Gå til innhold

Min 10-åring vil begynne med hijab


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Guppy88 skrev (På 21.6.2021 den 21.16):

Joda, akkurat du hadde nok det.

Men muslimene jeg kjenner er ekstremt gjestfrie og svarer på alle spørsmål de måtte få om islam med stor iver.

De ber oss inn til sine fester og elsker å dele sine tradisjoner, sin mat og sin kultur med oss.

Om vi ønsker å bli med i moskéen, hadde de blitt kjempeglade. Og om jeg hadde vært nysgjerrig på hijab-bruk, hadde jeg fått i gave en nydelig utsmykket en, i mine farger.

Og alt dette mens jeg blir fullt ut respektert som ateist.

Er du også en av de som blir dypt krenket dersom en muslim skaffer seg bunad og får sydd matchende hijab til den?

Er muslimer like interessert i andres religion og blir gjerne med i kirken?

Anonymkode: 3937a...a0d

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lundii skrev (På 24.6.2021 den 12.31):

Hvis det å være rasist innebærer å ta avstand fra en politisk ideologi som tillater tvangsekteskap, pedofili, æresdrap, kvinneundertrykkelse, incest, voldtekt osv osv så er jeg en stolt rasist. 

Det å være kritisk til islam betyr IKKE at man føler seg trua av alle muslimer. Det finnes mange flotte muslimer - MEN felles for de er at disse har blitt påvirka av den vestlige kulturen og er ikke like "gammeldagse"! 

Er du en muslim som mener at damer MÅ gå med hijab uten fri vilje, som mener at alle homofile må dø, som kaller etnisk norske jenter for horer fordi de er frie.. Ja da er du en JÆVLA drittsekk som bør sendes på huet og rævva ut av dette landet! Om du og andre idioter syns det er rasistisk bryr meg et visst sted. I motsetning til dere støtter jeg ikke all den driten som kommer av islam. Man trenger ikke å være terrorist for å være en idiot. 

Så ja - kall meg rasist! Definisjonen har tydeligvis blitt så påvirka av venstrevridde til de grader så da får jeg heller kalle meg en stolt rasist som er glad i alle mennesker så lenge de behandler de rundt seg med respekt og likeverd👍

Hilsen ei med høyere utdanning. Vi er MANGE som er kritiske til islam, men vi viser oss ikke fram i kommentarfeltet på Facebook med fullt navn pga sånne som deg i frykt for å miste jobb etc. 

Dette et ikke tillatt i islam. Bare fordi noen mennesker med andre kulturer gjør dette, betyr ikke det at det er representativt for hele folket, kulturen eller religionen. Høy utdanning, da burde du visst dette.. 

Anonymkode: 2071e...ce6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Dette et ikke tillatt i islam. Bare fordi noen mennesker med andre kulturer gjør dette, betyr ikke det at det er representativt for hele folket, kulturen eller religionen. Høy utdanning, da burde du visst dette.. 

Anonymkode: 2071e...ce6

Hvis det alltid følger med der islam slår seg ned, så er det en sammenheng jo. Og ja, man finner også mye fint i islam, men dessverre er det også mye stygt. 

Kultur og religion går hånd i hånd. Hvis du faktisk tar deg tid til å lese koranen og de andre religiøse tekstene som hører til så ser du at det ikke er fin lesning. Og i motsetning til andre religioner, skal koranen leses bokstavelig fordi det er direkte sitat fra guden deres. 

Innbiller du deg at feks en kone har lov til å nekte mannen sin sex hvis hun ikke har lyst? Nei, det er noe han har lovfestet rett til ifølge islam. = voldtekt

Profeten Muhammed (50+)giftet seg med en 6 åring og voldtok henne når hun var 10. Denne profeten ser de på som det perfekte mennesket og et eksempel til etterfølgelse. Det er ikke akkurat mangel på barnebruder som følge av dette. = pedofili

Og når det kommer til kvinneundertrykkelse, tuller du eller? Det er vel ingen religioner som hater kvinner mer enn islam. Hijab er jo nettopp et slikt symbol som brukes til å skamme og skremme kvinner til å bruke det. Bruker du det ikke? Nei da kommer du til helvete, du er hore og fritt vilt for lystene DU skaper hos menn, og vi vil ikke ha noe med deg og gjøre. Å ta av seg hijaben gjør at man kan miste familie og venner. Det finnes ikke noe frivillig med det når det har så store konsekvenser. 

Jo flere av kvinner som dekker seg til offentlig med hijab, jo farligere blir det å være kvinne. Har det da virkelig ikke noe med islam å gjøre? Det er ikke akkurat mangler på eksempler at med islam så føler vold og undertrykking. 

Har du eksempler på at islam har ført med seg fred, frihet og velferd for folkene de slår seg ned  hos? Finnes det noen steder som IKKE opplever problemer når islam blir dominerende?

Muslimer er også selv ofre for islam. Det er en særdeles stygg religion/ideologi å leve under.

 

 

 

Anonymkode: cb1b2...62a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.6.2021 den 11.24):

Dette er da ikke seriøst, og om noen faktisk stiller dette spørsmålet er mer bekymringsverdig.....

Nok en tråd for å få frem oss og dem, og fremme fremmedfrykt. 

Håper TS er fornøyd 🙂

Anonymkode: a3070...03e

Er dette forsøk på trolling? Eller tror du faktisk ikke at dette er tilfellet for mange norske minoriteter? Har hørt lignende historier i ca 20 år nå. Jenter som må farge det blonde håret sitt og barn som blir mobbet for å spise svineprodukter. Nordmenn flest er inkluderende. Det er jo oftest enklest å svømme medstrøms..

Endret av Vido2
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.6.2021 den 19.15):

Jeg er muslim Dette kan jeg bekrefte at stemmer. Har også datter og noen ganger bruker hun hijab og andre ganger bruker hun ikke hijab og vi tvinger ikke barna våres og bruke hijab samme med omgangskretsen vår👍 Oslo øst er ett fint område masse natur og grønt og inkludering og mangfold. Denne tråden er nokk opprettet for og provosere andre muslimer, flaut men 🤣 fordi jeg ler bare av slike tråder men samtidig syns jeg synd i folk som synker så lavt og kjeder seg så mye. Ts jobb med deg selv.

Anonymkode: 2ce51...5b2

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.6.2021 den 22.13):

På den andre siden av skalaen finnes dette. BH str 8-10 år. 
Ingen er kjønnsmoden når de er 10 år. 
Hvorfor skal en tiåring ha BH? For at menn skal synes hun er opphissende når hun har den på?

Eller kanskje bare fordi hun ser mamma/storesøster bruke dette og vil kle seg som voksne damer. På samme måte som unge muslimske jenter ønsker seg hijab fordi de voksne damene har det.

CB78BA8D-1A94-42D6-8533-E8215F84861D.jpeg

Anonymkode: 51e9f...97b

Jeg har sett jenter i den alderen, noen overvektige som må begynne med bh i den alderen. For ikke å nevne min asiatiske vennine som brukte barnestørrelser helt frem til 16 års alderen. Dårlig sammenligning 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/22/2021 at 1:16 AM, AnonymBruker said:

Tilpasse oss? De må tilpasse seg oss, ikke motsatt! Her kommer de til Norge, men vi må tilpasse oss dem?! 

Anonymkode: 8ff19...570

Vi må alle tilpasse oss hverandre. Det skal ikke bare gå en vei.

Anonymkode: 8d2a3...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi må alle tilpasse oss hverandre. Det skal ikke bare gå en vei.

Anonymkode: 8d2a3...355

Når det går ut over andre skal man selvfølgelig IKKE tilpasse seg. Er du helt på bærtur?

Seksualisering og kjønnssegregering av barn, som hijab er, er en uting og noe man ikke skal "tilpasse seg". 
 

I tillegg minsker det sikkerheten for alle som ikke bruker det, om det blir vanlig nok. 

Og kommer man til Norge med annen kultur, så er det den fremmede kulturen som skal tilpasse seg Norge jo. 

Spesielt middelalderske holdninger som hører til på skraphaugen. (og spesielt de man påfører barn)

 

 

Anonymkode: cb1b2...62a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.6.2021 den 21.18):

TS her. I hovedsak er det jobben til gubben som ble sentralisert til Oslo, og vi var i utgangspunktet åpen for en forsndring. Vi har ikke råd til et «finere» strøk enn det vi bor i. Vi har vært her 1,5 år nå, og sliter vel ærlig talt med å finne oss til rette her (Furuset-området). Vi føler at det ikke er så mange likesinnede her, kan man si. Vi har også tidligere møtt noen problemstillinger som vi ikke var forberedt på, uten at jeg ønsker å gå i detalj. Barnas situasjon er jo sentral her. Gubben har også tatt «hijab-saken» sterkere enn meg, for å si det sånn. Så nå har vi blitt enig om en langsiktig plan om å returnere til Vestlandet. 

Anonymkode: b43fb...587

Og der avslørte du deg som troll. Furuset ligger ikke i Groruddalen.

Anonymkode: 0248a...f42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og der avslørte du deg som troll. Furuset ligger ikke i Groruddalen.

Anonymkode: 0248a...f42

Mange vil si at Furuset er en del av Groruddalen. 

Anonymkode: ca689...f45

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hornet skrev (På 23.6.2021 den 7.52):

Oi. Her  var det mange rasister med lav utdanning. Oslo øst er et fint og fargerikt sted å bo, med masse fantastiske, åpne og interessante mennesker. Heller det enn hvite, homogene gettoer i Bærum eller på Holmenkollen. Den hijab-samtalen er vel enkel. I Bærum vil hun ende opp med å ta MDMA og ha sex før hun fyller 14.

Kjenner meg godt igjen i det TS skriver, men jeg bor ikke i Oslo. Bor i Bærum!!

Anonymkode: ea53b...053

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hornet skrev (På 23.6.2021 den 7.52):

Oi. Her  var det mange rasister med lav utdanning. Oslo øst er et fint og fargerikt sted å bo, med masse fantastiske, åpne og interessante mennesker. Heller det enn hvite, homogene gettoer i Bærum eller på Holmenkollen. Den hijab-samtalen er vel enkel. I Bærum vil hun ende opp med å ta MDMA og ha sex før hun fyller 14.

Ja for du virker jo til å være helt uten fordommer selv 😂😂 og helt på bærtur. 
 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lundii skrev (På 24.6.2021 den 12.31):

Hvis det å være rasist innebærer å ta avstand fra en politisk ideologi som tillater tvangsekteskap, pedofili, æresdrap, kvinneundertrykkelse, incest, voldtekt osv osv så er jeg en stolt rasist. 

Det å være kritisk til islam betyr IKKE at man føler seg trua av alle muslimer. Det finnes mange flotte muslimer - MEN felles for de er at disse har blitt påvirka av den vestlige kulturen og er ikke like "gammeldagse"! 

Er du en muslim som mener at damer MÅ gå med hijab uten fri vilje, som mener at alle homofile må dø, som kaller etnisk norske jenter for horer fordi de er frie.. Ja da er du en JÆVLA drittsekk som bør sendes på huet og rævva ut av dette landet! Om du og andre idioter syns det er rasistisk bryr meg et visst sted. I motsetning til dere støtter jeg ikke all den driten som kommer av islam. Man trenger ikke å være terrorist for å være en idiot. 

Så ja - kall meg rasist! Definisjonen har tydeligvis blitt så påvirka av venstrevridde til de grader så da får jeg heller kalle meg en stolt rasist som er glad i alle mennesker så lenge de behandler de rundt seg med respekt og likeverd👍

Hilsen ei med høyere utdanning. Vi er MANGE som er kritiske til islam, men vi viser oss ikke fram i kommentarfeltet på Facebook med fullt navn pga sånne som deg i frykt for å miste jobb etc. 

nå er man rasist uansett hva man sier desverre. Om du åpner munnen i en noe som helst negativ retning om en religion eller kultur så er du rasist, alt er rasistisk :) 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel noen som presser det på henne tenker jeg.  Men kanskje like greit. Mindre sjanse for å bli halshogd hvis hun bruker det 

Anonymkode: 87479...40c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk jeg hadde sagt ok til det. Men først må du hvite hva plagget er og hvilken betydning det har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 21.6.2021 den 18.33):

TS her. Jeg må innrømme at dette har startet en diskusjon med mannen om vi evt. bør tenke på å flytte på oss.

Anonymkode: b43fb...587

Bra, det gjør dere lurt i å vurdere. Jeg hadde aldri flyttet dit i utgangspunktet, men nå som skaden er skjedd hos dere bør dere komme dere vekk derfra. 

Anonymkode: c0374...df5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enterprises skrev (15 timer siden):

Tror faktisk jeg hadde sagt ok til det. Men først må du hvite hva plagget er og hvilken betydning det har

hva plagget er? Hijab er hijab. beregnet på muslimer og bare muslimer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye tull og folk som er redde for ingenting. Det er naturlig at barn hermer etter barn og spør alskens ting når de kommer hjem. Vi som muslimer blir også spurt av barna våres om hvorfor de ikke spiser gris og om de får lov til det. Vi klikker ikke av den grunn og blir pissredde for at barna blir ikke-muslimer. Det er bare å forklare barna at man har andre verdier og andre regler. Lær dere å slappe av og vær trygg på dere selv. Dere er jo verre enn oss. 

Anonymkode: cbf47...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Maleficenta said:

hva plagget er? Hijab er hijab. beregnet på muslimer og bare muslimer

Du tenkte ikke så langt at det var et spørsmål til barnet 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...