Gå til innhold

Brudd etter 35 år.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eryn skrev (2 timer siden):

Anbefaler deg å ta kontakt med din fastlege og få henvisning til psykolog, slik at du kan jobbe med deg selv og det du sliter med, da vil det også bli lettere å bryte ut. 

- klem til deg ❤️

En fattig trøst: Mange har det slik som deg. Det er mer vanlig enn du tror. Men ta tak i livet ditt. Du kan få det bedre. 

Fastlegen har ferie, tilbake 2. August. Det er lenge å vente. 

Anonymkode: e77ee...61a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Skogsalv

TS. Så mange år uten hudkontakt og felles sannhet,kan gjøre enhver deprimert.  Og nå kommer oppvåkningen. 

Sjekk ut Notodden. Der er det rimelige bo og leiepriser.  Godt musikkmiljø( bluesen) og to mannskor.  Kvinnfolka der er huslige ,hjertevarme og har masse humor. 

Gå på Finn.no : eiendom: leie eller til salgs. Mye til spottpris enn mange steder ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hun sier; Ingen av oss har råd til ¨å flytte ut. Og hun vil unngå å "miste ansikt" ved en skilsmisse. Vil tviholde på meg og det fører til at jeg blir enda dårligere psykisk. Jeg trenger profesjonell hjelp nå. For dette kommer  jeg ikke ut av. Hun vil fortsette som før, selv om det er helt dødt. Ingen vil si det til henne for ingen rundt oss bryr seg. Konsekvensene er store samme hva som skjer. 

Anonymkode: e77ee...61a

Hva med familie terapi. Oppsøke hjelp sånn at dere kan arbeide med forholdet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsalv skrev (2 minutter siden):

Sjekk ut Notodden.

Hvorfor akkurat der?

Anonymkode: d4eab...a70

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

I går fikk jeg beskjeden jeg hadde ventet på. Vi har "vokst" fra hverandre. Kom ikke som en bombe, da vi ikke har hatt fysisk kontakt på 25 år. Ingen sex ingen kos, gløden forsvant på 90-tallet. Så hva gjør jeg nå? Hun vil at vi ikke skal skille oss og at vi fortsatt skal bo sammen. For meg blir det helt absurd, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har ikke ressurser til å begynne på nytt. Økonomisk blir det også en katastrofe. Jeg er godt voksen. Vært gift siden 1987. Men nå er alt gått skeis, og jeg er bare fortvilet. Trenger gode råd nå. 

Dette var det verste som kunne skje på dette tidspunkt , da jeg også sliter med depresjoner. Livet blir nå en enorm utfordring!

Anonymkode: e77ee...61a

Hvis dere har mye gjeld så er det et problem. Har du en ok inntekt så er dubedre stilt tror jeg. Tror at det er mulig å leie via obus eller andre firmaer. Vet ikke men jeg ser for meg det å leie privat som ekkelt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsalv
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor akkurat der?

Anonymkode: d4eab...a70

Fordi der er det rimelig å leie. Om man skal kjøpe, så er tiden NÅ.  Etter å ha fulgt med på boligmarkedet der i en årrekke, så begynner prisene stige pø om pø etter en lang flat linje. Det bygges endel leiligheter i sentrum . I utkanten,  man finner perlene 🙂

Har bodd der selv noen år . Vakker natur og folk med sjel. TS virker som en stødig kar som trenger noe å la det ifht å bygge nye nettverk.  En liten by som ikke er overveldende.  

Endret av Skogsalv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Poenget er at hun vil fortsette som før, jeg er redd henne og frykter en katastrofe. Jeg er psykisk på bunn. 

Anonymkode: e77ee...61a

Du er redd henne?

Som i psykisk eller fysisk vold? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Poenget er at hun vil fortsette som før, jeg er redd henne og frykter en katastrofe. Jeg er psykisk på bunn. 

Anonymkode: e77ee...61a

Men hva vil du, TS? Hvis du var fornøyd med tingenes tilstand før denne beskjeden, så er det jo bare å fortsette. Hun har jo tydeligvis ikke sett for seg noen praktisk endring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste hadde vært hvis de klarer å få forholdet til å fungere. Men da må de begge innse sine feiler og jobbe med det. Er man svak fordi man ønsker å gå ut av et forholdet? Jeg mener nei fordi jeg synes at det er feil å godta alt men hvis man ser på ander kulturer og land så skal kvinnen godta alt. Fordi skilsmisse er en skam. Men et dårlig forhold ødelegger også for barna og det skaper mer nervøsitet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bare husk at du har dette ene livet. Å angre på noe man har gjort, er en ting, men å angre på det man ikke gjorde, er noe annet. Et slikt kaldt samliv må jo nesten gi depresjoner. Med mulighet for 1,5 mill i egenkapital, så ville jeg brukt tiden min på å undersøkt mulighetene mine. Jeg var noe yngre, men endte opp i en liten leid leilighet ,og følte jeg kunne puste fritt for første gang på mange år. Siden har det bare blitt bedre. 

Anonymkode: 74e11...578

Det er 150000!!!

Anonymkode: e77ee...61a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (38 minutter siden):

Du er redd henne?

Som i psykisk eller fysisk vold? 

Det går på psyken, hun er sint og fortvilet- Livredd for å bli alene. Vil gjøre alt for å holde meg her. Det blir et helvete uansett. 

Anonymkode: e77ee...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det går på psyken, hun er sint og fortvilet- Livredd for å bli alene. Vil gjøre alt for å holde meg her. Det blir et helvete uansett. 

Anonymkode: e77ee...61a

Det høres helt sykt ut. Hun burde i så fall ha prøvd å nærme seg deg, i stedet for å "bryte" på den måten. Har du ingen venner,  eller voksne barn, som kan hjelpe deg med å komme deg ut av dette?  

Jeg har sans for Notodden selv, men sett inn hvilken som helst småby, eller bygd i Norge.  Du kan bli kvitt problemet (henne) ved å flytte langt unna, til et sted der det koster svært lite å leie, typ Nord-trøndelag, Troms og Finnmark. I små samfunn er det gjerne lettere å skaffe seg nye venner også. 

Anonymkode: f78b4...93e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fastlegen har ferie, tilbake 2. August. Det er lenge å vente. 

Anonymkode: e77ee...61a

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Poenget er at hun vil fortsette som før, jeg er redd henne og frykter en katastrofe. Jeg er psykisk på bunn. 

Anonymkode: e77ee...61a


 

Først vil jeg si ❤️ 

Selv om ting føles aldri så svart og uoverkommelig nå, så er det aldri for sent å finne kjærlighet og sex.

Folk finner hverandre selv på aldershjem. I USA har de måtte gått ut og anbefalt eldre og folk i eldreboliger å bruke kondomer, fordi de fikk smittebølge av kjønnssykdommer. Det er liv i gamle skrotter også ;) 

Så, mens du venter på fastlege, tenker jeg minst to andre muligheter.

Kommunens psykiatrikontor og kommunal psykepleier. Lavterskeltilbud som skal finnes i alle kommuner/bydeler, se på nettsidene der du bor. En tar kontakt selv, trenger ingen henvisning. Spesielt beregna for lett vei inn i hjelpeapparat for folk som har havna på en psykisk smekk ❤️

Krisesenter er nevnt, og jeg vil gjenta det. Det skal være mottak for menn også, i minste fall til samtale. Og slik du har det hjemme nå høres ikke greit ut, du skal ikke være redd en partner ❤️ og det høres ut som om hun manipulerer deg og bedriver det som kan kalles psykisk mishandling.

Til sist - har du noen du kan stikke bort med ei stund? En kompis? Slektning? Hyttetur, hva som helst.

Tror litt fysisk avstand kan være godt nå. Få kjenne litt på det uten at hun er der. Beste er jo å dra bort noen dager med noen du kan snakke med. Men om du velger å holde ting for deg selv, så tror jeg uansett en miljøforandring og litt tid for deg selv kan være smart. Om så du legger deg inn på hotell et par netter.

Velger du å bryte opp så blir kanskje bosituasjon og livsstil annerledes. Men det er veldig mange mennesker som lever gode liv uten å eie hus, og mindre budsjett. Jeg gjør det selv :) 

Anonymkode: 9f33b...c12

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å ta inn på hotell noen dager, jeg må ha en pause nå. 

Anonymkode: e77ee...61a

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det går på psyken, hun er sint og fortvilet- Livredd for å bli alene. Vil gjøre alt for å holde meg her. Det blir et helvete uansett. 

Anonymkode: e77ee...61a

Da svarer du bare «kommer ikke til å skje». 

Så kontakter du legen, og diskuterer veien videre mtp behandling.

Du har inntekt = du klarer å finne et sted å bo alene om dere nå betjener lån på 1,6 mill. 

Finn en liten leilighet etterhvert du tenker du kan ha det OK i, flytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg vurderer å ta inn på hotell noen dager, jeg må ha en pause nå. 

Anonymkode: e77ee...61a


Det høres klokt ut ❤️

Vær så snill å vurdere/undersøke psykistrikontor og/eller krisesenter også. I hvert fall om du ikke har andre å snakke med?

Når du har depresjon/psykisk uhelse i utgangspunktet, og attpåtil går gjennom et samlivsbrudd er nettopp slikt hjelpeapparatet er til for. Du trenger ikke vente til fastlegen er av ferie, benytt lavterskeltilbudene som finnes :) 

Anonymkode: 9f33b...c12

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må alliere deg med noen andre rundt deg for å få startet prosessen, og støtte i det som videre skjer.

Andre her inne har også spurt, men jeg spør også: Har du store barn, gode venner, noen som kan hjelpe deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NPR jeg klarte meg etter ett brudd, så klarer du deg også. Jeg ble plutselig alene med gjeld på 1.6 mill og ansvar alene for 2 barn. Fikk ikke bidrag av barnefar, men økonomien gikk rundt. Jeg tjente maks 340.000 i året brutto.

Finn deg ett sted å leie og bare overrask henne en dag med å flytte ut. Hva naboer og venner sier behøver du ikke tenke på. Dams de kan sikkert få en skrape i lakken av at dette blir offentlig, men ikke bry deg om det. Jeg skjønner ikke at du har orket å leve sånn i alle disse årene. Vil du ikke ha det bedre på slle mulige måter ved å komme deg ut av dette forholdet?

Anonymkode: 2cc3d...69a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eryn skrev (1 time siden):

Tror du må alliere deg med noen andre rundt deg for å få startet prosessen, og støtte i det som videre skjer.

Andre her inne har også spurt, men jeg spør også: Har du store barn, gode venner, noen som kan hjelpe deg? 

Jeg har voksne barn som støtter meg og noe familie som er klar over hva som skjer her. Det er vanskelig å få noen konkrete råd. Så lenge økonomien stopper alt. Jegh har ingen venner. Jeg er ensom, og sliter med et dårlig selvbilde. Må ta noen Sobril nå. Heldigvis så drikker jeg ikke.

Anonymkode: e77ee...61a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...