AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #141 Del Skrevet 23. juni 2021 Dette er da ikke seriøst, og om noen faktisk stiller dette spørsmålet er mer bekymringsverdig..... Nok en tråd for å få frem oss og dem, og fremme fremmedfrykt. Håper TS er fornøyd 🙂 Anonymkode: a3070...03e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #142 Del Skrevet 23. juni 2021 Forklar at hijab er et religiøst plagg og hvorfor andre bruker det. Spør en av vennenes mødre om de kan fortelle dere Litt om det kanskje? Om hun fortsatt vil ha, så hadde jeg latt henne få en. Gikk selv med skaut da det var på moten på 90-tallet. Anonymkode: 05587...169 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #143 Del Skrevet 23. juni 2021 Skjønner datteren din religionen hijaben hører til? Spør henne om hun er villig til å dekke seg helt til, sommerkjolene og badedrakta kan legges bort i sommer. Anonymkode: 8ff19...570 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #144 Del Skrevet 23. juni 2021 Hornet skrev (7 timer siden): Oi. Her var det mange rasister med lav utdanning. Oslo øst er et fint og fargerikt sted å bo, med masse fantastiske, åpne og interessante mennesker. Heller det enn hvite, homogene gettoer i Bærum eller på Holmenkollen. Den hijab-samtalen er vel enkel. I Bærum vil hun ende opp med å ta MDMA og ha sex før hun fyller 14. Kanskje det er vi med lav utdanning og lave inntekter som blir tvunget til å bo rundt uintegrerte innvandrere og får kjenne det på kroppen? Mens dere andre «høyere oppe» sitter fint i de trygge toppleilighetene deres i fine nabolag mens dere kaller oss som bor i ghettoene for rasister. Anonymkode: 8ff19...570 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #145 Del Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Oslo øst er søppel. Mer kriminalitet, mer arbeidsledighet og trygdemisbruk, langt flere barnevernsaker, dårlige skoler, lave boligpriser, kriminelle ungdomsgjenger, sosial kontroll av unge jenter osv osv. Du skal være ganske blåst i hodet og hjernevasket av "fargerikt felleskap" for å påstå at "mangfoldige" Oslo øst er bedre å bo i enn andre deler av Oslo. Anonymkode: b1ea5...ae8 Huttetu for noen nedlatende holdninger Anonymkode: 8b19f...ffb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #146 Del Skrevet 23. juni 2021 Dette tror jeg ikke på. Litt dårlig forsøk, å tråkke på en religion. Prøver du å få mer «haters»? Har selv bodd på Furuset, der det var mangle muslimer. Datteren min hadde 80% muslimske venner, og nesten hele klassen hennes var utlendinger, og kenter med hijab. ALDRI blitt mobbet på grunn av at hun ikke brukte hijab, og vi har aldri hatt problem. De små jentene tok hijaben av og på, og brukte mest fordi mødrene dems brukte, og det var spennende for dem. Noe de selv sier! Anonymkode: e85f1...a63 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #147 Del Skrevet 23. juni 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Dette tror jeg ikke på. Litt dårlig forsøk, å tråkke på en religion. Prøver du å få mer «haters»? Har selv bodd på Furuset, der det var mangle muslimer. Datteren min hadde 80% muslimske venner, og nesten hele klassen hennes var utlendinger, og kenter med hijab. ALDRI blitt mobbet på grunn av at hun ikke brukte hijab, og vi har aldri hatt problem. De små jentene tok hijaben av og på, og brukte mest fordi mødrene dems brukte, og det var spennende for dem. Noe de selv sier! Anonymkode: e85f1...a63 Jeg er muslim Dette kan jeg bekrefte at stemmer. Har også datter og noen ganger bruker hun hijab og andre ganger bruker hun ikke hijab og vi tvinger ikke barna våres og bruke hijab samme med omgangskretsen vår👍 Oslo øst er ett fint område masse natur og grønt og inkludering og mangfold. Denne tråden er nokk opprettet for og provosere andre muslimer, flaut men 🤣 fordi jeg ler bare av slike tråder men samtidig syns jeg synd i folk som synker så lavt og kjeder seg så mye. Ts jobb med deg selv. Anonymkode: 2ce51...5b2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muscae Skrevet 23. juni 2021 #148 Del Skrevet 23. juni 2021 Orker ikke lese hele tråden, og svarer basert på første side her. Jeg er selv oppvokst "på bøgda" på Vestlandet, og det er mye takket være innflyttere fra ulike land at vi har opprettholdt arbeidsplasser i skoe og barnehage. Hijab gikk i fra å være noe eksotisk, til å være helt normalt i skolegården og til dels i barnehagene. I løpet av de siste 10-15 årene har vi fått et veldig multikulturelt samfunn i bygda, med mange østeuropeere og flere fra Somalia. Det er ikke farlig. De kan være en voldsom ressurs! Når det er sagt, så leker barn mye rart. De leker å kjøre bil fra de er små, uten at noen noensinne ville satt dem foran rattet. De leker mor, far og barn, uten at noen ville tenkt at det er greit å ta den ut og gi dem barn og familie, de leker at de er prinsesser - og enkelte små gutter vil gjerne være prinsesser, uten at det betyr at de er queer eller trans! Barn leker, barn kopierer, barn vil prøve. Hva er problemet med hijab? Det er et klesplagg! Det sier ikke at dere er kvinneundertykkende, at dere er kvinnehatere, at dere ønsker å dekke til datteren deres. Det er hennes ønske! Hun vokser opp i en annen tid og i et annet samfunn en dere. Det er bare et plagg! Mamma var nazi på hvordan vi kunne klippe håret, og vi fikk i alle fall ikke lov å farge det.. Altså, det er hår! Pleier dere å nekte tiåringen andre plagg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
regine Skrevet 23. juni 2021 #149 Del Skrevet 23. juni 2021 Det er ikke rasisme som flere her roper om å kritisere en religion. Eller religiøs praksis. Det er rasisme når man mener at enkelte raser er bedre enn andre. Religioner kan og bør kritiseres, uavhengig av om det er kristendom, buddhisme, islam eller hva det enn er folk velger å tro på. Hijab er heller ikke bare et plagg, det er et religiøst plagg med en symbolsk betydning. I dagens verden går det ikke an å si at det er som et eller annet hodeplagg og det må være greit å bruke det. Å være kritisk til hijab er derfor noe helt annet enn å være kritisk til vanlige plagg som bikini/hettegenser/kjoler/hatt whatever. Noen steder tvinges kvinner til å bruke hijab, noe som tilsier at dette plagget har en helt annen betydning enn vanlige klær. Å tro at man er så tolerant fordi man skal mene det er greit at småjenter - eller jenter overhode - skal kunne bruke det «fordi de har lyst» er en total misforståelse og dessverre også en tilrettelegger for kvinneundertrykkelse. fordi man alminneliggjør et plagg som har en så sterk symbolverdi. Det burde ikke man ikke gjøre, det skal ikke være normalen å gå med hijab. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #150 Del Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er muslim Dette kan jeg bekrefte at stemmer. Har også datter og noen ganger bruker hun hijab og andre ganger bruker hun ikke hijab og vi tvinger ikke barna våres og bruke hijab samme med omgangskretsen vår👍 Oslo øst er ett fint område masse natur og grønt og inkludering og mangfold. Denne tråden er nokk opprettet for og provosere andre muslimer, flaut men 🤣 fordi jeg ler bare av slike tråder men samtidig syns jeg synd i folk som synker så lavt og kjeder seg så mye. Ts jobb med deg selv. Anonymkode: 2ce51...5b2 I bydelene Alna, Stovner, og Grorud blir det ca. 2-500 nordmenn færre og tilsvarende flere ikke-vestlige innvandrere hvert år. Innen 10-15 år kommer disse bydelene bestå utelukkende av personer med innvandrerbakgrunn. Så kan man jo tenke selv hvordan det vil påvirke levekårene der. https://statistikkbanken.oslo.kommune.no/webview/ Anonymkode: b1ea5...ae8 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #151 Del Skrevet 24. juni 2021 Guppy88 skrev (På 21.6.2021 den 21.16): Joda, akkurat du hadde nok det. Men muslimene jeg kjenner er ekstremt gjestfrie og svarer på alle spørsmål de måtte få om islam med stor iver. De ber oss inn til sine fester og elsker å dele sine tradisjoner, sin mat og sin kultur med oss. Om vi ønsker å bli med i moskéen, hadde de blitt kjempeglade. Og om jeg hadde vært nysgjerrig på hijab-bruk, hadde jeg fått i gave en nydelig utsmykket en, i mine farger. Og alt dette mens jeg blir fullt ut respektert som ateist. Er du også en av de som blir dypt krenket dersom en muslim skaffer seg bunad og får sydd matchende hijab til den? "jamen jeg kjenner en som er sånn og sånn og sånn" At du kjenner noen du synes er koslige og kjekke å være med er ikke noe argument for noe som helst. På gruppenivå blir det problemer over alt der muslimer bosetter seg. Trenden gjentar seg om og om igjen. Islam er ikke bare religion, men totalitær ideologi. Jentene blir fortalt at de kommer til helevete om de ikke bruker hijab, og at bare horer går uten. Og guttene og jentene lærer at det er jenter som har ansvaret for at gutter føler lyst. Hijab skal "beskytte" jentene mot denne lysten. De kulturelle hodeplaggene er borte for lengst. Før kunne man se hvilket land de kom fra på måten de bar sløret sitt. Hijaben kom på 70 tallet og er først og fremst et politisk plagg. Anonymkode: cb1b2...62a 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #152 Del Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Da er det på tide å flytte. At en tiåring ønsker å bruke hijab tyder på at hun allerede nå har havnet i belastede miljøer og ting blir nok bare verre fremover. Når det er sagt så fatter jeg ikke hvorfor nordmenn bor i områder med en stor ikke-vestlig befolkning. Anonymkode: b1ea5...ae8 Nordmenn burde kunne bo i ALLE deler av Norge uten å være i mindretall. På tide å gjøre som Danmark, forby ghettoer! Anonymkode: 5cf81...b80 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 24. juni 2021 #153 Del Skrevet 24. juni 2021 Muscae skrev (12 timer siden): Orker ikke lese hele tråden, og svarer basert på første side her. Jeg er selv oppvokst "på bøgda" på Vestlandet, og det er mye takket være innflyttere fra ulike land at vi har opprettholdt arbeidsplasser i skoe og barnehage. Hijab gikk i fra å være noe eksotisk, til å være helt normalt i skolegården og til dels i barnehagene. I løpet av de siste 10-15 årene har vi fått et veldig multikulturelt samfunn i bygda, med mange østeuropeere og flere fra Somalia. Det er ikke farlig. De kan være en voldsom ressurs! Når det er sagt, så leker barn mye rart. De leker å kjøre bil fra de er små, uten at noen noensinne ville satt dem foran rattet. De leker mor, far og barn, uten at noen ville tenkt at det er greit å ta den ut og gi dem barn og familie, de leker at de er prinsesser - og enkelte små gutter vil gjerne være prinsesser, uten at det betyr at de er queer eller trans! Barn leker, barn kopierer, barn vil prøve. Hva er problemet med hijab? Det er et klesplagg! Det sier ikke at dere er kvinneundertykkende, at dere er kvinnehatere, at dere ønsker å dekke til datteren deres. Det er hennes ønske! Hun vokser opp i en annen tid og i et annet samfunn en dere. Det er bare et plagg! Mamma var nazi på hvordan vi kunne klippe håret, og vi fikk i alle fall ikke lov å farge det.. Altså, det er hår! Pleier dere å nekte tiåringen andre plagg? det er et religiøst plagg. Tviler på at muslimer hadde likt om deres barn ville gå med et symboldk plagg fra en annen religion enn sin egen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 24. juni 2021 #154 Del Skrevet 24. juni 2021 BunnyChester skrev (På 22.6.2021 den 8.29): Syns du noen i det hele tatt bør føle på dette? Hva om folk bare brydde seg om seg selv, og ikke fikk andre til å føle seg annerledes, uansett hudfarge, hodeplagg eller Gud de tror på? i en perfekt verden hadde det vært slik, men det er det altså ikke. Det er en grunn for at det jobbes så hardt for å få slutt på mobbing, men så klarer de altså ikke å få dette til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jon Are Skrevet 24. juni 2021 #155 Del Skrevet 24. juni 2021 Hvorfor ikke starte med hijab da? Det er jo sånn dere vil ha det. Økt innvandring og lite barn hos etniske norske..dette blir framtiden. Vi spm har vært kritisk til dette har blitt latterliggjort. Syns du ( om du har stemt venstresiden) skal syns dette er flott og spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 24. juni 2021 #156 Del Skrevet 24. juni 2021 On 6/23/2021 at 7:52 AM, Hornet said: Oi. Her var det mange rasister med lav utdanning. Oslo øst er et fint og fargerikt sted å bo, med masse fantastiske, åpne og interessante mennesker. Heller det enn hvite, homogene gettoer i Bærum eller på Holmenkollen. Den hijab-samtalen er vel enkel. I Bærum vil hun ende opp med å ta MDMA og ha sex før hun fyller 14. Og fordommer har ikke Hornet..... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #157 Del Skrevet 24. juni 2021 regine skrev (14 timer siden): Det er ikke rasisme som flere her roper om å kritisere en religion. Eller religiøs praksis. Det er rasisme når man mener at enkelte raser er bedre enn andre. Religioner kan og bør kritiseres, uavhengig av om det er kristendom, buddhisme, islam eller hva det enn er folk velger å tro på. Hijab er heller ikke bare et plagg, det er et religiøst plagg med en symbolsk betydning. I dagens verden går det ikke an å si at det er som et eller annet hodeplagg og det må være greit å bruke det. Å være kritisk til hijab er derfor noe helt annet enn å være kritisk til vanlige plagg som bikini/hettegenser/kjoler/hatt whatever. Noen steder tvinges kvinner til å bruke hijab, noe som tilsier at dette plagget har en helt annen betydning enn vanlige klær. Å tro at man er så tolerant fordi man skal mene det er greit at småjenter - eller jenter overhode - skal kunne bruke det «fordi de har lyst» er en total misforståelse og dessverre også en tilrettelegger for kvinneundertrykkelse. fordi man alminneliggjør et plagg som har en så sterk symbolverdi. Det burde ikke man ikke gjøre, det skal ikke være normalen å gå med hijab. Nettopp! Anonymkode: 4daea...b56 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #158 Del Skrevet 24. juni 2021 Fatter ikke at enkelte kan forsvare bruken av hjiab og spesielt ikke på et kvinneforum, plagget er et symbol på kvinneundertrykkelse og fanatisme som kvinner blir tvunget til å bruke av menn. Dere som sier at det ikke er tvang har misforstått, jenter og kvinner som ikke bruker det blir sett ned på i innvandrermiljøene, det er et enormt sosialt press. Denne jenta risikerer livet sitt for å protestere mot tvungen bruk av hijab i Iran. Anonymkode: 29a33...288 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lundii Skrevet 24. juni 2021 #159 Del Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 21.6.2021 den 21.24): Du kødder..? Krenka? Hvis du er muslim, så vet du hva hijab står for. Det er ikke bare fordi Allah har sagt at vi skal bære det, men fordi vi skal dekke oss til. Om noen synes det er fint klesplagg kan de vær så god å bruke det. Anonymkode: 2071e...ce6 Har du møtt Allah noen gang? Hvorfor må dere dekke dere til? Hvorfor dekker ikke mennene seg like mye tror du? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #160 Del Skrevet 24. juni 2021 Har lest hi to-tre ganger må, og skjønner ikke helt de voldsomme reaksjonene. Kan du ikke bare sette deg ned med datteren din og ta en ordentlig prat om hijab og hvorfor noen bruker det, at det er noe upassende om hun som er norsk uten muslimsk tilhørighet bruker det, og ikke minst høre om hvorfor hun har lyst å gå med hijab?! Man trenger da ikke male hele fanden med slekt på veggen, av et relativt uskyldig spørsmål fra en tiåring som kanskje ikke har møtt så mange ulike kulturer før... Anonymkode: 31470...710 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå