Gå til innhold

Min 10-åring vil begynne med hijab


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nettopp er så jævla lei av slike naive bedrevitere som ikke har opplevd dette på nært hold og sitter på sin høye hest og tror de er moralsk overlegne... vi måtte flytte fra vårt kjære område i Oslo, siden nærskolen vår ble slått sammen med en annen skole i nærheten som hadde 90%minoritets elever. Nærskolen vår ble full av muslimer, hele miljøet endret seg, hverdagen til barna våre ble preget av trusler om vold, vold mot elever og lærere, helt uhørte ekstreme sexistiske banneord fra barn ned i 10 årsalderen, prat i timene om at alle jøder må dø og Israel er ikke noe land, allaho akbar skrik i timene, "leker" om at vi skal drepe alle kristne og vantro. Oss mot dem leker

Trusler om å ikke fornærme min gud og profet, æsj til barn som spiste gris, barnehijab, mas om halal mat, og problemer med halloween fest på skolen for det var vist haram av en eller annen grunn jeg aldri forsto.. til slutt når skolen vurderte endre navn på juleavslutning til vinteravslutning for å ikke krenke muslimene fikk vi nok og flyttet ut av Oslo..

Også finnes det idioter her som mener jeg troller og er rasist.. huuff folk er så dumme... fakta er at muslimer skaper problemer, det er dette man mener med at muslimer kan "ta over" områder om de blir mange nok..

Anonymkode: 2f6dc...555

Så synd å lese at dere ble kastet ut av skolen grunnet plassmangel. Eller.. Hæ? Måtte dere flytte fordi skolen ble slått sammen med en annen? Måtte dere virkelig det? 

Anonymkode: 92599...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Så synd å lese at dere ble kastet ut av skolen grunnet plassmangel. Eller.. Hæ? Måtte dere flytte fordi skolen ble slått sammen med en annen? Måtte dere virkelig det? 

Anonymkode: 92599...aab

Ja vi måtte det for barnets skyld! Har du barn? Ville du latt barnet ditt vokse opp i det miljøet som oppsto??

Anonymkode: 2f6dc...555

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vil vel integreres inn i klassen sin. Det er sånn det går med politikernes tilbakestående innvandringspolitikk! Det blir motsatt integrasjon. Ts, jeg ville faktisk ha flyttet. Dette er jo helt opp/ned! 

Anonymkode: b07ab...e53

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sett etter ny omgangskrets til barnet. Tror hun har godt av å være med barn som har bedre innflytelse på henne. 

Å bruke hijab hadde vært helt uaktelt!

Anonymkode: 179bd...bc7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uglems skrev (15 timer siden):

Jeg forstår at du tenker det, at det er logisk for deg. Men nå er samfunnet blitt slik, og vi må tilpasse oss deretter. 

 

Ja, vi burde tatt tak og forbydd hijab. 

Anonymkode: 179bd...bc7

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, vi burde tatt tak og forbydd hijab. 

Anonymkode: 179bd...bc7

Nei, tenker vi heller kan la alle gå kledd hvordan de vil, istedet for å forby alt en ikke er enig i. Makan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest byråkrati

Flytte var ganske ekstremt. Ungdom blir påvirket av alt rundt seg hele tiden. Om det er ex on the beach og gå halvnaken, eller ønske å herme etter andre som går med hijab. Om dere skal flytte hver gang det dukker opp en påvirkning dere ikke liker, så vil dere flytte mye. 

Bruk heller anledningen til å finne ut hvordan dere kan jobbe for å få et barn som ikke er lettpåvirkelig, og som kan ta egne valg. Det vil hun ha nytte av etterhvert som hun blir voksen. Å flytte og rømme fra problemene gjør henne bare mer mottagelig for annet press og påvirkning

Hva skal dere gjøre den dagen hun har hatt sex med Gunnar fra 9a, liksom? Flytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare starten. Gled deg til den dagen hun kommer hjem og er forlova med en muslimsk mann og har konvertert og planlegger reise til Mekka for å bli frelst… 

Nei, flytt. Dårlig påvirkning og miljø. Seriøst.

Anonymkode: 9af36...868

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nettopp er så jævla lei av slike naive bedrevitere som ikke har opplevd dette på nært hold og sitter på sin høye hest og tror de er moralsk overlegne... vi måtte flytte fra vårt kjære område i Oslo, siden nærskolen vår ble slått sammen med en annen skole i nærheten som hadde 90%minoritets elever. Nærskolen vår ble full av muslimer, hele miljøet endret seg, hverdagen til barna våre ble preget av trusler om vold, vold mot elever og lærere, helt uhørte ekstreme sexistiske banneord fra barn ned i 10 årsalderen, prat i timene om at alle jøder må dø og Israel er ikke noe land, allaho akbar skrik i timene, "leker" om at vi skal drepe alle kristne og vantro. Oss mot dem leker

Trusler om å ikke fornærme min gud og profet, æsj til barn som spiste gris, barnehijab, mas om halal mat, og problemer med halloween fest på skolen for det var vist haram av en eller annen grunn jeg aldri forsto.. til slutt når skolen vurderte endre navn på juleavslutning til vinteravslutning for å ikke krenke muslimene fikk vi nok og flyttet ut av Oslo..

Også finnes det idioter her som mener jeg troller og er rasist.. huuff folk er så dumme... fakta er at muslimer skaper problemer, det er dette man mener med at muslimer kan "ta over" områder om de blir mange nok..

Anonymkode: 2f6dc...555

Dette! 

Vær føre var. 

Anonymkode: 9af36...868

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette! 

Vær føre var. 

Anonymkode: 9af36...868

Gjesp

Anonymkode: 92599...aab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en av grunnene til at vi ikke kommer til å bosette oss i bydeler hvor etniske norske er i mindre tall. Har ikke noe i mot fremmedkulturelle, men etnisk norsk bør være majoriteten der man bor, pga norsk kultur. Enn skal ikke føle seg utenfor fordi 90 prosent av klassen består av muslimer. Heller 50/50, men helst et overall av etnisk norske.

Jeg synes også at hijab på barn er en uting. At voksne velger å bruke det er greit, men jeg synes det skulle vært en aldersgrense på det. Feks 16 år. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

byråkrati skrev (6 timer siden):

Flytte var ganske ekstremt. Ungdom blir påvirket av alt rundt seg hele tiden. Om det er ex on the beach og gå halvnaken, eller ønske å herme etter andre som går med hijab. Om dere skal flytte hver gang det dukker opp en påvirkning dere ikke liker, så vil dere flytte mye. 

Bruk heller anledningen til å finne ut hvordan dere kan jobbe for å få et barn som ikke er lettpåvirkelig, og som kan ta egne valg. Det vil hun ha nytte av etterhvert som hun blir voksen. Å flytte og rømme fra problemene gjør henne bare mer mottagelig for annet press og påvirkning

Hva skal dere gjøre den dagen hun har hatt sex med Gunnar fra 9a, liksom? Flytte?

så lenge gunnar ikke prlver å undertrykke henne girdi hun er jente då er vel ikke det et problem?... når hun blir ungdom altså. ikke nå

Endret av Maleficenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest byråkrati
6 minutter siden, Maleficenta said:

så lenge gunnar ikke prlver å undertrykke henne girdi hun er jente då er vel ikke det et problem?... når hun blir ungdom altså. ikke nå

Du gjør deg dum? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest byråkrati
Just now, Maleficenta said:

nei?

Du flisespikker på noe der poenget mitt var åpenbart. Hvilket eksempel jeg bruker er irrelevant. Du forstod virkelig ikke poenget mitt? Det er ikke komplisert. Jeg gav et eksempel på noe mange foreldre kvir seg over ( at tenåringenene deres begynner ha se xi noe ung alder), og at det er ett av mange problem som vil oppstå etterhvert. Om de skal flytte fra alle problemer kommer de ingen vei

Om jeg skrev 9a, 4a eller kom med et helt annet eksempel er altså helt irrelevant til det som er det underliggende poenget. Så å flisespikke der er som å flisespikke på at jeg skrev åg istedetfor og 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi. Her  var det mange rasister med lav utdanning. Oslo øst er et fint og fargerikt sted å bo, med masse fantastiske, åpne og interessante mennesker. Heller det enn hvite, homogene gettoer i Bærum eller på Holmenkollen. Den hijab-samtalen er vel enkel. I Bærum vil hun ende opp med å ta MDMA og ha sex før hun fyller 14.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hornet skrev (16 minutter siden):

Oi. Her  var det mange rasister med lav utdanning. Oslo øst er et fint og fargerikt sted å bo, med masse fantastiske, åpne og interessante mennesker. Heller det enn hvite, homogene gettoer i Bærum eller på Holmenkollen. Den hijab-samtalen er vel enkel. I Bærum vil hun ende opp med å ta MDMA og ha sex før hun fyller 14.

hbor åpne og fantastiske er de når en ikke muslimsk jente føler hun må ha hijab for å passe inn?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

byråkrati skrev (34 minutter siden):

Du flisespikker på noe der poenget mitt var åpenbart. Hvilket eksempel jeg bruker er irrelevant. Du forstod virkelig ikke poenget mitt? Det er ikke komplisert. Jeg gav et eksempel på noe mange foreldre kvir seg over ( at tenåringenene deres begynner ha se xi noe ung alder), og at det er ett av mange problem som vil oppstå etterhvert. Om de skal flytte fra alle problemer kommer de ingen vei

Om jeg skrev 9a, 4a eller kom med et helt annet eksempel er altså helt irrelevant til det som er det underliggende poenget. Så å flisespikke der er som å flisespikke på at jeg skrev åg istedetfor og 

Å utforske sin seksualitet som tenåring er naturlig og bra. Å måtte dekke til håret sitt for å passe inn i vennekretsen, er verken naturlig eller bra. 

Anonymkode: b04e4...16b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hornet skrev (30 minutter siden):

Oi. Her  var det mange rasister med lav utdanning. Oslo øst er et fint og fargerikt sted å bo, med masse fantastiske, åpne og interessante mennesker. Heller det enn hvite, homogene gettoer i Bærum eller på Holmenkollen. Den hijab-samtalen er vel enkel. I Bærum vil hun ende opp med å ta MDMA og ha sex før hun fyller 14.

🙌

Anonymkode: 92599...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...