Gå til innhold

Kjæresten kastet meg ut.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vi ble sammen i desember 2019, så godt over et kalenderår. Har aldri sett noe i nærheten av et rødt flagg. Snarere tvert imot.

Anonymkode: c5937...271

Slike alvorlige røde flagg vil ikke vises før etter du sitter for dypt i det. Forhåpentligvis sitter du ikke så godt fast at du ikke klarer å løsrive deg nå. Jeg mistenker at det er en god grunn til at han ikke har drukket alkohol de første 1,5 årene av forholdet. 

Anonymkode: 21cea...650

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har datet en fyr som kunne få blackouts og bli helt irrasjonell i fylla. Dagen etter husket han ingenting. Vanligvis utspilte det seg i at han snakket usammenhengende og knapt visste hvor han var, jeg måtte leie han hjem og han kunne bare sette seg ned eller gå motsatt vei, helt blåst. En gang skjelte han meg ut i fylla, noe usammenhengende vås, da gikk jeg bare. 

Så noen har nok litt anlegg for å bli helt blåst i skallen, uten at det betyr de er det når de er edru. De tåler bare ikke alkohol. Hvis du virkelig vil fortsette forholdet med en sånn, så kan han ikke drikke.

Jeg synes det er litt utilgivelig dette, da.. 

hva skriver han på messenger?

Anonymkode: 4c765...c2f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rååååsa skrev (2 minutter siden):

Hva om du får ei venn til å hente tingene dine? 

Og så lar du han være ei uke eller to. For dette må han kjenne på. Skikkelig! 

Og når han kommer krypende tilbake må han gå gjennom hele hendelsen med deg, og love å slutte å drikke. 

Han dreit seg skikkelig ut. Men det går fint an å komme over det. Om du får ei forklaring, ei unnskyldning og en lovnad. 

Enig i dette. Han kan være en bra mann selv om han dret på draget denne ene gangen. Men det vet TS best selv.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes folk her overdriver. Han var full og gjorde en feil. Det kan ordnes opp i og han kan tilgis. det er opp til deg selvfølgelig, men hvis dette er det eneste han har gjort feil i forholdet og han ikle var voldelig så synes jeg ikke at det er så farlig. Ja, det var feil av han, men alle gjør feil og dersom han beklager og jobber opp sin tillit så kan det ordne seg. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Slike alvorlige røde flagg vil ikke vises før etter du sitter for dypt i det. Forhåpentligvis sitter du ikke så godt fast at du ikke klarer å løsrive deg nå. Jeg mistenker at det er en god grunn til at han ikke har drukket alkohol de første 1,5 årene av forholdet. 

Anonymkode: 21cea...650

Jeg tror jeg er gravid, men det vet han ikke enda.. 

Anonymkode: c5937...271

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor drakk han så mye? Det er spørsmål 1. Det startet der. 

Iom at han jobber i politiet, så har han rent rulleblad. Du trenger ikke å bekrefte at han jobber i etaten. Men hva vet du om bakgrunnen hans? At han utagerer så mye med alkohol innabords er mildt sagt ikke bra. Dette må dere snakke ærlig og dønn åpent om. Vil han ikke det, pluss at dere får terapi, så må du virkelig vurdere å gå fra han. 

Endret av SoWhat?
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

indigob skrev (1 minutt siden):

Synes folk her overdriver. Han var full og gjorde en feil. Det kan ordnes opp i og han kan tilgis. det er opp til deg selvfølgelig, men hvis dette er det eneste han har gjort feil i forholdet og han ikle var voldelig så synes jeg ikke at det er så farlig. Ja, det var feil av han, men alle gjør feil og dersom han beklager og jobber opp sin tillit så kan det ordne seg. 

Jeg er enig. Men å kaste henne ut på denne måten er grovt. Så han må virkelig angre og sikre ar noe slikt absolutt ikke skjer igjen! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rååååsa skrev (5 minutter siden):

Men det går fint an å komme over det. Om du får ei forklaring, ei unnskyldning og en lovnad. 

Det kommer helt an på hva slags nivå av selvrespekt man har.

Se på svarene i tråden. Her inne har nok mange lavere selvrespekt enn gjennomsnittet, i alle fall ikke høyere. Likevel svarer de fleste at det er alarm. Hva sier vel ikke det?

Anonymkode: 621cd...877

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

TS her.

Han har, og prøver fortsatt å få kontakt på messenger.

Tror jeg underkomuniserte hvor sjokkerende dette er for meg! Han er en ekstremt mild og fin type, og har alltid behandlet meg ekstremt bra! Men jeg er enig i at en sånn type adferd ikke kommer fra ingensteds... Men jeg er veldig veldig glad i han..

Anonymkode: c5937...271

Han der er ingen ting å samle på. Har han gjort det en gang, gjør han det igjen. Det du sier om at han er så fin og mild type, har vi hørt tusenvis av ganger.

"Mannen min er jo såååå snill når han er edru og ikke slår". Kom deg bort.

Anonymkode: 86946...ef0

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kommer helt an på hva slags nivå av selvrespekt man har.

Se på svarene i tråden. Her inne har nok mange lavere selvrespekt enn gjennomsnittet, i alle fall ikke høyere. Likevel svarer de fleste at det er alarm. Hva sier vel ikke det?

Anonymkode: 621cd...877

Det sier at det alltid er lettere å se ting utenfra. Alltid. Lat som om du ser det du opplever på film. Alle burde prøve det. Da vet de bedre hva de bør gjøre 🙂

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har datet en fyr som kunne få blackouts og bli helt irrasjonell i fylla. Dagen etter husket han ingenting. Vanligvis utspilte det seg i at han snakket usammenhengende og knapt visste hvor han var, jeg måtte leie han hjem og han kunne bare sette seg ned eller gå motsatt vei, helt blåst. En gang skjelte han meg ut i fylla, noe usammenhengende vås, da gikk jeg bare. 

Så noen har nok litt anlegg for å bli helt blåst i skallen, uten at det betyr de er det når de er edru. De tåler bare ikke alkohol. Hvis du virkelig vil fortsette forholdet med en sånn, så kan han ikke drikke.

Jeg synes det er litt utilgivelig dette, da.. 

hva skriver han på messenger?

Anonymkode: 4c765...c2f

Han skriver bare at vi må prate, at jeg må svare, og at han elsker meg og sånt. Tror han har veldig panikk og er redd for at jeg er ferdig..

Anonymkode: c5937...271

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rååååsa
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kommer helt an på hva slags nivå av selvrespekt man har.

Se på svarene i tråden. Her inne har nok mange lavere selvrespekt enn gjennomsnittet, i alle fall ikke høyere. Likevel svarer de fleste at det er alarm. Hva sier vel ikke det?

Anonymkode: 621cd...877

Alle mennesker har vel en tabbekvote? 

Selv om han er mann kan han vel få en sjanse til å rydde opp etter seg? Så får TS se om det holder for henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Han skriver bare at vi må prate, at jeg må svare, og at han elsker meg og sånt. Tror han har veldig panikk og er redd for at jeg er ferdig..

Anonymkode: c5937...271

Det synes jeg uansett at du skal la ham tro en stund, mens du bruker tiden på å bestemme deg. Han må føle på hvor jævlig han har tabbet seg, så jeg ville bare ha latt vær å svare en stund om jeg var deg. I alle fall noen dager!

Anonymkode: 52e45...965

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rååååsa skrev (7 minutter siden):

Hva om du får ei venn til å hente tingene dine? 

Og så lar du han være ei uke eller to. For dette må han kjenne på. Skikkelig! 

Og når han kommer krypende tilbake må han gå gjennom hele hendelsen med deg, og love å slutte å drikke. 

Han dreit seg skikkelig ut. Men det går fint an å komme over det. Om du får ei forklaring, ei unnskyldning og en lovnad. 

Enig med deg her. 

Han dreit seg skikkelig ut ja men hvis det er utypisk og en enkelthendelse ville jeg kunne tenkt på det som en flause som skjedde i fylla.

Han bør ha en ordentlig unnskyldning på lager selvsagt, før man går videre etter noen slikt men om han er et menneske med samvittighet og vett i hodet, som ts gir inntrykk av at han egentlig er, så tenker jeg han banker seg opp selv akkurat nå - ingen behov for at ts også griper inn... 😬 

Enig i at en venn bør hente tingene og så gir du ikke lyd fra deg før han tar kontakt. Snakk om å gå på trynet. Stakkars deg TS og stakkars kjæresten din også 😅

Anonymkode: 39d67...bd9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han der er ingen ting å samle på. Har han gjort det en gang, gjør han det igjen. Det du sier om at han er så fin og mild type, har vi hørt tusenvis av ganger.

"Mannen min er jo såååå snill når han er edru og ikke slår". Kom deg bort.

Anonymkode: 86946...ef0

Han har aldri slått meg! Han er faktisk veldig engasjert i kampen mot vold mot kvinner. Jeg har alltid følt meg veldig trygg med han..😢

Anonymkode: c5937...271

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (1 minutt siden):

Lat som om du ser det du opplever på film. Alle burde prøve det. Da vet de bedre hva de bør gjøre 🙂

Akkurat det rådet har jeg selv kommet med en gang! 👍🏻

Du ser aldri mennesker på film som driver og finner seg i å bli kastet ut eller la seg behandle så dårlig som mennesker man leser her inne.

Anonymkode: 621cd...877

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Rååååsa
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig med deg her. 

Han dreit seg skikkelig ut ja men hvis det er utypisk og en enkelthendelse ville jeg kunne tenkt på det som en flause som skjedde i fylla.

Han bør ha en ordentlig unnskyldning på lager selvsagt, før man går videre etter noen slikt men om han er et menneske med samvittighet og vett i hodet, som ts gir inntrykk av at han egentlig er, så tenker jeg han banker seg opp selv akkurat nå - ingen behov for at ts også griper inn... 😬 

Enig i at en venn bør hente tingene og så gir du ikke lyd fra deg før han tar kontakt. Snakk om å gå på trynet. Stakkars deg TS og stakkars kjæresten din også 😅

Anonymkode: 39d67...bd9

Enig! 

Tipper han har ekstreme fyllanerver. 

Så la han henge litt til tørk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rååååsa skrev (2 minutter siden):

Alle mennesker har vel en tabbekvote? 

Igjen, det kommer an på nivået av selvrespekt man har.

Det som beskrives i HI er ikke en tabbe, det er så grenseløst uansvarlig at jeg ville aldri i verden fortsatt med noe sånt.

Og det gjelder de fleste her. Og finner du noen som gjør det på film, så er det disse forslåtte damene som tjener til skrekk og advarsel - aldri heltinnen eller hovedpersonen.

Hva sier ikke det?

Man vil jo være heltinne og hovedperson i eget liv - ikke skrekkeksempel.

Anonymkode: 621cd...877

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han er faktisk veldig engasjert i kampen mot vold mot kvinner.

Så typisk...

Han kan begynne med seg selv, for det han driver på med er klassisk i et voldelig forhold.

Anonymkode: 621cd...877

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...