Gå til innhold

Middagsglass til 4 åring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er naiv hvis du tror at det er kun dette de vektlegger. De ser på hele situasjonen. Hvordan dere har det hjemme, om dere er stresset, samspillet med barna, om barna henvender seg til dere og føler seg trygge på dere, om de blir fulgt opp med tanke på rene klær, mat, bleie osv, hvordan dere snakker til de osv. 

Anonymkode: aef02...856

Og alt det føler jeg meg helt trygg på at de så var i orden. 

ts

Anonymkode: 4efdd...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hadde jo sett rart ut da. Oj, nå kommer bv, så nå må vi ta litt oppskåret laks fra min og samboers tallerken, legge i panna og late som det var den originale planen. 

vi gir absolutt 4 åringen vår det han trenger ernæringsmessig, og det er ikke bekymring rundt dette.

ts

Det som er rart her er at dere gir et så stort barn middagsglass i utgangspunktet. Når du så at dere ikke hadde det dere trengte så burde dere supplert med noe annet. Ønsker du og mannen å feire, så får dere gjøre det etter leggetid. Hadde du ikke regnet laks til 4-åringen allikevel? Fikk han ikke smake en gang? 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle dager du velger å gi noe så rart, velger du dagen barnevernet kom å så på dere? Da skal du jo gi godt image . Matglass alene vil ikke gjøre at du mister barna, men bidrar til et dårlig inntrykk . Middagsglass til en 4 åring er ikke nok mat eller noe smak.

de kan sitte med inntrykket 

- middagsglass til en 4 åring. Det viser dårlig planlegging og forståelse på hva en 4 åring behøver . Hva mer planlegger de dårlig? 
hva mer sliter de med å forstå?

ååh så om han bare hadde spist ris? Det hadde sett bedre ut en å gi hab et middagsglassJeg har to kresne små barn. De får alt mulig på tallerken . Om de velger å bare spise risen er det greit! Men smaker de på det andre er det en bonus. Avogtil spiser de alt de får. 

Å lage gutten din et ostesmørbrød hadde vært bedre omså!  Dette viser «æsj vi er slitne, vi gidder ikke, ta dette du»

vi spiser også mat som ikke er barnehavenlig innimellom . Men da får barna en middag de liker først. Også spiser vi den ikke barnevennlige når de har lagt seg 

- mamma til 3 åring og 1 åring

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

ts

Husk at det du tenker er i orden ikke alltid ser sånn utenfra. Det er en grunn til at man får en melding på seg, og enda større grunn når det er uanmeldt besøk...

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

ts

Det er også viktig å huske på at de gjør ikke opp en mening av et sånt uanmeldt besøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Salmalaks er jo ekstremt barnevennlig mat, jeg har ikke møtt et eneste barn som ikke liker det (inkludert barn av foreldre som tror barna ikke liker fisk - rå laks er mye mye mer barnevennlig enn varmebehandlet fisk).

Å hjelp, hvis det er dette du serverer barn til vanlig er det ikke rart barnevernet er inne i bildet…

Anonymkode: 9cd4b...e5e

Det var et eksempel på barnevennlig mat.

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det som er rart her er at dere gir et så stort barn middagsglass i utgangspunktet. Når du så at dere ikke hadde det dere trengte så burde dere supplert med noe annet. Ønsker du og mannen å feire, så får dere gjøre det etter leggetid. Hadde du ikke regnet laks til 4-åringen allikevel? Fikk han ikke smake en gang? 

Vi hadde ikke regnet med han nei, men hvis han mot all formodning likte det, så hadde vi jo delt med han. Han fikk smake, og likte det ikke. Vi kunne dratt på butikken, men gadd rett og slett ikke, syntes ikke det er så ille. Mette glade barn på næringsrik mat, noe mer forventer jeg ikke i fellesferien😅

ts

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg og samboer skulle feire noe og hadde kjøpt oss salmalaks. Var usikker på om 4 åringen likte det, men tenkte han får prøve og hvis han ikke liker det, så finner vi noe hjemme. Hadde ikke det jeg trodde vi hadde, så da var valget mellom skive eller middagsglass.

Jeg reagerer litt på at du har en 4-åring du ikke helt vet om liker laks?!?

Anonymkode: e77a8...a7b

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Syns mange her overreagerer noe veldig (veeeldig). Ser man isolert på denne hendelsen er det en ikkesak. TS visste ikke at bv skulle komme, og tok feil angående mat hun trodde hun hadde i fryseren. Det kan skje sånn ca alle. Et middagsglass er ernæringsmessig et mye bedre alternativ enn ris og laks som ungen ikke spiser (og til deg som har tilgode å møte en fireåring som ikke liker salmalaks - velkommen hit!). 

Personlig hadde det aldri falt meg inn å tilby fireåringen dette, men hvis fireåringen var nysgjerrig på middagsglass og det passet slik i dag, så ok. Ingen big deal det vel. Det eneste som er big deal er at bv kom på uanmeldt besøk, men vi aner jo ikke grunnene til at de kom og kan derfor holde akkurat det utenfor problemstillingen her. 

Hvis middagsglass er bra mat for en ettåring er det faktisk rent ernæringsmessig også bra for en fireåring (men justert for større mengde). En ettåring har ikke færre ernæringsmessige behov enn en fireåring. 

Ingen hadde reagert hvis ts ga ettåringen et middagsglass. Ingen hadde reagert hvis ts ha fireåringen grøt (samme konsistens). Så hva slags kunnskapsløshet om ernæring er det som gjør at 3 middagsglass på ett år er så dårlig?? Det er jo bare dobbeltmoral. 

Og ærlig talt, selvfølgelig er det innafor å ha kjærestemiddag selv om barna var våkne. Husker godt at mine foreldre ga meg loff med nugatti når de en sjelden gang hadde reker til romantisk middag. Oo hvilken krise, eller? 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bv kommet på uanmeldt besøk her hadde jeg gått med på alle hjelpetiltak de evt. kommer med. Å få uanmeldt besøk av bv er kun når det er mistanke om grov omsorgssvikt osv i hjemmet. Hadde tatt noen skritt tilbake og sett på situasjonen jeg er i. Hva trenger jeg hjelp til. At du kun henger deg opp i middagsglasset sier meg at du ikke helt forstår omfanget av dette. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke regnet med han nei, men hvis han mot all formodning likte det, så hadde vi jo delt med han. Han fikk smake, og likte det ikke. Vi kunne dratt på butikken, men gadd rett og slett ikke, syntes ikke det er så ille. Mette glade barn på næringsrik mat, noe mer forventer jeg ikke i fellesferien😅

ts

Et middagsglass myntet på 1 åringer er ikke nødvendigvis næringsrik nok tiø en på 4..

Selv i fellesferien skal barn kunne forvente mat laget for de, med den næring de trenger etter en lang dag. Dere kunne dratt på butikken. Dere kunne også laget ei skive ristet i panna med avocado og noe kjøttpålegg. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, dette er virkelig ikke stedet å lufte dette. KG er fult av kverrulanter og dømmende mennesker. Skjerp dere folkens! Kvinneguiden på sitt beste 🤮

Anonymkode: c1c83...d69

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde bv kommet på uanmeldt besøk her hadde jeg gått med på alle hjelpetiltak de evt. kommer med. Å få uanmeldt besøk av bv er kun når det er mistanke om grov omsorgssvikt osv i hjemmet. Hadde tatt noen skritt tilbake og sett på situasjonen jeg er i. Hva trenger jeg hjelp til. At du kun henger deg opp i middagsglasset sier meg at du ikke helt forstår omfanget av dette. 

Her spiser barna reker sammen med oss. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det var et eksempel på barnevennlig mat.

ts

Men det er det jo ikke. Det er et eksempel på junkfood for voksne, og noe barn virkelig ikke bør spise (pølse og ponme frittes, makaroni med kjøttsaus er vel normalt å gi barn). 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ts

Festlig hvordan historien endrer seg litt når folk ikke støtter deg. Nå fikk han plutselig smake men likte det ikke?

Anonymkode: 9cd4b...e5e

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså hvis dere var så innmari slitne etter stranda så fatter jeg ikke hvorfor dere på død og liv skulle feire med denne spesialmiddagen akkurat da. 

Anonymkode: d905f...40c

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså hvis dere var så innmari slitne etter stranda så fatter jeg ikke hvorfor dere på død og liv skulle feire med denne spesialmiddagen akkurat da. 

Anonymkode: d905f...40c

Og hvorfor man feirer når barna er våkne og ikke har tatt opp det man evt. hadde i fryseren før man dro på stranda. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

ts

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

ts

Så hva er da problemet og hvorfor har du opprettet denne tråden? Dersom du er skråsikker på at du har alt ditt på det tørre og at du gjør alt riktig - på tross av at du fikk uanmeldt besøk av barnevernet og på tross av alle i denne tråden som syns at babymat til en 4-åring ikke er innafor?

Anonymkode: e8922...69e

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS, dette er virkelig ikke stedet å lufte dette. KG er fult av kverrulanter og dømmende mennesker. Skjerp dere folkens! Kvinneguiden på sitt beste 🤮

Anonymkode: c1c83...d69

Dette skriver du i alle tråder om dagen🙄

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
7 minutter siden, Sinsiew said:

Et middagsglass myntet på 1 åringer er ikke nødvendigvis næringsrik nok tiø en på 4..

Selv i fellesferien skal barn kunne forvente mat laget for de, med den næring de trenger etter en lang dag. Dere kunne dratt på butikken. Dere kunne også laget ei skive ristet i panna med avocado og noe kjøttpålegg. 

Er du like hissig på folk som gir ungene pølser til middag en dag i ferien? 

Og vennligst konkretiser hva som ernæringsmessig er så mye dårligere i et middagsglass for en ettåring enn en fireåring. Hvilke lavere ernæringsmessige behov er det ettåringen har vs fireåringen, mener du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

ts

Dette i fet blir barnevernet å bemerke seg negativt . Da lurer de på hva mer gidder dere ikke

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...