AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #121 Del Skrevet 23. juni 2021 Hornet skrev (30 minutter siden): Oi. Her var det mange rasister med lav utdanning. Oslo øst er et fint og fargerikt sted å bo, med masse fantastiske, åpne og interessante mennesker. Heller det enn hvite, homogene gettoer i Bærum eller på Holmenkollen. Den hijab-samtalen er vel enkel. I Bærum vil hun ende opp med å ta MDMA og ha sex før hun fyller 14. Jeg er selv utenlandsk, så argumentet "rasist" bortfaller for min del. Har to høyere utdanninger, så det argumentet bortfaller også. Det å mene at man ikke bør bruke religiøse plagg uten å tilhøre en bestemt religion, er ikke rasisme eller diskriminering på grunn av religion. Diskriminering på grunn av religion er å hetse ANDRE for at de utøver religionen sin. Det er kjent at gruppepress er skadelig, og er blitt veldig utbredt i Norge. Det kan være press til å bruke bestemte merkeklær, press til å ha et bestemt utseende, drive med bestemte aktiviteter, begynne å drikke eller røyke, eller konvertere til en religion. Man bør lære barna sine at de ikke trenger å skifte identiteten sin for å passe inn i gjengen. Godtar ikke gjengen dem slik de er, bør de finne seg en annen gjeng. Min datters bestevenninne er fra Somalia. Jeg har aldri hørt datteren min snakke om at hun må bruke hijab, slutte å spise svin eller begynne å be fem ganger om dagen for å kunne være venn med denne jenta. Jentas familie er inkluderende og nysgjerrig på vår kultur, som også skiller seg fra den norske. Så jeg forstår ikke problemet, sånn egentlig. Anonymkode: b04e4...16b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest byråkrati Skrevet 23. juni 2021 #122 Del Skrevet 23. juni 2021 15 hours ago, tussi84 said: Dette er en av grunnene til at vi ikke kommer til å bosette oss i bydeler hvor etniske norske er i mindre tall. Har ikke noe i mot fremmedkulturelle, men etnisk norsk bør være majoriteten der man bor, pga norsk kultur. Enn skal ikke føle seg utenfor fordi 90 prosent av klassen består av muslimer. Heller 50/50, men helst et overall av etnisk norske. Jeg synes også at hijab på barn er en uting. At voksne velger å bruke det er greit, men jeg synes det skulle vært en aldersgrense på det. Feks 16 år. Religiøse plagg og symboler, samt dåp og innmelding i kirka burde være forbudt til barnet/ tenåringen er minst 16, ja. Når det er sagt, så ser jeg enkelte snakker om at barnet er utenfor eller at det er mye vold på skolen. TS har ikke sagt noe av delene, med mindre hun har et innlegg jeg ikke har sett. Så lenge eneste problemet er at ts sin datter syntes at hijab var kult (?) og ønsker prøve det, så virker det som en overdreven reaksjon. Nå kan det være at det viser seg at skolen til ts sitt barn er forferdelig, men jeg syntes det er litt tidlig å anta bare fordi barnet til ts har sett noe nytt hun syntes er spennende. Da jeg gikk på barneskolen dukket en opp med neongrønn skolesekk. Alle fikk selvsagt lyst på det. Bare fordi det var nytt, annerledes og spennende. Sånn er det å være barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #123 Del Skrevet 23. juni 2021 byråkrati skrev (2 minutter siden): Religiøse plagg og symboler, samt dåp og innmelding i kirka burde være forbudt til barnet/ tenåringen er minst 16, ja. Når det er sagt, så ser jeg enkelte snakker om at barnet er utenfor eller at det er mye vold på skolen. TS har ikke sagt noe av delene, med mindre hun har et innlegg jeg ikke har sett. Så lenge eneste problemet er at ts sin datter syntes at hijab var kult (?) og ønsker prøve det, så virker det som en overdreven reaksjon. Nå kan det være at det viser seg at skolen til ts sitt barn er forferdelig, men jeg syntes det er litt tidlig å anta bare fordi barnet til ts har sett noe nytt hun syntes er spennende. Da jeg gikk på barneskolen dukket en opp med neongrønn skolesekk. Alle fikk selvsagt lyst på det. Bare fordi det var nytt, annerledes og spennende. Sånn er det å være barn Problemet er at religiøse symboler og plagg er forbeholdt religionen. Det er respektløst mot dem som utøver religion at andre som ikke utøver den "leker seg" med religiøse plagg. I tillegg kommer det med gruppepress og kvinneundertrykking. Anonymkode: b04e4...16b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #124 Del Skrevet 23. juni 2021 Maleficenta skrev (1 time siden): hbor åpne og fantastiske er de når en ikke muslimsk jente føler hun må ha hijab for å passe inn? Det er jo sikkert ingen i klassen som har sagt det til tiåringen da. Anonymkode: 2071e...ce6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Passpartou Skrevet 23. juni 2021 #125 Del Skrevet 23. juni 2021 Hornet skrev (1 time siden): Oi. Her var det mange rasister med lav utdanning. Oslo øst er et fint og fargerikt sted å bo, med masse fantastiske, åpne og interessante mennesker. Heller det enn hvite, homogene gettoer i Bærum eller på Holmenkollen. Den hijab-samtalen er vel enkel. I Bærum vil hun ende opp med å ta MDMA og ha sex før hun fyller 14. Mange rasister med høy utdanning her og. Folk som aldri har satt sine ben i Groruddalen, foruten på Ikea og Alna-senteret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Passpartou Skrevet 23. juni 2021 #126 Del Skrevet 23. juni 2021 Synes hijaber er flotte å se på, ofte med fin pynt. Sønnen min liker å gå med caps hele tiden, ser ikke noen stor forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #127 Del Skrevet 23. juni 2021 Vi er utlendinger ,fra Europa da ,ikke muslimer. Vi sa byebye til Groruddalen en del år siden. Ikke faen at min 9 åring skal komme hjem fra skolen og si "bror hva skal vi spise til middag i dag". Anonymkode: fb98c...a0b 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #128 Del Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 21.6.2021 den 19.08): Jeg ville forklart hva hijab er, og forklart hvorfor det ikke er for henne. Jeg ville forbudt henne å gå med det, og forklart at hun kan velge selv når hun blir voksen. Slapp av, dette er jo ikke annet enn at hun vil begynne med hårbøyle fordi andre i klassen bruker det - de forstår jo ikke hva dette er. Et lite barn jeg kjenner tror munnbind er pynt til ansiktet feks. Hun kan få en fin oppvekst i Groruddalen! Anonymkode: 12619...5ac *forbydd Anonymkode: 38d36...fe5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #129 Del Skrevet 23. juni 2021 Uglems skrev (På 21.6.2021 den 23.36): Må valgte jo ts å flytte til Grorud... Samtidig er ikke denne tiåringen den eneste til å føle seg utenfor. Hva med jenter som bruker hijab i en klasse hvor ingen andre bruker det? Hva med jenter som ikke feirer bursdag? Hva med de? Tragisk, men sånn er det. Vi kan ikke alle være like. At enkelte barn nektes norske/europeiske tradisjoner som bursdagsselskap, kan jo ikke de andre foreldrene noe for. Skal alle barna kutte bursdag da, fordi en i klassen ikke får lov til å feire? Om det kun er en jente i klassen som bruker hijab, så må jo nesten foreldrene til denne jenta prioritere hva som er viktigst i deres familie. Anonymkode: b9295...624 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #130 Del Skrevet 23. juni 2021 Hornet skrev (2 timer siden): Oi. Her var det mange rasister med lav utdanning. Oslo øst er et fint og fargerikt sted å bo, med masse fantastiske, åpne og interessante mennesker. Heller det enn hvite, homogene gettoer i Bærum eller på Holmenkollen. Den hijab-samtalen er vel enkel. I Bærum vil hun ende opp med å ta MDMA og ha sex før hun fyller 14. I samme innlegg som du kritiserer de som er fordomsfulle ovenfor Oslo øst, så dømmer du og er fordomsfull ovenfor folk fra Bærum og Holmenkollen. At på til slenger du på påstanden om at ungdommer fra Bærum ender opp med både rusmisbruk og sex før fylte 14. Er du også rasistisk med lav utdanning? Anonymkode: b9295...624 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #131 Del Skrevet 23. juni 2021 Passpartou skrev (1 time siden): Synes hijaber er flotte å se på, ofte med fin pynt. Sønnen min liker å gå med caps hele tiden, ser ikke noen stor forskjell. Det er historieløst å si at man ikke ser forskjell på en lue og et religiøst plagg som brukes for å tukte kvinners dydighet. Hvis man skal ta Koranen bokstavelig, skal både menn og kvinner dekke seg til. Det er veldig sjeldent jeg ser en muslimsk mann dekket i henhold til Koranen. På sommeren er det helt vanlig med kvinner som går i burkini, og menn som sprader med badeshorts ved siden av dem. Dobbeltmoral. Anonymkode: b04e4...16b 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #132 Del Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): I samme innlegg som du kritiserer de som er fordomsfulle ovenfor Oslo øst, så dømmer du og er fordomsfull ovenfor folk fra Bærum og Holmenkollen. At på til slenger du på påstanden om at ungdommer fra Bærum ender opp med både rusmisbruk og sex før fylte 14. Er du også rasistisk med lav utdanning? Anonymkode: b9295...624 Og så er det statistisk sett slik at ungdom fra Bærum ofte har høye karakterer og velger seg prestisjetunge utdanninger. Det er ikke uten grunn at mange kaller stedet for "Blærum". Anonymkode: b04e4...16b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Passpartou Skrevet 23. juni 2021 #133 Del Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er historieløst å si at man ikke ser forskjell på en lue og et religiøst plagg som brukes for å tukte kvinners dydighet. Hvis man skal ta Koranen bokstavelig, skal både menn og kvinner dekke seg til. Det er veldig sjeldent jeg ser en muslimsk mann dekket i henhold til Koranen. På sommeren er det helt vanlig med kvinner som går i burkini, og menn som sprader med badeshorts ved siden av dem. Dobbeltmoral. Anonymkode: b04e4...16b Ser mange mannlige muslimer med skjegg og heldekkende kjortel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #134 Del Skrevet 23. juni 2021 Passpartou skrev (1 time siden): Synes hijaber er flotte å se på, ofte med fin pynt. Sønnen min liker å gå med caps hele tiden, ser ikke noen stor forskjell. Forskjellen mellom en caps og en hijab er enorm, det ene er et vanlig hodeplagg mens det andre er et symbol på en kvinneundertrykkende ideologi som er laget av menn for å kontrollere kvinner. Anonymkode: 29a33...288 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #135 Del Skrevet 23. juni 2021 Syns 10 åringen din selv kan bestemme hvilken vei hun vil i livet når det gjelder religion. I Norge døpes barn inn i kristendom, syns det blir feil. La barna bestemme selv hva de vil gå med og tro på. Dere vil flytte og få ny jobb grunnet dette er helt idiotisk. Sier mer om dere som mennesker. Anonymkode: e6ee7...01e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #136 Del Skrevet 23. juni 2021 Passpartou skrev (5 minutter siden): Ser mange mannlige muslimer med skjegg og heldekkende kjortel. På stranden? Anonymkode: b04e4...16b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #137 Del Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Syns 10 åringen din selv kan bestemme hvilken vei hun vil i livet når det gjelder religion. I Norge døpes barn inn i kristendom, syns det blir feil. La barna bestemme selv hva de vil gå med og tro på. Dere vil flytte og få ny jobb grunnet dette er helt idiotisk. Sier mer om dere som mennesker. Anonymkode: e6ee7...01e Men hun velger ikke religion, kun religiøst plagg. Og da er det greit å forklare at enten velger man religion som helhet, eller så avstår man fra å bruke symboler som tilhører en bestemt religion. Anonymkode: b04e4...16b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #138 Del Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Syns 10 åringen din selv kan bestemme hvilken vei hun vil i livet når det gjelder religion. I Norge døpes barn inn i kristendom, syns det blir feil. La barna bestemme selv hva de vil gå med og tro på. Dere vil flytte og få ny jobb grunnet dette er helt idiotisk. Sier mer om dere som mennesker. Anonymkode: e6ee7...01e lol. Skal en 10 åring bestemme selv ang. religion ?? Nei nei. Da kan vi like gjerne la 10 åringer stemme ved kommune og Stortinget valg og. En 10 åring har ikke peiling på sånne ting ,og mange andre ting for den saks skyld.... Jeg er enig med andre ,at jenta til TS ønsker bare å tilhøre gruppen på skolen. Derfor vil hun bruke det. Anonymkode: fb98c...a0b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #139 Del Skrevet 23. juni 2021 Da er det på tide å flytte. At en tiåring ønsker å bruke hijab tyder på at hun allerede nå har havnet i belastede miljøer og ting blir nok bare verre fremover. Når det er sagt så fatter jeg ikke hvorfor nordmenn bor i områder med en stor ikke-vestlig befolkning. Anonymkode: b1ea5...ae8 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #140 Del Skrevet 23. juni 2021 Hornet skrev (3 timer siden): Oi. Her var det mange rasister med lav utdanning. Oslo øst er et fint og fargerikt sted å bo, med masse fantastiske, åpne og interessante mennesker. Heller det enn hvite, homogene gettoer i Bærum eller på Holmenkollen. Den hijab-samtalen er vel enkel. I Bærum vil hun ende opp med å ta MDMA og ha sex før hun fyller 14. Oslo øst er søppel. Mer kriminalitet, mer arbeidsledighet og trygdemisbruk, langt flere barnevernsaker, dårlige skoler, lave boligpriser, kriminelle ungdomsgjenger, sosial kontroll av unge jenter osv osv. Du skal være ganske blåst i hodet og hjernevasket av "fargerikt felleskap" for å påstå at "mangfoldige" Oslo øst er bedre å bo i enn andre deler av Oslo. Anonymkode: b1ea5...ae8 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå