Gå til innhold

Brudd etter 35 år.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 23.7.2021 den 16.37):

Vi begynte sent og har gjeld på bolig på 1,6 mill. Så dette blir utrolig vanskelig. Vi har begge pensjon, og starte på nytt har jeg ikke råd til. Hvis vi selger får vi et overskudd på 300000 som skal deles på to. Det varer ikke lenge. Hun sier at vi skal gjøre som før, det gjelder å ikke tape "ansikt" Hva vil venner og naboer si? 

Anonymkode: e77ee...61a

Hun tror nok andre er mer opptatt av dere enn de faktisk er. Ingen bryr seg, dessverre (og heldigvis).

Anonymkode: 879d3...49c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår ikke hva du ber om. Din livssituasjon er nøyaktig den samme som den har vært de siste 25 årene. Hverken du eller din kone vil endre på noe. Alle råd blir avvist. Likevel sier du at det er skjedd en katastrofe nå??? Hva er endret, bortsett fra at hun satte ord på deres livssituasjon? Livet dere lever er jo nøyaktig det samme som alltid. Du må vel, i løpet av alle disse årene, selv ha forstått det hun nå satte ord på.

Anonymkode: 74e11...578

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har aldri skrevet her før, er ganske ny her. 

Anonymkode: e77ee...61a

Jeg tror det er denne tråden det refereres til:

 https://forum.kvinneguiden.no/topic/1392111-sexnekt-i-25-år/

Mye av det samme, men fyren har en ennå verre innstilling enn deg. 

 

Anonymkode: f78b4...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg forstår ikke hva du ber om. Din livssituasjon er nøyaktig den samme som den har vært de siste 25 årene. Hverken du eller din kone vil endre på noe. Alle råd blir avvist. Likevel sier du at det er skjedd en katastrofe nå??? Hva er endret, bortsett fra at hun satte ord på deres livssituasjon? Livet dere lever er jo nøyaktig det samme som alltid. Du må vel, i løpet av alle disse årene, selv ha forstått det hun nå satte ord på.

Anonymkode: 74e11...578

Klart jeg har forstått det! Men hva gjør jeg med det? Har du et godt svar? 

Anonymkode: e77ee...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.7.2021 den 11.49):

I går fikk jeg beskjeden jeg hadde ventet på. Vi har "vokst" fra hverandre. Kom ikke som en bombe, da vi ikke har hatt fysisk kontakt på 25 år. Ingen sex ingen kos, gløden forsvant på 90-tallet. Så hva gjør jeg nå? Hun vil at vi ikke skal skille oss og at vi fortsatt skal bo sammen. For meg blir det helt absurd, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har ikke ressurser til å begynne på nytt. Økonomisk blir det også en katastrofe. Jeg er godt voksen. Vært gift siden 1987. Men nå er alt gått skeis, og jeg er bare fortvilet. Trenger gode råd nå. 

Dette var det verste som kunne skje på dette tidspunkt , da jeg også sliter med depresjoner. Livet blir nå en enorm utfordring!

Anonymkode: e77ee...61a

Da har det jo egentlig vært slutt lenge. Det du beskriver er jo bare slemt av henne. Du må komme deg ut. Selge bolig og dele verdier uansett hvor mye ansikt din kone mister. Du har ikke råd til å bli boende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trasig situasjon etter så mange år, men dere har kanskje ventet litt vel lenge med å faktisk gå fra hverandre? Du kan jo se på dette som en mulighet til å bli lykkelig, slik som du beskriver nåværende situasjon er jo ikke noe særlig.....

Anonymkode: 6a7bf...764

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Klart jeg har forstått det! Men hva gjør jeg med det? Har du et godt svar? 

Anonymkode: e77ee...61a

Du gjør noe mer enn å bare si at ingenting nytter. Du hopper uti, å ser hvor du ender. Livet har vært kjipt i 25 år, da endrer du det. Det blir neppe verre. Det er det vi andre gjør når alt er elendig. Man må bare ta en sjanse, ellers endres jo ingenting.

Anonymkode: 74e11...578

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ikke kjent på ensomhet, det er bare fryktelig. Og når jeg tenker på det helvete hun vil stelle i stand, så er det ikke særlig fristende. Men nå må fagfolk komme inn i bildet. Dette er for komplisert til at jeg kan bestemme dette selv. Mye står på spill, ikke minst den psykiske helsen. Den er nå på et bunnivå. Hvor frisk blir jeg av å få dårlig økonomi og bli helt ensom? 

Anonymkode: e77ee...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Gjør du narr av folk som sliter og som har store problemer? Det er utrolig ufint og sjikanerende. Hvorfor svarer du på denne måten? TS må ha det veldig tøft. 

Anonymkode: e77ee...61a

Jeg gjør ikke narr av noen. Ts greier ikke gjøre rede for hva han egentlig vil med tråden.  Han får det ene gode rådet etter det andre, men fortsetter å svare som om alt er ferdig tenkt og gjort, og det er bare å vente på døden.  Selv om jeg ikke pakker alt inn i bomull, så er det ikke sjikane. 

Anonymkode: f78b4...93e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg gjør ikke narr av noen. Ts greier ikke gjøre rede for hva han egentlig vil med tråden.  Han får det ene gode rådet etter det andre, men fortsetter å svare som om alt er ferdig tenkt og gjort, og det er bare å vente på døden.  Selv om jeg ikke pakker alt inn i bomull, så er det ikke sjikane. 

Anonymkode: f78b4...93e

Hva om døden er eneste utvei? At han ikke har krefter eller psykisk helse til å ta et brudd? Det er ikke så enkelt. Å miste kontakt med hele familien kan bli en utfordring. 

Anonymkode: e77ee...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hva om døden er eneste utvei? At han ikke har krefter eller psykisk helse til å ta et brudd? Det er ikke så enkelt. Å miste kontakt med hele familien kan bli en utfordring. 

Anonymkode: e77ee...61a

Hvem sier han skal miste kontakt med hele familien?  Det er om å miste kontakt med kona. Forholdet til barna kan til og med bli bedre, når han får mulighet til å være seg selv, og snakke for seg selv.  

Jeg skjønner også det med å mangle krefter til å bryte. Derfor har han også fått flere råd om å bruke de kontakter han har. Jeg måtte ha hjelp av en psykolog, til å sette delmål, og følge opp min gjennomføring av disse. Plutselig satt jeg der alene, og herre i eget hus. 

Anonymkode: f78b4...93e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvem sier han skal miste kontakt med hele familien?  Det er om å miste kontakt med kona. Forholdet til barna kan til og med bli bedre, når han får mulighet til å være seg selv, og snakke for seg selv.  

Jeg skjønner også det med å mangle krefter til å bryte. Derfor har han også fått flere råd om å bruke de kontakter han har. Jeg måtte ha hjelp av en psykolog, til å sette delmål, og følge opp min gjennomføring av disse. Plutselig satt jeg der alene, og herre i eget hus. 

Anonymkode: f78b4...93e

Ser at folk gir TS mange gode råd. Men tror han er livredd for å bli ensom, det skremmer mer en å bo sammen en dame som ikke bryr seg om deg. Dette er ikke enkelt.

Anonymkode: e77ee...61a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser at folk gir TS mange gode råd. Men tror han er livredd for å bli ensom, det skremmer mer en å bo sammen en dame som ikke bryr seg om deg. Dette er ikke enkelt.

Anonymkode: e77ee...61a

Svarer du deg selv? Er ikke du TS? 

Anonymkode: 59c1a...cd8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ser at folk gir TS mange gode råd. Men tror han er livredd for å bli ensom, det skremmer mer en å bo sammen en dame som ikke bryr seg om deg. Dette er ikke enkelt.

Anonymkode: e77ee...61a

Svarer du deg selv? Er ikke du TS? 

Hallo!! Jeg er ikke TS. 

Anonymkode: e77ee...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen hadde ikke time før 17.08. Da blir det lang tid å vente, må gjennom fastlegen for å få tilgang til psykisk hjelp- Jeg trenger time på DPS fort som bare det. På grensa til akutt. 

Anonymkode: e77ee...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, men herregud, dere er treige. Han snakker om TS i tråden det ble henvist til. 

Anonymkode: 207d3...1d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her må vi vente for å få time til DPS. Mulig det er annerledes andre steder i landet. Står ikke like bra til over alt.  Dette er veldig alvorlig. Prøvde å få time til familievernkontoret men de tok bare inn par med små barn. 

Anonymkode: e77ee...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Fastlegen hadde ikke time før 17.08. Da blir det lang tid å vente, må gjennom fastlegen for å få tilgang til psykisk hjelp- Jeg trenger time på DPS fort som bare det. På grensa til akutt. 

Anonymkode: e77ee...61a

Du må be om å få akuttime når du har et akutt problem. Du kan få hjelp av kommunens laverskeltilbud (psykiatrisk sykepleier) eller samtaler med fastlegen mens du venter på psykolog. Blir det mer akutt så ringer du legevakt. Eller 113 hvis du er i livsfare.

Anonymkode: 537b7...0f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her må vi vente for å få time til DPS. Mulig det er annerledes andre steder i landet. Står ikke like bra til over alt.  Dette er veldig alvorlig. Prøvde å få time til familievernkontoret men de tok bare inn par med små barn. 

Anonymkode: e77ee...61a


Kommunens psykiatritjeneste er ikke DPS.

DPS er underlagt helseforetaket/helseregion, og må henvises til av fastlege på lik linje med annen undersøkelse/behandling i helsevesenet.

Kommunalt psykiatrikontor er nettopp det - kommunalt. Del av tjenestetilbud kommuner skal ha.

Kommunen har ansvar for sine innbyggere, og på lik linje med at en kan få hjemmesykepleie for stell hjemme hos kommunen, kan en få tilbud om lavterskel tilbud som samtale med hjemmepsykepleier/kommunal psykolog enten hjemme eller på kontoret deres. 

Litt av rollen til kommunalt psykiatrikontor er å være lavterskel førstelinje, hvor en kan henvende seg direkte. De vil kartlegge og evt hjelpe en med å søke hjelp hos rette instanser etterhvert, eller få i gang andre hjelpetilbud der det er aktuelt.

Igjen - sjekk sidene til din kommune eller bydel. Litt ulikt hva ting heter, hvordan tjenesten er organisert, men under helse, omsorg, psykiatri vil du finne nr.

Du trenger ikke henvisning, bare ta kontakt selv - ring dem :) 

 

Anonymkode: 9f33b...c12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du trenger ikke henvisning, bare ta kontakt selv - ring dem :) 

Takker, det skal jeg gjøre 🙂

Anonymkode: e77ee...61a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...