei tid tilbake🤔

Anonymkode: 1fd00...683

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 23.7.2021 den 14.20):

Hun sier; Ingen av oss har råd til ¨å flytte ut. Og hun vil unngå å "miste ansikt" ved en skilsmisse. Vil tviholde på meg og det fører til at jeg blir enda dårligere psykisk. Jeg trenger profesjonell hjelp nå. For dette kommer  jeg ikke ut av. Hun vil fortsette som før, selv om det er helt dødt. Ingen vil si det til henne for ingen rundt oss bryr seg. Konsekvensene er store samme hva som skjer. 

Anonymkode: e77ee...61a

Ja, du trenger profesjonell hjelp.

Det virker ikke som om du ser det selv, men det du beskriver er en helt sinnsyk situasjon som du ikke må finne på å akseptere.

Men på den annen side: Dere har ikke "vært fysiske" siden siste halvdel av 90-tallet, og hun vil ikke at dere skal skilles eller flytte fra hverandre… så hvilken praktisk endring er det egentlig vi snakker om her?

Uansett: Det finnes et mye bedre liv for deg der ute. Og når du først får ting på avstand vil du lure på hva i helvete du tenkte på som ikke kom deg vekk for lenge siden.

Bare ikke kast bort tiden på det heller. Du kan ha mange gode år igjen, sammen med en som faktisk setter pris på deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du skrevet her inne før? Mener å huske en mann her inne med samme situasjon som deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eryn skrev (13 timer siden):

Har du skrevet her inne før? Mener å huske en mann her inne med samme situasjon som deg.

Har aldri skrevet her før, er ganske ny her. 

Anonymkode: e77ee...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte henne hvorfor hun har nektet å ha sex med meg siden 1994. Hun hadde ikke noe godt svar. Det ble bare slik, altså avskyr hun meg, men vil bo under samme tak. Det er her det er noe fundamentalt galt. Det er helt sinnsykt. Og ikke ha sex med noen eller seg selv på 27 år gjør at du blir fullstendig utslått psykisk, og da greier jeg ikke å håndtere en situasjon med plutselig skal gjøre alt selv, det sier seg selv-

Anonymkode: e77ee...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...