Gå til innhold

Middagsglass til 4 åring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ja, bv reagerer nok kanskje mye mer på at det ble servert mat som ikke var barnevennlig, som på selve middagsglasset til fireåringen. 

Anonymkode: f8a86...eeb

Hæ? Har du aldri spist lite barnevennlig mat etter at du ble mor? Vi tenker at innimellom får de spise det vi syntes er godt, eller velge skive/speilegg etc. syntes ikke det er så rart. Stort sett spiser vi jo det de liker. 
 

ts

Anonymkode: 4efdd...9e0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Vår 1,5-åringen har jo vokst fra sånne glass. Ikke optimal hverken smak eller næring. 

Anonymkode: 04aca...541

Smak er jeg enig, men det er helt fin næring. Bedre enn mange type «barnevennlig mat» som pølse og pomfrit, eller macaroni. 
 

ts

Anonymkode: 4efdd...9e0

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (41 minutter siden):

Du er veldig selvmotsigende. Du skriver at du ga et middagsglass til fireåringen og at det ikke er noe dere gjør så ofte. Ergo: det er tydeligvis ikke helt uvanlig heller. Senere skriver du at fireåringen har vært superinteressert i de middagsglassene lenge og fikk endelig smake. I tillegg til at du serverer mat som ikke er barnevennlig til middag. Tror nok representantene fra barnevernet noterer seg alt dette og at det er naturlig at de reagerer. 

Hva er det å reagere på? Ja det har skjedd før at han har fått et glass, men det er ikke noe vi gjør ofte. Siden han ble storebror har det kanskje skjedd 3 ganger. Jeg visste ikke at bv skulle komme i dag, og trodde jeg hadde noe i fryseren som jeg ikke hadde. 
 

ts

Anonymkode: 4efdd...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Smak er jeg enig, men det er helt fin næring. Bedre enn mange type «barnevennlig mat» som pølse og pomfrit, eller macaroni. 
 

ts

Anonymkode: 4efdd...9e0

Jeg tror ingen i tråden her mener pølse og pommes frites eller makaroni når vi snakker om barnevennlig mat! Da har du misforstått og kanskje det derfor er nyttig med litt veiledning.

Anonymkode: f8a86...eeb

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Signerer denne. Når man er en barnefamilie så høres det spesielt ut å lage middag som barna ikke liker, for så å servere barna ferdigprodusert babymat fra glass i stedet.

Anonymkode: e8922...69e

Det syntes jeg virkelig ikke er spesielt. Vi spiser det samme som barna sikkert 90% av tiden, men i dag skulle jeg og samboer feire noe, og da unnet vi oss noe godt, barna var storfornøyde med sin mat også. Næringsrikt ig fint, men litt lite mat til 4 åringen, så han fikk noe mer litt senere. Noen dager er sånn…

 

ts

Anonymkode: 4efdd...9e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Dette høres veldig rart ut. Mine to barn hadde en veldig kort periode med middagsglass og spiste det samme som oss voksne fra de var 8-9 mnd. Jeg begynte tidlig med BLW og lagde ellers mos av det vi hadde. Det er jo ingen krise for en dag, men hvorfor prioriterer dere slik? 

Anonymkode: 50ca7...498

Fordi vi hadde vært ute i hele dag, var slitne, kom hjem og skulle feire noe, men orket ikke tanken på mye matlaging etter en dag ute i sola, så da ble det sånn i dag, og vipps får vi besøk av bv. 
 

hun sa ikke direkte at hun reagerte, men vi skjønte det…

 

ts

Anonymkode: 4efdd...9e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DEN NAKNE GARTNER skrev (35 minutter siden):

Hva nøyaktig spiste dere? Ble veldig nysgjerrig på det :) 

Salmalaks  (sashimi) med ris, soyasaus, mango og avokadosalat😛

 

eneste jeg er helt sikker på at han hadde spist av dette var ris, og det er jo lite næring.

ts

Anonymkode: 4efdd...9e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tror ingen i tråden her mener pølse og pommes frites eller makaroni når vi snakker om barnevennlig mat! Da har du misforstått og kanskje det derfor er nyttig med litt veiledning.

Anonymkode: f8a86...eeb

Det var bare eksempler da🙄

 

poenget mitt er at det er ikke dårlig ernæring i slike glass, selv matportalen går jo god dor disse. 

 

ts

Anonymkode: 4efdd...9e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt sjokkert over svarene folk gir her.  Synes det høres ut som det er helt innafor slik du legger det frem ts. Ikke bekymre deg! Folk på kg er rare og liker å kritisere alle. Det er ikke omsorgssvikt at en fire åring får et middagsglass en gang eller to. Barnevernet har viktigere ting å tenke på.

Anonymkode: a7cdf...6c4

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg blir helt sjokkert over svarene folk gir her.  Synes det høres ut som det er helt innafor slik du legger det frem ts. Ikke bekymre deg! Folk på kg er rare og liker å kritisere alle. Det er ikke omsorgssvikt at en fire åring får et middagsglass en gang eller to. Barnevernet har viktigere ting å tenke på.

Anonymkode: a7cdf...6c4

Ja, det rare er jo at det Med mat er egentlig er helt urelatert til bekymringen, så jeg burde jo ikke stresse. Jeg VET jo ikke helt sikkert at hun reagerte på det heller, men jeg ble litt satt ut av spørsmålene hennes rundt det, som om det var helt vilt! 
 

ts

Anonymkode: 4efdd...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DEN NAKNE GARTNER

Og..... likte han ikke salmalaksen? 

Endret av DEN NAKNE GARTNER
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg blir helt sjokkert over svarene folk gir her.  Synes det høres ut som det er helt innafor slik du legger det frem ts. Ikke bekymre deg! Folk på kg er rare og liker å kritisere alle. Det er ikke omsorgssvikt at en fire åring får et middagsglass en gang eller to. Barnevernet har viktigere ting å tenke på.

Anonymkode: a7cdf...6c4

Barnevernet kom ikke fordi de serverte middagsglass da. Her er det mer som TS ikke legger fram. 

Anonymkode: d4bd4...e69

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEN NAKNE GARTNER skrev (1 minutt siden):

Og..... likte han ikke salmalaksen? Hvar var til ?

Rå salmalaks var ikke akseptert nei, vi hadde ris, soyasaus, mango og avocado til. Ris kan han spise i store mengder, men ikke det andre. Kanskje og kanskje ikke hadde han spist det om jeg hadde varmebehandlet laksen, men vi hadde ikke regnet han med på den, og orket heller ikke. Har vært på stranda i hele dag og var sliten. Trodde jeg hadde noe greier i fryseren, som jeg ikke hadde. Da ble dette løsningen. 

 

ts

Anonymkode: 4efdd...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barnevernet kom ikke fordi de serverte middagsglass da. Her er det mer som TS ikke legger fram. 

Anonymkode: d4bd4...e69

Nei det gjorde de ikke, men de kom for ting som var helt urelatert til kosthold. 
 

ts

Anonymkode: 4efdd...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var svært sjelden barnevernet kom på uanmeldt besøk?

Anonymkode: 608fc...66a

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Uhm, helt umulig å vite hva en fireåring liker fra én dag til en annen... 

Anonymkode: 617e2...579

Så umulig at man må gi babymat er det ikke. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når bv kommer på uanmeldt besøk er det alvorlig....

Anonymkode: aef02...856

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Rå salmalaks var ikke akseptert nei, vi hadde ris, soyasaus, mango og avocado til. Ris kan han spise i store mengder, men ikke det andre. Kanskje og kanskje ikke hadde han spist det om jeg hadde varmebehandlet laksen, men vi hadde ikke regnet han med på den, og orket heller ikke. Har vært på stranda i hele dag og var sliten. Trodde jeg hadde noe greier i fryseren, som jeg ikke hadde. Da ble dette løsningen. 

 

ts

Anonymkode: 4efdd...9e0

Dårlig løsning er det nok. 

Nesten så det er bedre med en ostings i ovnen. 

I tillegg syns jeg det er rart å "tro man har mat til ungene i fryseren" og derfor ikke regne mat til de når middagen lages. Dere orket ikke varmebehandle laksen, som trenger 2 minutter pr side i panna, men orket å varme innholdet i glasset? 

Dette gir ikke helt mening. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinsiew skrev (1 minutt siden):

Dårlig løsning er det nok. 

Nesten så det er bedre med en ostings i ovnen. 

I tillegg syns jeg det er rart å "tro man har mat til ungene i fryseren" og derfor ikke regne mat til de når middagen lages. Dere orket ikke varmebahendle laksen, som trenger 2 minutter pr side i panna, men orket å varme innholdet i glasset? 

Dette gir ikke helt mening. 

Henger ikke helt på greip dette. 

Anonymkode: aef02...856

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja, det rare er jo at det Med mat er egentlig er helt urelatert til bekymringen, så jeg burde jo ikke stresse. Jeg VET jo ikke helt sikkert at hun reagerte på det heller, men jeg ble litt satt ut av spørsmålene hennes rundt det, som om det var helt vilt! 
 

ts

Anonymkode: 4efdd...9e0

Det er ganske vilt å gi mat myntet på en 1- åring til en 4-åring fordi man ikke regner med 4-åringen til middag fordi middagen ikke er "barnevennlig". 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...