Gå til innhold

Brudd etter 35 år.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Anbefaler deg å ta kontakt med din fastlege og få henvisning til psykolog, slik at du kan jobbe med deg selv og det du sliter med, da vil det også bli lettere å bryte ut. 

- klem til deg ❤️

En fattig trøst: Mange har det slik som deg. Det er mer vanlig enn du tror. Men ta tak i livet ditt. Du kan få det bedre. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

I går fikk jeg beskjeden jeg hadde ventet på. Vi har "vokst" fra hverandre. Kom ikke som en bombe, da vi ikke har hatt fysisk kontakt på 25 år. Ingen sex ingen kos, gløden forsvant på 90-tallet. Så hva gjør jeg nå? Hun vil at vi ikke skal skille oss og at vi fortsatt skal bo sammen. For meg blir det helt absurd, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har ikke ressurser til å begynne på nytt. Økonomisk blir det også en katastrofe. Jeg er godt voksen. Vært gift siden 1987. Men nå er alt gått skeis, og jeg er bare fortvilet. Trenger gode råd nå. 

Dette var det verste som kunne skje på dette tidspunkt , da jeg også sliter med depresjoner. Livet blir nå en enorm utfordring!

Anonymkode: e77ee...61a

Nei! Dette var det beste som kunne skjedd situasjonen tatt i betraktning! Det ser du ikke i dag men om noen uker vil du forstå det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det blir bare verre og verre, og det skjønner du nok. Alt blir ikke som før. Men det er bare å holde ut de få årene som er igjen. Ensomheten er mer en skremmende. Og jeg trenger proff hjelp. 

Anonymkode: e77ee...61a

Jeg forsøkte bare å gripe fatt i hva som har endret seg nylig. Jeg får ikke helt tak på det. Men...

Det virker for meg som om du muligens kunne ha nytte av å snakke med noen på krisesenteret.

Du nevner ikke direkte vold eller mishandling, men det er jo tydelig at du sliter med å komme deg vekk.

Jeg anbefaler å ta kontakt med de, av den grunn. Så kan heller de uttale seg om hva de mener du bør gjøre, hvis det er feil sted. Ingen har lov å holde noen igjen i et forhold, ei heller lov å gjøre det vanskelig økonomisk for andre, slik at de ikke kommer fra. De på krisesenteret er utrolig dyktige på alle mulige slike ting som holder mennesker i relasjoner de ikke vil være i. Synes du bør høre med de der. 

Anonymkode: 02bdd...136

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sette deg ned å se på økonomien. Hva betaler du nå på boutgifter. Lån, renovasjon og kommunale avgifter og eiendomsskatt.

Så deler du det på to og ser hva du har råd til å betale i mnd ved å leie en leilighet. Du trenger kun et soverom og ingen luksus. Strøm bruker du mindre av i en liten leilighet og når det er kun du som dusjer etc. 

Jeg sto plutselig alene med lav inntekt og 3 små barn. Man klarer det man må. 

Det er bedre å være ensom alene enn å være ensom i et forhold. Jeg har det 1000 ganger bedre nå enn da jeg var stuck i et dødt forhold med eksen. 

Bygg deg opp TS. Se deg rundt etter leiligheter du har råd til. Ta dette sakte men sikkert. Du har bare ett liv. Gjør det beste ut av det! Ingen blir boende på gata i Norge! 

Anonymkode: 80da4...d4b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags beskjed er det hun har kommet med? At det har vært dødt i 25 år har dere visst begge to, og hun ville ikke flytte eller at noen skal vite det.

Er det noe som har forandret seg annet enn at nå har hun endelig sagt rett ut det dere begge (og sikkert en del andre også til tross for hva dere tror) har visst i 25 år?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke fatte hvorfor hun har satt ord på problemene når hun ikke bil gjøre noe med det. Da er det bare til å surre på videre i samme tralten. Foreslå åpent forhold så kan du gå ut og hygge deg om ikke annet. ( Og kanskje møte en ny dame du kan etablere deg med 😅).

Anonymkode: 5d4ee...aa5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare husk at du har dette ene livet. Å angre på noe man har gjort, er en ting, men å angre på det man ikke gjorde, er noe annet. Et slikt kaldt samliv må jo nesten gi depresjoner. Med mulighet for 1,5 mill i egenkapital, så ville jeg brukt tiden min på å undersøkt mulighetene mine. Jeg var noe yngre, men endte opp i en liten leid leilighet ,og følte jeg kunne puste fritt for første gang på mange år. Siden har det bare blitt bedre. 

Anonymkode: 74e11...578

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Med mulighet for 1,5 mill i egenkapital, så ville jeg brukt tiden min på å undersøkt mulighetene mine.

Hvor får du 1.5 mill i EK fra? Har TS skrevet dette?

Det er i så fall veldig bra. 

Anonymkode: 02bdd...136

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor får du 1.5 mill i EK fra? Har TS skrevet dette?

Det er i så fall veldig bra. 

Anonymkode: 02bdd...136

Ser nå at det er snakk om 0.15 mill, som er en del mindre. Men det kan jo godt bety at man bor i et område hvor det er langt rimeligere å kjøpe leilighet. 

Anonymkode: 02bdd...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"beskjeden jeg hadde ventet på"

Hva gjorde du for å forbrede deg på den da? At hun ikke vil miste ansikt behøver ikke være ditt problem. Du må finne ut om du tror du får det bedre alene (og mental helse er viktigere enn ting og "levestandard", sålenge du har mat, varme og tak over hodet...), om du tror du kan treffe noen som er bedre for deg, eller om dere bare skal fortsette som før med enda mindre kjemi enn før, totalt fravær, som kollegaer i en løgnfabrikk.

Anonymkode: 782e8...2b5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ser nå at det er snakk om 0.15 mill, som er en del mindre. Men det kan jo godt bety at man bor i et område hvor det er langt rimeligere å kjøpe leilighet. 

Anonymkode: 02bdd...136

Her er det like dyrt som i resten av landet. Hva har du 1,5 mill fra??

Anonymkode: e77ee...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

"beskjeden jeg hadde ventet på"

Hva gjorde du for å forbrede deg på den da? At hun ikke vil miste ansikt behøver ikke være ditt problem. Du må finne ut om du tror du får det bedre alene (og mental helse er viktigere enn ting og "levestandard", sålenge du har mat, varme og tak over hodet...), om du tror du kan treffe noen som er bedre for deg, eller om dere bare skal fortsette som før med enda mindre kjemi enn før, totalt fravær, som kollegaer i en løgnfabrikk.

Anonymkode: 782e8...2b5

Det blir nok ingen ny dame. Det toget er gått for lenge siden. Det blir bare en kamp for å holde seg unna det dypeste mørket. Mye medisinering. 

Anonymkode: e77ee...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NymeriaRhoynar skrev (2 timer siden):

Hva slags beskjed er det hun har kommet med? At det har vært dødt i 25 år har dere visst begge to, og hun ville ikke flytte eller at noen skal vite det.

Er det noe som har forandret seg annet enn at nå har hun endelig sagt rett ut det dere begge (og sikkert en del andre også til tross for hva dere tror) har visst i 25 år?

Poenget er at hun vil fortsette som før, jeg er redd henne og frykter en katastrofe. Jeg er psykisk på bunn. 

Anonymkode: e77ee...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du får sette deg ned å se på økonomien. Hva betaler du nå på boutgifter. Lån, renovasjon og kommunale avgifter og eiendomsskatt.

Så deler du det på to og ser hva du har råd til å betale i mnd ved å leie en leilighet. Du trenger kun et soverom og ingen luksus. Strøm bruker du mindre av i en liten leilighet og når det er kun du som dusjer etc. 

Jeg sto plutselig alene med lav inntekt og 3 små barn. Man klarer det man må. 

Det er bedre å være ensom alene enn å være ensom i et forhold. Jeg har det 1000 ganger bedre nå enn da jeg var stuck i et dødt forhold med eksen. 

Bygg deg opp TS. Se deg rundt etter leiligheter du har råd til. Ta dette sakte men sikkert. Du har bare ett liv. Gjør det beste ut av det! Ingen blir boende på gata i Norge! 

Anonymkode: 80da4...d4b

Godt å høre at du fikk det bedre. 

Anonymkode: e77ee...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.7.2021 den 11.49):

I går fikk jeg beskjeden jeg hadde ventet på. Vi har "vokst" fra hverandre. Kom ikke som en bombe, da vi ikke har hatt fysisk kontakt på 25 år. Ingen sex ingen kos, gløden forsvant på 90-tallet. Så hva gjør jeg nå? Hun vil at vi ikke skal skille oss og at vi fortsatt skal bo sammen. For meg blir det helt absurd, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har ikke ressurser til å begynne på nytt. Økonomisk blir det også en katastrofe. Jeg er godt voksen. Vært gift siden 1987. Men nå er alt gått skeis, og jeg er bare fortvilet. Trenger gode råd nå. 

Dette var det verste som kunne skje på dette tidspunkt , da jeg også sliter med depresjoner. Livet blir nå en enorm utfordring!

Anonymkode: e77ee...61a

Ønsker deg vekommen inn i klubben !   

Du hevder at det  ikkje kom  som noen bombe på deg sidan dere ikkje har hatt noen fysisk kontakt, og ingen sex og kos på 25 år.  Dere har nok troleg  bygd samholdet på eit "vennskap"  desse 25 årene, og  kan kanskje fortsette  25 år til eller til en av   dere finner seg en ny partner der kjemien stemmer.

  Hun vil at dere skal fortsette å bo under saman under samme tak, men for deg høres det heilt absurd ut.  Eg skjønner ikkje heilt at det  føles plutseleg heilt absurd for deg   sidan dere har levd slik 25 år. At dere har "vokst"ifra hverande er vel  noe som har vert kjent for dere begg  lenge, men bare at ordene er uteblitt. 

Spørsmålet er hva du legger i at dere har vokst ifra hverandre ?  Dei  fleste par opplever  at dei utvikler seg i forskjellig rettning i forhold til intrs. kompetanse, omstillingsevne m.v. En psykisk / fysisk sykdom hos partner kan føles som en utfordring, men ein løper ikkje ifra en person som ligger nede.

Har dere fortsatt noen fellesintrs. som dere kan bygge framtida på ?

Har dere felles barn ?

Endret av Skybe
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Her er det like dyrt som i resten av landet. Hva har du 1,5 mill fra??

Anonymkode: e77ee...61a

300 000 delt på 2. 

Anonymkode: 02bdd...136

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke forstå hvordan mennesker kan klare å leve i tiår på tiår helt uten nærhet, kjærlighet og sex. Hvordan går det an? Har de ikke behov? Det må jo føles som et fengsel. Kan noen forklare meg dette? Er de fornøyd bare de har et sted å bo eller hva er det? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kanskje du kan flytte ut i kollektiv? Finn noen studenter å leie med. 

Anonymkode: 85d85...0de

😄😂😂 Folk forstår ikke ironi her inne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skybe skrev (1 minutt siden):

Ønsker deg vekommen inn i klubben !   

Det kom ikkje som noen bombe på deg sidan dere ikkje har hatt noen fysisk kontakt, og ingen sex og kos sidan 90-talet.  Hun vil at dere skal fortsette å bo under saman, men for deg høres det heilt absurd ut.  Eg skjønner ikkje heilt at det  føles plutseleg høres heilt absurd ut sidan dere har levd slik 25 år.  

Men det behøver ikke å fortsette. Det skjønner du. Uansett blir det aldri noe mer sex, av forskjellige årsaker. 

Anonymkode: e77ee...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...