*blueberry* Skrevet 29. august 2021 #181 Del Skrevet 29. august 2021 Jeg henger litt etter, men endelig fått se reprisen fra i går. Jeg er ganske enig med poengtavla, men min favoritt ble Royane. Hun var helt ukjent for meg, men dansen hennes bare traff meg. Anniken synes jeg de var strengere med enn flere av de andre deltakerne, hun fortjente høyere plass på tavla. Så gleder jeg meg også til å se om Maren får tatt litt mer plass personlighetsmessig på scenen, hun jobber hardt og det er tydelig at hun kan lære mye på kort tid. Ble imponert over henne i dag mtp at hun aldri har danset før. Joakim var bedre enn jeg hadde forventet. Morten Hegseth håper jeg kun har kontrakt for dette året for han må de kvitte seg med. Så sykt slitsom, også tok han opp altfor mye tid fra dommerne slik at vi nesten ikke fikk høre noen nyttige tilbakemeldinger. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 30. august 2021 #182 Del Skrevet 30. august 2021 Mye negativt om dommerpanelet i år, men jeg vil bare si at det var deilig at de bare var 3 stk! Det er et passelig antall, og fint at alle får si litt etter hver dans nå. Har blitt skuffet noen gang før da de var 4 og det ofte var en som ikke fikk si noe etter en dans. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ziljemor Skrevet 2. september 2021 #183 Del Skrevet 2. september 2021 Gleder meg til å følge med videre utover høsten! Med en fot i amatørdanserverden selv så synes jeg SVD er inspirerende å følge med på. Jeg blir inspirert av mennesker som danser ut fra sine forutsetninger, som utfordrer komfortsonen og som blir med på et slikt konsept til tross for sjenanse, sceneskrekk og av og til totalt mangel på rytmesans og musikalitet. Selv om SVD selges inn som en «dansekonkurranse» med proffdansere og proffdommere, ordentlig parkett og opplegg rundt selve opptredene, så skal vi ikke glemme at dette først og fremst er kjendisreality som handler om å utfordre norske kjendiser i noe de har lite til ingen erfaring i og kunnskap om fra før. Dermed blir det ikke helt sammenliknbart med profesjonelle dansekonkurranser og opptredener. Så kan man jo tenke hva man vil om deltakerne. Det jeg elsker med dette konseptet er at deltakerne utfordres på så mange ulike plan. Og jeg tror at mange av de som har vært med har hatt godt av en slik utfordring. Vi diskuterer f eks influenser/blogger-gruppen, som en gruppe man ofte ikke forbinder med «hardt og skikkelig arbeid» og som ofte har en tendens til å vri seg unna konstruktiv kritikk og tilbakemeldinger på eget arbeid. I SVD blir deltakerne premiert etter det de leverer der og da på parketten, og de kan ikke forvente gullmedalje bare fordi de har møtt opp til treninger, prøver og sending. Det virkelige arbeidet som betaler seg hos dommerne er alle de timene danserne bruker på terping av selve dansen, teknikken, trinn, løft, musikalitet, uttrykk, holdning, styrke/smidighet i kroppen, og mental trening for å skjerpe fokus, være i øyeblikket og mestre nervene. Det er klart at alle ikke kommer til å nå opp mot idealet, de har ulike forutsetninger og ulik motivasjon til å legge ned riktig mengde arbeid. Jeg tror også at dansepartneren har noe å si, på hvordan de velger å koreografere, og hvor god pedagogikk og didaktikk de har. Årets dommersammensetning er jeg også litt skeptisk til, men jeg velger å la tvilen komme dem litt til gode og håpe der jevner seg litt ut iløpet av høsten. Jeg savner perspektivet fra en mannlig danser også, siden dette er standarddanser og de som oftest består av en som fører og en som blir ført. Morten Hegseth må gjerne være så mye ekstra han vil for min del, det gjør absolutt ingenting, så lenge han husker på at han er der i dommerpanelet og ikke som en gjenlevende danser fra fjorårets sesong. Jeg skjønner at han syntes det var stas å være med, men den tiden er forbi, og han har nå en annen rolle. Hva den 10-eren angår så synes jeg det er jæksla tidlig å dele ut topp poeng i første program. Som jeg nevnte tidligere så kan man ikke forvente at et realityprogram med helt uerfarne dansere skal fungere likt som ordentlige dansekonkurranser, og noe justering av hvordan man gir poeng blir naturlig. Men 10-ere skal være nesten umulig å få uansett. Som høyeste poeng på skalaen så skal det jo vise til perfeksjon i dansen, og selv med nedjusteringer så har jeg ingen tro på at perfeksjon går an å oppnå etter bare et par uker med dans. Joakim og Benjamin var et radarpar på dansegulvet, det var både hett og heftig å se på, men jeg kan ikke tenke meg at det var perfekt fra et profesjonelt ståsted? Er uansett spent på årets sesong, gleder meg til å følge! Elsket Siri, Joakim og han blonde programlederen sine nummer, og er spent på hvordan Anniken og Iselin viser seg fremover ☺️ 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ziljemor Skrevet 2. september 2021 #184 Del Skrevet 2. september 2021 Lillemor_Meg skrev (På 23.8.2021 den 7.44): Vi er heldigvis forskjellige, noen liker det ene, andre liker det andre Jeg har alltid vært interessert i selskapsdans (jeg har danset aktivt selv i mange år), og liker det som sagt best når det er fokus på dans fremfor show. 30 sekunder med dansetrinn i løpet av 90 sekunder på dansegulvet blir litt i minste laget for meg. Og jeg er heller ikke av dem som blir imponert når jeg hører om skader på grunn av overbelastning og løft, for da vet jeg med 100 % sikkerhet at parene har forsert en naturlig utvikling, og gjort ting de ikke er klare for. (Jeg tenker da både på at proffene blir skadet på grunn av partners uerfarenhet, og at deltakerne blir skadet på grunn av overbelastning). En episode jeg kommer på i farten er fra forrige sesong da Michael Andreassen og hans dansepartner Ewa skulle ta løftet fra "dirty dancing". Det var smertefullt å se hvor utrygg Ewa var før og under løftet, men at hun presset seg til å ta det for "showets del". For ikke å snakke om da Santiago fikk skulderen ut av ledd fordi Emilie var litt for uerfaren til den typen løft på et så tidlig tidspunkt, og ble litt for ustødig, og litt for mye "potetsekk" da hun skulle ned igjen. Jeg har ingen erfaring fra selskapsdans, men driver aktivt med annen type dans på amatørnivå, og har tenkt akkurat det du skriver flere ganger. Det er absolutt ikke heldig, og gir et bilde av dansesporten som ikke er sunt. Også er det noe med å jobbe med det potensialet man har. For meg som seer er det ikke nødvendigvis de kuleste løftene som inspirerer eller rører meg. Jeg påvirkes mye mer av par som tydelig har terpet på grunntrinnene og teknikk, som legger mer vekt på stemning, følelser og musikalitet, og som har en tydelig connection sammen som dansepartnere. Det oppnår man ikke ved å trøkke på fra dag en for å konkurrere om de mest halsbrekkende stuntene. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ifyousayso Skrevet 3. september 2021 #185 Del Skrevet 3. september 2021 Merker jeg er litt nervøs for hvem som ryker ut i morgen. De første gangene før danseduell er det ekstra "skummelt". Tror ikke Elin eller Dennis ryker. De dårligste pleier å henge med noen runder. Vinni får mange stemmer uansett hvor dårlig han danser. Litt nervøs for Siri faktisk. Hun er min favoritt, men redd for at kanskje folk glemmer å stemme på henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janzypants Skrevet 3. september 2021 #186 Del Skrevet 3. september 2021 ziljemor skrev (På 2.9.2021 den 5.32): Gleder meg til å følge med videre utover høsten! Med en fot i amatørdanserverden selv så synes jeg SVD er inspirerende å følge med på. Jeg blir inspirert av mennesker som danser ut fra sine forutsetninger, som utfordrer komfortsonen og som blir med på et slikt konsept til tross for sjenanse, sceneskrekk og av og til totalt mangel på rytmesans og musikalitet. Selv om SVD selges inn som en «dansekonkurranse» med proffdansere og proffdommere, ordentlig parkett og opplegg rundt selve opptredene, så skal vi ikke glemme at dette først og fremst er kjendisreality som handler om å utfordre norske kjendiser i noe de har lite til ingen erfaring i og kunnskap om fra før. Dermed blir det ikke helt sammenliknbart med profesjonelle dansekonkurranser og opptredener. Så kan man jo tenke hva man vil om deltakerne. Det jeg elsker med dette konseptet er at deltakerne utfordres på så mange ulike plan. Og jeg tror at mange av de som har vært med har hatt godt av en slik utfordring. Vi diskuterer f eks influenser/blogger-gruppen, som en gruppe man ofte ikke forbinder med «hardt og skikkelig arbeid» og som ofte har en tendens til å vri seg unna konstruktiv kritikk og tilbakemeldinger på eget arbeid. I SVD blir deltakerne premiert etter det de leverer der og da på parketten, og de kan ikke forvente gullmedalje bare fordi de har møtt opp til treninger, prøver og sending. Det virkelige arbeidet som betaler seg hos dommerne er alle de timene danserne bruker på terping av selve dansen, teknikken, trinn, løft, musikalitet, uttrykk, holdning, styrke/smidighet i kroppen, og mental trening for å skjerpe fokus, være i øyeblikket og mestre nervene. Det er klart at alle ikke kommer til å nå opp mot idealet, de har ulike forutsetninger og ulik motivasjon til å legge ned riktig mengde arbeid. Jeg tror også at dansepartneren har noe å si, på hvordan de velger å koreografere, og hvor god pedagogikk og didaktikk de har. Årets dommersammensetning er jeg også litt skeptisk til, men jeg velger å la tvilen komme dem litt til gode og håpe der jevner seg litt ut iløpet av høsten. Jeg savner perspektivet fra en mannlig danser også, siden dette er standarddanser og de som oftest består av en som fører og en som blir ført. Morten Hegseth må gjerne være så mye ekstra han vil for min del, det gjør absolutt ingenting, så lenge han husker på at han er der i dommerpanelet og ikke som en gjenlevende danser fra fjorårets sesong. Jeg skjønner at han syntes det var stas å være med, men den tiden er forbi, og han har nå en annen rolle. Hva den 10-eren angår så synes jeg det er jæksla tidlig å dele ut topp poeng i første program.ansen, og selv med nedjusteringer så har jeg ingen tro på at perfeksjon går an å oppnå etter bare et par uker med dans. Som jeg nevnte tidligere så kan man ikke forvente at et realityprogram med helt uerfarne dansere skal fungere likt som ordentlige dansekonkurranser, og noe justering av hvordan man gir poeng blir naturlig. Men 10-ere skal være nesten umulig å få uansett. Som høyeste poeng på skalaen så skal det jo vise til perfeksjon i d Joakim og Benjamin var et radarpar på dansegulvet, det var både hett og heftig å se på, men jeg kan ikke tenke meg at det var perfekt fra et profesjonelt ståsted? Er uansett spent på årets sesong, gleder meg til å følge! Elsket Siri, Joakim og han blonde programlederen sine nummer, og er spent på hvordan Anniken og Iselin viser seg fremover ☺️ Jeg er helt enig med deg i det jeg har uthevet, og jeg skrev også litt om det i en tidligere post. Hvis dommerne hadde klart å bruke hele spekteret av poeng, altså bruke alt fra 1-10, så hadde det vært mye bedre. Det å få 8-9 og 10 i en premiere, hvor de har dansa sammen i, er det 3-4 uker, skal jo ikke være mulig. Så bra dans er det ikke på dét stadiet. Det er jo som Benjamin Jayakoddy sa under "dansebobla", og jeg gjengir muntlig det jeg husker: "Vi har kun 3 poeng til å gå på. 28-29 og 30." Jeg tenker jo at hver lørdag nå vil bli en skuffelse for Joakim, hvis han ikke får fra 27 poeng og oppover. Det er jo veldig synd, da poengene jo sier noe om utviklingen deres underveis. Da vil jo han i praksis få en "nedadgående kurve" til tross for at han utvikler seg. Anniken f.eks vil få det omvendt da hun fikk en relativt lav score første gang, og vil kanskje bli hoppende glad dersom hun f.eks får 20 poeng. Så igjen, jeg forstår ikke hvorfor dommerne ikke bruker hele spekteret. Jeg skjønner at det er kjipt å få 3 poeng når du har jobba ræva av deg mange timer om dagen, men let's face it; 3 er egentlig ganske bra til å være nybegynner. Dessuten vil man også på denne måten ha lettere for å skille de gode fra de mindre gode. Jeg har mange ganger reagert på at ræva kjendisdansere får både 5 og 6, mens en som danser ganske mye bedre får 6 - 7 og 8. Det henger jo ikke på greip. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulla25j Skrevet 4. september 2021 #187 Del Skrevet 4. september 2021 Iselin på krykker… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 4. september 2021 #188 Del Skrevet 4. september 2021 Tulla25j skrev (5 minutter siden): Iselin på krykker… Hun måtte gi seg, det var jo litt trist da … 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prelunia Skrevet 4. september 2021 #189 Del Skrevet 4. september 2021 Kjenner at jeg nesten ser på programmet mer pga proffdanserne enn kjendisene. Det er så utrolig mange fine og gode proffdansere med i år🤩 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dottie Skrevet 4. september 2021 #190 Del Skrevet 4. september 2021 Jeg synes Vinni får dårlige sanger å danse til.. var uheldig forrige uke, og uheldig i dag. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 4. september 2021 #191 Del Skrevet 4. september 2021 Dottie skrev (1 minutt siden): Jeg synes Vinni får dårlige sanger å danse til.. var uheldig forrige uke, og uheldig i dag. Jeg synes ofte sangene passer så dårlig til dansene, sånn har det vært i flere år. I «gamle dager» var det helt annerledes .. Synes heller ikke antrekkene passer alltid, kunne ikke Vinni hatt bedre klær til dansen feks? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonobilis Skrevet 4. september 2021 #192 Del Skrevet 4. september 2021 (endret) Hvem er det som setter sammen musikk og kostyme for deltakerne? De antatt "svakeste" til å danse får dårlige låter som grenser til humormusikk, med merkelige klær, mens "favorittene" kommer til dekket bord. Samme hver uke. Vinni som eksempel nå, Dennis m.f. forrige uke. Endret 4. september 2021 av Anonobilis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plengionika Skrevet 4. september 2021 #193 Del Skrevet 4. september 2021 Jeg kjenner egentlig at jeg begynner å bli litt lei av skal vi danse. Samtidig må jeg få det med meg 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blærgh Skrevet 4. september 2021 #194 Del Skrevet 4. september 2021 Justlooking skrev (3 minutter siden): Jeg synes ofte sangene passer så dårlig til dansene, sånn har det vært i flere år. I «gamle dager» var det helt annerledes .. Synes heller ikke antrekkene passer alltid, kunne ikke Vinni hatt bedre klær til dansen feks? Enig når det gjelder låtene! Mye veldig rart. Og blir veldig stor kontrast til de som faktisk funker dritbra. Trodde kanskje det var dansepartner (proffdanserne) som valgte sangene? De koreografer vel også? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 4. september 2021 #195 Del Skrevet 4. september 2021 Justlooking skrev (22 minutter siden): Hun måtte gi seg, det var jo litt trist da … Like greit. Slitsomt kvinnemenneske. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dottie Skrevet 4. september 2021 #196 Del Skrevet 4. september 2021 Blærgh skrev (Akkurat nå): Enig når det gjelder låtene! Mye veldig rart. Og blir veldig stor kontrast til de som faktisk funker dritbra. Trodde kanskje det var dansepartner (proffdanserne) som valgte sangene? De koreografer vel også? Jeg trodde og det var proffdanserne som valgte låt, men kan ikke skjønne at Rikke foreksempel kan velge så dårlig musikk som rett og slett ikke matcher dansen.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magritta Skrevet 4. september 2021 #197 Del Skrevet 4. september 2021 Dottie skrev (4 minutter siden): Jeg trodde og det var proffdanserne som valgte låt, men kan ikke skjønne at Rikke foreksempel kan velge så dårlig musikk som rett og slett ikke matcher dansen.. Er produksjonen som velger musikk, ikke proffdanserne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 4. september 2021 #198 Del Skrevet 4. september 2021 Dottie skrev (5 minutter siden): Jeg trodde og det var proffdanserne som valgte låt, men kan ikke skjønne at Rikke foreksempel kan velge så dårlig musikk som rett og slett ikke matcher dansen.. Rikke hadde jo aldri valgt OL-floka i fjor, og sånn som de snakket da virket det som de får sangene tildelt. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tone83 Skrevet 4. september 2021 #199 Del Skrevet 4. september 2021 Hadde aldri trodd jeg skulle synes det var sexy med to menn som danser sammen😂 Men følelsen forsvant fort etterpå da det ble grining og sussing 😂 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 4. september 2021 #200 Del Skrevet 4. september 2021 Blærgh skrev (8 minutter siden): Enig når det gjelder låtene! Mye veldig rart. Og blir veldig stor kontrast til de som faktisk funker dritbra. Trodde kanskje det var dansepartner (proffdanserne) som valgte sangene? De koreografer vel også? Dottie skrev (6 minutter siden): Jeg trodde og det var proffdanserne som valgte låt, men kan ikke skjønne at Rikke foreksempel kan velge så dårlig musikk som rett og slett ikke matcher dansen.. De får utdelt musikken og koreograferer etter den …. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå