Gå til innhold

Kjæresten kastet meg ut.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

regine skrev (8 minutter siden):

Kjære TS - ikke SKAM DEG over å ville la han henge til tørk/at du er rasende pga hans oppførsel. DU har ikke gjort noe galt, men det har han, da må du ikke gå i den typiske kvinnefella å skulle "glatte over" for å unngå bråk. La han henge så lenge du trenger det. 

Kjæresten din oppførte seg som en kødd. Han kastet deg ut, uten penger/mobil, sko! etc. Han satte deg i en totalt håpløs, ja faktisk farlig,  situasjon. Hva om det hadde vært vinter og snø og minus 20? Skulle du gått barbeint uten jakke hjem da også? 

Du har LOV til og RETT til å være lynforbanna på han for denne hendelsen. Og det skal og må du forklare ham i klartekst. Etterhvert. 

Og - det er DU som nå setter premissene for hvordan dette skal løses. At han sier dere "må prate" er greit - men det er du som bestemmer NÅR dere MÅ det. Det er ikke sånn at fordi han sender meldinger nå, så skal du umiddelbart hoppe og komme løpende for å prate. 

Du trenger tid på å fordøye og tenke gjennom denne hendelsen og også på åforberede hvordan praten skal bli. Hva vil du at han skal si/gjøre? Hva mener du er "Nok" som unnskyldning? 

Jeg er enig med de som sier at det er lov å gjøre feil i et forhold, og at selv om dette var en grov hendelse, så MÅ det ikke bety at det må bli slutt. Men det forutsetter at HAN aksepterer at her har han driti så på draget at DU er den som legger premissene framover. 

Så la han henge til tørk, med GOD samvittighet. Send noen for å hente tingene dine og bruk de kommende dagene til å tenke deg om og finne ut hva du vil. Så kan du etterhvert snakke med han og høre hva han har å si til sitt forsvar. Og det er egentlig DA du må vurdere forholdet, for hvordan unnskylder han seg - hvordan legger han fram denne hendelsen. Forsøker han å legge ansvaret over på deg DA er det et kjempestort rødt flagg. Er han derimot ydmyk og legger seg flat, så er situasjonen en annen. 

Men igjen: IKKE føl skam for at du reagerer med berettiget harme på å bli behandlet på denne måten. Det har du ingensom helst grunn til. 

Takk! Veldig mye nyttig her. Han har allerede levert tingene, og en liten lapp hvor han skriver at han forstår mitt behov for å være i fred. 

Jeg er egentlig veldig glad for det, for jeg har egentlig ikke noe lyst til å fortelle noen om dette.. Det blir så dumt hvis vi ender opp med å forsette videre sammen. 

Anonymkode: c5937...271

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han har allerede levert tingene, og en liten lapp hvor han skriver at han forstår mitt behov for å være i fred. 

Det var da enda godt!

Anonymkode: 621cd...877

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (Akkurat nå):

På hvilken måte er det TS sitt ansvar at noen eventuelt flørtet med henne?

Oppstår klart krangel når hun nekter for at det har skjedd. 

Tenk om det var omvendt: "Du flørta med Linda!"
"Nei, det gjorde jeg ikke!"
"Så du smiler og blunker og stryker alle på ryggen da?!"
"Æsj, det er vel ikke flørt..." 
ETC

Anonymkode: 6778b...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk! Veldig mye nyttig her. Han har allerede levert tingene, og en liten lapp hvor han skriver at han forstår mitt behov for å være i fred. 

Jeg er egentlig veldig glad for det, for jeg har egentlig ikke noe lyst til å fortelle noen om dette.. Det blir så dumt hvis vi ender opp med å forsette videre sammen. 

Anonymkode: c5937...271

Hvordan fikk han deg ut av leiligheten? Jeg tror oppriktig du har blitt utsatt for vold (fysisk og psykisk). 

Anonymkode: 698fa...d8c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk! Veldig mye nyttig her. Han har allerede levert tingene, og en liten lapp hvor han skriver at han forstår mitt behov for å være i fred. 

Jeg er egentlig veldig glad for det, for jeg har egentlig ikke noe lyst til å fortelle noen om dette.. Det blir så dumt hvis vi ender opp med å forsette videre sammen. 

Anonymkode: c5937...271

Det at du føler behov for å skjule/dekke over dette, er et stort varselsignal. IKKE gjør det! Du bør dele dette med noen du stoler på, slik at noen vet. På den måten har du et sikkerhetsnett dersom noe liknende skulle skje igjen, om du bestemmer deg for å fortsette forholdet.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oppstår klart krangel når hun nekter for at det har skjedd. 

Tenk om det var omvendt: "Du flørta med Linda!"
"Nei, det gjorde jeg ikke!"
"Så du smiler og blunker og stryker alle på ryggen da?!"
"Æsj, det er vel ikke flørt..." 
ETC

Anonymkode: 6778b...fd7

Hva noen andre gjør er fortsatt ikke TS sitt ansvar. Hun har kun ansvar for sine egne handlinger, og hun har ikke flørtet med noen. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lorieen skrev (1 minutt siden):

Det at du føler behov for å skjule/dekke over dette, er et stort varselsignal. IKKE gjør det! Du bør dele dette med noen du stoler på, slik at noen vet. På den måten har du et sikkerhetsnett dersom noe liknende skulle skje igjen, om du bestemmer deg for å fortsette forholdet.

Tenkte det samme.

Det å skjule hva kjæresten gjør er varselstegn nummer én om at man er på vei inn i noe destruktivt. En kjæreste skal behandle en på en måte som hvem som helst kan ha innsyn i. 

Anonymkode: 621cd...877

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen blir en annen person i fylla. De mister bare evnen til å skjule de sidene av seg selv som de skjuler til vanlig. Alkohol kan ikke endre deg. 

En annen ting: hvorfor er det ingen som reagerer på at han er sint på deg for at kammeratene flørtet med deg? Ser ingen hvor irrasjonelt det er? Jeg vet at det dessverre er vanlig. Menn holder hverandre ikke ansvarlige for disse tingene, de holder kvinnen ansvarlig. 
(I denne situasjonen vil jeg tro at du har rett i at de ikke flørtet, men det er irrelevant så lenge han kun reagerer på sin egen tolkning)

Anonymkode: 1e80f...f88

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan fikk han deg ut av leiligheten? Jeg tror oppriktig du har blitt utsatt for vold (fysisk og psykisk). 

Anonymkode: 698fa...d8c

Jeg gikk litt demonstrativt ut da han ropte at jeg skulle "stikke". Så smalt han igjen døra før jeg var rukket å tenke meg om. Det var kanskje litt dumt av meg akkurat det, men jeg trodde ikke jeg skulle bli stående der. Men han rørte meg ikke sånn sett.

Anonymkode: c5937...271

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli drita full er noe man gjør når man er ung og dum, dvs i tenårene. Over 20 bør man vite bedre. 

Anonymkode: a65c0...1e5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En annen ting: hvorfor er det ingen som reagerer på at han er sint på deg for at kammeratene flørtet med deg? Ser ingen hvor irrasjonelt det er? Jeg vet at det dessverre er vanlig. Menn holder hverandre ikke ansvarlige for disse tingene, de holder kvinnen ansvarlig. 
(I denne situasjonen vil jeg tro at du har rett i at de ikke flørtet, men det er irrelevant så lenge han kun reagerer på sin egen tolkning)

Anonymkode: 1e80f...f88

Jo.

Det er bare en del av hele pakka;

Det å legge skylden på kvinnen for å bli flørtet med, det å kaste ut dama ut uten å bry seg om tryggheten hennes (hun kunne blitt utsatt for mye rart), samt den behandlingen han gir henne nå hvor han driter i alvoret og følelsene hennes, og kun er opptatt av å bli tilgitt selv. 

Dette er ikke irrasjonalitet en gang, jeg vil si det er kvinneforakt/kvinnehat. Man behandler kvinner som en filledukke som man tar ut alt det dårlige på.

Det er ikke slik ordentlige menn holder på. Ordentlige menn behandler kvinnen sin som en prinsesse.

Folk her inne er jevnt over for dårlig vant, det er skremmende å se hvor mange som ser på dette som noe i nærheten av normalt.

Anonymkode: 621cd...877

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ingen blir en annen person i fylla. De mister bare evnen til å skjule de sidene av seg selv som de skjuler til vanlig. Alkohol kan ikke endre deg. 

En annen ting: hvorfor er det ingen som reagerer på at han er sint på deg for at kammeratene flørtet med deg? Ser ingen hvor irrasjonelt det er? Jeg vet at det dessverre er vanlig. Menn holder hverandre ikke ansvarlige for disse tingene, de holder kvinnen ansvarlig. 
(I denne situasjonen vil jeg tro at du har rett i at de ikke flørtet, men det er irrelevant så lenge han kun reagerer på sin egen tolkning)

Anonymkode: 1e80f...f88

Dette er feil, alkohol gjør at evnen til å bedømme og handle blir kraftig svekket. Når man er drita full kan personligheten endre seg totalt. Dette er ikke noe unnskyldning overhodet. Rolige greie mennesker kan bli til fullstendige idioter når de drikker mye, og mennesker som er drittsekker edru kan bli mye lettere å håndtere når de tar seg en dram. Har sett dette selv så mange ganger. Jeg selv er en rolig person, og når jeg drikker så forblir jeg rolig og kanskje enda roligere :) Men evnen til å vurdere blir dårligere uansett, så jeg unngår fylla. Til TS har jeg bare en ting å si, du får vurdere om dette er noe du kan ta opp og snakke med han om. Da må han legge seg flat og innse at han ikke kan drikke større mengder alkohol. Kan du tilgi denne forferdelige handlingen han faktisk gjorde mot deg? Det hadde kanskje jeg gjort om min partner hadde gjort noe lignende og viste i handling at det ikke ville gjenta seg. Tillit tar det år å bygge opp og sekunder på å bryte ned. Det er akkurat det din kjæreste har gjort mot deg her. Uten at han innser at han har et stort problem her? Da ville jeg gått videre og ikke sett meg tilbake. Innser han at alkohol er noe han ikke takler, og handler etter dette? Da hadde jeg kanskje gitt det en sjanse til, men sagt klart i fra at det aldri må gjenta seg og at du forventer å se en endring i handling.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg(24) og kjæresten(27) var i et selskap med hans venner og bekjente. Jeg drikker ikke, og han har drukket lite så lenge vi har vært sammen. 

I går, derimot, tok det ikke stopp. Jeg reagerte litt på det, men tenkte helt ærlig at det sikkert var greit, at det er "sånn som kan skje". 

Da vi omsider kom hjem var han altså så stupfull. Han begynte å mase om at han var helt sikker på at et par av kompisene hans hadde prøvd å flørte med meg, og hvis jeg ikke hadde sett det, så var det ikke måte på hvor dum jeg var. Kort fortalt så fikk jeg altså ikke med meg det, og er fortsatt veldig sikker på at det aldri var tilfelle. Jeg var tross alt edru, og det var ikke han. Ble beskyldt for både det ene og det andre...

Det endte med at han kastet meg ut av leiligheten sin. Jeg ble stående i oppgangen uten jakke, veske, mobil og sko, i en time, før jeg skjønte at han hadde sovnet tungt. Så ingen andre muligheter enn å begynne å gå hjemover. Det tar vanligvis en halvtime, men legg på en time uten sko. Han bor også i et sentrumsnært området, så jeg var oppriktig skikkelig redd der jeg gikk. 

Jeg føler meg ekstremt dårlig behandlet og sviktet. Kan også legge til at han har et yrke der jeg personlig mener man burde kunne forvente langt bedre oppførsel og dømmekraft enn han utviste i natt.

Nå vet jeg ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre. Har fått ordnet med en midlertidig mobil, men mangler bankkort og nøkler(bor i kollektiv, så heldigvis noen som åpnet). 

Jeg vet helt ærlig ikke om jeg klarer å møte han nå.. Redd for at jeg ikke klarer å la være å gå til fysisk angrep på ham!! Jeg er kanskje tidenes mest konfliktsky person, så dette er veldig vanskelig for meg .

Noen som har opplevd lignende og som kom gjennom det med forholdet i behold?

Anonymkode: c5937...271

Har opplevd noe av det samme. Jeg fikk heldigvis med meg mobil, sko og jakke da, men den følelsen av å stå alene ute i mørket i et shady strøk som ung kvinne unner jeg ingen. Vi fortsatte forholdet en stund etter dette før jeg en dag "våknet" jeg innså hvor respektløs han var. Jeg gikk til slutt og det er det beste jeg gjorde. Mitt råd: Finn deg en partner du vet du kan stole på uansett tilstand. 

Anonymkode: f8525...ac9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Å bli drita full er noe man gjør når man er ung og dum, dvs i tenårene. Over 20 bør man vite bedre. 

Anonymkode: a65c0...1e5

Helt klart dette, men så er det ofte slik at man kan gjøre dumme ting når man drikker. Ofte så er man i lystig lag og drikker litt for mye, da mister man kontrollen og så forsetter man. Som voksen og ansvarlig bør man aldri drikke mye uansett, og stoppe lenge før man mister kontrollen. Hvem har ikke bommet på dette en gang eller to på veien gjennom livet? Våknet opp dagen etter og hatt fullstendig fylleangst over ting man kanskje har sagt eller gjort som man bare erindrer ? Så blir man eldre og lærer for hver gang det skjer. De siste 10 årene har jeg skygget unna dette, og drikker alkohol bare i beskjedne mengder. Så mye bedre å ha kontroll over seg selv og samtidig ha det hyggelig og sosialt. Det ligger som en refleks i meg at diskusjoner med partner aldri tas når man nyter alkohol. Bare være diplomatisk og si at den diskusjonen tar vi i morgen. Kaste ut kjæresten og overlate henne til seg selv midt på natten? Det er en vanvittig stygg handling som TS sin kjæreste må slite mye med for å kunne rette opp. Noen handlinger man gjør er uopprettelige og kan ikke gjøres godt igjen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rååååsa skrev (1 time siden):

Selv om dette kan være et troll, er situasjonen som står beskrevet i HI noe mange har eller kommer til å oppleve. Særlig fordi vi er et folk som prater lite om følelsene våre og drikker mye. Da kan det si pang! Og alt kommer ut på en slik måte som hos mannen i denne historien. 

Han sliter med sjalusi, innerst inne, og beskyttet seg selv mot vonde følelser ved å kaste ut den som skaper de. Det er interessant. 

Jeg synes det er helt ok å diskutere denne saken, oppdiktet eller ei. 

Om saken er sann eller ikke så virker det som at han har to personligheter. Hvis hun foreksempel skulle gifte seg med han og han er såpass sjalu så tror jeg at det vil li et vanskelig forhold. Kanskje hun mister sin frihet? Han kan være en snill mann men det er usikkert. Sjalusi har i noen tilfeller ført til drap 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

 

Det er ikke slik ordentlige menn holder på. Ordentlige menn behandler kvinnen sin som en prinsesse.

Folk her inne er jevnt over for dårlig vant, det er skremmende å se hvor mange som ser på dette som noe i nærheten av normalt.

Anonymkode: 621cd...877

Menn som behandler dama si som en prinsesse, blir behandlet som en undersått tilbake. 
Man skal være likeverdige i et forhold

Føler ikke at noen sier det er normalt å te seg slik. Men det er normalt å drite seg ut. 

Anonymkode: 6778b...fd7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Menn som behandler dama si som en prinsesse, blir behandlet som en undersått tilbake. 

I det miljøet som mennesker her inne beveger seg i, tydeligvis.

Her er det tydeligvis fritt frem for menn å behandle dama som en filledukke og dama sier jada det var bare fylla eller jada det var bare denne unge kvinnen som fristet han, stakkars han, han er bare en mann. I et slikt miljø blir vel menn som behandler kvinner som prinsesser, kalt pingler og homser og metroseksuelle og kastet ut, mens damene setter sin ære i at mannen er litt brutal og «dominant» (enda han ikke tør være det mot kompisene, kun mot dama).

Men ikke ellers i samfunnet.

Anonymkode: 621cd...877

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Man skal være likeverdige i et forhold

Ja, det er jo nettopp det man skal.

Sa ikke noe om at kvinnen ikke skal behandle mannen som en prins, gjorde jeg vel?

Anonymkode: 621cd...877

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du får bare fortsette å tro det, ingen er penere enn meg, ingen er rikere enn meg, ingen lever bedre liv enn meg, osv. Jeg skal ikke ta livsløgnen fra deg.

Anonymkode: 621cd...877

Det er jo du som lever en livsløgn om at du kjenner alle du omgås og vet at de ikke har hatt en bæsj på leggen i forholden sitt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realverdien skrev (2 minutter siden):

Det er jo du som lever en livsløgn om at du kjenner alle du omgås og vet at de ikke har hatt en bæsj på leggen i forholden sitt. 

Nei.

Dette er snakk om kulturforskjeller, antageligvis klasseforskjeller også. Det er rett og slett ikke alle som synes det er råbra og dødsgøy å drikke og rølpe og slå seg på brystet og rape. Sikkert vanskelig å ta innover seg, men sånn er det. Nå får det være siste gang jeg svarer deg på likelydende innvending. 

Anonymkode: 621cd...877

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...