Gå til innhold

Brudd etter 35 år.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går fikk jeg beskjeden jeg hadde ventet på. Vi har "vokst" fra hverandre. Kom ikke som en bombe, da vi ikke har hatt fysisk kontakt på 25 år. Ingen sex ingen kos, gløden forsvant på 90-tallet. Så hva gjør jeg nå? Hun vil at vi ikke skal skille oss og at vi fortsatt skal bo sammen. For meg blir det helt absurd, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har ikke ressurser til å begynne på nytt. Økonomisk blir det også en katastrofe. Jeg er godt voksen. Vært gift siden 1987. Men nå er alt gått skeis, og jeg er bare fortvilet. Trenger gode råd nå. 

Dette var det verste som kunne skje på dette tidspunkt , da jeg også sliter med depresjoner. Livet blir nå en enorm utfordring!

Anonymkode: e77ee...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det egentlig som skal forandre seg, hvis alt skal være som før? Betyr det bare at hun vil åpne opp for å omgås andre,  noe som virker begge veier?  

Anonymkode: f78b4...93e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det økonomien som gjør det "umulig" å flytte for seg selv ? Det kan du også klare hvis du går ned i levestandard.. Er selv singel og fattig, men klarer å betale husleie, strøm og mat med en husleie på 8000 kr i mnd. Trist at folk av fattigdom må tvinges å bo i sammen "bokollektiver"

Anonymkode: cf1a8...0f3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del hang depresjonen på det å være i et dårlig forhold, og følte meg "forpliktet" til å bli der i uoverskuelig fremtid. Jeg måtte ha hjelp for å ta tak i det. Å bli herre i eget liv, be om skilsmisse, flytte ut, vil trolig hjelpe psyken din. Jeg er ikke gjeldfri lenger, men vekten av tunge følelser er borte. 

Anonymkode: f78b4...93e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan flytte ut i kollektiv? Finn noen studenter å leie med. 

Anonymkode: 85d85...0de

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje du kan flytte ut i kollektiv? Finn noen studenter å leie med. 

Anonymkode: 85d85...0de

Han eller hun har vært gift siden 1987, de fleste studenter i dag er født rundt 2000-tallet. Hva skulle være poenget med å flytte inn sammen med disse? 

Anonymkode: 02bdd...136

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Kanskje du kan flytte ut i kollektiv? Finn noen studenter å leie med. 

Anonymkode: 85d85...0de

Tror ikke studenter har noe ønske å bo med en som kunne vært faren deres. Jeg tror heller ikke ts har noe ønske om å bo midt i party og bråk heller.

Anonymkode: c7581...ac2

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier; Ingen av oss har råd til ¨å flytte ut. Og hun vil unngå å "miste ansikt" ved en skilsmisse. Vil tviholde på meg og det fører til at jeg blir enda dårligere psykisk. Jeg trenger profesjonell hjelp nå. For dette kommer  jeg ikke ut av. Hun vil fortsette som før, selv om det er helt dødt. Ingen vil si det til henne for ingen rundt oss bryr seg. Konsekvensene er store samme hva som skjer. 

Anonymkode: e77ee...61a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje du kan flytte ut i kollektiv? Finn noen studenter å leie med. 

Anonymkode: 85d85...0de

Vi er nok for gamle for det..... 

Anonymkode: e77ee...61a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du bør undersøke hvilke økonomiske muligheter du har. Sjekk med NAV om du kan ha rett til støtte ved et brudd med flytting. Kanskje er det ikke fullt så vanskelig som du tror, økonomisk sett.

Anonymkode: 8aa09...94a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ærlig talt ut som at dere begge får det bedre av en skilsmisse. Jeg syns det er krise i forholdet hvis vi ikke rekker å ha sex på noen uker.. 25 år uten nærhet? Jeg tror psyken din får det MYE bedre med å endre livssituasjonen din. 
Dere må snakke sammen. Vær tydelig med henne. Si at det er over nå. Og så flytter du ut rett og slett. Det verste er å ta steget. Det praktiske pleier å ordne seg. Kanskje du kan få en ny gnist av dette? 

Anonymkode: d8d57...51a

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere har vært gift så lenge har dere vel en godt nedbetalt enebolig, studielånet er betalt og sparekontoen ser ok ut. Dere burde ha økonomi til å etablere dere på hver sin kant når huset er solgt og overskuddet fordelt 

Anonymkode: 7af1a...275

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hun sier; Ingen av oss har råd til ¨å flytte ut. Og hun vil unngå å "miste ansikt" ved en skilsmisse. Vil tviholde på meg og det fører til at jeg blir enda dårligere psykisk. Jeg trenger profesjonell hjelp nå. For dette kommer  jeg ikke ut av. Hun vil fortsette som før, selv om det er helt dødt. Ingen vil si det til henne for ingen rundt oss bryr seg. Konsekvensene er store samme hva som skjer. 

Anonymkode: e77ee...61a

Du må flytte ut, uansett hva hennes ønske er. Du klarer det, du får hjelp fra nav.  Du må ta avgjørelsen, gjør det uten så mye dikkedarer. Finn deg en rimelig bolig først. Så tenker du og planlegger mer senere. Kanskje du trenger samtaler med psykolog etter hvert. Du er voksen, du klarer dette. 

Anonymkode: 59c1a...cd8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hun eier ikke deg. Vil du ut så må hun godta det. Vil du leve med dette kvinnfolket i samme hus som deg til du dør av alderdom, eller vil du skille deg og komme def videre, skape ditt eget og finne deg en nydelig dame som du elsker og forguder med hele dag? 

Du er ikke den første som lurer på om du skal bli værende pga økonomi, det er noe veldig mange sliter med. Men de klarer det. 

Anonymkode: 10be8...191

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun sier; Ingen av oss har råd til ¨å flytte ut. Og hun vil unngå å "miste ansikt" ved en skilsmisse. Vil tviholde på meg og det fører til at jeg blir enda dårligere psykisk. Jeg trenger profesjonell hjelp nå. For dette kommer  jeg ikke ut av. Hun vil fortsette som før, selv om det er helt dødt. Ingen vil si det til henne for ingen rundt oss bryr seg. Konsekvensene er store samme hva som skjer. 

Anonymkode: e77ee...61a

Er det det at du har håpet hele denne tiden at ting skal ta seg opp?

Anonymkode: 02bdd...136

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om dere har vært gift så lenge har dere vel en godt nedbetalt enebolig, studielånet er betalt og sparekontoen ser ok ut. Dere burde ha økonomi til å etablere dere på hver sin kant når huset er solgt og overskuddet fordelt 

Anonymkode: 7af1a...275

Vi begynte sent og har gjeld på bolig på 1,6 mill. Så dette blir utrolig vanskelig. Vi har begge pensjon, og starte på nytt har jeg ikke råd til. Hvis vi selger får vi et overskudd på 300000 som skal deles på to. Det varer ikke lenge. Hun sier at vi skal gjøre som før, det gjelder å ikke tape "ansikt" Hva vil venner og naboer si? 

Anonymkode: e77ee...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Er det det at du har håpet hele denne tiden at ting skal ta seg opp?

Anonymkode: 02bdd...136

Det blir bare verre og verre, og det skjønner du nok. Alt blir ikke som før. Men det er bare å holde ut de få årene som er igjen. Ensomheten er mer en skremmende. Og jeg trenger proff hjelp. 

Anonymkode: e77ee...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hun sier; Ingen av oss har råd til ¨å flytte ut. Og hun vil unngå å "miste ansikt" ved en skilsmisse. Vil tviholde på meg og det fører til at jeg blir enda dårligere psykisk. Jeg trenger profesjonell hjelp nå. For dette kommer  jeg ikke ut av. Hun vil fortsette som før, selv om det er helt dødt. Ingen vil si det til henne for ingen rundt oss bryr seg. Konsekvensene er store samme hva som skjer. 

Anonymkode: e77ee...61a

 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi begynte sent og har gjeld på bolig på 1,6 mill. Så dette blir utrolig vanskelig. Vi har begge pensjon, og starte på nytt har jeg ikke råd til. Hvis vi selger får vi et overskudd på 300000 som skal deles på to. Det varer ikke lenge. Hun sier at vi skal gjøre som før, det gjelder å ikke tape "ansikt" Hva vil venner og naboer si? 

Anonymkode: e77ee...61a

Men.....

har dere ikke råd til å leie noe eget heller?

Hva andre tror er jo ikke viktig. Samtidig har dere jo levd i 25 år med det hun foreslår, ufattelig merkelig å ta det opp egentlig.....

Er dere venner og har OK kjemi sånn ellers?

Og får du psykisk helsehjelp? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må flytte ut, uansett hva hennes ønske er. Du klarer det, du får hjelp fra nav.  Du må ta avgjørelsen, gjør det uten så mye dikkedarer. Finn deg en rimelig bolig først. Så tenker du og planlegger mer senere. Kanskje du trenger samtaler med psykolog etter hvert. Du er voksen, du klarer dette. 

Anonymkode: 59c1a...cd8

Du kan ikke bare si at «du får hjelp fraNAV». Det er ikke sånn Nav funker. Nav er for de aller mest vanskeligstilte i samfunnet, og ift bolig så må han rett og slett finne det selv, med mindre han har en alvorlig lidelse som overskygger evnen til å leve normalt. Hvis han har egen inntekt og oppsparte midler, vil ikke Nav gjøre noe som helst. 

- Ansatt i Nav- 

Anonymkode: 0690d...f89

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...