Gå til innhold

Er det flere som er lei Pride-maset?


Gjest Passpartou

Anbefalte innlegg

Gjest Paramount

Jeg er lei regnbueflagget, og alle som skal bruke det for å vise at de er med, og er trendy. Som kommunepolitikere, butikker, banker og næringsliv osv. Blir for mye rett og slett. Jeg tenker at det først og fremst er en hyllest til kjærligheten, da går det helt greit :). Dessverre assosieres det for mye med et freakshow, men det må da gi seg en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig todelt her, men om jeg kunne valgt å ha pride month eller ikke å ha det, til tross for noe av problematikken ved det, ville jeg fortsatt hatt det. 

Men jeg er ikke lei av det, for min del kunne vi hatt pride year. Jeg bare liker ikke hvordan det er relativt polariserende og aspektene som er litt for enkle å kritisere (som bedrifter som tjener penger på det osv). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er Ja, jeg er lei. Var lei før det hadde begynt. Dette er reinspikka propaganda.

Tviler på at dette fenomenet med kjønnsforvirring og lignende egentlig er så vanlig i naturlig tilstand som man skal ha det til. Tror mye skyldes omsorgssvikt i oppveksten og/eller hormonskader pga ulike miljøgifter i fosterlivet. Vi burde heller satt inn mer ressurser i å finne ut av årsaken og prøvd å behandle.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så vi kan gå å være ekstra redd for å bli slått ned på gata

Endret av Traktorlesba96
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paramount skrev (22 timer siden):

Dessverre assosieres det for mye med et freakshow, men det må da gi seg en gang?

Ideologien til Foreningen for kjønns- og seksualitetsmangfold forandrer seg. I begynnelsen handlet det om homoseksualitet. Så handlet det også om transseksualitet. Den ønsker å innføre en tredje kjønnskategori. Så vedtok organisasjonen at den vil arbeide for å avskaffe sexkjøpsloven. Den er positiv til fetisjisme, BDSM, polygami og surrogati. 

https://www.foreningenfri.no/om-oss/fri-mener/politiskplattform/

Ryddet for nedsettende innhold. Perelandra, mod.

Endret av Perelandra
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hlidskjalf skrev (2 timer siden):

Svaret er Ja, jeg er lei. Var lei før det hadde begynt. Dette er reinspikka propaganda.

Tviler på at dette fenomenet med kjønnsforvirring og lignende egentlig er så vanlig i naturlig tilstand som man skal ha det til. Tror mye skyldes omsorgssvikt i oppveksten og/eller hormonskader pga ulike miljøgifter i fosterlivet. Vi burde heller satt inn mer ressurser i å finne ut av årsaken og prøvd å behandle.

Med dine ville teorier som utgangspunkt. Hvordan forklarer du så at et søskenpar, bare nitten måneder mellom dem, har forskjellig legning? En homofil og en hetrofil. Har bare en av dem blitt utsatt for "omsorgssvikt eller hormonskader" kanskje?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oida skrev (1 time siden):

Med dine ville teorier som utgangspunkt. Hvordan forklarer du så at et søskenpar, bare nitten måneder mellom dem, har forskjellig legning? En homofil og en hetrofil. Har bare en av dem blitt utsatt for "omsorgssvikt eller hormonskader" kanskje?

Det finnes sikkert mange ulike årsaker. Men hvis det er bare genetisk, hvordan forklarer du enegedde tvillinger der den ene er trans og den andre er ikke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kan ikke si det?

Har egentlig ikke merket mye til det, juni er ganske lik mai sånn sett.

Er generelt lite interessert i andre menneskers seksualitet, så det går litt av seg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for frihet til å gjøre som man vil, og erkjenner at det er behov for holdningsendring i samfunnet fremdeles. Skjønner at pride i stor grad er aktivisme og propaganda, og at noen må gå langt/være ekstreme for å dra med seg hele samfunnet, men det fremstår som ganske fremmed og ekstremt. Jeg er absolutt for at alle skal få lov til å være den de er, og er ikke fobisk på noen måte. Har mange gode venner som er homofile og en som er trans, men pride blir liksom en helt egen greie. Synes også en mnd er litt krampeaktig lenge, og det er ganske meningsløst å ha regnbueflagg over absolutt alt som en salgs/image-gimmick, i politisk-korrekthetens navn. 

Skal også inrømme at selv om jeg virkelig ikke har noe imot fri kjærlighet så er det en bevegelse som virker mer og mer fremmed og ekstrem. Bare navnet på bevegelsen (lgbt+++++) med en haug med definisjoner jeg ikke aner hva betyr og som strengt tatt er svært sjeldne er fremmedgjørende, men plutselig er man ikke en god person om en ikke har kjennskap til dette spesialfeltet. 

Synes også bevegelsen har et heftig problem med cancel culture og direkte trakasering av mennesker som er noe annet enn hundre prosent støttende til alt den foretar seg. Plutselig skal alle tvinges til å være 100 % pride-politisk-korrekt, hvis ikke skal de lynsjes. Har ikke sansen for den typen aktivisme eller oppførsel generelt. 
 

Så for å oppsummere. Ja, jeg er litt lei, men alternativet at det ikke hadde vært noe fokus på pride hadde klart vært verre, fordi det er tross alt svært viktig holdnings- og samfunnsendring.

Endret av Sequoia
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken88
Oida skrev (13 timer siden):

Er helt rolig jeg, så har ikke behov for avslapping. Men i motsetning til deg synes jeg ikke det er greit at det blir dratt paralleller mellom homofile og pedofile. Jeg reagerer på at sneversynete mennesker må poengtere i det uendelige at transseksuelle personer ikke er "ekte menn/kvinner".  Jeg synes det er galskap at noen homofile blir utstøtt fra sin familie på grunn av sin legning. Jeg kunne fortsatt med grelle eksempler i det uendelige.

Så ja, jeg står på mitt, "Pride maset" trengs tydeligvis ennå. Du kan jo for eksempel spørre deg selv hvorfor det ikke er åpne homofile fotballspillere i tippeligaen? Jeg tviler på at svaret er at det ikke finnes noen.

Joda, jeg "tåler" godt at andre har andre meninger enn meg. Men står fint for at det er bemerkelsesverdig med disse nyopprettede brukerne som spyr ut sin homofobi i tråd etter tråd. Men du følte deg kanskje truffet?

Jeg følte du dro litt alle under en og samme kam, kanskje formulere deg litt bedre og kanskje være enda tydeligere om hvem du sikter til neste gang? Jeg er jo en av mange nyopprette brukere som kommenterer her i tråden. :) Og du påstår også at jeg syns det er greit at det blir dratt paralleler mellom homofile og pedofile, hvor i alle dager henter du det fra? Jeg har da ikke nevnt et ord om pedofile? Eneste jeg har kommentert er at jeg syns det blir litt mye til tider, noe annet skal jeg ikke ha på min kappe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt lei ja.  Det blir liksom umusikalsk å ikke støtte det.

Jeg er vel i praksis helt nøytral, muligens det er galt men slik er det bare.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (10 minutter siden):

Er lei , men det er liksom ikke lov å si. Trenger man en hel måned 🤷‍♀️

Mer enn nok med en dag.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg er lei Pride-"maset? Nei, virkelig ikke - ser ikke på det som spesielt masete jeg altså...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

true aspie skrev (1 time siden):

Mer enn nok med en dag.

Man er homofil og trans hele året å feire det en hel måned trengs virkelig ikke, nei. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når jeg leser noen kommentarer i tråden her er jeg nær ved å skifte mening, i stua hos noen burde det vært pride og høytalere som jomer repeterende om hva homofili er hver eneste dag til visse har fått inn i nøtta si at homofili ikke er propaganda eller sykdom. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er veldig lei av det. Jeg har ingenting i mot homofile og lesbiske, men det blir for mye av dette maset.

Kanskje vi heterofile også kunne ha eget flagg og eget opptog?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg er veldig lei av det. Jeg har ingenting i mot homofile og lesbiske, men det blir for mye av dette maset.

Kanskje vi heterofile også kunne ha eget flagg og eget opptog?

Vi heterofile får ta juli. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, pride blir altfor mye syns jeg.  Tror nok at det bare vil oppnå motsatt effekt. Homofobene blir enda mer provosert og hater enda mer.. jeg er opptatt av at alle skal få være seg selv og elske den man vil , og jeg tror faktisk de fleste tenker sånn uavhengig av pride. De som ikke tenker sånn, vil nok uansett ikke skifte mening av et sånt arrangement. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...