Gå til innhold

Kjæresten kastet meg ut.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vera skrev (30 minutter siden):

Jeg er, som sagt, helt enig i at kjæresten i dette tilfellet oppførte seg som en noldus og idiot. Men jeg syns ikke det er riktig å begynne og analysere kjæresten hennes over nett - med så lite detaljer. Vi har ikke et helhetlig bilde av hverken situasjon eller person. Mye detaljer forsvinner når èn part legger frem sin versjon av en hendelse. 

Enkelte ganger kommer det historier her på forumet, hvor mishandling tydelig kommer frem - man kjenner det raskt igjen, både på måten trådstarter skriver, og på måten trådstarter legger frem historien. Det er lett å kjenne igjen et offer i slike forhold (kanskje fordi jeg har vært et selv). Denne historien gir meg ingen varsellamper om å rømme, bare et signal om at man må sette grenser, stå opp for seg selv, og la fyren svette en stund slik at han skjønner at en slik oppførsel ikke vil bli akseptert en gang til. 
 

Det er mange brukere her inne som har vonde historier, og erfaringer. Noen klarer å skille på egne erfaringer og det virkelige liv med mange nyanser - andre har satt seg fast i egne erfaringer. 

Men nå spør hun over nett.

Skulle jeg og du vært 100% politiske korrekt skulle vi gått inn i enhver samlivstråd og sagt at dette er for få detaljer, og at vi ikke har et helheltig bilde, og krevd at partneren også presenterer sin historie. 

Basert på det hun skriver synes jeg og de fleste andre at det er veldig urovekkende. Det synes ikke du, og en god del andre. Da har hun fått ulike perspektiver. 

Anonymkode: 2ef92...ea8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Du må gjerne finne et eksempel på en person som aldri har gjort eller sagt noe som er feil, eller aldri har tabbet seg ut. Jeg trenger kun 1 eneste person - for da må vi melde i fra til Guiness Rekord bok e.l - for dette er noe helt unikt!

 

Anonymkode: d9f08...8bc

Tabbet seg ut;

- glemme å kjøpe med melk hjem

- komme for sent til en avtale

- teksting med eksen

- blitt dritings og spydd på badegulvet

 

Drittsekk

- kjefter på kjæresten for at andre menn ser på henne

- lar kjæresten gå hjem uten sko, penger, nøkler eller mobil, midt på natta

Anonymkode: 2ef92...ea8

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Men nå spør hun over nett.

Skulle jeg og du vært 100% politiske korrekt skulle vi gått inn i enhver samlivstråd og sagt at dette er for få detaljer, og at vi ikke har et helheltig bilde, og krevd at partneren også presenterer sin historie. 

Basert på det hun skriver synes jeg og de fleste andre at det er veldig urovekkende. Det synes ikke du, og en god del andre. Da har hun fått ulike perspektiver. 

Anonymkode: 2ef92...ea8

Helt enig, og dessuten;

TS er en voksen kvinne, 24 år gammel om jeg ikke husker feil. Hva er det som tilsier at hun ikke selv er i stand til å vurdere rådene hun får og velge ut hva hun selv ønsker å lytte til?

Er det det at hun er kvinne? For ung? Viser tegn til å være tilbakestående? Ha en kognitiv svikt av noe slag?

Nei, det er ingenting ved TS eller det hun skriver som på noe vis antyder at hun må vernes av andre, skjermes mot seg selv eller mot å få divergerende råd. Tvert i mot høres hun ut som en kvinne som lytter og reflekterer.

Da er det bare nedlatende overfor henne å skulle forsøke å styre hennes tråd og sensurere råd og meninger man selv synes er feil og forstyrrende. 

Anonymkode: 621cd...877

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS. Jeg er sikker på at dette er en kjekk mann i edru tilstand. Denne mannen du traff i beruset tilstand vil du mest sannsynlig kun treffe på når han er full. Antakeligvis vil du ikke bli låst ute flere ganger uten veske og klær da det var et uhell, men det var mer som skjedde som jeg forsto var langt over grensen din. Denne siden vil du mest sannsynlig treffe på igjen. Og du vil kjenne det i magen når du ser han ta første slurken av ølglasset.

Hvor full kan han bli? Har han vett til å stoppe? Hva når han får barn? Hvor stygg kan han egentlig bli i fylla? Er du villig til å finne det ut? Hvem som helst kan drite seg ut i fylla. Din kjæreste har ihvertfall bevist at han kan det. Ikke bare uhellet med å sperre deg ute. Men de harde beskyldningene mot deg! De var IKKE et uhell!

Anonymkode: c2c9b...3f5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/23/2021 at 9:51 AM, AnonymBruker said:

Det hadde vært kanskje det verste jeg kunne gjøre, mtp jobben hans. 🥴

Anonymkode: c5937...271

At man har klart å få en jobb som politi eller noe i den duren betyr ikke at man er skikket til den. Det betyr heller ikke at man har en god moral som privatperson. Jeg kjenner til andre med slike jobber som har en suspekt moral på privaten.

Anonymkode: bc06a...55e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tabbet seg ut;

- glemme å kjøpe med melk hjem

- komme for sent til en avtale

- teksting med eksen

- blitt dritings og spydd på badegulvet

 

Drittsekk

- kjefter på kjæresten for at andre menn ser på henne

- lar kjæresten gå hjem uten sko, penger, nøkler eller mobil, midt på natta

Anonymkode: 2ef92...ea8

Exactemundo.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vera skrev (2 timer siden):

Det er mange brukere her inne som har vonde historier, og erfaringer. Noen klarer å skille på egne erfaringer og det virkelige liv med mange nyanser - andre har satt seg fast i egne erfaringer. 

Og for mange av oss er historiene vi leser her inne, helt fjerne fra våre egne liv. Mange ganger leser jeg historier her inne som høres som det er fra en kultur jeg aldri har beveget meg i. Enten det handler om bygd vs by, om klasseforskjeller, eller om forskjeller mellom landsdeler. 

Dette er en av de.

Ikke nødvendigvis TS sin historie i seg selv, men de som sier det er bare en tabbe, ikke noe å ta på vei for, osv. Dette med å støtte opp om alt menn driver på med, skulle finne seg i alt mulig fra menn, mene at kvinnehat er en myte osv. Det å opphøye menn i en slik grad at man ikke en gang ser kvinneforakten eller kvinnehatet, enda man har det rett forsan øynene sine, er svært fremmed for meg. Sikkert like fremmed som det er omvendt vei.

Så da er det ikke nødvendigvis egne erfaringer man har satt seg fast i, men like gjerne fremmedheten i det man leser om. 

Anonymkode: 621cd...877

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og for mange av oss er historiene vi leser her inne, helt fjerne fra våre egne liv. Mange ganger leser jeg historier her inne som høres som det er fra en kultur jeg aldri har beveget meg i. Enten det handler om bygd vs by, om klasseforskjeller, eller om forskjeller mellom landsdeler. 

Dette er en av de.

Ikke nødvendigvis TS sin historie i seg selv, men de som sier det er bare en tabbe, ikke noe å ta på vei for, osv. Dette med å støtte opp om alt menn driver på med, skulle finne seg i alt mulig fra menn, mene at kvinnehat er en myte osv. Det å opphøye menn i en slik grad at man ikke en gang ser kvinneforakten eller kvinnehatet, enda man har det rett forsan øynene sine, er svært fremmed for meg. Sikkert like fremmed som det er omvendt vei.

Så da er det ikke nødvendigvis egne erfaringer man har satt seg fast i, men like gjerne fremmedheten i det man leser om. 

Anonymkode: 621cd...877

Til det jeg uthevet der: Det er forskjell på å barbere seg og å skjære av seg hele hodet. Jeg er en av de som mener at det er drittsekkoppførsel, men jeg mener også at hun ikke trenger å hoppe rett ut av forholdet av den grunn. 

En mellomting er greit her, syns jeg. 

Han bør ikke få lov til å fortsette som om ingenting har hendt, men å snakke ut om dette - evt. med en tredjeperson til stede. 

Jeg støtter de som sier at du ikke bør holde dette hemmelig, TS. Han bør ikke få noen fripass for dette. Men å dumpe han mener jeg er litt drastisk. 

Anonymkode: 93b8f...633

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser dette. En mann som drakk for mye (hvem har ikke gjort det) En mann som mistet dømmekraften sin pga for mye alkohol (hvem har ikke gjort det) En mann som gjorde en stor og dum feil pga alkohol (hvem har ikke gjort det) Jeg er i hvert fall skyldig i alle disse tingene, mannen min også. 
 

Jeg ser også dette. En mann som viser at han angrer stort. En mann som respekterer TS og leverer tingene med beskjed om at han forstår at hun trenger tid. En mann som så langt virker som tar ansvar for sine egne dårlige handlinger. En mann som utenom dette engangstilfelle høres ut som en utrolig fin person. Én feil må det være rom for altså. Jeg synes det er mye viktigere å se på hvordan han håndterer det etterpå. Og så langt synes i hvert fall jeg at han har håndtert det på best mulig måte.

TS, jeg skjønner veldig godt at dette var en utrolig vond og uvirkelig hendelse. Men jeg synes ikke du skal gi slipp på noe som høres ut som et veldig fint forhold pga en sånn episode.

Tenker på deg og håper du får snakket med han snart og føler deg bedre etter det❤️

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtnos skrev (14 timer siden):

Jeg ser dette. En mann som drakk for mye (hvem har ikke gjort det) En mann som mistet dømmekraften sin pga for mye alkohol (hvem har ikke gjort det) En mann som gjorde en stor og dum feil pga alkohol (hvem har ikke gjort det) Jeg er i hvert fall skyldig i alle disse tingene, mannen min også. 
 

Jeg ser også dette. En mann som viser at han angrer stort. En mann som respekterer TS og leverer tingene med beskjed om at han forstår at hun trenger tid. En mann som så langt virker som tar ansvar for sine egne dårlige handlinger. En mann som utenom dette engangstilfelle høres ut som en utrolig fin person. Én feil må det være rom for altså. Jeg synes det er mye viktigere å se på hvordan han håndterer det etterpå. Og så langt synes i hvert fall jeg at han har håndtert det på best mulig måte.

TS, jeg skjønner veldig godt at dette var en utrolig vond og uvirkelig hendelse. Men jeg synes ikke du skal gi slipp på noe som høres ut som et veldig fint forhold pga en sånn episode.

Tenker på deg og håper du får snakket med han snart og føler deg bedre etter det❤️

 

Ville svaret ditt vært annerledes om "gjorde en stor og dum feil" var å slå til henne en gang? 

For meg ville det vært "mildere" enn å bli stengt ute midt på natta i bynært strøk, uten sko eller penger eller nøkler. Da man i tillegg til smerten/sjokket må kjenne på redsel og smerte en hel time. 

Anonymkode: 2ef92...ea8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

 

Ville svaret ditt vært annerledes om "gjorde en stor og dum feil" var å slå til henne en gang? 

For meg ville det vært "mildere" enn å bli stengt ute midt på natta i bynært strøk, uten sko eller penger eller nøkler. Da man i tillegg til smerten/sjokket må kjenne på redsel og smerte en hel time. 

Anonymkode: 2ef92...ea8

Ja, da hadde svaret vært annerledes. 
jeg skjønner hva du sier, og jeg mener ikke det han gjorde var riktig, langt i fra! Men jeg synes ikke det er riktig å skulle avslutte med en potensielt bra mann. Jeg synes også han må gjøre noen endringer, f.eks love å ikke drikke igjen. Evt kun 2 øl e.l. Det tror jeg han kommer til å foreslå selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på tilbakemelding fra TS. ..

Anonymkode: c2c9b...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 23.7.2021 den 9.31):

Jeg(24) og kjæresten(27) var i et selskap med hans venner og bekjente. Jeg drikker ikke, og han har drukket lite så lenge vi har vært sammen. 

I går, derimot, tok det ikke stopp. Jeg reagerte litt på det, men tenkte helt ærlig at det sikkert var greit, at det er "sånn som kan skje". 

Da vi omsider kom hjem var han altså så stupfull. Han begynte å mase om at han var helt sikker på at et par av kompisene hans hadde prøvd å flørte med meg, og hvis jeg ikke hadde sett det, så var det ikke måte på hvor dum jeg var. Kort fortalt så fikk jeg altså ikke med meg det, og er fortsatt veldig sikker på at det aldri var tilfelle. Jeg var tross alt edru, og det var ikke han. Ble beskyldt for både det ene og det andre...

Det endte med at han kastet meg ut av leiligheten sin. Jeg ble stående i oppgangen uten jakke, veske, mobil og sko, i en time, før jeg skjønte at han hadde sovnet tungt. Så ingen andre muligheter enn å begynne å gå hjemover. Det tar vanligvis en halvtime, men legg på en time uten sko. Han bor også i et sentrumsnært området, så jeg var oppriktig skikkelig redd der jeg gikk. 

Jeg føler meg ekstremt dårlig behandlet og sviktet. Kan også legge til at han har et yrke der jeg personlig mener man burde kunne forvente langt bedre oppførsel og dømmekraft enn han utviste i natt.

Nå vet jeg ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre. Har fått ordnet med en midlertidig mobil, men mangler bankkort og nøkler(bor i kollektiv, så heldigvis noen som åpnet). 

Jeg vet helt ærlig ikke om jeg klarer å møte han nå.. Redd for at jeg ikke klarer å la være å gå til fysisk angrep på ham!! Jeg er kanskje tidenes mest konfliktsky person, så dette er veldig vanskelig for meg .

Noen som har opplevd lignende og som kom gjennom det med forholdet i behold?

Anonymkode: c5937...271

Jeg gikk på dagen når noe lignende skjedde. Og dette var langt ute i ødemarken . Han respekterer deg ikke. Jeg har aldri angret. Det har derimot han . Kom deg vekk! Han har brutt tilliten . Og det MÅ være på plass for å ha ett normalt forhold. 

Anonymkode: 512dc...3d4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

indigob skrev (På 23.7.2021 den 9.58):

Synes folk her overdriver. Han var full og gjorde en feil. Det kan ordnes opp i og han kan tilgis. det er opp til deg selvfølgelig, men hvis dette er det eneste han har gjort feil i forholdet og han ikle var voldelig så synes jeg ikke at det er så farlig. Ja, det var feil av han, men alle gjør feil og dersom han beklager og jobber opp sin tillit så kan det ordne seg. 

Enig med deg! Ble også litt overrasket over alle her inne som kommer med «ring politi» og «løp», «røde flagg på alle kanter». Slapp nå av!! Det blir litt voldsomt uten å vite noe som helst om deres forhold. Nettopp derfor kvinneguiden ikke alltid er de beste rådgivere. Det han gjorde er IKKE greit på noe som helst måte, MEN du skriver også at han drikker svært sjeldent og at du var sjokkert over oppførselen hans. Ergo, dette er veldig utypisk han. Du skriver også at du er lykkelig i forholdet og har sett alt annet enn røde flagg. Ville ikke endt et forhold basert på en kveld hvor han blir dritings og snakker bullshit.
 

Hadde heller blitt skikkelig sur på han, svart han på Messenger og sagt at du aldri vil ha noe mer av en sånn oppførsel, så hadde jeg kanskje i ettertid ledd litt av det.. altså.. kaster deg ut midt på natta fordi han er drita og mener kompisene hans flørtet med deg, det er også litt humoristisk. 🙈Vet jeg sikkert får halve kvinneguiden etter meg nå, men hun sier jo selv at dette er ulikt han. Hvis typen hadde gjort det med meg, hadde jeg rett og slett ledd så jeg grein.. samtidig som jeg hadde blitt sur først da.. men ja 

 

Anonymkode: 23474...431

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loff77 skrev (På 24.7.2021 den 10.17):

Greit nok det, men TS var aldri i noen fare som vi vet. Og tvangsnevrotikerne her inne har nå bestemt att hun var : livredd, i livsfare bla bla bla.

Gubben fikk for mye og drikke og dreit seg ut 1 GANG. Ellers virker han nesten å leve som en prest og være en superbra fyr. Hvis ikke det kan tolereres i løpet av et samliv uten at TS blir uføretrygda av dette ekstreme traumet, så vet ikke jeg

Herregud

Helt enig!  

Endret av Becky
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 25.7.2021 den 12.05):

Nei, IKKE ALLE har tabbet seg ut gjennom livet. 

Jeg ser at denne retorikken fortsetter, men alle vet INNERST INNE at dette er helt feil. 

Det ER forskjell på folk. Noen er rike, noen er pene, noen er smarte, noen er vellykket, og det er slett ikke alle som tabber seg ut i løpet av livet.

Jeg forstår at enkelte liker å tro at alle er like, da slipper de lettere av kroken selv. Men det gjør ikke premisset mer sant av den grunn.

Det ER forskjell på folk.

Jeg repeterer dette for å minne om at man kan gjøre bedre valg.

Ikke alle kjærester er like ille som han her.

Anonymkode: 621cd...877

Men herregud? Alle tabber seg ut i løpet av livet med noe. Hvis ikke så lever man så forsiktig at man kanskje ikke lever i det hele tatt. Det kan være å drite seg ut med barneoppdragelse, det kan være å la døra stå oppe litt for lenge på vinteren til at katten løper ut og aldri kommer tilbake. Det kan være å ta opp et lån man aldri skulle tatt opp, det kan være å velge feil mann eller kvinne i kjærligheten.
 

Det er menneskelig å tabbe seg ut. Jeg kan forstå at noen her inne har kanskje store triggere for alkoholmisbruk da sikkert noen kommer fra familier som er ødelagt pga av det. Jeg vil også påstå at de fleste har gjort eller sagt noe som såret noen i løpet av livet. Det har i alle fall jeg, det har de fleste jeg kjenner også gjort. Men det flotte med det er at mange har fornuften til å be om unnskyldning, de skjønner virkelig at de har driti seg ut. Noen har ikke denne evnen, etter hva jeg har lest virker det som kjæreste til ts er lei seg for oppførselen sin. 

For meg er en drittsekk en som gang etter gang behandler deg dårlig. Her virker det som et engangstilfellet. Som selvsagt var ille! Og han bør føle på «anger» , men det gjør han jo. Så lenge dette ikke gjentar seg ville jeg sett bort ifra denne episoden. 
 

Noen kommer med: men hva hvis noe hadde skjedd på vei hjem?! Ja, det et en legit tanke som han bør tenke over. Men nå skjedde det dog ingenting? Sant? Jeg kunne også sagt til typen når vi kranglet en gang vi var ute på et utested «men hva om noen prøvde å voldta meg på klubben?» - også et realistisk scenario. Men det skjedde ikke. 

Tror ikke jeg kjenner et menneske som ikke har driti seg ut i fylla. Sprit er det verste og bringer ut det verste i mange mennesker. Men her snakker vi om EN fuckings. episode. 

«ikke alle har kjærester som er Like ille som han her» - for meg høres du bitter ut. Veldig flott at du har levd et plettfritt liv og at alle i dine relasjoner driter seg lite ut - men det er sjeldent majoriteten av befolkningen. 

I dag er kvota så lav for å gi opp et forhold at det er ikke til å tro. Ingen er perfekte, inkludert meg og deg. B

Endret av Becky
Edit
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.7.2021 den 12.33):

Nei.

Dette er snakk om kulturforskjeller, antageligvis klasseforskjeller også. Det er rett og slett ikke alle som synes det er råbra og dødsgøy å drikke og rølpe og slå seg på brystet og rape. Sikkert vanskelig å ta innover seg, men sånn er det. Nå får det være siste gang jeg svarer deg på likelydende innvending. 

Anonymkode: 621cd...877

Og det er kun alkohol som har skylda?

Rn kan F.eks være avholds og konemishandler 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realverdien skrev (På 23.7.2021 den 15.59):

Er ganske uvanlig å la dama kjøre bilen når man er med. 

Er bare slik det er. Det er mannfolkarbeid å kjøre. Akkurat som støvsuging, snømåking, gressklipping og maling. 

Er nok en alle tiders kar dette her. 

Hæ?

Her i huset er jeg stort sett sjåfør i byen men skal vi langt så kjører han på kjerreveiene 

Min mann liker landeveiskjøring på smale veier mens jeg faktisk liker hektisk bytrafikk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-7-23 den 9.31):

Jeg(24) og kjæresten(27) var i et selskap med hans venner og bekjente. Jeg drikker ikke, og han har drukket lite så lenge vi har vært sammen. 

I går, derimot, tok det ikke stopp. Jeg reagerte litt på det, men tenkte helt ærlig at det sikkert var greit, at det er "sånn som kan skje". 

Da vi omsider kom hjem var han altså så stupfull. Han begynte å mase om at han var helt sikker på at et par av kompisene hans hadde prøvd å flørte med meg, og hvis jeg ikke hadde sett det, så var det ikke måte på hvor dum jeg var. Kort fortalt så fikk jeg altså ikke med meg det, og er fortsatt veldig sikker på at det aldri var tilfelle. Jeg var tross alt edru, og det var ikke han. Ble beskyldt for både det ene og det andre...

Det endte med at han kastet meg ut av leiligheten sin. Jeg ble stående i oppgangen uten jakke, veske, mobil og sko, i en time, før jeg skjønte at han hadde sovnet tungt. Så ingen andre muligheter enn å begynne å gå hjemover. Det tar vanligvis en halvtime, men legg på en time uten sko. Han bor også i et sentrumsnært området, så jeg var oppriktig skikkelig redd der jeg gikk. 

Jeg føler meg ekstremt dårlig behandlet og sviktet. Kan også legge til at han har et yrke der jeg personlig mener man burde kunne forvente langt bedre oppførsel og dømmekraft enn han utviste i natt.

Nå vet jeg ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre. Har fått ordnet med en midlertidig mobil, men mangler bankkort og nøkler(bor i kollektiv, så heldigvis noen som åpnet). 

Jeg vet helt ærlig ikke om jeg klarer å møte han nå.. Redd for at jeg ikke klarer å la være å gå til fysisk angrep på ham!! Jeg er kanskje tidenes mest konfliktsky person, så dette er veldig vanskelig for meg .

Noen som har opplevd lignende og som kom gjennom det med forholdet i behold?

Anonymkode: c5937...271

For det første må du ta kontakt med ham og få tingene dine tilbake. For det andre må du avslutte forholdet nå før du blir kastet ut med en baby i armene noen år senere. Det er ikke en keeper for å si det sånn. Da har han vist sin sanne jeg og du vet hva du kan forvente i fremtiden. Synes du det er greit å bli behandlet på denne måten? Det overrasker meg at du ikke har selvrespekt nok å kreve at du blir behandlet med respekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...