Gå til innhold

Er det flere som er lei Pride-maset?


Gjest Passpartou

Anbefalte innlegg

Tøddel skrev (1 minutt siden):

Men de er vel seg selv da når de ytrer slikt? :P 

Godt poeng! Hva som helst er bra, for alle må kunne være seg selv 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CAPS LOCK skrev (Akkurat nå):

Godt poeng! Hva som helst er bra, for alle må kunne være seg selv 

Alle bør få være seg selv så lenge de holder seg innenfor Norges lover og ikke skader seg selv eller andre. 

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (2 minutter siden):

Alle bør få være seg selv så lenge de holder seg innenfor Norges lover og ikke skader seg selv eller andre. 

Nei. Alle må kunne være seg selv uansett om de bryter loven og skader seg selv og andre, for ellers diskrimineres noen

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passpartou skrev (6 timer siden):

Synes det blir for mye, Tar det aldri slutt? Synes det blir mer og mer snakk om dette hvert år. Vi må vel snart bytte ut det norske flagget med regnbue-flagget på permanent basis, sånn som dette fortsetter.

Tenker ikke over det, ser det, hører det, men liksom, thats it. Er som å drikke vann. Hverdagslig greie. Er som vi ser en film og det kysser en mann og dame på filmen. Normalt. Og bra det er så mye åpenhet og at det normaliseres!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WonderWomaan skrev (1 minutt siden):

Tenker ikke over det, ser det, hører det, men liksom, thats it. Er som å drikke vann. Hverdagslig greie. Er som vi ser en film og det kysser en mann og dame på filmen. Normalt. Og bra det er så mye åpenhet og at det normaliseres!

Slik hadde jeg det etter å ha hørt om det 2 ganger for 20 år siden. Men nå begynner det jo å bli gang nr. 100.000, ganske lei. Jeg har sett Days of our Lives 2 ganger på TV og det var nok for meg. Trenger ikke å se mer, i alle fall ikke ha en Days of our Lives-måned eller at Politiet heiser Days of our Lives-flagg, men folk kan gjerne ha slike flagg i sin egen hage ... "Slik er jeg og dette er viktig for meg, så det så". Hvis jeg liker noe har ikke jeg behov for at noen vet om det eller at noen aksepterer det. Det gir meg glede, punktum. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøddel skrev (6 minutter siden):

Slik hadde jeg det etter å ha hørt om det 2 ganger for 20 år siden. Men nå begynner det jo å bli gang nr. 100.000, ganske lei. Jeg har sett Days of our Lives 2 ganger på TV og det var nok for meg. Trenger ikke å se mer, i alle fall ikke ha en Days of our Lives-måned eller at Politiet heiser Days of our Lives-flagg, men folk kan gjerne ha slike flagg i sin egen hage ... "Slik er jeg og dette er viktig for meg, så det så". Hvis jeg liker noe har ikke jeg behov for at noen vet om det eller at noen aksepterer det. Det gir meg glede, punktum. 

Jeg har nå sett og hørt om dette hver gang jeg går ut døra, logger inn på sosiale medier og diverse. Er ikke i nærheten av lei av noe som skal liksom være vanlig. 

Opp til deg som lar ting gå innpå deg uten grunn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjenferdet skrev (37 minutter siden):

Kilder? Det er ingen som forsvarer overgrep uten om overgripere selv, så jeg tviler sterkt på at et helt parti har fremmet at seksuelle overgrep mot barn, dyr og døde mennesker skal legaliseres. 

https://www.dagbladet.no/nyheter/svensk-ungdomsparti-vil-legalisere-incest-og-nekrofili/60414997

 

https://www.nettavisen.no/artikkel/nederland-tillater-pedoparti/s/12-95-687530

 

https://www.svt.se/opinion/forbjud-barnaktenskap-nytt-lagforslag-i-host

I denne artikkelenen står det om at Sverige aksepterer barneektenskap, så lenge de er ingått i utlandet.

 

Har du googlet selv? Sjekket du linkene ved forrige svar? ble litt urolig for du ble veldig stille i båten.

Du kan google hele kvelden og finne ting som viser til at vesten normaliserer ovenfor disse tingene som også skjer i dem naturlige naturen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøddel skrev (1 time siden):

Er det et mål at alle kan være seg selv? Har ikke lyst til det, jeg. Har ikke lyst til at han ubehagelige naboen min som elsker å blotte seg selv skal være seg selv akkurat. Har heller ikke lyst til at den psykisk ustabile kvinnen i 1. etasje skal urinere i gangene rundt i blokken fordi hun vil være seg selv. 

 

Really. Sammenligner du homofile med blottere?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lolipopplover skrev (57 minutter siden):

Da syns jeg vi skal gå i mars for alle som har kjempet sin kamp :ironi: siden vi kan ikke bare gå i mars for homofile, det er diskriminering. At homofile har hatt sin kamp er historie hvertfall her i Norge så da er det påtide og legge det bak seg, og heller fokusere på de som virkelig blir hetset og ikke respektert i samfunnet. Homofile for alt formye oppmerksomhet ift andre grupper mennesker.

To tanker i hodet samtidig? Er det vansklig?

De fleste klarer å støtte flere saker samtidig

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke interessert i pride, så synes naturlig nok ikke det er mas når jeg ikke følger med på det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passpartou skrev (7 timer siden):

Synes det blir for mye, Tar det aldri slutt? Synes det blir mer og mer snakk om dette hvert år. Vi må vel snart bytte ut det norske flagget med regnbue-flagget på permanent basis, sånn som dette fortsetter.

syns det er koselig jeg. De kler seg ut og ser ut som de har det gøy

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marimba skrev (5 timer siden):

Nei, ikke lei akkurat. Men merker at jeg ikke har helt oversikt over akkurat når det er. Litt som russetiden i år. Synes jeg liksom har sett både pridemarkeringer og russemarkeringer siden tidlig i vår, og jeg trodde jeg hadde oversikt med at pride var en helg (denne helga?) og russetiden var fra 1-17. mai, men jeg har nok bommet😁

russetiden har de dratt ut pga corona. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i utg. for pride, men ikke når jeg føler at jeg ikke har noe valg.

Da blir det noe totalitært og udemokratisk over det hele.

Alle må få leve fritt og som de vil, men det må gjelde de som ikke er for pride-parade og pride-flagg på offentlige flaggstenger. Jeg vil kjempe for homofiles rett til å leve livet sitt. Men også andres rett til å ikke hylle f.eks. kjønnsskifte hos små barn. Frihet må gjelde for alle.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tuba skrev (1 time siden):

Really. Sammenligner du homofile med blottere?

Han/hun fikk fram et poeng med den sammenligningen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CAPS LOCK skrev (4 minutter siden):

Han/hun fikk fram et poeng med den sammenligningen. 

Synes du virkelig? Hvis man skal sammenligne bør det være sammenlignbart.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuba skrev (1 minutt siden):

Synes du virkelig? Hvis man skal sammenligne bør det være sammenlignbart.

Dess verre dess bedre, for dess tydeligere får man fram poenget

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

CAPS LOCK skrev (8 minutter siden):

Dess verre dess bedre, for dess tydeligere får man fram poenget

Det er faktisk helt motsatt. Hvis du bruker drøye og krenkende sammenligninger forsvinner jo poenget.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg av utestengt bruker, nedsettende og hetsende innhold, brudd på retningslinjene for Aktuelle saker og politikk, samt svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken88 skrev (13 timer siden):

Du tåler virkelig ikke at andre mener noe annet enn deg, du. Er det så veldig galt å si at man syns det er litt mye? Jeg har lest mye verre bemerkninger homofile har fått slengt etter seg og det tror jeg innerst inne du også har. Tror du må slappe litt av.:) 

Er helt rolig jeg, så har ikke behov for avslapping. Men i motsetning til deg synes jeg ikke det er greit at det blir dratt paralleller mellom homofile og pedofile. Jeg reagerer på at sneversynete mennesker må poengtere i det uendelige at transseksuelle personer ikke er "ekte menn/kvinner".  Jeg synes det er galskap at noen homofile blir utstøtt fra sin familie på grunn av sin legning. Jeg kunne fortsatt med grelle eksempler i det uendelige.

Så ja, jeg står på mitt, "Pride maset" trengs tydeligvis ennå. Du kan jo for eksempel spørre deg selv hvorfor det ikke er åpne homofile fotballspillere i tippeligaen? Jeg tviler på at svaret er at det ikke finnes noen.

Joda, jeg "tåler" godt at andre har andre meninger enn meg. Men står fint for at det er bemerkelsesverdig med disse nyopprettede brukerne som spyr ut sin homofobi i tråd etter tråd. Men du følte deg kanskje truffet?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

Jeg er ikke interessert i å få andres kjærlighetskliss dyttet opp i trynet på meg, være seg homo eller hetero. Synes det blir litt masete ja, jeg har homofile venner som synes det er tull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...