Gå til innhold

Kjæresten kastet meg ut.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han har aldri slått meg! Han er faktisk veldig engasjert i kampen mot vold mot kvinner. Jeg har alltid følt meg veldig trygg med han..😢

Anonymkode: c5937...271

Jeg mente ikke at han hadde slått deg, men du tenker på samme måte som kvinner som lever i et slikt forhold.

"Han er jo så snill ellers...".

Anonymkode: 86946...ef0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rååååsa
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Igjen, det kommer an på nivået av selvrespekt man har.

Det som beskrives i HI er ikke en tabbe, det er så grenseløst uansvarlig at jeg ville aldri i verden fortsatt med noe sånt.

Og det gjelder de fleste her. Og finner du noen som gjør det på film, så er det disse forslåtte damene som tjener til skrekk og advarsel - aldri heltinnen eller hovedpersonen.

Hva sier ikke det?

Man vil jo være heltinne og hovedperson i eget liv - ikke skrekkeksempel.

Anonymkode: 621cd...877

Han har jo ikke slått henne. Han ydmyka henne. Og seg sjøl. Sånt kan skje alle. 

Livet er ikke som på film. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunaris
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det hadde vært kanskje det verste jeg kunne gjøre, mtp jobben hans. 🥴

Anonymkode: c5937...271

Så han er politi mao. Spiller ingen rolle, tenk ikke på han men deg selv. At han har det yrket gir ham ikke rett til å oppføre seg som en psykopat. Gå og få tilbake tingene og gå fra han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rååååsa skrev (Akkurat nå):

Han har jo ikke slått henne. Han ydmyka henne. Og seg sjøl. Sånt kan skje alle. 

Livet er ikke som på film. 

Igjen, for tredje og siste gang, dette kommer an på hva slags nivå av selvrespekt man har.

Jo, livet kan absolutt være som på film.

Og nei, sånt kan absolutt ikke skje alle. 

Anonymkode: 621cd...877

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Akkurat det rådet har jeg selv kommet med en gang! 👍🏻

Du ser aldri mennesker på film som driver og finner seg i å bli kastet ut eller la seg behandle så dårlig som mennesker man leser her inne.

Anonymkode: 621cd...877

Nettopp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg mente ikke at han hadde slått deg, men du tenker på samme måte som kvinner som lever i et slikt forhold.

"Han er jo så snill ellers...".

Anonymkode: 86946...ef0

Akkurat.

Anonymkode: 621cd...877

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rååååsa
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Igjen, for tredje og siste gang, dette kommer an på hva slags nivå av selvrespekt man har.

Jo, livet kan absolutt være som på film.

Og nei, sånt kan absolutt ikke skje alle. 

Anonymkode: 621cd...877

Jeg hører hva du sier. 

TS har da selvrespekt slik jeg oppfatter henne. Og hun vet da forskjellen på å drite seg ut i fylla og kvinnemishandling. 

Hvilke filmer ser du da? Siden livet er som på film? Amerikanske Hollywoodfilmer? 

Å joda, det kan skje alle. Alle driter seg ut i ny og ne. Du også. Det er jeg helt sikker på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i hvor jeg bor var en politimann konemisshandler. Alle visste det. Det gikk så langt at folk nektet å bli arrestert av han fordi han gjorde langt verre ting enn det folk skulle bures inne for. 

Politimenn er ikke alltid bedre enn andre menn. 

Hva om dette skjedde om vinteren? Er det fortsatt greit?

Anonymkode: 698fa...d8c

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rååååsa skrev (2 minutter siden):

Å joda, det kan skje alle. Alle driter seg ut i ny og ne. Du også. Det er jeg helt sikker på. 

Ja, det er du nok.

Blir ikke sant for det.

Men om du hadde hatt rett;

Hadde jeg kastet noen ut av leiligheten fordi jeg var full, så hadde jeg gjort det slutt selv. For deres egen skyld. For jeg vil ikke være en mishandler og jeg vil heller ikke være sammen med en dørmatte.

Alt denne fyren gjør er feil. Ikke bare det å kaste henne ut, men fremfor alt det å forsøke å be om godt vær. Det også er alarmerende. 

Anonymkode: 621cd...877

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren min har begynt å ta råd fra Kvinneguiden i hverdagen.

Mannen ble for full? Han er psykopat og voldelig. Dump han.
Barnet gråter? Han er psykopat. Dump han.
Hunden har for mye energi? Han blir snart aggressiv. Dump han.
Har vennen din såret deg? Vennen din respekterer deg ikke og det er ikke vits i snakke om ting. Dump han/henne.
Har noen du er glad i gjort en feil? Det sier noe om hvem han/hun egentlig er. Dump han.

#foreveralone
 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg tror jeg er gravid, men det vet han ikke enda.. 

Anonymkode: c5937...271

Du er 24 år, så dersom du er gravid så er selvsagt det du gjør å ta abort og slå opp. 

Anonymkode: 13737...5b8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rååååsa
ReyJu skrev (1 minutt siden):

Jeg og samboeren min har begynt å ta råd fra Kvinneguiden i hverdagen.

Mannen ble for full? Han er psykopat og voldelig. Dump han.
Barnet gråter? Han er psykopat. Dump han.
Hunden har for mye energi? Han blir snart aggressiv. Dump han.
Har vennen din såret deg? Vennen din respekterer deg ikke og det er ikke vits i snakke om ting. Dump han/henne.
Har noen du er glad i gjort en feil? Det sier noe om hvem han/hun egentlig er. Dump han.

#foreveralone
 

Hahaha😅

Ja, det er litt slik her inne ja. 

Nå har en snill kjæreste som fikk litt for mye å drikke blitt til en kvinnemishandlende politimann. Det tok bare tre sider. 

Dette ordner seg TS. Bruk bare litt tid. Lykke til. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rååååsa skrev (1 minutt siden):

Hahaha😅

Ja, det er litt slik her inne ja. 

Nå har en snill kjæreste som fikk litt for mye å drikke blitt til en kvinnemishandlende politimann. Det tok bare tre sider. 

Dette ordner seg TS. Bruk bare litt tid. Lykke til. 

 

❤️❤️❤️❤️

Anonymkode: c5937...271

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ReyJu skrev (2 minutter siden):

Jeg og samboeren min har begynt å ta råd fra Kvinneguiden i hverdagen.

Mannen ble for full? Han er psykopat og voldelig. Dump han.
Barnet gråter? Han er psykopat. Dump han.
Hunden har for mye energi? Han blir snart aggressiv. Dump han.
Har vennen din såret deg? Vennen din respekterer deg ikke og det er ikke vits i snakke om ting. Dump han/henne.
Har noen du er glad i gjort en feil? Det sier noe om hvem han/hun egentlig er. Dump han.

#foreveralone
 

Det der er jo et paradoks da.

Mange finner seg i altfor mye fordi de er redd for å være alene.

Men hadde de ikke funnet seg i alt mulig...så hadde de vært mye mer populære og aldri bekymret seg for å være alene.

Selvrespekt virker tiltrekkende, ikke frastøtende. 

Anonymkode: 621cd...877

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

❤️❤️❤️❤️

Anonymkode: c5937...271

Du må velge dette selv.

Det virker ikke som du vil høre på de som advarer deg, kun på de som sier det kan gå bra.

Uansett hva du velger, så er dette ditt ansvar, TS. Du har fått høre fra begge sider, du kan ikke komme senere og si at alle sa det ville gå bra. Flertallet sier det motsatte.

Anonymkode: 621cd...877

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke greit. 

Samtidig så var han stup full (vet det ikke er en unnskyldning), så vent litt med å ta forhastet avgjørelse. 

Du skriver på denne tiden dere har rt sammen har han aldri vært så full. Det er godt mulig han vet han endrer seg såpass da og derfor unngår fyll. Du skriver også du aldri har sett rødt flagg før, og det bør veie tyngre enn at han har dummet seg skikkelig ut i fylla. Ha  bør få høre hvordan dette var for deg. De beskyldningene om flørting, stengt ute osv. Hør med han hva dette var for noe. 

Er han sikelig lei seg og ydmyk så lytt til han, og vil du fortsette med han så må han bare holde seg unna flatfylla. 

Anonymkode: 63e08...6f3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Få noen andre til å hente tingene dine. La ham henge til tørk en stund, ikke svar, ikke ta initiativ til kontakt før du vet hva du vil. 
Om du skal fortsette i et forhold med denne personen, bør du stille et ultimatum om at han holder seg helt unna alkohol heretter. Er han ikke villig til det, er du ikke viktig nok for ham.

Dette vil kunne skje igjen neste gang han får for mye å drikke. Om han er interessert i å bevare forholdet, kutter han ut alkohol. Folk som reagerer slik på alkohol, vil som regel gjøre det igjen, og burde ikke drikke i det hele tatt. Det er som regel en persons skjulte iboende egenskaper som kommer fram i fylla. 
 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rååååsa skrev (2 minutter siden):

Hahaha😅

Ja, det er litt slik her inne ja. 

Nå har en snill kjæreste som fikk litt for mye å drikke blitt til en kvinnemishandlende politimann. Det tok bare tre sider. 

Dette ordner seg TS. Bruk bare litt tid. Lykke til. 

 

Ja, etter Kvinneguidens regler angående forhold så kan man aldri gjøre en feil 😅

TS: Typen din angrer sikkert fryktelig på hva han har gjort. Jeg hadde snakket med han dersom jeg var deg, fortalt hvor såret du er og sett om dere kan jobbe dere videre med forholdet ❤️
 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det der er jo et paradoks da.

Mange finner seg i altfor mye fordi de er redd for å være alene.

Men hadde de ikke funnet seg i alt mulig...så hadde de vært mye mer populære og aldri bekymret seg for å være alene.

Selvrespekt virker tiltrekkende, ikke frastøtende. 

Anonymkode: 621cd...877

Selvfølgelig er det bra å ha selvrespekt, men man kan fint ha det uten å skyve fra seg alle som gjør en feil. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rååååsa
Lunaris skrev (Akkurat nå):

Slutt å mate trollet…

Selv om dette kan være et troll, er situasjonen som står beskrevet i HI noe mange har eller kommer til å oppleve. Særlig fordi vi er et folk som prater lite om følelsene våre og drikker mye. Da kan det si pang! Og alt kommer ut på en slik måte som hos mannen i denne historien. 

Han sliter med sjalusi, innerst inne, og beskyttet seg selv mot vonde følelser ved å kaste ut den som skaper de. Det er interessant. 

Jeg synes det er helt ok å diskutere denne saken, oppdiktet eller ei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReyJu skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig er det bra å ha selvrespekt, men man kan fint ha det uten å skyve fra seg alle som gjør en feil. 

Nei, ikke slike feil nei. Og det fortsetter jo bare. Hadde han hatt noe vett så hadde han ikke bedt om godt vær nå i etterkant. Da hadde han erkjent alvoret og gått i seg selv. 

Uansett, meningen var å komme med mitt syn på saken. Det virker som TS allerede har bestemt seg, så da ser jeg ingen vits i å fortsette å argumentere mot dette. 

Anonymkode: 621cd...877

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...