Gå til innhold

Min 10-åring vil begynne med hijab


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymus Notarius

Hadde definitivt ikke latt datteren min gå med hijab. Synes ingen barn bør bruke det, uansett om de er muslimer eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 6/21/2021 at 9:25 PM, AnonymBruker said:

Hei. Jeg som muslim kan bekrefte dette 😊 ❤️

Anonymkode: 2071e...ce6

Dette helt enig.

Anonymkode: 2ce51...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hornet skrev (På 23.6.2021 den 7.52):

Oi. Her  var det mange rasister med lav utdanning. Oslo øst er et fint og fargerikt sted å bo, med masse fantastiske, åpne og interessante mennesker. Heller det enn hvite, homogene gettoer i Bærum eller på Holmenkollen. Den hijab-samtalen er vel enkel. I Bærum vil hun ende opp med å ta MDMA og ha sex før hun fyller 14.

Hvis det å være rasist innebærer å ta avstand fra en politisk ideologi som tillater tvangsekteskap, pedofili, æresdrap, kvinneundertrykkelse, incest, voldtekt osv osv så er jeg en stolt rasist. 

Det å være kritisk til islam betyr IKKE at man føler seg trua av alle muslimer. Det finnes mange flotte muslimer - MEN felles for de er at disse har blitt påvirka av den vestlige kulturen og er ikke like "gammeldagse"! 

Er du en muslim som mener at damer MÅ gå med hijab uten fri vilje, som mener at alle homofile må dø, som kaller etnisk norske jenter for horer fordi de er frie.. Ja da er du en JÆVLA drittsekk som bør sendes på huet og rævva ut av dette landet! Om du og andre idioter syns det er rasistisk bryr meg et visst sted. I motsetning til dere støtter jeg ikke all den driten som kommer av islam. Man trenger ikke å være terrorist for å være en idiot. 

Så ja - kall meg rasist! Definisjonen har tydeligvis blitt så påvirka av venstrevridde til de grader så da får jeg heller kalle meg en stolt rasist som er glad i alle mennesker så lenge de behandler de rundt seg med respekt og likeverd👍

Hilsen ei med høyere utdanning. Vi er MANGE som er kritiske til islam, men vi viser oss ikke fram i kommentarfeltet på Facebook med fullt navn pga sånne som deg i frykt for å miste jobb etc. 

  • Liker 19
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lundii skrev (2 timer siden):

Hvis det å være rasist innebærer å ta avstand fra en politisk ideologi som tillater tvangsekteskap, pedofili, æresdrap, kvinneundertrykkelse, incest, voldtekt osv osv så er jeg en stolt rasist. 

Det å være kritisk til islam betyr IKKE at man føler seg trua av alle muslimer. Det finnes mange flotte muslimer - MEN felles for de er at disse har blitt påvirka av den vestlige kulturen og er ikke like "gammeldagse"! 

Er du en muslim som mener at damer MÅ gå med hijab uten fri vilje, som mener at alle homofile må dø, som kaller etnisk norske jenter for horer fordi de er frie.. Ja da er du en JÆVLA drittsekk som bør sendes på huet og rævva ut av dette landet! Om du og andre idioter syns det er rasistisk bryr meg et visst sted. I motsetning til dere støtter jeg ikke all den driten som kommer av islam. Man trenger ikke å være terrorist for å være en idiot. 

Så ja - kall meg rasist! Definisjonen har tydeligvis blitt så påvirka av venstrevridde til de grader så da får jeg heller kalle meg en stolt rasist som er glad i alle mennesker så lenge de behandler de rundt seg med respekt og likeverd👍

Hilsen ei med høyere utdanning. Vi er MANGE som er kritiske til islam, men vi viser oss ikke fram i kommentarfeltet på Facebook med fullt navn pga sånne som deg i frykt for å miste jobb etc. 

👏👏👏

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (8 timer siden):

Hadde definitivt ikke latt datteren min gå med hijab. Synes ingen barn bør bruke det, uansett om de er muslimer eller ikke.

Etter mitt syn er det seksualisering av barn. Man skal dekke seg til fra man er kjønnsmoden. Ingen er kjønnsmoden når de er 10 år. Hvorfor skal man dekke seg til da? For at menn ikke skal synes man er opphissende når man er 10 år fordi man ikke dekker til håret sitt? 

Anonymkode: b04e4...16b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hornet skrev (På 23.6.2021 den 7.52):

Oi. Her  var det mange rasister med lav utdanning. Oslo øst er et fint og fargerikt sted å bo, med masse fantastiske, åpne og interessante mennesker. Heller det enn hvite, homogene gettoer i Bærum eller på Holmenkollen. Den hijab-samtalen er vel enkel. I Bærum vil hun ende opp med å ta MDMA og ha sex før hun fyller 14.

Man er ikke rasister (eller lavt utdannet) bare fordi man mener at ikke-muslimske ikke har noe i en hijab å gjøre. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

byråkrati skrev (På 23.6.2021 den 7.47):

Du flisespikker på noe der poenget mitt var åpenbart. Hvilket eksempel jeg bruker er irrelevant. Du forstod virkelig ikke poenget mitt? Det er ikke komplisert. Jeg gav et eksempel på noe mange foreldre kvir seg over ( at tenåringenene deres begynner ha se xi noe ung alder), og at det er ett av mange problem som vil oppstå etterhvert. Om de skal flytte fra alle problemer kommer de ingen vei

Om jeg skrev 9a, 4a eller kom med et helt annet eksempel er altså helt irrelevant til det som er det underliggende poenget. Så å flisespikke der er som å flisespikke på at jeg skrev åg istedetfor og 

mitt poebg er at visse problemer er større enn andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprinkle skrev (1 time siden):

Man er ikke rasister (eller lavt utdannet) bare fordi man mener at ikke-muslimske ikke har noe i en hijab å gjøre. 

enig. Det ville derimot være en fornærmelse mot iskam om ikke muslimer dkulle kle seg ut som en muslim

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Etter mitt syn er det seksualisering av barn. Man skal dekke seg til fra man er kjønnsmoden. Ingen er kjønnsmoden når de er 10 år. Hvorfor skal man dekke seg til da? For at menn ikke skal synes man er opphissende når man er 10 år fordi man ikke dekker til håret sitt? 

Anonymkode: b04e4...16b

På den andre siden av skalaen finnes dette. BH str 8-10 år. 
Ingen er kjønnsmoden når de er 10 år. 
Hvorfor skal en tiåring ha BH? For at menn skal synes hun er opphissende når hun har den på?

Eller kanskje bare fordi hun ser mamma/storesøster bruke dette og vil kle seg som voksne damer. På samme måte som unge muslimske jenter ønsker seg hijab fordi de voksne damene har det.

CB78BA8D-1A94-42D6-8533-E8215F84861D.jpeg

Anonymkode: 51e9f...97b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklar henne at det er ett religiøst plagg og hva det symboliserer. Man kan ikke bare gå med slikt fordi de andre gjør det. 

Anonymkode: dcadd...e66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

På den andre siden av skalaen finnes dette. BH str 8-10 år. 
Ingen er kjønnsmoden når de er 10 år. 
Hvorfor skal en tiåring ha BH? For at menn skal synes hun er opphissende når hun har den på?

Eller kanskje bare fordi hun ser mamma/storesøster bruke dette og vil kle seg som voksne damer. På samme måte som unge muslimske jenter ønsker seg hijab fordi de voksne damene har det.

CB78BA8D-1A94-42D6-8533-E8215F84861D.jpeg

Anonymkode: 51e9f...97b

husker jeg suntes det var flaut å kjøpe min første bh... Er det ikke det lenger altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

På den andre siden av skalaen finnes dette. BH str 8-10 år. 
Ingen er kjønnsmoden når de er 10 år. 
Hvorfor skal en tiåring ha BH? For at menn skal synes hun er opphissende når hun har den på?

Eller kanskje bare fordi hun ser mamma/storesøster bruke dette og vil kle seg som voksne damer. På samme måte som unge muslimske jenter ønsker seg hijab fordi de voksne damene har det.

Anonymkode: 51e9f...97b

Neivel. Da er man vel ikke kjønnsmoden da om man får menstruasjon i 11 års alder. :P
Jeg hadde pupper når jeg var 10-11 år. Jeg måtte bruke BH fordi det var flaut å gå uten. 

Synes dette er en svært dårlig sammenligning for øvrig. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel naturlig for barn å være nysgjerrig, og alle barn vil være som alle andre.

Tror ikke mange hadde vært bestemt på at TS skulle si nei dersom det var snakk om noe helt annet enn hijab.

Anonymkode: 6102c...a1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er vel naturlig for barn å være nysgjerrig, og alle barn vil være som alle andre.

Tror ikke mange hadde vært bestemt på at TS skulle si nei dersom det var snakk om noe helt annet enn hijab.

Anonymkode: 6102c...a1d

Men det er jo fordi det er en hijab! Det kan ikke sammenlignes med noe annet enn eventuelt et annet religiøst plagg fra en annen religion. Å benytte seg av et religiøst plagg uten at man selv tilhører og praktiserer religionen er i mine øyne et hån mot islam som det i dette tilfellet er. Plagget bør respekteres. Derfor er svaret nei. Ikke fordi barnet på liv og død skal skånes for en annen kultur. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

På den andre siden av skalaen finnes dette. BH str 8-10 år. 
Ingen er kjønnsmoden når de er 10 år. 
Hvorfor skal en tiåring ha BH? For at menn skal synes hun er opphissende når hun har den på?

Eller kanskje bare fordi hun ser mamma/storesøster bruke dette og vil kle seg som voksne damer. På samme måte som unge muslimske jenter ønsker seg hijab fordi de voksne damene har det.

CB78BA8D-1A94-42D6-8533-E8215F84861D.jpeg

Anonymkode: 51e9f...97b

Dette er helt forferdelig. Og veldig mange som er mot hijab på småjenter, er VELDIG imot dette også.

Veldig, veldig mange er BÅDE imot hijab på småjenter, OG helt vanvittig håpløse ting som dette. Jeg vil for øvrig tro at det ikke er spesielt mange nordmenn som omfavner slike håpløse greier.

Det uansett ikke normen at småjenter ikler seg slikt, og det er heller ikke noe som er forventet av storsamfunnet. Snarere tvert imot.

Endret av Lafamiglia
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La henne prøve. So what? Ikke gidd å være trangsynt. Ikke det verste din datter kan gå med tro meg. 

Anonymkode: b112e...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

La henne prøve. So what? Ikke gidd å være trangsynt. Ikke det verste din datter kan gå med tro meg. 

Anonymkode: b112e...60f

For meg ville det omtrent vært det verste min datter kunne ikle seg.

Dette er et plagg som millioner av kvinner verden over blir tvunget til å gå med. Og derfor, i egenskap av feminist, synes jeg at alle vi som har friheten fra å bruke det, skal la være, i solidaritet med alle dem som blir tvunget.

Det er litt ubegripelig for meg at kvinner som oppfatter seg selv som frie og uavhengige, helt frivillig ikler seg et plagg som veldig mange kvinner tvinges til å gå med hver dag, og som de til og med vil bli drept for å ta av seg. Det er helt ekstremt usolidarisk, mener jeg.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

irrelevant

Det skulle stå relevant.

Anonymkode: 2ce51...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Etter mitt syn er det seksualisering av barn. Man skal dekke seg til fra man er kjønnsmoden. Ingen er kjønnsmoden når de er 10 år. Hvorfor skal man dekke seg til da? For at menn ikke skal synes man er opphissende når man er 10 år fordi man ikke dekker til håret sitt? 

Anonymkode: b04e4...16b

Vet ikke helt hvorfor du siterer meg - jeg vil jo heller ikke at 10-åringer skal gå med hijab?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...