Gå til innhold

Kjæresten kastet meg ut.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lunaris skrev (19 minutter siden):

Trolling….
Ingen politi er engasjert i kampen mot vold mot kvinner. Har selv opplevd grov vold og nesten blitt drept.  Henlagt og jeg ble hånet mens fyren fortsetter som før - med nye ofre… Så nå dreit du deg ut. Hele tråden er oppspinn. 

 

Lunaris skrev (6 minutter siden):

Slutt å mate trollet…

Det er selvfølgelig veldig trist det du har opplevd og det skulle ikke skjedd.

Men, det har skjedd med deg, der du holder til, med det politiet som var der. 

Det er ikke det samme som at alle politifolk overalt er sånn. Du kom utfor en fæl politimann, men det er ikke det samme som at alle er det.

Denne tråden kan du ikke kalle trolling basert på din fæle opplevelse med en fæl politimann.

 

TS, jeg tenker at det kan være greit å sende svar om at dere virkelig trenger å prate, men at du trenger noen dager på deg til å samle deg litt og komme over det verste sjokket. Be han om å komme med tingene dine og legge de utenfor hos deg og så er det du som tar kontakt med han igjen når du er klar. 

Anonymkode: 93b8f...633

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lorieen skrev (7 minutter siden):

Få noen andre til å hente tingene dine. La ham henge til tørk en stund, ikke svar, ikke ta initiativ til kontakt før du vet hva du vil. 
Om du skal fortsette i et forhold med denne personen, bør du stille et ultimatum om at han holder seg helt unna alkohol heretter. Er han ikke villig til det, er du ikke viktig nok for ham.

Dette vil kunne skje igjen neste gang han får for mye å drikke. Om han er interessert i å bevare forholdet, kutter han ut alkohol. Folk som reagerer slik på alkohol, vil som regel gjøre det igjen, og burde ikke drikke i det hele tatt. Det er som regel en persons skjulte iboende egenskaper som kommer fram i fylla. 
 

Ja, jeg har egentlig bestemt meg for at det er det jeg vil gjøre.

På hele tiden vi har vært sammen så er det meste han har drukket to glass med øl.. Så jeg tror ikke han vil ta så tungt på et krav om total avhold.. 

Litt godt å høre at mange sier at jeg bør la han henge litt til tørk, for det er det jeg har mest lyst til å gjøre nå, innledningsvis. Men skammet meg egentlig litt over den trangen til å gjøre det 🙈

Anonymkode: c5937...271

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin, alle har vel gjort noe dumt i fylla en gang eller to.. hvis man skal dele resten av livet sammen så må man tåle at man driter seg litt ut ( ikke utroskap og vold såklart) og så lærer man av det. Ts, snakk med han! Han må vel få EN sjanse?! Om ikke så er vel det ikke liv laga uansett? Ingen kan gå gjennom 60 +- år uten å drite seg ut på noe. KG er så utrolig teite sånn. Skal ikke tåle NOE liksom. 

Anonymkode: 6aeaa...e6d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReyJu skrev (20 minutter siden):

Jeg og samboeren min har begynt å ta råd fra Kvinneguiden i hverdagen.

Mannen ble for full? Han er psykopat og voldelig. Dump han.
Barnet gråter? Han er psykopat. Dump han.
Hunden har for mye energi? Han blir snart aggressiv. Dump han.
Har vennen din såret deg? Vennen din respekterer deg ikke og det er ikke vits i snakke om ting. Dump han/henne.
Har noen du er glad i gjort en feil? Det sier noe om hvem han/hun egentlig er. Dump han.

#foreveralone
 

😆👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

 

Det er selvfølgelig veldig trist det du har opplevd og det skulle ikke skjedd.

Men, det har skjedd med deg, der du holder til, med det politiet som var der. 

Det er ikke det samme som at alle politifolk overalt er sånn. Du kom utfor en fæl politimann, men det er ikke det samme som at alle er det.

Denne tråden kan du ikke kalle trolling basert på din fæle opplevelse med en fæl politimann.

 

TS, jeg tenker at det kan være greit å sende svar om at dere virkelig trenger å prate, men at du trenger noen dager på deg til å samle deg litt og komme over det verste sjokket. Be han om å komme med tingene dine og legge de utenfor hos deg og så er det du som tar kontakt med han igjen når du er klar. 

Anonymkode: 93b8f...633

Takk, dette er ikke noe trolleinnlegg

Anonymkode: c5937...271

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her.

Han har, og prøver fortsatt å få kontakt på messenger.

Tror jeg underkomuniserte hvor sjokkerende dette er for meg! Han er en ekstremt mild og fin type, og har alltid behandlet meg ekstremt bra! Men jeg er enig i at en sånn type adferd ikke kommer fra ingensteds... Men jeg er veldig veldig glad i han..

Anonymkode: c5937...271

Men er han noe å ha til kjæreste. På meg virker det som at han har to personligheter. Hva hvis dere skulle få barn? Vil han ta ansvar? Vær forsiktig 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære TS,

det er mange som skriver at dette ikke er vold og derfor ikke så alvorlig. Slik jeg ser det er dette vold, han kastet deg jo fysisk ut av leiligheten sin, uten de midlene du trenger til å klare deg (nøkler, lommebok, mobil?). Da er det vold. Dersom du ikke hadde hatt noen til å slippe deg inn i leiligheten din, eller ikke hadde hatt penger eller kredittkort til å leie deg inn på hotell, så er det jo i beste fall grov uaktsomhet. Han burde i det minste kastet lommebok og nøkler etter deg. 

Her hadde jeg stilt et ultimatum til han; dersom dette skjer igjen så er det siste gang. Da går du derfra. Du kan kanskje tilgi han denne gangen hvis han viser anger og det virker ektefølt, men du tillater han ikke å behandle deg slik en gang til. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare du som kan vite om tillitten mellom dere kan gjenopprettes.

Du vil alltid leve med usikkerheten om at dette kan skje igjen.

Du må ta den tiden du trenger til å tenke igjennom dette. Det kan du godt formidle til kjæresten din. Også må du sørge for å hentet/levert jakke, sko, nøkler, mobil osv. Jeg er overrasket at ikke kjæresten din har sørget for å få dem levert til deg allerede.

Anonymkode: c8779...9d1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Få med deg noen for å hente tingene dine, og så kutter du all kontakt. Slik oppførsel er aldri engangshendelse, og blir også lett verre.

Anonymkode: 23f88...090

Bør vel helst være ei venninne som er med da, så det ikke blir ekstra konflikt over hvem denne "vennen" er. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Enden på visa er at vi nå har vært sammen i 9 år og snart skal gifte oss. Han har aldri gjort noe tilsvarende igjen, og passer selv på at han aldri drikker så mye når han en sjelden gang tar seg en fest, fordi han er livredd for å gjøre noe som kan såre meg igjen.

Er vel dette som er cluet her da. Å aldri drikke for mye igjen. Kan hun stole på at han klarer å la være?

Anonymkode: 5b35e...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det slutt. Hans egentlige personlighet har endelig kommet ut i lyset. Dump han før du angrer!

Anonymkode: 17b9e...e39

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Så typisk...

Han kan begynne med seg selv, for det han driver på med er klassisk i et voldelig forhold.

Anonymkode: 621cd...877

Knyttnevene hagler nok snart, når han ser hvor lett han slipper unna med å kaste henne ut. 

Anonymkode: 6778b...fd7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realverdien skrev (2 minutter siden):

Bør vel helst være ei venninne som er med da, så det ikke blir ekstra konflikt over hvem denne "vennen" er. 

Det hadde jo bare vært enda bedre.

Ha med seg en ordentlig mann som hjelper, i det man gjør det slutt med en taper.

Anonymkode: 621cd...877

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Knyttnevene hagler nok snart, når han ser hvor lett han slipper unna med å kaste henne ut. 

Anonymkode: 6778b...fd7

Ja, og om ikke akkurat knyttnevene, så sjalusianfallene og utkastelsene. Hva som helst, all den tid denne dynamikken fortsetter. 

Anonymkode: 621cd...877

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det hadde jo bare vært enda bedre.

Ha med seg en ordentlig mann som hjelper, i det man gjør det slutt med en taper.

Anonymkode: 621cd...877

Er vel nettopp det budskapet som kommer til å bli oppfattet, og provosere ganske så mye. Så smeller det plutselig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarte han å kaste deg ut, uten tingene dine, uten å bruke vold?

Enten med ord og skremmende oppførsel/trusler eller ved å fysisk ta i deg. 

Du må tenke grundig gjennom dette ts. 

Anonymkode: 698fa...d8c

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du er 24 år, så dersom du er gravid så er selvsagt det du gjør å ta abort og slå opp. 

Anonymkode: 13737...5b8

🤯 Hvem er du? Lille menneske?

Ts. Jeg hadde nok brukt litt tid på å fordøye dette, men tenker at dette kan være en god mann selv om han tabbet seg ut. Har en god venninne som gjorde noe lignende. Midt på natten sovnet hun, mens jeg var låst ute. Langt hjemmefra... Betyr dette at hun er et dårlig menneske for evig og alltid? Nei. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skal bedømmes som om han var edru. Fylla er ingen unnskyldning. Dette gjelder i rettsaker, og det gjelder også ellers. Slik han behandlet deg viser en dyp mangel på respekt for deg som individ. Det vil bare bli verre for deg fra nå og fremover dersom dette er mannen du skal satse livet ditt på. 

Anonymkode: cdf0f...81e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ingen kan gå gjennom 60 +- år uten å drite seg ut på noe. 

Kjenner du ingen som er 60+ og som aldri har tabbet seg ut?

Da må jeg si jeg tror det er omgivelsene dine det er noe i veien med.

Flertallet av de jeg kjenner har levd et fredelig og rolig liv uten fyll og spetakkel, og mange av de er 60-70-80 år. Det er kun unntakene som utøver vold og drama, og de faller fort utenfor det gode selskap.

Anonymkode: 621cd...877

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Takk, dette er ikke noe trolleinnlegg

Anonymkode: c5937...271

Er egentlig en variant av trolling, å beskylde postere for trolling. Jeg har 1200+ poster her, men får likevel helt ordinære tråder (har opprettet kanskje 3-4 stk samlet) hetset av anonyme brukere for å være trolling. Jaja. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...