Gå til innhold

Middagsglass til 4 åring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Barnevernet kom ikke fordi de serverte middagsglass da. Her er det mer som TS ikke legger fram. 

Anonymkode: d4bd4...e69

Det skjønte jeg. Men nå var det middgasglasset ts spurte om.

Anonymkode: a7cdf...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde bv kommet på døra her hadde jeg latt salmalaksen ligge, lagd ostesmørbrød til alle eller bestilt en pizza på døra. Jeg hadde gått inn for å vise at her spiser vi middag sammen. 

Anonymkode: aef02...856

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde BV først sittet der og det jeg trodde jeg hadde i fryser ikke var der likevel hadde jeg nok laget brødskive, havregrøt eller kokt noe pasta og skjært opp grønnsaker til å ha i den.

Jeg synes det er merkelig å servere babymat til en 4 åring. Most mat altså. 2 åringen fikk det tilbudt etter å ha slått munnen kraftig og tannlegen sa at vi skulle bare gi myk og most mat, men nektet å smake på det. 

Endret av Pølsevann
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinsiew skrev (5 minutter siden):

Så umulig at man må gi babymat er det ikke. 

Kanskje du ikke har barn selv? Da kan jeg informere om at barn ofte vil regrediere når mindre barn er til stede. Feks ved å spise babymat, eller ligge i babyseng. Som regel bør man hjelpe de til å endre atferden sin, men man bør og av og til gi etter. En dag med barnevernet på besøk som gjerne vil medføre høyt stress hos store og små vil det gjerne være lurt å ikke være for rigid, og slippe litt på enkelte ting. Som feks la barnet spise babymat.

Anonymkode: a7cdf...6c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinsiew skrev (6 minutter siden):

Dårlig løsning er det nok. 

Nesten så det er bedre med en ostings i ovnen. 

I tillegg syns jeg det er rart å "tro man har mat til ungene i fryseren" og derfor ikke regne mat til de når middagen lages. Dere orket ikke varmebahendle laksen, som trenger 2 minutter pr side i panna, men orket å varme innholdet i glasset? 

Dette gir ikke helt mening. 

Glasset tar 45 sekunder, og vi skulle uansett varme glass til minstemann. Vi hadde ikke regnet med de fordi jeg ville blitt veldig overrasket om de spiste sashimi. Vi var slitne, og dette var valget i dag. Ideelt var det ikke, det er jeg helt enig i, men heller ikke noe å henge seg opp i tenker jeg da. 
 

ts

Anonymkode: 4efdd...9e0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Glasset tar 45 sekunder, og vi skulle uansett varme glass til minstemann. Vi hadde ikke regnet med de fordi jeg ville blitt veldig overrasket om de spiste sashimi. Vi var slitne, og dette var valget i dag. Ideelt var det ikke, det er jeg helt enig i, men heller ikke noe å henge seg opp i tenker jeg da. 
 

ts

Anonymkode: 4efdd...9e0

Men, du må se at det er summen av de valgene dere tar som gjør at dette blir reagert på. Her har bv kommet på uanmeldt besøk. Da er det bekymring rundt grov omsorgssvikt i hjemmet, ellers så kommer de ikke på uanmeldt besøk. Da er ting som dette viktig. Matmengden til 4-åringen blir da skrevet ned. Skjønner dere er slitne etter en dag på stranda, men da må man bare ta seg sammen og brette opp ermene. Dere er to voksne. 

Anonymkode: aef02...856

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sinsiew skrev (7 minutter siden):

Det er ganske vilt å gi mat myntet på en 1- åring til en 4-åring fordi man ikke regner med 4-åringen til middag fordi middagen ikke er "barnevennlig". 

1-3 står det på glasset, så «vilt» syntes jeg ikke det er, men ikke helt etter planen ja. Vi hadde ikke planlagt at 4 åringen skulle spise dette, men sånn ble det i dag, jeg bommet på hva vi hadde i fryseren. Kunne dratt på butikken, men vi gadd ikke. Det er næringsrik mat, barnet spiste, var fornøyd  og ble mett (men vi måtte supplere med en kraftigere kveldsmat enn vanlig. 
 

ts

Anonymkode: 4efdd...9e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uavhengig om barnevernet skulle komme eller ikke så burde dere jo husket på at 4-åringen også trengte middag og planlagt deretter.

Anonymkode: 852b7...2e8

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kanskje du ikke har barn selv? Da kan jeg informere om at barn ofte vil regrediere når mindre barn er til stede. Feks ved å spise babymat, eller ligge i babyseng. Som regel bør man hjelpe de til å endre atferden sin, men man bør og av og til gi etter. En dag med barnevernet på besøk som gjerne vil medføre høyt stress hos store og små vil det gjerne være lurt å ikke være for rigid, og slippe litt på enkelte ting. Som feks la barnet spise babymat.

Anonymkode: a7cdf...6c4

Jeg har to. En på snart 4 og en på 1. Og en bachelor i barnevernspedagogikk. 

Nei. Når barnevernet er på besøk, lager man heller mat som passer for alle og lar babymaten ligge. At barn kan regrediere når de blir storesøsken er helt ok. At det vedvarer når småsøsken er blitt året, er forsåvidt OK, men å spille med på det så lenge er ikke nødvendigvis like bra. 

Å ikke ha middag til barna og Derfor gi babyglass er rart. Det er tross alt ikke strengt talt nødvendig med babyglass for en 1åring heller. De kan få laks og ris de også. Å spise i fellesskap er viktig sosialisering. Babyglass er fint når man er på farten, f eks på ferie eller steder uten mulighet for å lage mat. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hadde bv kommet på døra her hadde jeg latt salmalaksen ligge, lagd ostesmørbrød til alle eller bestilt en pizza på døra. Jeg hadde gått inn for å vise at her spiser vi middag sammen. 

Anonymkode: aef02...856

Vi var midt i middagen. 
 

ts

Anonymkode: 4efdd...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Glasset tar 45 sekunder, og vi skulle uansett varme glass til minstemann. Vi hadde ikke regnet med de fordi jeg ville blitt veldig overrasket om de spiste sashimi. Vi var slitne, og dette var valget i dag. Ideelt var det ikke, det er jeg helt enig i, men heller ikke noe å henge seg opp i tenker jeg da. 
 

ts

Anonymkode: 4efdd...9e0

Hvorfor spør du her inne da? Jeg syns ikke det er en stor sak, så lenge alle er fornøyd. Håper bare at den egentlig grunnen for at BV kommer uanmeldt ordner seg.

Anonymkode: 21164...283

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uavhengig om barnevernet skulle komme eller ikke så burde dere jo husket på at 4-åringen også trengte middag og planlagt deretter.

Anonymkode: 852b7...2e8

Vi trodde vi hadde noe grytegreier i frysern. Jeg pleier lage opp mange porsjoner, men i dag var det tomt. Den orginale planen var at begge barna skulle spise dette.

 

ts

Anonymkode: 4efdd...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi var midt i middagen. 
 

ts

Anonymkode: 4efdd...9e0

Da kunne du stekt laksen til 4-åringen og blandet med ris og avokado osv. I stedet valgte dere å ikke gi mat en 4-åring i vekst trenger. 

Anonymkode: aef02...856

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Glasset tar 45 sekunder, og vi skulle uansett varme glass til minstemann. Vi hadde ikke regnet med de fordi jeg ville blitt veldig overrasket om de spiste sashimi. Vi var slitne, og dette var valget i dag. Ideelt var det ikke, det er jeg helt enig i, men heller ikke noe å henge seg opp i tenker jeg da. 
 

ts

Anonymkode: 4efdd...9e0

Det er noe å henge seg opp i, når dere tydeligvis har andre ting som ikke er helt på stell. De ser tross alt på helheten. 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat her ville det faktisk vært bedre med brødskive

Anonymkode: 30de9...99f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor spør du her inne da? Jeg syns ikke det er en stor sak, så lenge alle er fornøyd. Håper bare at den egentlig grunnen for at BV kommer uanmeldt ordner seg.

Anonymkode: 21164...283

Det tror jeg det gjør. Var bare litt overrasket over at hun valgte å bruke så masse tid på dette. 
 

ts

Anonymkode: 4efdd...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da kunne du stekt laksen til 4-åringen og blandet med ris og avokado osv. I stedet valgte dere å ikke gi mat en 4-åring i vekst trenger. 

Anonymkode: aef02...856

Kunne gitt det samme til den på 1 også, så hadde alle spist det samme. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det tror jeg det gjør. Var bare litt overrasket over at hun valgte å bruke så masse tid på dette. 
 

ts

Anonymkode: 4efdd...9e0

Du er naiv hvis du tror at det er kun dette de vektlegger. De ser på hele situasjonen. Hvordan dere har det hjemme, om dere er stresset, samspillet med barna, om barna henvender seg til dere og føler seg trygge på dere, om de blir fulgt opp med tanke på rene klær, mat, bleie osv, hvordan dere snakker til de osv. 

Anonymkode: aef02...856

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da kunne du stekt laksen til 4-åringen og blandet med ris og avokado osv. I stedet valgte dere å ikke gi mat en 4-åring i vekst trenger. 

Anonymkode: aef02...856

Det hadde jo sett rart ut da. Oj, nå kommer bv, så nå må vi ta litt oppskåret laks fra min og samboers tallerken, legge i panna og late som det var den originale planen. 
 

vi gir absolutt 4 åringen vår det han trenger ernæringsmessig, og det er ikke bekymring rundt dette.

 

ts

Anonymkode: 4efdd...9e0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Fordi jeg ikke visste de skulle komme.
 

Jeg og samboer skulle feire noe og hadde kjøpt oss salmalaks. Var usikker på om 4 åringen likte det, men tenkte han får prøve og hvis han ikke liker det, så finner vi noe hjemme. Hadde ikke det jeg trodde vi hadde, så da var valget mellom skive eller middagsglass. 
 

ts

Anonymkode: 4efdd...9e0

Salmalaks er jo ekstremt barnevennlig mat, jeg har ikke møtt et eneste barn som ikke liker det (inkludert barn av foreldre som tror barna ikke liker fisk - rå laks er mye mye mer barnevennlig enn varmebehandlet fisk).

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Smak er jeg enig, men det er helt fin næring. Bedre enn mange type «barnevennlig mat» som pølse og pomfrit, eller macaroni. 
 

ts

Anonymkode: 4efdd...9e0

Å hjelp, hvis det er dette du serverer barn til vanlig er det ikke rart barnevernet er inne i bildet…

Anonymkode: 9cd4b...e5e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...