Gå til innhold

Er det flere som er lei Pride-maset?


Gjest Passpartou

Anbefalte innlegg

Ryddet for brukerangrep og avsporinger med svar.

Vintermorgen, mod

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åge Hareide ut mot Pride-markeringer – NRK Sport – Sportsnyheter, resultater og sendeplan

Åge Hareide går ut offentlig og mener at idrett ikke skal brukes til politikk og at UEFA gjorde rett i å ikke flagge med regnbuefarger for å provosere Ungarn. Reaksjonene er som forventet, han anklages for hatprat og blir bedt om å unnskylde seg. Slikt skal man ikke mene....

Nå er Abid Raja på banen og ber Hareide unnskylde seg for å ha sagt noe som noen ikke liker....

25730.jpg?width=640&height=426.666666666

Rosenborg er raskt ute og tar avstand og er klare på at de stiller seg bak pride.

Rosenborg støtter pride / Rosenborg (rbk.no)

Nå flagger alt som kan krype og gå av offentlige og private institusjoner i regnbuefarger. Slik ting er nå er det en langt større risiko for jobb og privatliv å si at man mener at "pride" kanskje har gått litt for langt, enn å gå i pride-tog i lakk og lær, så hvor undertrykt er denne gruppa egentlig?

Jeg tror egentlig denne tråden gjenspeiler litt hva folk egentlig tenker, og at mange som ikke har noe problem med at voksne mennesker ligger med samme kjønn og denslags begynner å å bli lei. Det er ikke engang "lov" å si det høyt, så da blir det en "liker" på et anonymt forum.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Passpartou
likestilling skrev (5 minutter siden):

Åge Hareide ut mot Pride-markeringer – NRK Sport – Sportsnyheter, resultater og sendeplan

Åge Hareide går ut offentlig og mener at idrett ikke skal brukes til politikk og at UEFA gjorde rett i å ikke flagge med regnbuefarger for å provosere Ungarn. Reaksjonene er som forventet, han anklages for hatprat og blir bedt om å unnskylde seg. Slikt skal man ikke mene....

Nå er Abid Raja på banen og ber Hareide unnskylde seg for å ha sagt noe som noen ikke liker....

25730.jpg?width=640&height=426.666666666

Rosenborg er raskt ute og tar avstand og er klare på at de stiller seg bak pride.

Rosenborg støtter pride / Rosenborg (rbk.no)

Nå flagger alt som kan krype og gå av offentlige og private institusjoner i regnbuefarger. Slik ting er nå er det en langt større risiko for jobb og privatliv å si at man mener at "pride" kanskje har gått litt for langt, enn å gå i pride-tog i lakk og lær, så hvor undertrykt er denne gruppa egentlig?

Jeg tror egentlig denne tråden gjenspeiler litt hva folk egentlig tenker, og at mange som ikke har noe problem med at voksne mennesker ligger med samme kjønn og denslags begynner å å bli lei. Det er ikke engang "lov" å si det høyt, så da blir det en "liker" på et anonymt forum.

Homofile er Norges minst undertrykte gruppe. I alle fall så lenge man ikke omgås muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

likestilling skrev (20 minutter siden):

Åge Hareide ut mot Pride-markeringer – NRK Sport – Sportsnyheter, resultater og sendeplan

Åge Hareide går ut offentlig og mener at idrett ikke skal brukes til politikk og at UEFA gjorde rett i å ikke flagge med regnbuefarger for å provosere Ungarn. Reaksjonene er som forventet, han anklages for hatprat og blir bedt om å unnskylde seg. Slikt skal man ikke mene....

Nå er Abid Raja på banen og ber Hareide unnskylde seg for å ha sagt noe som noen ikke liker....

25730.jpg?width=640&height=426.666666666

Rosenborg er raskt ute og tar avstand og er klare på at de stiller seg bak pride.

Rosenborg støtter pride / Rosenborg (rbk.no)

Nå flagger alt som kan krype og gå av offentlige og private institusjoner i regnbuefarger. Slik ting er nå er det en langt større risiko for jobb og privatliv å si at man mener at "pride" kanskje har gått litt for langt, enn å gå i pride-tog i lakk og lær, så hvor undertrykt er denne gruppa egentlig?

Jeg tror egentlig denne tråden gjenspeiler litt hva folk egentlig tenker, og at mange som ikke har noe problem med at voksne mennesker ligger med samme kjønn og denslags begynner å å bli lei. Det er ikke engang "lov" å si det høyt, så da blir det en "liker" på et anonymt forum.

Takk, det var en grei oppsummering. Det begynner å bli kvalmt dette her. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

Ministere og ledere rykker ut med blålysene på for å hente inn Åge Hareide som er kommet på ville veier. Hareide selv kontakter avisen og påberoper seg å være feilsitert. Sånn, da er alle sammen inne i rekkene igjen, alle er enige. I det norske "mangfoldet" av meninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter
likestilling skrev (44 minutter siden):

Jeg tror egentlig denne tråden gjenspeiler litt hva folk egentlig tenker, og at mange som ikke har noe problem med at voksne mennesker ligger med samme kjønn og denslags begynner å å bli lei. Det er ikke engang "lov" å si det høyt, så da blir det en "liker" på et anonymt forum.

Dette er hodet på spikeren.

Personlig har jeg INGENTING imot homofile/lesbiske/transpersoner. Folk må få lov til å være glad i hvem de vil. Folk må få ha sex med hvem de vil, bare det er samtykke mellom voksne. Jeg bryr meg virkelig ikke! Men pride er jeg pisslei! For det handler ikke om genuint engasjement for å omfavne kjærlighet mellom alle kjønn. Det er kun politikk! Politikk! Politikk! Og nå får også de som tør å si imot, på pukkelen. Hareide blir beskyldt for å være homofob og at kommentaren hans ødelegger for saken 🙄

Jeg er drittlei av at alle skal mene det samme om alt! Og at man nærmest blir kansellert om man mener at pride er noe rør, men at man samtidig ikke har noe imot homofile. Man skal liksom gå i takt med de populære meningene ellers blir man lynsjet. Og her snakker de om toleranse?!?

La oss leve normalt, respektere hverandre uansett legning eller livssyn og oppføre oss! Det er ikke så forbannet vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

havrekaffe skrev (2 timer siden):

Det er din tolkning.

Inntil videre er det nok dine ord. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest havrekaffe
Just now, herzeleid said:

Inntil videre er det nok dine ord. 

Jeg ga deg et navn som en inngang til å lese seg opp på temaet, men det hadde tydeligvis ingen interesse. Så jeg avslutter denne runden. Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

havrekaffe skrev (9 minutter siden):

Jeg ga deg et navn som en inngang til å lese seg opp på temaet, men det hadde tydeligvis ingen interesse. Så jeg avslutter denne runden. Ha en fin kveld.

Ingen argumenter der altså. Lykke til videre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst

Jeg har aldri flagget for Pride, selv om jeg synes det er helt ok.  Jeg flagger heller ikke for andre ting. Det er jo ikke noen tvang heller. Og jeg har aldri gått i demonstrasjonstog.

Endret av Hvemsomhelst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HarryDotter skrev (På 24.6.2021 den 19.48):

Dette er hodet på spikeren.

Personlig har jeg INGENTING imot homofile/lesbiske/transpersoner. Folk må få lov til å være glad i hvem de vil. Folk må få ha sex med hvem de vil, bare det er samtykke mellom voksne. Jeg bryr meg virkelig ikke! Men pride er jeg pisslei! For det handler ikke om genuint engasjement for å omfavne kjærlighet mellom alle kjønn. Det er kun politikk! Politikk! Politikk! Og nå får også de som tør å si imot, på pukkelen. Hareide blir beskyldt for å være homofob og at kommentaren hans ødelegger for saken 🙄

Jeg er drittlei av at alle skal mene det samme om alt! Og at man nærmest blir kansellert om man mener at pride er noe rør, men at man samtidig ikke har noe imot homofile. Man skal liksom gå i takt med de populære meningene ellers blir man lynsjet. Og her snakker de om toleranse?!?

La oss leve normalt, respektere hverandre uansett legning eller livssyn og oppføre oss! Det er ikke så forbannet vanskelig?

Helt enig! 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antall personer som identifiserer seg som lgbt har økt mye den siste tiden. Ganske merkelig hvis denne tilstanden skulle være så naturlig.

Tror dere ikke denne propagandaen som nå blir mer og mer fremtredende i media, skoler og barnehager (!!) er med på å bidra til dette?

Men dere vil sikkert svare: det skyldes økt aksept at flere tør å komme ut.

Men hvorfor Øker da selvmordsraten blant disse?? Dere svarer: de møter for mye intoleranse.

Ser dere paradokset her?

Endret av hlidskjalf
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hlidskjalf skrev (1 time siden):

Antall personer som identifiserer seg som lgbt har økt mye den siste tiden. Ganske merkelig hvis denne tilstanden skulle være så naturlig.

Tror dere ikke denne propagandaen som nå blir mer og mer fremtredende i media, skoler og barnehager (!!) er med på å bidra til dette?

Men dere vil sikkert svare: det skyldes økt aksept at flere tør å komme ut.

Men hvorfor Øker da selvmordsraten blant disse?? Dere svarer: de møter for mye intoleranse.

Ser dere paradokset her?

Hvis man strever med å finne seg slev og sin plass i livet, kan man lett bli påvirket. Og jeg tipper en del av disse vil om noen år, finne ut at de ikke var homo eller bi likevel, etter en del leting og eksperimentering. Så ja, det er nok til en viss grad sosialt smittsomt på grunn av økt aksept og åpenhet. Og det trenger ikke bare være negativt, for å ha sagt det. Bortsett fra de som opplyser barn om at det finnes flere kjønn, flytende kjønn og det tullet der. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (2 minutter siden):

Hvis man strever med å finne seg slev og sin plass i livet, kan man lett bli påvirket. Og jeg tipper en del av disse vil om noen år, finne ut at de ikke var homo eller bi likevel, etter en del leting og eksperimentering. Så ja, det er nok til en viss grad sosialt smittsomt på grunn av økt aksept og åpenhet. Og det trenger ikke bare være negativt, for å ha sagt det. Bortsett fra de som opplyser barn om at det finnes flere kjønn, flytende kjønn og det tullet der. 

Sant. Mange som bare har lyst til å være med på ‘vinner’-laget, spiller ikke så stor rolle hva de er og hvem de er, så lenge de kan være med på ja-siden, ja-folket, oppturen. Litt som når et fotballag gjør det bra vs dårlig. Ser for meg at det er færre folk på tribunen om de har tapt mye, i alle fall en del sesonger. Følelsen av glory. :Pfor meg blir det da følelsen av glory bare for følelsens del, det er ikke ren reell kamp bak. Det er kanskje derfor så mange reagerer på Frank Løke, han gjør det alene og det tør ikke mange, de må ha en hel flokk bak seg som er flinke til å snakke for seg, hvor 100.000 validerer det de sier, og da blir det lettere å være stor på det. For meg blir det litt rart, for man har så mye støtte bak seg og da koster det så lite  

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (53 minutter siden):

Hvis man strever med å finne seg slev og sin plass i livet, kan man lett bli påvirket. Og jeg tipper en del av disse vil om noen år, finne ut at de ikke var homo eller bi likevel, etter en del leting og eksperimentering. Så ja, det er nok til en viss grad sosialt smittsomt på grunn av økt aksept og åpenhet. Og det trenger ikke bare være negativt, for å ha sagt det. Bortsett fra de som opplyser barn om at det finnes flere kjønn, flytende kjønn og det tullet der. 

Det slo meg for en del år siden da en barndomsvenn som alltid var litt utenfor og slet med å passe inn plutselig fant seg til rette og ble akseptert i et miljø der ‘alle’ var bifile, og han tilfeldigvis som veldig ung var relativt populær. Det er klart at den seksuelle identiteten/legningen kan ha bidratt til at han ikke passet inn, men det kan nok også hende at unge mennesker som sliter med å finne sin plass mer enn gjerne tar del i miljøer der de er på ‘toppen’ som ikke bare akseptert men også etterspurt og der en blir hyllet av samfunnet.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fy faen, nå er jeg sååååååå drittlei hele regnbuen og Pride at jeg snart spyr. Og til dere som mener det er det samme som å være mot homofili: dere er så smalsynte i den akivismepsykosen deres, at det nytter ikke snakke til dere. Kos dere i den selvvalgte martyr- og offerrollen! 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (1 time siden):

Fy faen, nå er jeg sååååååå drittlei hele regnbuen og Pride at jeg snart spyr. Og til dere som mener det er det samme som å være mot homofili: dere er så smalsynte i den akivismepsykosen deres, at det nytter ikke snakke til dere. Kos dere i den selvvalgte martyr- og offerrollen! 

hva er det å være lei av? Jeg ser det bare innimellom på nyhetene og fb... de gjør jo ikke annet enn å kose seg å ha det gøy, omtrent som 17 mai....Hva er det som er så slitsomt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad jeg bor i et land hvor Pride-propagandaen ikke blir trykket ned halsen på alle og enhver. Det er flaut å se hvordan norske politikere, kjendiser og bedrifter plutselig står på frontlinjene for å kjempe for det som har blitt en hyperseksualisert propagandamaskin. Det finnes ingen grunn til at barn i barnehage og barneskole skal måtte ta stilling til legning og kjønn – de er barn. Om de på veien finner ut at de liker det samme kjønn, eller kanskje ikke hører hjemme i sitt biologiske kjønn – fint. Det får bli en privatsak. Homofili anser jeg som naturlig, men hysteriet som vi ser rundt det som nesten kan kalles en tvungen aksept for alt som befinner seg under LHBT-parasollen er skadelig og unormalt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...